لپ تاپ لنوو تينک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

مقدمه :

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet، لپ تاپی خوب و همه جانبه و کاربردی برای تمامی حرفه هاست. انعطاف پذیری ، این ویژگی برای ThinkPad X230T قابل تبدیل تجاری از Lenovo بسیار مهم است. UMTS مجتمع، سخت افزار با کارایی بالا و قابلیت های اداری خوب قرار است منجر به فروش خوب این لپ تاپ شده است.

جانشین X220T، همچنین "قرص X230" نامیده می شود، هنوز از صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی IPS استفاده می کند که می تواند با انگشتان دست و دیجیتایزر نیز عمل کند. بیشترین بهبود را می توان در داخل مورد : با Core i5-3320M و i7-3520M  یافت. حافظه ۴ گیگابایت برای هر نسخه است و شما می توانید بین چند هارد دیسک و SSD ها را انتخاب کنید. Lenovo با رقابت های سنگین در قالب HP EliteBook 2760p، Dell Latitude XT3 و Fujitsu Lifebook T902 مواجه است.

 

طراحی :

در نگاه اول لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet به نظر می رسد یک subnotebook کلاسیک از سری ThinkPad است. جعبه پلاستیکی سیاه و سفید، که توسط منیزیوم محکم تقویت شده و طراحی معمولی لبه آن از دیگر دستگاه ها آشنا است. اگر ما آن را به طور مستقیم با نسخه X230 نوت بوک مقایسه کنیم می بینیم که مبدل بسیار بزرگتر است. نه تنها وزن (۱٫۳۵ برابر ۱٫۸ کیلوگرم) بلکه ابعاد (عمق: ۲۰۶ برابر ۲۶۰ میلی متر، ارتفاع: ۲۶٫۶ برابر ۳۱٫۳ میلی متر) به راحتی از سیستم قبلی پیشی می گیرد. با توجه به ظاهر شش سلول باتری در پشت، نیز وجود دارد پا کمی در زیر باتری است. بنابراین نباید برداشته شود. مهندسان Lenovo همچنین پایین صفحه نمایش را که بیشتر از ۴ سانتیمتر است، باید بهبود دهند. فضای گمشده را می توان برای نمایش صفحه نمایش بزرگتر استفاده کرد.

مکانیک صفحه نمایش تقریبا یکسان است با سلف X220T. مفصل مرکزی که می تواند هر ۱۸۰ درجه چرخش و چرخش داشته باشد. واحد پایه را به صفحه نمایش متصل می کند و به سرعت لپ تاپ را به یک تبلت تبدیل می کند. صفحه نمایش بسیار دقیق در موقعیت های نهایی قرار می گیرد و بنابراین به یک سیستم بسیار با ئوام تبدیل می شود. در مقایسه با نمایشگر X230، صفحه نمایش کمی بیشتر باز می شود - برای ورودی صفحه نمایش لمسی ایده آل نیست.

به استثنای آن نقد زیادی در مورد کیفیت پرونده وجود ندارد. مقاومت در برابر فشار متمرکز و مقاومت پیچشی شاسی بسیار عالی است. ThinkPad به نظر می رسد به خوبی برای استفاده در فضای باز باشد.

 

اتصالات :

در کنار چیپ ست Ivy Bridge، مبدل در نهایت با USB 3.0 عرضه می شود. دو از سه پورت USB پشتیبانی از آخرین استاندارد انتقال برخوردار است. پورت سوم یک پورت USB 2.0 است. حتی زمانی که نوت بوک خاموش است، دستگاه های USB را می توان در این پورت شارژ کرد.

اتصال بیشتر با Gbit-LAN، پورت هدست و کارت خوان تقریبا برای این کلاس استاندارد است. پورت های اضافی مانند eSATA یا FireWire را می توان از طریق ExpressCard / 54 استفاده کرد و سازنده همچنین دارای یک ایستگاه docking سازگار است.

 

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

ارتباطات :

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet از اجزای شبکه ای با کیفیت بالا از اینتل برای X230T استفاده می کند، دقیقا آداپتور Gbit-LAN ​​۸۲۵۷۹LM و ماژول بی سیم Advanced-N-6205. این بلوتوث ۴٫۰ و همچنین استانداردهای WLAN 802.11 a / b / g / n (2.4 GHz و ۵ GHz band) را پشتیبانی می کند. با توجه به دو آنتن و تکنولوژی چند جریان (۲x2) نرخ انتقال ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه امکان پذیر است. در ترکیب با یک گیرنده خاص، نوت بوک می تواند محتوای صفحه نمایش را به یک صفحه نمایش دیگر یا تلویزیون منتقل کند - یک فناوری که به نام Intel Wireless Display (WiDi) نامیده می شود.

وب کم ۱٫۰ مگاپیکسل برای کنفرانس های ویدئویی یکپارچه شد اما کیفیت آن بسیار خوب نیست. حتی با حداکثر رزولوشن ۱۲۸۰x720 پیکسل جزئیات ارائه ناکافی است و ما می توانیم صدای تصاویر سنگین را به ویژه در شرایط نورانی بد بدانیم. میکروفون دایره ای آرایه دوبعدی را به تصویر می کشد. این روش عالی می تواند یک هدست اضافی را از کار بیاندازد.

 

تجهیزات جانبی :

نوت بوک، باتری و یک منبع تغذیه - بجز برخی از بروشورها که همه ما می توانیم در جعبه ساده X230T پیدا کنیم. چیزهای دیگر، مانند نرم افزار اضافی، قبلا نصب شده اند.

 

نگهداری :

در زیر پوشش نگهداری در پایین، دو اسلات حافظه وجود دارد، تنها یکی از این کارها را اشغال می کند. هارد دیسک نیز می تواند به راحتی توسط اسلات در سمت راست جایگزین شود. اگر می خواهید دسترسی به فن یا جایگزینی ماژول های بی سیم پیچیده تر می شود. ابتدا باید کلید را حذف کنید، اما به لطف راهنمای جداسازی دقیق این مشکل نباید برای کاربران با تجربه در عرض چند دقیقه باشد.

 

صفحه کلید :

همانند دیگر ThinkPad های فعلی، صفحه کلید آشنا با یک صفحه کلید مدرن با نام تجاری جایگزین شد. "صفحه کلید دقیق" ممکن است برخی از کاربران ThinkPad در دراز مدت تحریک کند. اما هیچ یک از ویژگی های شناخته شده آن را از دست نمی دهد. طرح کلیدهای ۱۵x15 میلیمتری که به صورت ارگونومیک شکل نیز باقی مانده است. حداقل برای اکثر قسمتها - از جمله موقعیتهای کلید عملکرد و کلید Ctrl، اگر چه این را می توان در تنظیمات BIOS تغییر داد. متاسفانه Lenovo ThinkLight را به X230T متصل نکرد اما شامل دو صفحه کلید صفحه کلید قابل تنظیم بود.

با توجه به این که صفحه کلید با T530 و سایر ThinkPads های بزرگتر مشابه است، کاربر نیازی به سازش در مورد تجربه تایپ کردن ندارد.

 

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

صفحه لمسی :

محدود با اندازه کوچک است. منطقه ورودی حساس از جمله دکمه های آن فقط ۷٫۵ × ۴ سانتی متر است. پد لمسی واقعا قابل استفاده نیست. حتی برای حرکات مکان نما کوچکتر، انگشت باید چند بار حرکت کند. که به طور قابل توجهی باعث کاهش سرعت گردش کار می شود. حرکات Multitouch پشتیبانی می شوند اما بسیار سخت است که آنها را اجرا کنید. با وجود دقت بالا و سطح راحتی ساختار، باید از TrackPoint استفاده کنید.

 

صفحه نمایش :

صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet دارای رزولوشن ۱۳۶۶x768 پیکسل و تراکم پیکسلی معادل ۱۲۵ پیکسل می باشد. بعضی از این نمایشگاه ها شبیه سازی شده اند تا یک اثر زرق و برق خاص داشته باشند، که شبیه تجربه ما با این نسخه است. با متوسط ​​روشنایی ۲۵۰ cd / m²، ThinkPad به وضوح مشخصات سازنده ۳۰۰ cd / m² را از دست می دهد.

حتی با اینکه لنوو صفحه نمایش مات را تبلیغ می کند، صفحه نمایش با پوشش بی نهایت شیشه ای واقعا کاملا مات نشده است - تعادل شبیه به convertibles کسب و کار از دیگر تولید کنندگان. بر خلاف پانل های خیره کننده رایج دستگاه های مصرفی کاربر می تواند حداقل در خارج از منزل با نور خورشید غیر مستقیم کار کند، اگر چه ما می توانیم نور زمینه قویتری را برای این سناریو ترجیح دهیم.

اگر صاحب یک صفحه نمایش یا پروژکتور قدیمی با یک پورت VGA هستید، می توانید خوشحال باشید؛ سیگنال آنالوگ عالی است. وضوح بالا و فلاش کمرنگ کیفیت تصویری بی نظیر ارائه می دهد که تقریبا می تواند با انتقال دیجیتال ادامه یابد.

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

کارایی :

واحد بررسی ما مجهز به پردازنده Core i5-3320M، پردازنده اصلی اینتل از Ivy Bridge سری با دو هسته و یک ساعت اسمی ۲٫۶ گیگاهرتز است. از طریق Turbo Boost 2.0 پردازنده می تواند ساعت خود را تا ۳٫۱ گیگاهرتز (۲ هسته) و ۳٫۳ گیگاهرتز (۱ هسته) افزایش دهد. با توجه به اینکه مصرف انرژی و درجه حرارت ذخایر لازم است. i5-3320M با جدیدترین فرآیند ۲۲ نانومتری اینتل با ترانزیستورهای Tri-Gate ساخته شده و دارای TDP مشخص ۳۵ وات است.

گرافیک با یکپارچه سازی HD Graphics 4000 با ۱۶ واحد اجرا (EUs) که بین ۶۵۰ و ۱۲۰۰ مگاهرتز تنظیم می شود، پردازش می شود. با توجه به کاربرد، عملکرد با یک کارت گرافیک کم  مانند AMD Radeon HD 6470M قابل مقایسه است. بر خلاف IGPs قدیمی اینتل، HD 4000 از استاندارد DirectX-11 و سایر ویژگی های مدرن مانند OpenCL پشتیبانی می کند. راه حل های گرافیکی اختصاصی برای X230T در دسترس نیست.

تجهیزات حافظه انتخاب شده از ۴ گیگابایت حافظه DDR3-1600 1 گیگاهرتزی، ارتقاء را آسان می کند. اما در عین حال حافظه تنها در حالت تک کانال است. عملکرد گرافیکی به خصوص از آن رنج می برد. سیستم عامل و داده های برنامه بر روی یک SSD 180 گیگابایی ذخیره می شود که ما در بخش های زیر بررسی خواهیم کرد.

 

پردازشگر :

ما از پردازنده شروع میکنیم. با وجود ابعاد کوچک آن، ThinkPad هیچ مشکلی در استفاده از Turbo Boost کامل ندارد. بر این اساس، نتایج بسیار خوبی از امتیاز ۳٫۰۶ در Cinebench R11.5 (64 بیتی) تعیین می کنیم که X230T را در همان سطح Fujitsu Lifebook T902 قرار می دهد. جایگزین - اما با تنظیمات مشابه و خیلی گران تر - پردازنده Core i7 تنها باید حدود ۱۰٪ سریعتر باشد. خوشبختانه Lenovo در استفاده از باتری مصنوعی پردازنده را محدود نمیکند. کاربر وقتی که نوتبوک وصل نمیشود، عملکرد کامل i5-3320M را میگیرد.

 

دستگاه های ذخیره سازی :

اما به همان اندازه که ممکن است پردازشگر باشد: فقط یک SSD عملکرد با کیفیت بالا را از نوت بوک ارائه می دهد. لنوو یک درایو ۲٫۵ اینچ با سرعت ۱۸۰ گیگابایتی Intel SSD 520 را انتخاب کرد که براساس کنترل کننده فلش Sandforce (SF-2281) و همچنین تراشه های MLC-Nand (25 نانومتری) انتخاب شده است.

 

نرخ انتقال نتیجه چشمگیر است: در طول خواندن ۴۷۵ مگابایت بر ثانیه و ۱۷۳ مگابایت بر ثانیه در طول نوشتن هر SSD ارائه نمی شود. معیارهای AS-SSD نیز سرعت بالا را برای فایل های ۴K تعیین می کنند که با PM830 سامسونگ قابل مقایسه است (به طور متوسط). با این حال، مشابه با دیگر SSD های Sandforce عملکرد بسیار قابل اعتماد است بر فشرده سازی داده ها.

 

عملکرد سیستم :

ذخیره سازی فلش با تاخیر کم به خصوص در نصب برنامه یا بارگیری برنامه های بزرگ هزینه می شود. برای مثال ویندوز ۷، حدود ۲۰ ثانیه بوت می کند و پس از آن کاملا آماده کار است. با یک هارد دیسک معمولی امکان پذیر نیست. عملکرد عالی سیستم همچنین از پردازشگر سریع با ذخایر عملکرد کافی برای رسیدگی به وظایف بیشتر وظایف اداری عمل می کند. از صفحات پیچیده اکسل بهره مند است.

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

کارت گرافیک :

HD 4000 گرافیک نه تنها رمزگشایی تمام کدک های ویدئویی فعلی را پشتیبانی می کند. بلکه می تواند به طور چشمگیری بهبود عملکرد رمزگذاری و ترانزیت را از طریق همگام سازی سریع انجام دهد. این بار از پردازنده بارگیری می شود و در همان زمان موجب صرفه جویی در انرژی می شود. تا زمانی که برنامه از Sync سریع پشتیبانی کند. برای جزئیات بیشتر و نگاه دقیق تر به GPU، معماری Ivy Bridge ما را توصیه می کنیم.

 

عملکرد بازی :

اگر شما با جزئیات کم راضی هستید و حداکثر رزولوشن ۱۰۲۴x768 پیکسل، می توانید از بازی های صاف و صاف با بسیاری از عناوین فعلی لذت ببرید. با این وجود، کیفیت گرافیکی زیادی باقی نخواهد ماند و سرعت فریم پایین تر از حد معینی ۳۰ فریم در ثانیه در دنباله های بیشتری خواهیم داشت.

 

سر و صدای سیستم :

در حین کارهای بیکار و روزانه، برای مثال مرور وب، فن معمولا به طور کامل خاموش می شود و یا با سرعت کم کار می کند تا کاربر حداقل صدایی را بشنود. در ترکیب با SSD، که خلاف هارد دیسک معمولی است، کاملا خاموش است. این باعث می شود که سطح سر و صدای بسیار کم فقط ۲۹٫۵ تا ۳۰٫۲ دسی بل (A) باشد.

حتی اگر Lenovo یک ULV-CPU صرفه جویی نداشته باشد، لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet نیز بسیار آرام است. در ۳DMark06 32.9 dB (A) تعیین می شود. برخی از نوت بوک های دیگر در حین انجام وظایف رسمی بیشتر صدا می کنند.

درجه حرارت :

اگر ما نگاهی به توسعه گرما می کنیم، می بینیم که مبدل دارای اجزایی با عملکرد بالا در یک پرونده بسیار جمع و جور است. در حالی که دمای سطح در طول بیکار حدود ۳۰ درجه سانتیگراد است، پایین در زیر بار بسیار داغ می شود. ما دمای بالای ۴۵ درجه سانتی گراد را در اطراف فن تعیین کردیم. در هنگام انجام وظایف کم، فقط باید از دفترچه نوت بوک خود استفاده کنید.

اگر فکر می کنید پردازنده نیز باید با درجه حرارت بالا مبارزه کند، اشتباه می کنید. حتی پس از یک ساعت Prime95 و FurMark حداکثر دمای هسته i5 تنها ۸۰ درجه سانتیگراد است. با توجه به سازنده، ۱۰۵ درجه سانتیگراد مجاز است. بنابراین، CPU و GPU هیچ مشکلی با تنظیم کردن یا ثبات ندارند.

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet

اسپیکر:

به طور سنتی کیفیت اسپیکر اولویت بسیار زیادی برای دستگاه های تجاری نیست. X230T بدون استثناء است. کمبود باس، حداکثر حجم متوسط ​​و صدای نازک، پخش کردن را مشخص می کند. حداقل Lenovo مطمئن شد که بلندگوهایی که در کادر نمایش قرار دارند، در حالت قرص مسدود نیستند. برای اتاق های کنفرانس بزرگتر باید از سخنرانان خارجی (از طریق جک استریو ۳٫۵ میلی متری) استفاده کنید.

 

مصرف برق :

مصرف انرژی تعیین شده از ۷٫۵ تا ۱۱٫۷ وات در طول بیکار بسیار شبیه  X220T سابق است که بر اساس پلتفرم Sandy Bridge قدیمی تر بود. تفاوت در زیر بار بیشتر است. با وجود قدرت پردازش یکسان، واحد بررسی ما تنها ۳۳٫۴ تا ۴۶٫۰ وات را مصرف می کند، صرفه جویی حدود ۲۰ وات. فرایند تولید ۲۲ نانومتری مدرن CPU Ivy Bridge مزایای آن را به نمایش می گذارد.

 

باتری :

Lenovo دو باتری متفاوت برای لپ تاپ لنوو تینک پد X230 Tablet ارائه می دهد؛ ما مدل ۶ سلولی بزرگتری را بررسی کردیم. این ظرفیت ۶۳ وات است و قرار است تا زمان اجرا ۹٫۹ ساعت باشد. با تست Battery Eater Reader (حالت صرفه جویی در انرژی، حداقل روشنایی، ماژولهای بی سیم غیرفعال شده) ما توانستیم مشخصات سازنده را پیشی بگیریم. در این سناریو، تنها پس از ۱۰ ساعت ThinkPad باید وصل شود.

با یک سناریو واقع بینانه، WLAN فعال شده و روشنایی صفحه تنظیم شده (حدود ۱۵۰ cd / m²) زمان اجرا به ۶ ساعت کاهش یافت. که هنوز هم نتیجه خوبی است. با وجود باتری کوچکتر، ThinkPad می تواند Lifebook T902 را که مدت ۵ ساعت در حال اجرا است، ضرب کند. اگر پردازشگر و کارت گرافیک در آزمایش Battery Classic Eater Battery  در معرض بار قرار گیرند، بعد از ۱ ساعت و ۴۱ دقیقه باتری خالی بود. شارژ کامل مبدل ۲ ساعت طول کشید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>