برنامه تنظیمات تبلت لنوو

برنامه تنظیمات تبلت لنوو

آشنایی با محیط و برنامه تنظیمات تبلت لنوو، می‌تواند برای کاربران این محصول بسیار مهم باشد. در این مقاله به همین موضوع پرداخته شده است. پس این مقالات را در دسته مقالات آموزشی می‌نامیم. شاید شما به عنوان یکی از کاربران وب سایت lenovotehran.com و از جمله طرفداران برند لنوو، قصد خرید و استفاده از تبلت این برند را داشته باشید. برای این منظور، داشتن آگاهی قبل از خرید در مورد این محصول می‌تواند شرایط استفاده از تبلت را برای شما کاربردی‌تر کند. با همراه باشید.

درباره برنامه تنظیمات تبلت لنوو

در بازار محصولات دیجیتالی تبلت، این محصول با برند‌های مختلفی به کاربران عرضه می‌شود. هر کدام از برند‌ها با ویژگی‌های منحصر به فردی تبلت خود را روانه بازار می‌کنند. به همین خاطر مشتریان دامنه انتخاب گسترده‌ای دارند. از جمله برندهایی مانند تبلت اپل، تبلت سونی، تبلت ایسوس و البته تبلت لنوو Lenovo. این برند‌ها از معروف‌ترین‌های بازا انواع محصولات دیجیتالی ایران هستند.

برنامه تنظیمات تبلت لنوو
برنامه تنظیمات تبلت لنوو

اما بر اساس آمارها، درصد استقبال و خرید از تبلت لنوو نسبت به برندهای دیگر بیشتر است. این اتفاق از یک دلیل قانع کننده برخوردار است. دلیل این استقبال به این خاطر بوده که تبلت‌های لنوو با توجه به داشتن امکانات فوق‌العاده، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. به همین دلیل، کاربران بیشتر از برندهای دیگر به خرید تبلت لنوو رغبت دارند. در ادامه شما با برخی نکات مهم و کاربردی و انواع برنامه تنظیمات تبلت لنوو آشنا می‌شوید. در پایان این مقاله دلیل این استقبال بهتر برای شما روشن خواهد شد.

آشنایی با انواع برنامه تنظیمات تبلت لنوو

پس از خرید تبلت لنوو، انجام چه کارهایی مهم است ؟

در ابتدا لازم است که برای محافظت از تبلت لنوو، یک قاب زیبا و باکیفیت خریداری کنید. خوشبختانه در بازار ایران برای انواع مدل‌های تبلت لنوو، محافظ‌های متنوعی وجود دارد. در ضمن، تهیه محافظ برای صفحه نمایش تبلت را نیز فراموش نکنید. کاربران با هر سلیقه‌ای می‌توانند محافظ مطابق با نظر، رنگ و مدل مد نظر خود را خریداری کنند.

می‌دانید که  تبلت لنوو از قابلیت‌های فوق العاده برخوردار است. به همین خاطر می‌توانید برنامه‌های متنوعی را در آن نصب و استفاده کنید. اما یادتان باشد هر برنامه‌ای که فعال می‌کنید در پایان استفاده، آن را ببندید. برنامه را به حال خود رها نکنید یا به اصطلاح مینیمایز نکنید.

معمولا تبلت های لنوو به هدف ذخیره سازی اطلاعات، از حافظه مناسبی برخوردارند. البته قابلیت ارتقاء حافظه نیز برای کاربر وجود دارد. اما بهتر است فضای تبلت خود را اشغال نکنید. رعایت این کار می‌تواند شرایط را برای روان شدن فعالیت برنامه‌های دیگر فراهم سازد.

استفاده از بعضی از برنامه تنظیمات تبلت لنوو و بعضی از قابلیت‌ها می‌تواند شارژ دستگاه را به سرعت تمام کند. یکی از آنها روشن کردن وای فای Wifi است. در صورت عدم نیاز به آنلاین بودن، آن را خاموش کنید.

چطور می‌توانم با استفاده از تبلت لنوو به محیط اینترنت وارد شوم ؟

برای اینکه بتوانید از اینترنت وای فای استفاده کنید، ابتدا به قسمت تنظیمات Setting تبلت لنوو مراجعه کرده و در ادامه بر روی گزینه Wifi تاچ کنید. اجازه دهید که مودم‌های روشن در محیط را شناسایی کند. پس از مشخص شدن نام مودم شما، آن را انتخاب کرده و رمز را معرفی کنید تا وارد فضای اینترنت شوید.

برنامه تنظیمات تبلت لنوو
برنامه تنظیمات تبلت لنوو

چطور می‌توان بر روی تبلت لنوو رمز معرفی کنم ؟

در تبلت‌های لنوو برای راحتی کاربران و اینکه نگران سرقت اطلاعات خود نباشند، شرایط ایجاد امنیت در حالت‌های مختلف بر اساس برنامه تنظیمات تبلت لنوو فراهم است. به همین منظور حتما بر روی دستگاه خود رمز معرفی کنید، اما یادتان باشد رمز خود را به افراد مطمئن نیز بگویید.

به تنظیمات Setting تبلت مراجعه کنید. در قسمت امنیت Security تبلت در بین انواع رمزگذاری‌ها، نوع مربوطه و مورد علاقه خود را انتخاب کنید. نوع انتخابی می‌تواند از نوع رسم شکل یا همان پترن باشد. یا حتی می‌توانید رمز خود را از نوع عددی انتخاب کنید.

در برخی از تبلت‌ها شرایط رمز به صورت اثر انگشت نیز وجود دارد، می‌توانید آن را برای تبلت خود انتخاب کنید. این نوع از امنیت بیشتری برخوردار است. مدل دیگر برای رمزگذاری وجود دارد که  انتخاب رمز بر اساس کد است. این نوع می‌تواند از کاراکتر، حرف و یا عدد تشکیل شود. پس از انتخاب مدل رمز و تعریف آن، تبلت را راه اندازی مجدد کرده و شرایط را بررسی نمایید.

چطور می‌توانم در تبلت لنوو زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنم؟

تبلت های لنوو به صورت پیش فرض بر روی زبان انگلیسی بوده و با این حالت، در بازار محصولات دیجیتال به کاربران ارائه می شوند. اما یکی از شاخص‌های مهم در محصولات لنوو، پشتیبانی از زبان فارسی است. بر این اساس می‌توانید به قسمت تنظیمات Setting مراجعه کرده و در منو، به دنبال گزینه language بگردید. آن را انتخاب کرده و وارد محیط language شوید. پس از انتخاب زبان فارسی آن را تایید کنید.

چه طور می‌توانم تبلت لنوو را آپدیت کنم ؟

در این محصول لنوو مطابق با محصولات دیگر، شرایط برای به روز رسانی بر اساس برنامه تنظیمات تبلت لنوو فراهم است. پس این کار را کاربران می‌توانند به راحتی با راه‌حل زیر انجام دهند.

این راه همان راه مستقیم و بی واسطه است. کاربر قادر است از طریق تنظیمات Setting خود تبلت، این کار را انجام دهد. حتی می‌تواند گزینه اتومات را فعال کرده تا این فرایند بدون دخالت کاربر هر زمان که لازم باشد انجام شود. در گام اول به قسمت تنظیمات Setting مراجعه کنید. در ادامه به انتهای منو رفته و گزینه در باره تبلت About Tablet را انتخاب کنید. احتمال دارد این گزینه در قسمت System باشد.

در این محیط به دنبال منو بروزرسانی باشید. با انتخاب گزینه، شرایط به روز رسانی تبلت شما اغاز می‌شود. یادتان باشد، برای این کار شاید به فضای مناسبی نیاز باشد. پس از قبل به این نکته توجه داشته باشید.

برای اطمینان و جلوگیری از از دست دادن اطلاعات شخصی در حافظه، از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برنامه تنظیمات تبلت لنوو
برنامه تنظیمات تبلت لنوو

برنامه‌های در حال اجرا در تبلت لنوو ناخود آگاه متوقف می‌شود، باید چکار کرد ؟

این مشکل می‌تواند به شدت برای کاربران آزار دهنده باشد. در زمان مواجهه با این مشکل، از برنامه خارج شده و آن را ببندید. در ادامه به قسمت تنظیمات Setting تبلت رفته و در بخش همه برنامه‌ها، آن برنامه را از لیست پیدا کنید. وارد دسترسی‌های آن شده و بر روی گزینه توقف برنامه تاچ نمایید. اگر این برنامه از داده‌ها و اطلاعات اساسی و مهم برخوردار نیست، حتما بر روی گزینه Clear Data به هدف حذف کش‌های به جای مانده از این برنامه تاچ نمایید.

به برنامه حساب گوگل رفته و این برنامه را متوقف کنید. سپس آن را دوباره فعال کنید. در گام بعدی به دسترسی‌های برنامه معیوب رفته و با آزاد کردن حافظه رم مخصوص به آن که متوقف کرده بودید، حالا نسبت به بروز رسانی آن از طریق یک مارکت معتبر اقدام کنید. مشکل توقف‌ای این برنامه حل خواهد شد. الته لازم به ذکر است که این مشکل و بیشتر مشکلات در اندروید با یک بار خاموش روشن شدن دستگاه به احتمال زیاد رفع می‌شود. این ترفند هم امتحان کنید.

چطور می‌توانم در تبلت لنوو موقعیت جغرافیای خودم را فعال کنم ؟

در اغلب برنامه تنظیمات تبلت لنوو، شاید مشخص شدن موقعیت جغرافیایی شما مهم باشد. برای اینکه بتوانید از قابلیت GPS تبلت لنوو استفاده کنید، اول کار به قسمت تنظیمات Setting مراجعه کرده و در ادامه در منو به دنبال گزینه Location باشید. برای راحتی می‌توانید واژه GPS را در قسمت Search وارد کنید. پس از آن بر روی Location  تاچ نمایید. به محض ورود به این محیط، تیک روشن خاموش آن را به حالت روشن درآورید.

چطور میتوانم برای اتصال به اینترنت، از اینترنت دیتای تبلت لنوو استفاده کنم ؟

تبلت‌های لنوو تراشه سیم‌ کارت را پشتیبانی می‌کنند. یعنی می‌تواند کاربر از طریق دستگاه مکالمه داشته باشد. همانطور که در گوشی‌های لنوو می‌شود از طریق سیم کارت به اینترنت متصل شد، در تبلت لنوو نیز این قابلیت فراهم است.

برای این کار در گام اول به قسمت تنظیمات Setting رفته و در بین گزینه‌های موجود، Wireless And Network انتخاب کنید. پس از ورود به این محیط، گزینه Mobile Network تاچ نمایید. در ادامه در قسمت  Apn Name و Apn Internet، موارد خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد تنظیمات انجام شده را ذخیره کرده و در مرحله آخر به محیط منو تبلت وارد شده و پس از انتخاب گزینه Mobile Data به راحتی می‌توانید از اینترنت به واسطه سیم کارت استفاده کنید.

برنامه تنظیمات تبلت لنوو
برنامه تنظیمات تبلت لنوو

اگر رمز پترن انتخاب شده در تبلت لنوو را فراموش کردم، چه کاری انجام بدهم ؟

گاهی مواقع امکان دارد رمز معرفی شده به گوشی از نوع پترن را فراموش کنید. برای اینکار می‌توانید به انتخاب خودف با انجام یکی از مراحل زیر دوباره به داده‌های تبلت خود دسترسی داشته باشید.

در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که از یک برنامه تنظیمات تبلت لنوو مناسب ریکاوری رمز تبلت Recovery استفاده کنید. حتی می‌توانید از طریق فرایند ریست فکتوری Wipe Reset Factory شرایط سیستم را نرمال سازی کرده تا به محیط تبلت و به اطلاعات خود وارد شوید. از طرف دیگر می،تواند شانس خود را از طریق حساب گوگل امتحان کنید و از این طریق فرایند ریست کردن تبلت را پیش ببرید.

راه دیگری که شاید جواب بدهد، دنبال کردن و پاسخ به پرسش‌های امنیتی تبلتاست. به سوالات پرسیده شده جواب بدهید شاید شرایط مناسب باشد. در آخر پیشنهاد ما این است که به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو است مراجعه کنید.  در این مراکز کارشناسان ماهر لنو منتظر شما هستند تا مشکل شما را رفع نمایند. می‌توانند شرایط بازیابی رمز ورود به محیط تبلت شما را با اطمینان و به راحتی انجام دهند.

چطور می توانم تبلت لنوو خود را به تنظیمات کارخانه برگردانم ؟

این کار همان ریست فکتوری Reset Factory است. احتمالا یا پسورد خود را فراموش کرده‌اید یا با مشکلات نرم افزاری در تبلت خود مواجه شده‌اید. یا علاقمند هستید داده‌های شما در تبلت لنوو به طور کامل پاک شده یا می‌خواهید سرعت سیستم خود را تقویت کنید. در حال برای انجام این کار لازم است که به تنظیمات Setting تبلت لنوو وارد شوید. در ادامه بر روی قسمت Search، عبارت Reset را وارد کنید.

پس از ورود به محیط Reset Factory، گزینه مشخص را انتخاب کرده و در برابر سوال پرسیده شده که آیا می‌خواهید اطلاعات شما به طور کامل پاک شود، موافقت خود را اعلام کنید. با توجه به حجم داده‌هایی که در تبلت خود دارید، این کار از چند ثانیه تا چند دقیقه طول خواهد کشید. در ادامه تبلت شما مجددا راه اندازی شده و با یک سیستم کاملا جدید و نو مواجه خواهید شد.

در تبلت لنوو با مشکل کاهش کیفیت آنتن روبرو شویم باید چه کار کنیم ؟

این اتفاق امکان دارد به کیفیت محل جغرافیایی شما مربوط شود. پس بهتر است در موقعیت‌های مختلف دیگر نیز شرایط آنتن دهی تبلت لنوو خود را بررسی کنید. اما اگر در محیطی که هستید قبلا از آنتن مناسب برخوردار بودید و الان با مشکل کاهش کیفیت آنتن رو به رو هستید، این اتفاق می‌تواند به خرابی در نرم افزار و یا سخت افزار تبلت شما مربوط شود.

به همین خاطر می‌توانید به محیط تنظیمات تبلت لنوو به خود وارد شوید در قسمت جستجو، واژه Gsm  را وارد کرده و منتظر نمایش نتایج باشید. اطلاعات موجود را با کارشناسان نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو مطرح کنید، تا از مشاوره و راهنمایی‌های آنها برخوردار شوید.

برنامه تنظیمات تبلت لنوو
برنامه تنظیمات تبلت لنوو

سوالات متداول

چه کار کنیم که تبلت لنوو از طول عمر بیشتری برخوردار باشد ؟

با توجه به برنامه تنظیمات تبلت لنوو و امکانات بی‌نظیری که در تبلت لنوو برای کاربران ارائه شده است، بهتر است در دوره‌های مشخص به مدت ۸ ساعت به تبلت استراحت دهید. این کار می‌تواند شرایط افزایش طول عمر در تبلت شما را فراهم کند.
از طرف دیگر، در تبلت‌های جدید سیستمی وجود دارد که می‌تواند در زمان اتمام شارژ جریان برق را سوئیچ کند. اما شما احتیاط کنید و نگذارید تبلت زمان زیادی در شارژ باشد.
تبلت از جمله وسایل پرتابل است و اینکه طراحی تبلت لنوو مطابق نظر کاربران و بر اساس راحتی قرارگیری در دستان تهیه شده است. پس اغلب کاربران علاقه‌مندن که آن را در دستان خود بگیرند. به همین جهت به طور معمول پس از مدتی استفاده، تبلت گرم خواهد شد.
این موضوع در کنار گرمای دست می‌تواند موجبات داغ شدن تبلت را فراهم کند. گرمای زیاد در تبلت می‌تواند عملکرد ان را تضعیف کند. مثل هنگ کردن و غیره. پس به این موضوع توجه کنید.

در زمان نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها، به چه نکاتی باید توجه کنید ؟

در ابتدا به این نکته باید اشاره کنم که حتما برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مورد نیاز مطابق با برنامه تنظیمات تبلت لنوو را در تبلت دانلود و نصب کنید. شاید دریافت و استفاده از برخی از برنامه‌ها واقعا نیاز نباشد. دوم آنکه حتما دانلود برنامه‌ها را از مارکت‌های معتبر مانند پلی استور گوگل دانلود کنید. علاوه بر آن، یادتان باشد که برنامه‌هایی را دانلود کنید که از فرمت  ‌Apkتبعیت می‌کنند.

نتیجه گیری

آشنایی با برنامه تنظیمات تبلت لنوو می‌تواند اوقات بی‌نظیری را برای شما به هدف کاربری از تبلت فراهم آورد. برای هر کدام از سوالاتی که در نحوه اجرای برنامه‌های تبلت لنوو دارید می‌توانید، از راهنمایی‌های اشاره شده در این مقاله استفاده کنید. اما اگر بازهم شرایط برای شما مبهم بود بهترین راه، تماس با نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو است. در این مراکز کارشناسان با تجربه می‌توانند با ارائه مشاوره‌های کاربردی، مشکل شما را رفع کرده و بهترین شرایط را به هدف استفاده از تبلت لنوو برای شما فراهم آورند.

2 thoughts on “برنامه تنظیمات تبلت لنوو

  • By ناشناس - Reply

    سلام خسته نباشین خداقوت ببخشید مزاحمتون نمایندگی لنوو؟ من تبلت دارم مدلش تبلت لنوو Lenovo TB M7 7305x هستش من رفتم تو تنظیماتش نتونستم کیفیتش اچ دی HD کنم نشد چجوری کیفیت تبلت لنوو M7 رو اچ دی HD کنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم یه لطف کنین بررسی کنید

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام! برای تنظیم کیفیت تبلت لنوو Lenovo TB M7 7305x به حالت اچ دی (HD)، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

      وارد تنظیمات شوید: از صفحه اصلی تبلت به تنظیمات دستگاه خود بروید. این معمولاً با لمس آیکون تنظیمات یا با رفتن به منوی تنظیمات انجام می‌شود.

      صفحه نمایش را باز کنید: در بخش تنظیمات، به قسمت “صفحه نمایش” یا مشابه آن بروید. این بخش ممکن است در بخش “صوت و تصویر” یا “نمایش و صدا” قرار داشته باشد.

      تنظیمات رزولوشن را پیدا کنید: در بخش صفحه نمایش، به دنبال تنظیمات رزولوشن (Resolution) یا کیفیت تصویر بگردید.

      تنظیم کیفیت به حالت اچ دی HD برسانید: در اینجا ممکن است چندین گزینه رزولوشن مختلف مشاهده کنید. شاید با نام‌هایی مثل “۷۲۰p” یا “HD” نمایش داده شده باشد. گزینه مربوط به کیفیت HD را انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید.

      تنظیمات را ذخیره کنید: بعد از انجام تغییرات، ممکن است بخواهید تنظیمات را ذخیره کنید. برای این کار، به گزینه‌ای که تغییرات را ذخیره می‌کند (معمولاً یک دکمه “ذخیره” یا “اعمال تغییرات”) بروید و آن را فشار دهید.

      با انجام این مراحل، کیفیت تصویر تبلت لنوو M7 خود را به حالت اچ دی (HD) تنظیم کرده‌اید. اگر مسیر یا نام گزینه‌ها در تنظیمات دقیقاً مشابه نباشد، به دقت تمام بخش‌ها و گزینه‌ها را برای پیدا کردن تنظیمات مرتبط با رزولوشن مرور کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>