تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو یکی دیگر از دغدغه‌های رایج کاربران است. چرا که این دکمه بسیار کاربردی و مهم است. وقتی که به دلیل استفاده زیاد و البته عدم رعایت نکات ایمنی توسط کاربر این دکمه خراب می‌شود، می‌تواند چالش و یک دردسر اساسی این مشکل را معرفی کرد. در این مقاله برای شما کاربران وب سایت lenovotehran.com، قصد داریم به این موضوع بپردازیم. مطالعه این مقاله شاید روزی به کار شما بیاید. پس از دست ندهید.

درباره تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

برند لنوو مانند برند اچ پی در بین کاربران محصولات دیجیتالی بسیار شناخته شده است. محصولات برند لنوو مانند تبلت از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردارند. اما می‌تواند خطاهای کاربری و یا حتی نیرو‌های بیرونی مانند آلودگی، رطوبت و یا ضرب‌دیدگی، شرایط خرابی در انواع تبلت و دیگر محصولات لنوو را به دنبال داشته باشد.

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

از مهم‌ترین قطعه در تبلت لنوو که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دکمه پاور تبلت لنوو است. در نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو، تکنسین‌های کاربلد تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو را با استفاده از ابزار‌های تخصصی انجام ‌می‌دهند. چرا که محصولات دیجیتالی Lenovo مانند تبلت لنوو و لپ تاپ لنوو، شرایط و ساختار بسیار پیشرفته‌ای دارند. پس لازمه که در زمان بروز مشکل و خرابی، توسط تعمیرکاران زبده و آگاه مراکز و نمایندگی‌ لنوو که مورد تایید هستند تعمیر و سرویس شوند.

دکمه پاور تبلت لنوو، فقط به هدف روشن و خاموش کردن تبلت استفاده نمی‌شود. این دکمه از کاربرد‌های مختلفی برخوردار است. پس طبیعتا بیشتر از دکمه‌های دیگر استفاده و فشرده می‌شود. بر این اساس طراحان تبلت لنوو ساختار این دکمه را مقاوم‌تر در نظر گرفته‌اند. اما داشتن مقاومت و کیفیت در این دکمه دلیل برای خراب نشدن آن نیست. بالاخره به دلایل مختلف امکان خوردگی و خرابی در این دکمه وجود دارد. که اگر این اتفاق بیفتد، تازه آغاز دردسر‌ها برای کاربران خواهد بود.

آشنایی با تعمیر دکمه پاور تبلت Lenovo

محصولات دیجیتالی لنوو مانند تبلت از مقاومت و کیفیت مطلوبی برخوردارند. این محصولات به خاطر پرتابل بودنشان همیشه در خطر سقوط قرار دارند. اعمال فشار و یا ضربه برای این وسایل می‌تواند خرابی‌های متفاوتی به وجود آورد. مانند شکستگی ال سی دی، خرابی در گلس، آسیب دیدگی در دکمه‌های ولوم یا پاور و از همه بدتر، شکستگی و ایراد‌های متفاوت در برد اصلی. در نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو برای همه این خرابی‌ها راهکارهای مناسب در نظر گرفته شده است. اما قرار است در این مقاله در مورد تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو با شما صحبت کنیم.

معمولا تبلت‌های لنوو از سه دکمه فیزیکی پاور و ولوم بالا و ولوم پایین برخوردارند. عمده‌ترین استفاده از دکمه پاور تبلت لنوو خروج دستگاه از حالت استندبای است. وقتی که تبلت لنوو شما با خرابی در دکمه پاور مواجه شده باشد، به طور طبیعی نمی‌توانید تبلت خود را فعال و روشن کرده و از آن استفاده نمایید. برای همین منظور به هدف تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو مراحل زیر را انجام دهید.

راه‌کار اول، خروج تبلت از حالت استندبای Standby

برای اینکه بتوانید تبلت خود را از حالت استندبای خارج کنید راه‌های متفاوتی وجود دارد. می‌توانید دستگاه را به شارژر متصل کنید. در این حالت صفحه روشن شده و قادر خواهید بود که به داخل دستگاه وارد شوید. یا حتی می‌توانید از دوستی بخواهید که به شما تماس بگیرد. این کار هم روش خوبی است، چرا که می‌تواند به هدف ورود به داخل دستگاه صفحه تبلت شما را روشن کند.

توجه داشته باشید که گاهی مواقع عدم کارایی دکمه پاور تبلت لنوو و سفت شدن آن، شاید با کمی تکان دادن تبلت رفع شود. البته توجه داشته باشید رفع مشکل در دکمه پاور با این کار مقطعی است. اما با انجام این کار شاید بتوانید صفحه را روشن کرده و از حالت استندبای آن را خارج شود.

در برخی از شرایط تقه زدن با احتیاط به تبلت نیز شاید موجب جابجایی در دکمه پاور شود. با این کار هم احتمال دارد بتوانید صفحه تبلت را روشن کنید. در هر حال،پس از روشن کردن صفحه تبلت با انجام هر یک از راه‌های گفته شده، مرحله بعدی تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو را دنبال نمایید.

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

راه‌کار دوم، کاربری از Application مناسب

بالاخره به هر دلیلی دکمه پاور تبلت لنوو شما خراب شده است. باید آن را درست کنید. چرا که نمی‌توانید بدون آن از تبلت خود استفاده کنید. می‌دانید که دکمه‌های ولوم برای کم و زیاد کردن صدا و یا جابجایی در منو‌ها استفاده می‌شوند. نکته مهم این است که می‌توانید بدون استفاده فیزیکی از این دکمه‌ها، با توجه به دسترسی‌هایی که درون برنامه دارید در منو‌ها جابجا شده و ولوم صدا را تغییر دهید.

استفاده از اپلیکیشن  Proximity Actions

کاربری از این اپلیکیشن مخصوص تبلت‌‌هایی است که از حسگر تعیین فاصله بهره‌مند هستند. این حسگر معمولا در بالای تبلت کنار اسپیکر قرار دارد. بر این اساس زمانی که تبلت به هدف مکالمه نزدیک صورت شما قرار گیرد، این حسگر شرایط را تشخیص داده و صفحه تبلت را خاموش خواهد کرد. راه دیگری که می‌تواند به عنوان تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو کارساز باشد، استفاده از اپلیکیشن  Proximity Actions است. هم اکنون می‌توانید به راحتی این اپلیکیشن را از مایکت‌های مختلف به رایگان دانلود نمایید.

روش کار به این صورت است که پس از دانلود و فعال‌سازی، به قسمت Hold Actions رفته و در ادامه When screen is off را برگزینید. پس از آن با لیستی از وظایف متنوع روبرو خواهید شد. یکی از آن‌ها که در منو Hold 1 معرفی شده است، به راه‌‌کارخروج از وضعیت استندبای اشاره دارد. آن را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب این قابلیت، هر زمان کاربر انگشت خود را بر روی حسگر قرار دهد، تبلت شما به حالت ویبره این شرایط را متوجه شده و پس از برداشتن انگشت خواهید دید که صفحه تبلت روشن خواهد شد.

حتی می‌توانید در زمان تنظیم قابلیت خاموش شدن را از قسمت When screen is on فعال کنید. بر این اساس در زمان روشن بودن صفحه هر زمان انگشت شما بر روی حسگر قرار بگیرد، صفحه خاموش می‌شود. این حسگر در تبلت‌های رده پایین لنوو وجود ندارد.

دانلود از Proximity Actions –  Play Google

دانلود از Proximity Actions – MyKet

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

استفاده از اپلیکیشن  Shake Screen On Off

کاربری از اپلیکیشن Shake Screen On Off راه دیگری است که می‌تواند برای تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو مناسب باشد. با توجه به قابلیت‌های این برنامه هر زمان تبلت خود را تکان دهید، صفحه نمایش اگر خاموش باشد روشن شده و اگر روشن باشد خاموش می‌شود. توجه داشته باشید که با هربار فعالیت، باید مجدد اپلیکیشن را برای اجرای بعدی خودتان فعال نمایید. این اپلیکیشن مصرف زیادی نداشته و دانلود این برنامه هزینه‌‌ای نیز برای شما ندارد

 دانلود از Shake Screen On Off –  Play Google

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

استفاده از اپلیکیشن  Gravity Unlock

اپلیکیشن دیگری که برای تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو می‌توان از آن استفاده کرد، Gravity Unlock نام دارد. بر این اساس با استفاده از این برنامه هر زمان تبلت لنوو را در دست بگیرید، به طور اتومات صفحه روشن می‌شود. این کار را بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسور‌های تبلت انجام ‌می‌دهد. هر زمان که تبلت در دست شما نباشد مثلا درون کیف، جیب و یا هر سطح مسطحی قرار بگیرد، صفحه تبلت خودکار خاموش می‌شود.

یادتان باشد که این اپلیکیشن بر اساس سنسور‌های تبلت شرایط دستگاه را تشخیص می‌دهد. پس اگر در نحوه استفاده زیاد آگاهانه عمل نمی‌کند، از طریق تنظیمات دستگاه حساسیت در سنسور‌های تبلت را زیادتر کنید. باتری زیادی مصرف نمی‌کند و می‌توانید به رایگان از طریق آن را دریافت نمایید.

دانلود از Gravity Unlock –  Play Google

دانلود از Gravity Unlock – CafeBazaar

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

استفاده از اپلیکیشن Power Button to Volume Button

به عنوان معرفی آخرین برنامه کاربردی به هدف رفع مشکل کارنکردم دکمه پاور تبلت لنوو، کاربری از این برنامه پیشنهاد خوبی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

بر این اساس زمانی که وارد تبلت شدید، به محیط اینترنت مراجعه کرده و اپلیکیشن Power Button to Volume Button را دانلود کنید. با استفاده از این برنامه کاربردی می‌توانید به راحتی تعریف کار دکمه پاور را با دکمه ولوم جابجا کنید. توجه داشته باشید که دریافت این برنامه هزینه‌ای ندارد اما باتری زیادی مصرف می‌کند.

اپلیکیشن را فعال کرده و دسترسی administrator را  در آن ایجاد کنید. در ادامه سیستم را دوباره راه اندازی کنید. در راه‌اندازی مجدد سیستم شاهد خواهید بود که دکمه ولوم مانند پاور عمل خواهد کرد. البته پس از ورود به داخل تبلت فشردن دکمه‌های ولوم به حالت اول خود تبدیل خواهد شد. می‌توانید با استفاده از آنها صدا را کم و زیاد کنید. به همین راحتی می‌توانید مشکل تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو را برای خود رفع نمایید. هر زمان نیز که بخواهید تبلت خود را خاموش کنید می‌توانید به محیط نوتیفیکیشن وارد شده و با انتخاب Turn off screen تبلت را خاموش کنید.

دانلود از Power Button to Volume Button –  Play Google

دانلود از Power Button to Volume Button – CafeBazaar

تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو
تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو

راه‌کار سوم، راه‌کار تضمینی

راهکارهای پیشنهاد شده می‌توانند برای تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو موثر باشند. اما بهترین شرایط استفاده از قابلیت موبایل و دکمه پاور است. به همین خاطر زمانی که در این دکمه سفتی و یا عدم کارایی را مشاهده کردید، بهترین راه مراجعه به نمایندگی تبلت لنوو است. در این نمایندگی‌ها تکنسین‌های کاربلد با استفاده از به روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات، دکمه پاور را تعمیر و در صورت نیاز با نمونه اصل و با کیفیت تعویض خواهند کرد. این راهکار می‌تواند تضمینی‌ترین و بی‌دردسرترین راه باشد.

برخی از کاربرد‌های دکمه پاور تبلت لنوو

  • زمانی که تبلت لنوو را تازه خریده‌اید و یا دستگاه به طور کامل خاموش شده است، با استفاده از دکمه پاور و نگه داشتن آن در چند ثانیه دستگاه روشن خواهد شد.
  • گاهی امکان دارد رمز تبلت لنوو را فراموش کرده باشید. یا بخواهید از شر ویروسی شدن دستگاه و یا خرابی موجود خلاص شوید. برای این منظور به شما ریست فکتوری تبلت لنوو را پیشنهاد می‌دهند.
  • برای انجام این کار باید به محیط مشخصی که دستگاه شما را با طی مراحلی برای ریست شدن آماده می‌کند وارد شوید. این شرایط حضور در محیط ریست تبلت لنوو با استفاده از دکمه پاور انجام شدنی است. در برخی از تبلت‌ها با نگه داشتن این دکمه و دکمه ولوم می‌تواند شرایط بازگشت به تنظیمات کارخانه در تبلت لنوو را فراهم کند.
  • زمانی امکان دارد با فعال‌سازی مجدد تبلت لنوو، سیستم در حالت Meta mode باشد. این اتفاق را با مشاهده پیام Have been in meta mode متوجه خواهید شد. باید سریع از این حالت دستگاه را نجات دهید. به همین خاطر برای خروج از این حالت لازم است دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید.

نتیجه گیری

تبلت لنوو مانند محصولات دیگر این کمپانی از ساختار پیچیده و مدرنی برخوردار است. به همین خاطر در زمان خرابی در قسمت‌های مختلف تبلت، رفع مشکل باید توسط تکنسین‌های با تجربه نمایندگی تبلت لنوو تعمیر شود. راه‌هکارهای معرفی شده می‌توانند به صورت موقتی مشکل شما را رفع کنند. برای تعمیر دکمه پاور تبلت لنوو حتما به نزدیک‌ترین نمایندگی‌ تعمیرات تبلت لنوو، در اقسا نقاط کشور ایران که مورد تایید نمایندگی مرکزی است مراجعه کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>