Lenovo Yoga tablet battery

باطری تبلت لنوو یوگا

باطری تبلت لنوو یوگا

شرکت لنوو از زبان تخصصی خود در تبلت‌های یوگا خود بهره برده است و متفاوت بودن ظاهر و شکل این تبلت‌ها به دلیل وجود همین ویژگی در این دستگاه می‌باشد؛ همچنین تبلت لنوو یوگا از نظر کارایی و هزینه با کیفیت و مقرون به صرفه است.در این مقاله میخواهیم در مورد باطری تبلت لنوو یوگا صحبت کنیم با ما همراه باشید .

 

بررسی باطری تبلت لنوو یوگا

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

باطری تبلت لنوو یوگا از نوع جداشدنی می‌باشد، همچنین جنس این باطری از پلیمر لیتیم است، ظرفیت آن برابر با ۱۰۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است و همچنین از نظر وزنی سبک خواهد بود و شرکت لنوو در سال ۲۰۱۵ آن را روانه بازار کرده است.

همچنین در بررسی تبلت لنوو یوگا، در نگاه اول طراحی بسیار جذاب آن به چشم می‌خورد و از مزایای دیگر این تبلت، عمر باتری آن می‌باشد که حدودا ۱۶ تا ۱۸ ساعت می‌توانید از این تبلت از شرکت لنوو بهره ببرید، شرکت لنوو از این تبلت، دو مدل روانه بازار کرده است که از نظر سخت‌افزاری و عمر باتری باهم متفاوت می‌باشند.

در مدل ۸ اینچی، باطری Li-Polymer که ۲ سلولی است، استفاده شده است که ۱۶ تا ۱۸ ساعت تبلت را روشن نگه می‌دارد، باطری مدل ۱۰ اینچی تبلت لنوو یوگا از باطری ۳ سلولی و چون اندازه صفحه نمایش آن بزرگتر است، نقش بسیار مهمی دارد.

معایب باطری تبلت لنوو

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

کاربران در استفاده از تبلت‌های برند لنوو، ممکن است با مشکل خالی شدن باطری مواجه شوند، این مشکل دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد، به‌طور کلی باتری‌های استفاده شده در تبلت‌های لنوو، از قابلیت و کیفیت خوبی برخوردار هستند.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که باطری تبلت لنوو یوگا هم مانند دستگاه‌های دیگر، مدت زمان عمر مفید خود را دارد و یک قطعه مصرفی است، بنابراین اگر خیلی وقت است که تبلت خود را دارید و با مشکل خالی شدن شارژ باطری مواجه هستید، باید بدانید عمر مفید باطری تمام شده است، علاوه بر این استفاده از شارژهای نامناسب و استفاده نادرست از تبلت یا در هنگام شارژ بازی کردن و انجام کار با تبلت لنوو باعث خرابی باطری شده و مشکل خالی شدن شارژ باطری را بوجود می‌آورد.

ویژگی های باطری تبلت لنوو یوگا

  • نوع : لیتیوم یون
  • ظرفیت: ۹۶۰۰mAh
  • با کیفیت بالا و عملکرد بسیار عالی
  • دارای عمر طولانی ، بادوام و مقاوم در برابر گرم شدن

باطری لیتیوم یونی از باطری‌هایی با تراکم و انرژی بالا هستند، همچنین در صورت رعایت اصول شارژ کردن، باطری عمر طولانی و بسیار با صرفه‌ای خواهد داشت.

همچنین باطری‌های یونی معایبی دارند که شامل: وزن زیاد، تخلیه شارژ زیادی دارند و همچنین به شکل مستطیل در بازار وجود دارد و با اضافه کردن مدار محافظ به هزینه آن‌ها می‌افزاید.

چگونه می توانیم باتری تبلت Lenovo Yoga خود را  تعویض نمائیم؟

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

هرچند برای تعویض قطعات دستگاه‌های تکنولوژی بهتر است آن‌ها را به نمایندگی لنوو برده و از متخصصان و کارشناسان بخواهید که تعویض قطعات و عیب ‌یابی را انجام دهند. اما با کمی دقت خودتان نیز می‌توانید باطری تبلت لنوو را تغییر دهید.

در ابتدا پایه‌ای که توکار است را باز کنید، سپس برچسبی را که مستقیماً زیر تکیه‌گاه داخلی تعبیه شده است بردارید تا دو پیچ ۰٫۷۵ میلی‌متری آشکار شود.  درپوش اسلات و کارت microSD را بردارید.

اکنون دستگاه را بچرخانید تا صفحه رو به شما باشد. اسپادجر را با دقت در امتداد درز بین صفحه و قاب پشتی قرار دهید و درب پشت را به آرامی از قاب دستگاه جدا کنید.

با حرکت اسپادجر در اطراف محیط، جدا کردن صفحه پشتی را از قاب ادامه دهید.  پیچ درپوش کمکی را برداشته و قطعه پلاستیکی را بلند کنید.

ماژول کمکی را با احتیاط عقب بکشید تا از سر راه خارج شود. بلوک پلاستیکی جلوی لولا را بردارید.  با استفاده از spudger قفل است پس بلند کنید و بکشید تا محفظه باطری جدا شود. با استفاده از موچین نوار پوششی پیچ را بلند کنید. برای برداشتن پیچ از یک پیچ گوشتی کوچک سر فیلیپس استفاده کنید. اکنون درپوش را باز کنید و باطری را تعویض نمائید.

عملکرد باطری تبلت یوگا لنوو

باطری تبلت یوگا لنوو، در تستی که روی این دستگاه، انجام گرفته است، میزان استفاده از باطری را نشان می‌دهد، اگر تبلت لنوو را به وای‌فای متصل کنید و به وب‌گردی بپردازید، حدود ۱۱ ساعت و ۱۷ دقیقه باطری پاسخگوی شماست.

ناگفته نماند که استفاده از این باطری برای مصرف روزمره بسیار کند است و توانایی انجام بازی‌های قوی و مواردی شبیه به این را ندارد و همچنین سرعت لود صفحات وب نیز با کندی انجام می‌گیرد.

عمر باطری تبلت یوگا لنوو

تبلت‌های Lenovo Yoga با حداکثر ۱۸٫۵ ساعت استفاده، بیشترین عمر باطری را نسبت به سایر تبلت‌های موجود در بازار دارند. همچنین برای شارژ مجدد باطری کافیست تبلت را به مدت ۳۰ دقیقه به سوکت زده و ۱۳ درصد شارژ آن را بازیابی کنید، که در نتیجه به مدت ۸۴ دقیقه امکان استفاده از تبلت را برای شما فراهم می‌کند. همچنین شارژ کامل باطری تبلت لنوو یوگا حدود پنج ساعت به طول می‌انجامد.

چگونه متوجه خرابی باطری تبلت لنوو یوگا شویم؟

چه زمانی متوجه می‌شویم که باطری تبلت یوگا لنوو دچار مشکل شده است و باید آن را تعویض نمائیم. در واقع دو راه خیلی شایع برای پی بردن به این سوال وجود دارد، یکی خالی شدن زود هنگام شارژ باطری و دیگری متورم شدن و تغییر شکل ظاهری باطری می‌باشد، ولی در زیر چند مورد دیگر را هم برایتان ذکر می‌کنیم.

  • دیرشارژ شدن باطری تبلت
  • کار نکردن باطری تبلت
  • خالی شدن شارژ تبلت بدون استفاده از دستگاه
  • باطری شارژ نمی‌شود
  • متورم شدن باطری تبلت برای پی بردن به تغییر شکل ظاهری باطری، می‌توانید باطری را بر روی یک سطح شیشه‌ای بچرخانید تا متوجه باد کردن یا از حالت تخت خارج شدن باطری شوید.

چند نکته برای دوام باطری تبلت لنوو یوگا

Lenovo Yoga tablet battery

Lenovo Yoga tablet battery

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند کارهایی که به باطری دستگاهشان آسیب وارد می‌کند را انجام ندهند تا باطری دستگاه را سالم نگه دارند و مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایند. اکنون می‌خواهیم به برخی تنظیمات و عاداتی که به دوام باطری تبلت لنوو یوگا کمک می‌کند بپردازیم:

  • با پایین آوردن میزان روشنایی صفحه نمایش تبلت، چشمان خود را به یک سطح کم نور اما قابل استفاده عادت دهید، معمولاً می‌توانید همه چیز را به وضوح در نیمی از روشنایی بالقوه یا کمتر ببینید. روشنایی کامل از باطری شما نهایت استفاده را می‌برد و آن را سریع خالی می‌کند.
  • Wi-Fi، بلوتوث و  یا خدمات تلفن‌همراه خود را هنگامی که می‌دانید به آنها نیازی ندارید یا در مکانی هستید که سیگنال‌های لازم بسیار ضعیف هستند، خاموش کنید. حتی در صورت عدم استفاده فعال از این سرویس‌ها ، تبلت‌ها می‌توانند باطری را برای جستجو و حفظ اتصالات مصرف کنند.
  • وقتی از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، آنها را ببندید. تبلت‌ها در انجام چند وظیفه‌ای خوب هستند. اما اگر از هر ابزار و عملکردی که باز کرده‌اید به طور فعال استفاده نکنید. پردازنده عمر باطری را هدر می‌دهد. به طور خاص، به برنامه‌هایی توجه کنید که به GPS متکی هستند یا شامل هشدارهای مکرر هستند. که هم برنامه‌های وابسته بهGPS وهم برنامه‌هایی که مکرر پیغام می‌فرستند. هر دو می‌توانند عمر باطری را کوتاه کنند.
ادامه نکات :
  • گاهی اوقات، از تبلت خود استفاده کنید تا باطری تقریباً تمام شود و سپس آن را دوباره شارژ کنید. اگرچه باطری‌های لیتیوم یون جدید به اندازه مدل‌های قدیمی به حافظه حساس نیستند. اما هنوز هم اعتقاد بر این است که یک چرخه تخلیه و شارژ کامل، هر چند وقت یک بار، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی ماندگاری طولانی مدت باطری داشته باشد.
  •  به دما توجه داشته باشید، دما تاثیر بسیار زیادی بر روی باتری تبلت شما دارد.
  • برای شارژ کردن باطری تبلت لنوو یوگا، نگذارید مدام به برق وصل باشد، تخلیه جزئی در مقابل تخلیه کامل را همیشه در نظر داشته باشید.
  •  از شارژهای فوق سریع هرگز استفاده نکنید.
  •  از شارژهای فیک و تقلبی نیز به هیچ عنوان استفاده ننمائید و برای شارژ بهتر از شارژر اصلی تبلت لنوو استفاده نمائید.

با رعایت این ۸ مورد، می‌توانید باطری تبلت خود را سالم نگه دارید.

خرید باطری تبلت لنوو یوگا

در صورتی که دیدید باطری شارژ نمی‌شود و یا اینکه شارژ باطری بی‌‌دلیل‌ خالی می‌شود. یا نکاتی که قبلا برای خرابی باطری ذکر کردیم را مشاهده کردید. زمان آن فرا رسیده است که برای خرید یک باطری تبلت یوگا لنوو اقدام نمائید. برای خرید این باطری دقت داشته باشید که اولا از نمایندگی‌ رسمی لنوو خریداری نمائید. و اینکه توجه داشته باشید که محصولی که خریداری می‌کنید، دارای ضمانت‌نامه باشد. تا اگر به مشکلی برخوردید بتوانید محصول را ارجاع دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری

به طور کلی در این مبحث در مورد باطری تبلت یوگا لنوو صحبت کردیم. و ویژگی‌ها و نقاط ضعف این محصول را بیان کردیم. باطری‌های تبلت لنوو سری یوگا از جنس لیتیوم هستند که از کیفیت و دوام قابل قبولی برخوردار است. همچنین با نگه‌داری شارژ بمدت ۱۸ ساعت و قابلیت شارژ شدن در حدود ۵۰ دقیقه از ویژگی‌هایی است که کاربرپسند است.

از دیگر ویژگی این باطری اینست که در صورت احتیاج به تعویض با کمی دقت خودتان می‌توانید آن را تعویض نمائید و در هزینه‌های خود صرفه‌جوئی نمائید،  بهتر است برای خرید این محصول به نمایندگی‌ لنوو در ایران مراجعه و خرید مطمئن و رضایت‌ بخشی را داشته باشید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>