مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

هیچ چیزی بدتر از به وجود آمدن مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری در هنگام کار کردن با لپ تاپ نیست. حال اگر این مشکل به روش‌های ساده‌ای که می‌شناسید، رفع نشود، بیشتر از هر چیزی باعث به هم ریختن اعصاب شما شده و بر روی کیفیت کار شما در طول روز اثر منفی خواهد گذاشت. یکی از این مشکلات کار نکردن تاچ پد لنوو است.

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

فرض کنید که با لپ تاپ لنوو خود در حال کار کردن هستید که ناگهان و بدون هیچ دلیل خاصی تاچ پد لنوو شما از کار می‌افتد. نه مکان ماوس در صفحه حرکت می‌کند و نه می‌توانید کلیک یا راست کلیک کنید و به عبارت دیگر در یک شرایط فریز شده قرار گرفته‌اید. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، خراب شدن سخت افزاری دستگاه است؛ اما در واقع، کار نکردن تاچ پد لنوو می‌تواند دلایل نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد و در بیشتر مواقع، مشکلات نرم افزاری است که بر روی عملکرد این دستگاه شما تأثیر می‌گذارد و با چند راهکار ساده قابل رفع است.

اولین کاری که باید شما انجام دهید، حفظ خونسردی خود است. متأسفانه بسیاری از افراد در هنگام مواجه به چنین مشکلاتی، کنترل و تمرکز خود را از دست داده و اقداماتی انجام می‌دهند که بیشتر باعث آسیب به دستگاه می‌شوند. این نکته را بهتر است که همیشه در ذهن خود حک کنید و آن اینکه بیشتر مشکلات لپ تاپ‌ها در نگاه اول مربوط به نرم افزار است که با یک ریست ساده یا نصب آنتی ویروس و ویروس کشی لپ تاپ قابل رفع است. در این غیر این صورت باید راهکارهای دیگری نیز به کار ببرید و در نهایت باز هم اگر مشکل حل شد و مربوط به سخت افزار بود، هیچ گاه خودتان اقدام به تعمیر نکنید و آن را به یک نمایندگی معتبر بسپارید.

در ادامه مقاله قصد داریم تا راهکارهای رفع عیب کار نکردن تاچ پد لنوو را بیان کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که لنوو یک لپ تاپ کاملاً خاص است و توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از دستورالعمل­های خارج از عرف و تولیدی خودتان استفاده نکنید و اگر به تعمیرات وارد نیستید، آن را حتماً به یک نمایندگی لنوو در شهر خود بدهید.

راهکارهای رفع عیب کار نکردن تاچ پد لنوو

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

  1. اول از همه بررسی کنید که لپ تاپ شما فریز یا به اصطلاح هنگ نکرده باشد. برای این کار دکمه‌های نام لاک یا کپس لاک دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در صورت هنگ نکردن، این چراغ این دکمه‌ها تغییر می‌کند یا با زدن دکمه ویندوز، منوی استارت باز می‌شود.
  2. لپ تاپ خود را ریست کنید. ساده‌ترین روش حل بسیاری از مشکلات کامپیوتری به خصوص در هنگامی که صفحه کلید دستگاه شما یا تاچ پد لنوو دچار مشکلاتی می‌شود. با یک بار ریست کردن، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.
  3. مسئله دیگر ممکن است که به خاطر از کار افتادن یا خاموش شدن تاچ پد لنوو باشد. این مسئله کاملاً تصادفی است و به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برای روشن شدن صفحه تاچ پد لنوو کلیدی‌های ترکیبی زیادی وجود دارد که در هر مدل مختلف است. بهترین راه یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با استفاده از ماوس یا گوشی موبایل است. با وارد کردن مدل لپ تاپ خود و علت مشکل، به راحتی می‌توانید کلید ترکیبی رفع مشکل را پیدا کنید.
مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

  1. روش دیگر وارد شدن به بخش تنظیمات ماوس در کنترل پنل دستگاه و بررسی روشن یا خاموش بودن تاچ پد لنوو است. به هر دلیلی ممکن است که این بخش غیر فعال شود.
  2. روش بعدی به روزرسانی نرم افزار مربوط به تاچ پد لنوو است که با جست‌وجو در اینترنت و دانلود آخرین نسخه مربوطه و نصب آن می‌توانید این مشکل را رفع کنید.
  3. ممکن است که با اتصال چند پورت یو اس بی به دستگاه، ناگهان سیستم شما غیرفعال شود. بهتر است که پورت‌های یو اس بی مشکوک را جدا کرده و در صورت کار نکردن تاچ پد لنوو یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.
  4. مسئله دیگر ویروسی شدن دستگاه است. برای این کار ابتدا آنتی ویروس دستگاه خود را به روزرسانی کرده و تمامی درایوهای خود را ویروس کشی کنید.
  5. نصب ویندوز آخرین راهکار نرم افزاری است که باید انجام دهید. با نصب ویندوز و البته همراه با ویروس کشی بسیاری از مشکلات دستگاه رفع می‌شود.
  6. ایراد سخت افزاری دلیل دیگری است که ممکن باعث کار نکردن تاچ پد لنوو شود. برای رفع ایراد سخت افزاری هیچگاه خودتان دست به عمل نشوید و حتماً آن را به یک نمایندگی معتبر لنوو بدهید تا مشکل دستگاه شما رفع کند. به هر حال لپ تاپ یک دستگاه دیجیتالی و البته مصرفی است و در طول زمان مانند دیگر دستگاه‌ها به مشکلات سخت افزاری زیادی برمی‌خورد.

چند نکته باید در خصوص کار نکردن تاچ پد لنوو رعایت کنید

همانطور که در بالا هم گفتیم، لنوو یک لپ تاپ خیلی خاص است و از این رو از متد خاصی در طراحی مدار خود استفاده کرده است. مسئولان لنوو همیشه در تلاش بوده‌اند تا بهترین با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارها، نمونه‌های عالی را به دنیا معرفی کنند و این اتفاق یعنی کار نکردن تاچ پد لنوو خیلی کم اتفاق می‌افتد که بیشتر مواقع هم با چند راهکار نرم افزاری قابل رفع است. برای همین است که همیشه ما تأکید داریم که خودتان به هیچ وجه اقدام به تعمیرات لنوو نکنید و آن به یک نمایندگی معتبر بسپارید.

همچنین خونسردی خود را حفظ کنید. نکته‌ای که در بالا به شدت بر روی آن تأکید کردیم. عصبانی شدن در این موقع هیچ مشکلی را برای شما رفع نمی‌کند و بلکه باعث بروز اتفاقات ناخواسته می‌شود. با حفظ خونسردی و به کار بردن روش‌های بالا، می‌توانید در سریع‌ترین زمان مشکل دستگاه خود را رفع کنید.

مراقب باشید تا با انجام اقدامات اشتباهی مشکلات دستگاه خود را چند برابر نکنید. نسبت به انجام تمامی عملیات حساس باشید و با دقت مراحل را انجام دهید. همچنین هیچ گاه با دست خود چند بار به صورت محکم به روی صفحه تاچ پد لنوو نکوبید.

One thought on “مشکل کار نکردن تاچ پد لنوو و روش‌های رفع آن

  • By فاطمه - Reply

    سلام وقتتون بخیر ، من یه تبلت یوگابوک لنوو به تازگی خریدم ، متاسفانه قلمش ب جای اینکه از فاصله یک سانتی کیبورد مثل موس عمل کنه ، روی حالت تاچ هست ،درست مثل مواقعی که دقیقا صفحه رو لمس میکنه ،،یعنی تفاوتی بین فاصله یک سانتی با فاصله صفر نداره ، باید چیکار کنم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>