تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

نگاهی گذرا به تبلت مدل Lenovo YogaBook C930 :

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به تبلت و تنوع آن علاقه‌مند هستید بدون شک نام تبلت لنوو مدل YogaBook C930 را شنیده‌اید. این مدل زیبا که دارای کاربری دوگانه‌ی لپ‌تاپ و تبلت می‌باشد هم از لحاظ ساختار و هم ظاهر در سطحی قرار دارد که توقع کاربران را از لپ‌تاپ و تبلت‌های کوچک و جمع‌جور بالا برده است. این محصول خوش‌ساخت در ابعاد ۹٫۹*۱۷۹*۲۶۱ میلی‌متر و وزن ۷۷۸ گرم، و قطر ۹٫۹ میلی‌متر، تولید و طراحی شده است. قطر کم این مدل زیبا به لطف نداشتن کیبورد فیزیکی است که البته تاثیر زیادی در کاهش وزن آن نیز داشته است. کم بودن قطر این مدل هنگام بسته بودن آن بیشتر به چشم می‌آید. این تبلت کاربردی دارای صفحه نمایشی زیبا به سایز ۱۰٫۸ اینچ با رزولوشن ۱۶۶۰P*2560 و تراکم پیکسلی ۲۸۳ پیکسل بر اینچ  می‌باشد. این صفحه نمایش در قالب IPS عرضه شده و با در نظر داشتن نور خروجی ۵۰۰ نیت و محدوده رنگ ۸۵ درصد، رضایت کاربران را جلب کرده است. تنها ایراد  این صفحه نمایش حاشیه‌های بزرگ اطراف آن است که ظاهر آن را نسبت به لپ‌تاپ‌های کم‌ حاشیه‌ی مدرن کمی قدیمی‌تر نشان می‌دهد. جنس بدنه‌ی این تبلت الیاژ منیزیم و آلمینیوم است و تراشه‌ی آن vy54 می‌باشد. ساختار و طراحی آن از لحاظ سخت‌افزاری در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

پردازنده‌ی مرکزی این تبلت کاربر پسند Intel Core I5-VY54، و فرکانس این پردازنده بین ۲/۳-۲/۱ گیگاهرتز است. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آن Intel HD Graphics615 می‌باشد. شبکه‌های ارتباطی این محصول خوش‌ساخت ۲G،۳G ، و۴G و فناوری ارتباطی آن WI-FI اینتل ۸۲۶۵tri-band و بلوتوث ۲/۴ است. همچنین فناوری مکان‌یابی آن A-GPS, GPS است. نا گفته نماند که این محصول دارای سه حسگرِ اثر انگشت (Fingerprint) شتاب سنج (Sensor Accelerometer) و حسگر سنجش نور محیط  (Light Sensor) می‌باشد. همچنین از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز بهره‌مند است. این محصول لولاهای دایره شکلی دارد که شباهت آن را به کتاب واقعی، بسیار زیاد کرده است و بخاطر همین مزیت این قابلیت را دارد که آن را به اندازه‌ی دلخواه و تا زاویه‌ی ۳۶۰ درجه، باز کرده تا هنگام تماشای ویدئو صفحه نمایش دوم آن زیر صفحه‌ی اصلی قرار گرفته و تبلت به راحتی روی میز قرار می‌گیرد. ضمن اینکه با وجود این طراحی و ساخت زیبا از دیگر مدل لپ‌تاپ‌های معمولی سنگین‌تر یا ضخیم‌تر نبوده و دارای ظرافت چشم‌نوازی می‌باشد. کلید‌های پاور صدا به همراه اسپیکر در سمت راست کیبورد یا همان صفحه‌ی دوم نمایشِ محصول قرار گرفته‌اند. گفتنی است که اسپیکر‌های آن با وجود اینکه کوچک هستند اما از فناوری DolbyAtmos، بهره می‌برند به همین خاطر دارای صدای بالا و قابل قبولی برای این مدل هستند.

در قسمت بالای کیبورد حسگر اثر انگشت به شکل دایره‌ی کوچکی تعبیه شده و دو پورت USB-C هم در طرفین این مدل قرار گرفته‌اند که برای شارژ کردن دستگاه کاربرد دارند. نا گفته نماند که اگرچه تبلت Lenovo YogaBook C930 بسیار خوش‌تراش، سبک و ظریف طراحی شده اما این کمپانی معتبر فضایی جهت قرار گیری قلم هوشمند آن (Precision Pen) در نظر نگرفته است. بنابراین جهت استفاده‌ و مراقبت بهتر آن را در جایی مشخص قرار دهید. البته این قلم دارای آهنربای داخلی جهت چسبیدن به بدنه‌ی تبلت می‌باشد اما هنگام حمل آن، اعتمادی به این روش نمی‌باشد.

نقد و بررسی تبلت لنوو مدل YogaBook C930 : 

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

همانطور که می‌دانید نمایندگی لنوو، در سالهای اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌ی طراحی و تولید تبلت، به ویژه لپ‌تاپ و تبلت‌های هیربدی یوگا دست یافته است.  که البته این موفقیت در تبلت لنوو مدل YogaBook C930، نیز تکرار شده است. این مدل، یکی از نمونه محصولات این شرکت است که طرفداران زیادی دارد و کاربران زیادی منتظر تولید و عرضه‌ی آن بودند. این محصول کاربردی بسیار جمع و جور و دارای امکانات سخت‌افزاری مناسبی می‌باشد. که می‌توانید براحتی از آن برای فعالیت‌های روزانه تا نیمه حرفه‌ای استفاده کنید. رَم ۴ گیگابایتی یکی از مزیت‌های این تبلت زیباست که در سرعت عمل آن تاثیر داشته است. اما ظرفیت حافظه‌ی آن ۲۵۶ گیگابایت است که چندان بالا نمی‌باشد. ناگفته نماند که تبلت Lenovo YogaBook C930، دارای اسلات میکرو اس دی، نیست به همین دلیل هر بار که حافظه‌ی آن پر می‌شود باید آن را به کمک کابل، خالی کرد و جایی برای اطلاعات جدید باز کرد. به همین دلیل شما با مشکل محدودیت فضا برای نصب برنامه‌های جدید مواجه هستید.

گفتنی است که این تبلت به دلیل ظاهر کاربر پسند، و قابلیت‌های متنوعی که دارد تحولی عظیم در فروشِ این کمپانی به وجود آورده است و با اینکه بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها دارای صفحه نمایش دوم هستند اما ساختار نمایشگر دوم این مدل به گونه‌ای است که آن را تبدیل به یک نمونه‌ی متمایز کرده است. لازم به ذکر است که دوربین اصلی این محصول خوش‌ساخت FHD720 با پشتیبانی از WindowsHello و دوربین سلفی آن ۲ مگاپیکسل می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم در این تبلت از فناوری E-Ink، استفاده شده است که این فرصت را می‌دهد تا علاوه بر نمایش اپلیکیشن‌های مختلف، مزیت نمایش اسناد را نیز داشته باشد. همانطور که گفتیم این مدل دارای قلم فعال wacom Active، ۴۰۹۶، می‌باشد که دارای سطح حساسیت به فشار، اتصال از طریق بلوتوث و استفاده از باتری‌های یکبار مصرف AAA است. که در صورتی که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را با استفاده از آهنربای مفید و جالبی که در آن تعبیه شده به درب نمایشگر وصل کنید. این قلم کاربردی از قلم خازنی ارزان قیمت بسیار حساس‌تر و دقیق‌تر می‌باشد. و می‌توانید از آن برای رسم کردن و سرچ در ویندوز ۱۰ در صفحه‌ی اصلی و یا در حالت نوت، در صفحه نمایش E-Ink، استفاده کنید. سیستم عامل این تبلت ویندوز ۱۰ هوم است و اقلام همراه با آن دفترچه راهنما، شارژر و قلم می‌باشد.

صفحه نمایش ثانویه :

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

یکی از مهمترین بروز رسانی‌های تبلت لنوو مدل YogaBook C930 صفحه نمایش دوم آن با جوهر الکترونیکی E-Ink است. که جایگزین LCD و LED های سنتی شده است. این نمایشگر فوق‌العاده دارای سه حالت است. اگرچه این نمایشگر به طور پیش‌فرض، یک صفحه کلید است. اما می‌توانید با استفاده از آیکون‌هایی که در قسمت بالا سمت راست صفحه اعمال شده‌اند ضربه زده و آن را تبدیل به یک صفحه‌ی دیجیتال شبیه به Wacom Bamboo Folio یا یک خواننده‌ی مشابه Amazon Kindle تبدیل کنید. این نمایشگر تاچ‌پد دارد، و می‌توانید از آن به عنوان صفحه‌ای برای طراحی یا خواندن کتاب‌های الکترونیکی و پی‌دی‌اف، استفاده کنید. همچنین با توجه به اینکه استفاده از کیبورد دیجیتالی کمی دشوار است و به راحتیِ کیبورد فیزیکی نمی‌توان با آن تایپ کرد. شرکت لنوو در صفحه کیبورد این تبلت از فناوری Haptic استفاده کرده تا کمک کند حس تایپ روی کیبورد فیزیکی به شما القا شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این صفحه این است که با فشار هر کدام از کلید‌های کیبورد، نور آن کلید کمی بیشتر می‌شود تا شما احساس کنید حرکت کرده است. همچنین تاچ‌پد مجازی این محصول از دیگر امتیازات آن است که نیاز کاربر به ماوس را برطرف کرده است. گفتنی است که هنگام نوشتن یا طراحی روی صفحه‌ی دوم این محصول فناوری الاستیسته(AES) فعال می‌شود تا شما با استفاده از آن، حس رضایتبخش و دلپذیری داشته باشید.

باتری کارامد تبلت لنوو مدل YogaBook C930 :

تبلت Lenovo YogaBook C930 دارای یک باتری ۳۰ وات ساعتی است. که یکی از نکات مثبت در رابطه با عملکرد آن و دوام باتری می‌باشد ۱۰ ساعت موفقیت در تست باتری به این معناست که شما با خیال راحت می‌توانید روز خود را متصل به اینترنت پشت سر بگذارید. این باتری دارای ظرفیت مناسبی می‌باشد. کارایی آن بستگی به نوع استفاده‌ی شما دارد که در صورت استفاده‌ی عادی ۶ الی ۸ ساعت و هنگام تماشای فیلم تا ۴ ساعت دستگاه را روشن نگه می‌دارد. در واقع اگر شما از آن فقط برای وب‌گردی‌های مختصر استفاده کنید می‌توانید آخر هفته‌‌ی خود را بدون اتصال به پریز برق بگذرانید.

طراحی منحصر به فرد :

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930

تبلت لنوو مدل YogaBook C930 در واقع یک لپ‌تاپ کوچک با طراحی خاص و منحصر به فرد است. این تبلت دارای لولاهای ساعتی (Watchband-Link) است. این لولاها که برای بار اول در Yoga3 معرفی شدند. انعطاف و زاویه‌ی ۳۶۰ درجه را در این دستگاه مهیا کرده‌اند تا بتوانید به راحتی از آن به عنوان یک کتابخوان یا برای تماشای ویدئو استفاده کنید. یا با خاموش کردن نمایشگر اصلی و صرف انرژی کمتر، یادداشت برداری یا طراحی کنید و پس از پایان دایره‌ای دور کلمات یا تصاویر مهم کشیده و آنها را در کلیپ بورد کپی کرده، سپس آنها را در برنامه ویندوز دلخواه خود مثل نرم‌افزار تشخیص نویسه (OCR)  قرار بدهید.یکی دیگر از ابتکارات خاص این محصول کیفیت صدای عالی همراه با فناوری دالبی آتموس است. این صدای با کیفیت از بلندگوهایی که در لبه‌های کناری نمایشگر دوم تعبیه شده‌اند پخش می‌شود. همچنین حسگر اثر انگشت همراه با دو پورت USB،  از دیگر طراحی‌های همین فضاست. نا گفته نماند نمایشگر آن مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند و تحت تاثیر نور شدید محیط نیز قرار نمی‌گیرد. با ضربه زدن روی منوی تنظیمات این تبلت کارامد که در قسمت بالا سمت راست قرار گرفته است. می‌توانید بازخورد لرزشی آن را فعال کرده و صداهای پاسخ را روشن یا خاموش کنید. همچنین در آن قسمت گزینه‌هایی جهت شخصی سازیِ راه حل لمسیِ، خاصِ لنوو نیز وجود دارد. مثلا به صورت پیش‌فرض، صفحه‌ی لمسی پنهان است و فقط زمانی که پایین نوار فاصله کلیک کنید ظاهر می‌شود این پیش فرض به این دلیل فعال است تا فضای بیشتری برای صفحه کلید فراهم باشد. همچنین می‌توانید صفحه کلید را کوچک کرده تا فضایی برای صفحه لمسی دائمی به وجود بیاید.

عملکرد تبلت لنوو مدل YogaBook C930 :

تبلت لنوو مدل YogaBook C930، دارای یک پیکربندی می‌باشد. این تبلت از پردازنده‌ی Core i5-Vy54 استفاده می‌کند که در مقایسه با پردازنده‌های Atom نسل قبل ، از قدرت بالاتری برخوردار است. نا گفته نماند که به دلیل استفاده از سری Y، نباید انتظاراتی غیر معقول و خارج از سطح، از آن داشت. اگر چه این تبلت در مقایسه با محصولات هم رده‌ی خود بسیار موفق‌تر عمل کرده ولی به طور کلی، برای بازی‌های سنگین و کار‌های حرفه‌ای از جمله ادیت کردن یا برای کاربرانی که به دنبال ویرایش‌های چند رسانه‌ای سنگین هستند مناسب نمی‌باشد. این مدل برای آن دسته از افرادی که به دنبال لپ‌تاپی سبک جهت کار‌های گرافیکی و طراحی‌های معمولی خود یا خواندن کتاب و مقاله هستند مناسب است. همچنین برای دانشجویان، مدیران ، ویزیتورها و این جمله افراد گزینه‌ی قابل قبولی می‌باشد. گفتنی است که این دستگاه دارای فن نمی‌باشد؛ بنابراین خبری از سر و صدا و مشکلات فن هم در آن نیست. پردازنده‌ی آن در رده‌ی بالایی قرار ندارد و باتوجه به حافظه‌ی ۴ گیگابایتی رَم و ۲۵۶ گیگابایتی SD، این میزان سخت افزار برای کار‌های ساده و روزمره و نرم‌افزارهای متنی مناسب می‌باشد.ضمن اینکه با توجه با حافظه‌ی کمی که دارد امکان نصب هر نرم‌افزاری را ندارید و با ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتر، سرعت عمل تبلت یوگا‌بوک به مراتب پایین می‌آید.

پردازنده و نرم‌افزار :

همانطور که گفتیم پردازنده‌ی تبلت Lenovo YogaBook C930، نسبت به پردازنده‌های نسل قبل یا همان Atom  بسیار قوی تر عمل می‌کند در واقع یکی از کم مصرف‌ترین تراشه‌های تلفن همراه Core اینتل می‌باشد. همچنین نکته ی نرم‌افزاری مثبت این تبلت کارامد، سیستم عامل ویندوز آن است که با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید در تبلت‌های امروزی در حال منسوخ شدن است مزیت قابل توجه و چشمگیری می‌باشد. این تبلتِ منحصر به فرد، تنها لپ‌تاپ هیبریدی قابل تبدیل شدن است که شما به راحتی آن را با یک دست گرفته و استفاده می‌کنید.

نتیجه‌گیری :

اگر چه نمایندگی لنوو برای تبلت لنوو مدل YogaBook C930 عنوان ۲ در ۱ را در نظر گرفته است اما در واقع این تبلت/لپ‌تاپ، خیلی بیشتر از دو مورد قابلیت دارد و قادر به انجام کار‌های بسیاری می‌باشد. استفاده‌‌های مختلف از صفحه نمایش دوم آن به عنوان تاچ‌پد،کیبورد، پد طراحی و .. همه و همه برای این محصول مزیت حساب شده و کارامد می‌باشند. ضمن اینکه ارزش خرید این تبلت زیبا را نیز بالا برده‌اند. همچنین از لحاظ سیستم عامل و سخت‌افزاری برای کاربران گوناگون مناسب بوده و برای کار‌های روزانه و نیمه‌حرفه‌ای، کتابخوانی و تماشای ویدئو، می‌توان به راحتی روی آن حساب کرد. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که در کنار تمام قابلیت‌ها ابعاد و وزن این محصول با همان ظرافت مورد تایید و کاربر پسند باقی مانده است و به راحتی قابل حمل و جا‌به‌جایی می‌باشد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>