بررسی 4 تا از بهترین های لپ تاپ لنوو در سال 2023

بررسی ۴ تا از بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

ارزیابی و بررسی ۴ تا از بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

 

لنوو یک شرکت چینی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی است، از جمله محصولاتی مانند رایانه های شخصی (رومیزی و لپ تاپ)، تبلت، مانیتور، لوازم جانبی رایانه و تلفن های هوشمند و بسیاری دیگر. در سال ۲۰۰۵، آنها بخش کامپیوترهای شخصی IBM را خریداری کردند، جایی که خطوط کامپیوترهای ThinkPad و ThinkCentre از آنجا منشأ گرفتند. مجموعه لپ‌تاپ‌های کنونی لنوو گسترده است و شامل برندهای معروفی مانند IdeaPad، Legion، Yoga و ThinkBook می‌شود. لپ‌تاپ‌های لنوو اغلب جزو بهترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید، چه به دنبال یک Chromebook ارزان قیمت باشید یا یک ایستگاه کاری تلفن همراه ممتاز،در این مقاله به بررسی ۴ تا از بهترین لپ تاپ های لنوو در سال ۲۰۲۳ میپردازیم با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های لنوو در سال ۲۰۲۳

  •  Lenovo IdeaPad 3 15 (2021) 
  •  Lenovo 100e Chromebook نسل دوم (۲۰۱۹) 
  •  Lenovo IdeaPad Flex 5 14 (2020)
  •  Lenovo ThinkPad P15 Gen 2 (2021) 
  •  Lenovo ThinkPad P1 Gen 4 (2021) 

 

 

  1. بهترین لپ تاپ لنوو

 

Lenovo ThinkPad P1 Gen 4 لپ تاپ (۲۰۲۱)

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال 2023

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

امتیازها :

اندازه : ۱۶"

مدرسه :۷٫۱

بازی :۷٫۵

چند رسانه ای :۷٫۴

ایستگاه کاری :۸٫۷

کسب و کار :۷٫۷

سیستم عامل :ویندوز ۱۱

 

بهترین لپ‌تاپ لنوو که ما آزمایش کرده‌ایم Lenovo ThinkPad P1 Gen 4 (2021) است که یک ایستگاه کاری ویندوز موبایل است و یکی از بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳ میباشد. قدرت زیادی برای انجام کارهای سخت دارد و یک تجربه کلی عالی برای کاربر فراهم می کند. این صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی دارد که برای چندوظیفگی مناسب است، صفحه کلیدی راحت که می‌توانید در تمام روز تایپ کنید، و صفحه لمسی پاسخگو با دکمه‌های اختصاصی.

این دستگاه با پردازنده‌های Core i7 و i9 سری H اینتل یازدهم و پردازنده‌های گرافیکی مختلف NVIDIA مجزا، تا RTX A5000 قدرتمند یا GeForce RTX 3080 در دسترس است. می‌توانید تا ۶۴ گیگابایت حافظه و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنید. به علاوه، رم و SSD قابل تعویض توسط کاربر هستند، بنابراین می‌توانید ابتدا پیکربندی ارزان‌تری دریافت کنید و بعداً آن را ارتقا دهید. در مورد صفحه نمایش، شما گزینه های QHD و ۴k دارید. انتخاب بستگی به فضای رنگی شما دارد.

اگرچه این لپ تاپ با قطعات داخلی قدرتمند موجود است، اما این لپ تاپ خیلی حجیم نیست، بنابراین هنوز هم نسبتا قابل حمل است. با این حال، مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده گرافیکی اختصاصی، باتری تنها کمی بیش از یک ساعت در هنگام انجام کارهای سخت دوام می‌آورد. می‌توانید لپ‌تاپ را از طریق درگاه USB-C شارژ کنید، اما به سرعت آداپتور برق دوشاخه شارژ نمی‌شود و حتی اگر همزمان از لپ‌تاپ استفاده کنید، باتری خالی می‌شود. پورت‌های زیادی از جمله دو USB-A، دو USB-C/Thunderbolt 4، HDMI 2.1 و کارت‌خوان SD دریافت می‌کنید. برای بیومتریک، هم دارای حسگر اثر انگشت و هم یک دوربین IR برای تشخیص چهره است. در نهایت، صفحه نمایش لمسی ۴k از ورودی قلم (Wacom AES) پشتیبانی می کند، اما شما باید قلم را جداگانه خریداری کنید.

 

  1. بهترین لپ تاپ میان رده لنوو

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال 2023

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

Lenovo Yoga 7i 14 لپ تاپ لنوو (۲۰۲۱)

امتیازها :

مدرسه : ۷٫۹

بازی : ۶٫۰

چند رسانه ای : ۷٫۷

ایستگاه کاری : ۷٫۳

کسب و کار : ۷٫۶

اندازه : ۱۴"

سیستم عامل : ویندوز ۱۱

 

اگر به‌دنبال مدل متوسط‌تری برای صرفه‌جویی در هزینه هستید، Lenovo Yoga 7i 14 (2021) را بررسی کنید زیرا جزو بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳ میباشد، یک کانورتیبل نازک و سبک ۲ در ۱٫ به لطف لولای ۳۶۰ درجه آن، می‌توانید لپ‌تاپ را در حالت چادری برای ارائه و مصرف رسانه تنظیم کنید یا صفحه را برگردانید و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. این بسیار قابل حمل است و عمر باتری آن شگفت انگیز است، زیرا با شارژ کامل حدود ۱۵ ساعت استفاده سبک را دوام می آورد. شما یک صفحه کلید راحت، یک صفحه لمسی پاسخگو و نسبتاً بزرگ، و یک انتخاب پورت گسترده که شامل دو پورت USB-C/Thunderbolt 4 است، دریافت خواهید کرد.

امتیاز در cpu

از نظر پیکربندی، می‌توانید این لپ‌تاپ را با نسل یازدهم اینتل Core i5 یا i7 و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی مشخص کنید. حافظه قابل تعویض توسط کاربر نیست، اما SSD قابل تعویض است. نقطه ضعف اصلی این است که نمایشگر خیلی روشن نمی شود. در حدود ۲۵۰ cd/m² اوج روشنایی، برای استفاده در فضای داخلی مناسب است، اما در محیط‌هایی با نور بسیار خوب یا آفتابی با مشکلات دید مواجه خواهید شد. معاوضه دیگر این است که اگرچه از ورودی قلم پشتیبانی می کند، اما با قلم همراه نیست و جایی برای ذخیره آن برای حمل و نقل وجود ندارد.

 

  1. بهترین لپ تاپ ارزان قیمت لنوو

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال 2023

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

Lenovo Chromebook C340 15 لپ تاپ لنوو (۲۰۲۰)

امتیازها :

مدرسه : ۷٫۵

بازی : ۴٫۳

چند رسانه ای : ۷٫۱

ایستگاه کاری : ۴٫۴

کسب و کار : ۶٫۹

اندازه : ۱۵٫۶ اینچ

سیستم عامل : سیستم عامل کروم

 

اگر کاری می‌خواهید که بتواند کار را با کمترین هزینه انجام دهد، بهترین گزینه برای شما یک Chromebook است. ما لپ‌تاپ Lenovo Chromebook C340 15 (2020) را توصیه می‌کنیم، بهترین لپ‌تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳ که در دسته‌بندی بودجه آزمایش کرده‌ایم. این کانورتیبل ۱۵ اینچی ۲ در ۱ دارای ساختاری محکم، طراحی نازک و سبک و عمر باتری تمام روز است. می توانید آن را با یک پردازنده Intel Core i3 یا Pentium Gold پیکربندی کنید، که هر دو به اندازه کافی سریع هستند تا تجربه ای روان را در سیستم عامل کروم ارائه دهند.

با این حال، شما فقط می توانید حداکثر ۴ گیگابایت حافظه داشته باشید، بنابراین اگر چندین کار را همزمان اجرا کنید ممکن است گهگاه دچار لکنت شوید. صفحه‌کلید برای تایپ طولانی‌مدت احساس راحتی می‌کند، و در حالی که پد لمسی در سمت کوچک‌تر قرار دارد، به تمام حرکات و حرکات پاسخ می‌دهد. صفحه نمایش ۱۰۸۰p آن بسیار واضح به نظر می رسد و فضای کافی را برای انجام چند کار فراهم می کند.

امتیاز طراحی

اگر قصد دارید از دستگاه فقط برای مصرف رسانه استفاده کنید، در عوض Lenovo Chromebook Duet 5 (2021) را دریافت کنید . این همچنین یک کروم بوک ۲ در ۱ است اما به شکل تبلت با پایه پایه و صفحه کلید قابل جابجایی است. این طراحی به شما این امکان را می دهد که صفحه کلید را جدا کنید تا در فضا صرفه جویی کنید یا دستگاه را به عنوان تبلت راحت تر در دست بگیرید و زمانی که نیاز به تایپ چیزی دارید می توانید آن را دوباره روشن کنید. صفحه کلید بسیار تنگ به نظر می رسد، بنابراین برای تایپ یک مقاله طولانی بهترین گزینه نیست.

ویژگی ستاره ای که این دستگاه را برای مصرف رسانه بهتر می کند صفحه نمایش OLED آن است. رنگ‌های غنی و اشباع شده و سیاه‌های جوهری تولید می‌کند و به اندازه‌ای روشن می‌شود که در بیشتر محیط‌های داخلی با تابش خیره کننده مقابله کند. از سوی دیگر، بلندگوها صدایی ریز و غیر طبیعی دارند، بنابراین بهتر است از یک جفت هدفون استفاده کنید.

 

  1. بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال 2023

بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳

Lenovo Legion 5 Gen 6 15 لپ تاپ لنوو (۲۰۲۱)

امتیازها :

مدرسه : ۶٫۵

بازی : ۸٫۲

چند رسانه ای : ۶٫۲

ایستگاه کاری : ۸٫۶

کسب و کار : ۷٫۵

اندازه: ۱۵٫۶ اینچ

سیستم عامل : ویندوز ۱۱

 

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو که ما آزمایش کرده‌ایم، لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 Gen 6 15 (2021) جزو بهترین های لپ تاپ لنوو در سال ۲۰۲۳ است. این یک مدل ۱۵ اینچی با پردازنده AMD Ryzen 5 5600H یا Ryzen 7 5800H است و چندین گزینه GPU وجود دارد، از یک NVIDIA GeForce GTX 1650 سطح پایه تا یک NVIDIA GeForce RTX 3070 قدرتمند. صفحه کلید با کلیدهای دارای نور پس زمینه و تعداد زیادی پورت، از جمله HDMI 2.1 و شش پورت USB. شما می توانید تا ۳۲ گیگابایت حافظه و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دریافت کنید. فقط به خاطر داشته باشید که رم و SSD قابل تعویض توسط کاربر هستند، بنابراین می توانید ابتدا پیکربندی ارزان تری دریافت کنید و بعداً خودتان آن را ارتقا دهید.

امتیاز صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش، شما چند گزینه دارید. توصیه می کنیم پنل ۱۰۸۰p یا ۱۴۴۰p با فرکانس ۱۶۵ هرتز را تهیه کنید، زیرا نرم ترین و پاسخگوترین تجربه بازی را ارائه می دهند. فقط باید مطمئن شوید که یک GPU به اندازه کافی قدرتمند دارید که از نرخ تازه سازی بالا استفاده کنید، مانند RTX 3060 یا ۳۰۷۰٫ متأسفانه، این لپ تاپ نسبتاً حجیم است، بنابراین خیلی قابل حمل نیست و باتری آن فقط یک مقدار دوام می آورد. ساعت هنگام بازی در زیر بار زیاد گرم نمی شود، اما صدای هواداران بسیار زیاد است.

 

در مقایسه با برندهای دیگر

 

  • انتخاب گسترده ای از لپ تاپلنوو تعداد زیادی لپ‌تاپ، از کروم‌بوک‌های ارزان قیمت گرفته تا ایستگاه‌های کاری موبایل ممتاز، دارد.
  • گزینه های لینوکس لنوو یکی از معدود تولیدکنندگانی است که لپ تاپ هایی را با لینوکس (اوبونتو) نصب شده ارائه می دهد.
  • پایگاه داده آنلاینلنوو یک پایگاه داده آنلاین دارد که می توانید مشخصات دقیق بیشتر لپ تاپ هایش را در آن بیابید.
  • مدل های بودجه ای خوش ساختمدل های ارزان قیمت لنوو نسبت به رقبای خود از ساختار محکم تری برخوردار هستند.
  • نام مدل ها می تواند گیج کننده باشدلنوو گاهی اوقات از نام های مختلفی برای یک محصول استفاده می کند که برای مصرف کنندگان گیج کننده است.
  • تعداد زیادی از گزینه های پیکربندی می تواند طاقت فرسا باشداگرچه انتخاب خوب است، اما تعداد زیادی از تنظیمات موجود برای یک لپ‌تاپ می‌تواند تصمیم خرید را سخت‌تر کند.

 

لنوو در مقابل دل

لنوو و دل انواع مشابهی از لپ تاپ ها را ارائه می دهند. با این حال، لنوو در رده های اقتصادی و میان رده رقابتی تر است، در حالی که دل بیشتر بر روی مارک های برتر خود مانند XPS و Alienware تمرکز می کند.

لنوو در مقابل اپل

لنوو و اپل شرکت های لپ تاپ بسیار متفاوتی هستند. کمپانی لنوو مدل‌هایی را در هر سطح قیمتی ارائه می‌کند، در حالی که اپل فقط مدل‌های پریمیوم تولید می‌کند. همچنین، لنوو لپ‌تاپ‌هایی را برای سیستم‌عامل‌های مختلف مانند Windows، Chrome OS و Linux می‌سازد، در حالی که اپل فقط لپ‌تاپ‌هایی با macOS می‌سازد.

لنوو مانند Dell، ASUS، Acer و HP، لپ‌تاپ‌های متنوعی تولید می‌کند. اگرچه برخی از مدل‌های رده بالای آن‌ها جزو بهترین‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید، مدل‌های میان‌رده و مقرون به صرفه آن‌ها بیشتر متمایز می‌شوند، زیرا معمولاً ساختار محکم‌تری دارند و تجربه کاربری کلی بهتری نسبت به رقبا ارائه می‌دهند. با این حال، خرید لپ‌تاپ لنوو گاهی اوقات سخت است، زیرا آنها تمایل دارند از نام‌های متفاوتی برای اشاره به یک محصول استفاده کنند یا تعداد زیادی گزینه پیکربندی دارند که برخی از آنها فقط در مناطق خاص موجود هستند.

به صف شدن

اگرچه برخی از برندهای لپ‌تاپ لنوو مانند ThinkPad و Legion به وضوح تعریف شده‌اند، اما این شرکت تمایل دارد از برخی نام‌ها برای نشان دادن یک ویژگی یا سطح قیمت خاص استفاده کند. لنوو همچنین گاهی اوقات از نام های مختلفی برای اشاره به یک محصول استفاده می کند که باعث سردرگمی مشتریان می شود. به عنوان مثال، Lenovo Chromebook Duet نیز به عنوان Lenovo IdeaPad Duet شناخته می شود. در زیر برخی از برندهای لپ تاپ لنوو را مشاهده می کنید:

  • ThinkPad:  لپ‌تاپ‌ها و ایستگاه‌های کاری تلفن همراه با رده بالای تجاری.
  • ThinkBook: لپ تاپ های با بهره وری عمومی.
  • یوگا:  کانورتیبل های ۲ در ۱ میان رده و سطح بالا.
  • فلکس: کانورتیبل‌های ۲ در ۱ ارزان قیمت.
  • Slim: یک نسخه باریکتر از یک مدل موجود، مانند Lenovo Legion Slim 7i.
  • IdeaPad: مدل های میان رده و ارزان قیمت.
  • Legion: لپ تاپ های گیمینگ میان رده و رده بالا.

لنوو تمایل دارد لپ تاپ هایی با گزینه های پیکربندی متعدد بسازد. در حالی که انتخاب خوب است، گاهی اوقات سخت است که بدانید دقیقاً کدام ویژگی در یک SKU خاص وجود دارد. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد لپ تاپ Lenovo نیاز دارید، می توانید آن را از طریق پایگاه داده آنلاین Lenovo پیدا کنید  .

نتیجه گیری

لنوو سالانه تعداد زیادی لپ‌تاپ تولید می‌کند، بنابراین چه به دنبال لپ‌تاپ برای مدرسه، محل کار، بازی یا مصرف رسانه باشید، مطمئناً می‌توانید چیزی متناسب با نیاز و بودجه خود پیدا کنید. لپ‌تاپ‌های آن‌ها اغلب جزو بهترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید، زیرا تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌کنند و در عین حال مقرون به صرفه هستند. با این حال، پیدا کردن مدل مناسب گاهی اوقات سخت است، زیرا Lenovo همیشه در طرح نامگذاری لپ تاپ خود سازگار نیست.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>