تعمیر صفحه تبلت لنوو

تعمیر صفحه تبلت لنوو

تعمیر صفحه تبلت لنوو از جمله سرویس‌های تعمیراتی نمایندگی لنوو در ایران است. این کار بر اساس رعایت بالاترین کیفیت توسط تکنسین‌های مجرب برای کاربران انجام می‌شود. این نوشتار برای کاربران محترم وب سایت lenovotehran.com. تهیه شده است. در این مقاله قصد داریم به کم و کیف این موضوع مهم بپردازیم. پس همراه ما تا انتهای این مقاله کاربردی باشید.

کیفیت تعمیر صفحه تبلت لنوو در نمایندگی‌های معتبر لنوو

از آنجایی که تبلت مانند گوشی یک وسیله پرتابل است، حمل آن باید با رعایت نکات ایمنی و احتیاط همراه باشد. چرا که هر لحظه امکان دارد از دست سر خورده و به زمین سقوط کند و صفحه آن آسیب ببینید. یا حتی وسیله‌ای به صفحه فشار وارد کند و دلیل شکستگی در آن باشد.

خلاصه تبلت لنوو وسیله‌ای بسیار حساس و البته پر‌کاربردی است. به همین دلایل و تعداد زیاد دلایل دیگر شاید بتوان گفت، کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که حتی یک بار با مشکل تعمیر صفحه تبلت لنوو مواجه نشده باشد.

تعمیر صفحه تبلت لنوو

کمپانی لنوو Lenovo مانند برند اچ پی در ایران محبوبیت فراوانی دارد. انواع محصولات این کمپانی توسط کاربران ایرانی با استقبال بی‌نظیری همراه است. محصولاتی مانند لپ تاپ لنوو و یا آل این وان لنوو، که از طرفداران خاصی برخوردار بوده و هست.

نکته مهم این است که در محصولات لنوو مانند تبلت، فاکتور کیفیت، قابلیت، دوام و مقاومت حرف اول را می‌زند. پس می‌توان این مولفه‌ها را از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند معروف و محبوب، در بین کاربران ایرانی و دیگر کشور‌های جهان معرفی کرد.

کمپانی لنوو علاوه بر رعایت پارامتر‌های برتر مثل وجود کیفیت در محصولات خود، در زمینه خدمات به مشتریان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به طور مثال وقتی کاربر تبلت لنوو را خریداری می‌کند، می‌تواند در کنار استفاده از امکانات بی‌نظیر تبلت، از خدمات فوق‌العاده انواع نمایندگی تبلت لنوو در ایران نیز بهره‌مند شود. خدماتی مانند ارائه انواع سرویس‌های تعمیراتی، خدمات پس از فروش و غیره.

خدمات تعمیراتی نمایندگی‌های لنوو در ایران

در ایران کمپانی لنوو به جهت ارائه انواع محصولات، حضور پر رونقی دارد. این شرایط قطعا در برابر استقبال کاربران بوجود آمده است. به همین منظور مشاهده می‌کنید که در اکثر شهر‌های ایران، لنوو از نمایندگی‌های فعال برخوردار است. با این حساب هر کاربر می‌تواند در زمان مواجهه با هر نوع مشکل و خرابی در تبلت خود، به نزدیک‌ترین نمایندگی تبلت لنوو مراجعه کند.

از مهم‌ترین قطعات در تبلت که خرابی در آن از درصد بالایی برخوردار است، ال سی دی تبلت و یا همان صفحه تبلت لنوو است. قطعه حساسی است و باید با دقت فراوان تعمیر و یا تعویض شود. لازم است که این‌ کار توسط تکنسین‌های کاربلد انجام شود. اصولا محصولات لنوو از شرایط و شاختار پیچیده و البته پیشرفته‌ای برخوردارند.

تولید آنها در کارخانجات مکانیزه با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت انجام می‌شود. به همین منظور در زمان بروز خطا و خرابی در تبلت لنوو، تنها با استفاده از وسایل و ابزارآلات خاص می‌توان آنها را تعمیر و یا تعویض نمود. این ابزارآلات نیز فقط در نمایندگی‌های معتبر لنوو موجود است و تنها تکنسین‌های فعال در این نمایندگی‌ها به کاربری با این لوازم مسلط هستند.

زمانی‌ که کاربر به تعمیر صفحه تبلت لنوو نیاز دارد، این کار با رعایت بالاترین کیفیت در نمایندگی‌ها انجام می‌شود. حتی اگر قطعه نیاز به تعویض نیز داشته باشد، در این نمایندگی‌ها قطعه و یا قطعات معیوب با نمونه اورجینال تعویض ‌خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این است که تمامی فعالیت‌های انجام شده در نمایندگی‌های تبلت لنوو، بر اساس نظارت مستقیم نمایندگی اصلی لنوو ایران خواهد بود. بر این اساس کلیه خدمات ارائه شده با ضمانت‌نامه معتبر همراه بوده تا کاربران خیالشان بابت کیفیت کار راحت باشد.

تعمیر صفحه تبلت لنوو
تعمیر صفحه تبلت لنوو

آشنایی با نسل‌های تبلت لنوو

از نظر مکانیسم و نوع سیستم عامل، تبلت‌های لنوو به سه سری تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی شرایط تعمیر صفحه تبلت لنوو و یا تعمیرات در سخت‌افزار و نرم‌افزار این دستگاه‌ها را نیز با تغییراتی همراه خواهد ساخت. تبلت های لنوو در سه سری ThinkPad و Yoga و IdeaPad شناخته شده که آشنایی با این شرایط برای کاربران مهم است.

تبلت‌ لنوو سری ThinkPad

سیستم عامل محصولات تبلت لنوو در سری ThinkPad، ویندوز است. نوع پردازنده‌ در این محصولات از نسل Core i و Atom و با برند Intel انتخاب می‌شود.

قیمت این نوع از تبلت‌ها بسیار اقتصادی است. از طرفی دیگر با توجه به اینکه از کاربری شبیه به کامپیوتر برخوردار است، در بین کاربران محبوبیت ویژه‌ای دارد. ابزارهای متنوعی در این نوع تبلت‌ استفاده شده است. از ساختار امنی برخوردار بوده و با بیشتر نرم‌افزارهای مدیریتی و مهندسی منطبق است. داشتن درایور‌ها و لوازم جانبی متفاوت در این نوع از تبلت‌ها، شرایط کاربردی را برای کاربران فراهم نموده است.

تبلت‌ لنوو سری Yoga

با توجه به‌ نام انتخاب شده در این سری از تبلت‌های لنوو، قادرند در انواع سطوح به راحتی قرار گرفته و برای کاربر شرایط فعالیت مناسبی را فراهم آورند. سیستم عامل انتخاب شده در این نوع از تبلت‌ها اندروید است. از پایه‌های متحرکی برخوردارند و این شاخصه می‌تواند برای کاربر شرایط فعالیت بهتری را به دنبال داشته باشد. بدنه‌ این نوع تبلت‌ها از متریال مقاومی ساخته شده است. نمونه Yoga Tablet 10 و Yoga Tablet 8 ،تبلت‌های سری Yoga هستند که در بازار محصولات دیجیتالی ارائه شده و با استقبال خوبی از کاربران همراه شده‌اند.

تبلت‌ لنوو سری IdeaPad

شرایط و خصوصیت‌های موجود در این سری از تبلت‌های لنوو، با تبلت‌های سری Yoga منطبق است. اما فاکتور مهمی که در سری تبلت‌های IdeaPad  وجود دارد، اقتصادی بودن آنها است. به همین دلیل در بازار محصولات دیجیتالی با قیمت‌های منصفا‌نه‌تری عرضه می‌شوند. عمده کاربران کشورهای درحال توسعه مخاطبان اصلی این نوع از تبلت های لنوو هستند که بیشتر در محیط های اداری و آموزشی فعالیت دارند.

تعمیر صفحه تبلت لنوو
تعمیر صفحه تبلت لنوو

مشکلات رایج در زمینه تعمیر صفحه تبلت لنوو

همان طور که می‌دانید، ال سی دی تبلت لنوو از ظرافت بالایی برخوردار است. بیشترین احتمال خرابی در ال سی دی تبلت، ضرب‌دیدگی و یا شکستگی آن گزارش می‌شود. به همین خاطر باید تعمیر صفحه تبلت لنوو فقط توسط تکنسین‌های با تجربه نمایندگی‌های معتبر این برند انجام شود. این تعمیرکاران با استفاده از ابزار‌های پیشرفته و با مهارت خاصی فرایند‌های تعمیراتی را انجام می‌دهند. البته در بیشتر مواقع به دلیل حساسیت‌های موجود در این قطعه، بهترین گزینه تعویض آن است.

به همین خاطر زمانی که با از کار افتادگی و یا شکستگی صفحه تبلت لنوو مواجه شدید، لازم است بلافاصله برای تعمیر صفحه تبلت لنوو به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید. چرا که کاربر با استفاده از صفحه تبلت می‌تواند از امکانات این دستگاه استفاده کند. به همین خاطر اگر ال سی دی تبلت خراب شود یا شکسته شود، می‌توان گفت رسما کاربری از تبلت امکان پذیر نیست.

تقسیم‌بندی قسمت‌های صفحه تبلت لنوو

صفحه نمایش در تبلت لنوو یا همان ال سی دی، به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. صفحه نمایش به علاوه گلس و تاچ. زمانی که به صفحه نمایش تبلت فشار وارد شود و یا از ارتفاع سقوط کند، موجبات شکستگی و خرابی در آن ایجاد خواهد شد. بر این اساس تعیین نوع تعمیر صفحه تبلت لنوو به نوع خرابی آن بستگی دارد. این موضوع باید توسط تکنسین‌های نمایندگی لنوو شناسایی شود.

خرابی در تاچ یا گلس صفحه تبلت لنوو

اگر فشار و یا شکستگی سطحی باشد، گلس و یا تاچ مورد تعمیر و یا تعویض قرار می‌گیرد. در این حالت به احتمال قوی کاربر در تبلت خود تصویری را مشاهده می‌کند اما آن تصویر با پراکندگی پیکسل و به سختی دیده خواهد شد.

خرابی در ال سی دی صفحه تبلت لنوو

اما در شرایطی که شکستگی و ضربه عمیق بوده و ال سی دی را خراب کرده باشد، در این شرایط تنها تعویض صفحه تبلت لنوو می‌تواند راهگشا باشد. به همین خاطر تعمیر صفحه تبلت لنوو در زمانه شکستگی ال سی دی ممکن نخواهد بود.

تعمیر صفحه تبلت لنوو
تعمیر صفحه تبلت لنوو

ویروسی شدن صفحه تبلت لنوو

گاهی امکان دارد خرابی و عدم نمایش تصویر در صفحه تبلت لنوو بدون اعمال ضربه و فشار ایجاد شده باشد. در این حالت مشاهده می‌کنید که تاچ و گلس و ال سی دی سالم است اما باز تصویری در صفحه نمایش دیده نمی‌شود. در این شرایط مهمترین دلیل عدم مشاهده تصویر ویروسی شدن سیستم است. لازم است تبلت شما توسط تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو ویروس کشی شود. البته امکان دارد این مشکل به رام دستگاه نیز مربوط شود. در این حال باید رام را مجددا نصب نمایند.

مشاهده لکه‌های عنکبوتی در صفحه تبلت لنوو

در شرایطی امکان دارد در صفحه تبلت لنوو لکه‌های عجیبی مشاهده کنید. لکه‌هایی شبیه به عنکبوتی. در این حالت به احتمال زیاد ال سی دی تبلت لنوو شکسته است. به همین خاطر است که این لکه‌ها بر روی صفحه نمایش پدیدار شده است. برای تعمیر صفحه تبلت لنوو با این شرایط راهی جز تعویض ال سی دی وجود ندارد.

اگر صفحه تبلت لنوو تیره باشد

گاهی مواقع امکان دارد صفحه سالم است اما تصاویر تیره و تار دیده می‌شوند. حتی امکان دارد لکه‌های عنکبوتی نیز در تصویر دیده شود. در اینجا هم مثل شرایط قبل فقط باید تعویض صفحه تبلت لنوو انجام شود.

خط‌های جوهری بر روی صفحه تبلت لنوو وجود دارد

حالت دیگری که می‌تواند شرایط خرابی ال سی دی تبلت لنوو را شامل شود، وجود رگه‌های جوهر بر روی صفحه نمایش است. حالت به طریقی است که انگار جوهر روی صفحه ریخته باشد. در این مواقع نیز احتمال قوی ال سی دی شکسته است و راهی برای تعویض آن وجود ندارد. وجود جوهر بر روی صفحه نمایش نیز به دلیل شکستگی ال سی دی است.

تفاوت تعویض تاچ و گلس با تعویض صفحه تبلت لنوو

در ساختار صفحه تبلت لنوو هر کدام از قسمت‌های ال سی دی یا تاچ و یا گلس امکان خرابی را دارند. برای هر یک از این قسمت‌ها قابلیت تعمیر و یا تعویض وجود دارد. اما به دلیل حساسیت در ال سی دی تبلت لنوو، بهتر است که تعمیر صفحه تبلت لنوو با تعویض کامل همراه باشد.

شرایط تعویض گلس

گاهی ممکن است که بر اساس ضربه و یا فشار، صفحه تبلت لنوو شما ترک برداشته و یا بشکند. اما در این حالت هنوز قادر هستید برنامه‌ای را انتخاب و عملکردی را به واسطه لمس اجرا و استفاده کنید. علاوه بر آن شرایط دسترسی به محتواهای تبلت نیز برای شما میسر است.

در این حالت شانس با شما بوده و فقط گلس تبلت شما آسیب دیده است. گلس همان روکش بی‌رنگی است که بر روی ال سی دی قرار می‌گیرد. اصولا گلس برای محافظت از صفحه نمایش تبلت استفاده می‌شود.

برای همین تنها لازم است که به یک نمایندگی مجاز تعمیرات تبلت لنوو مراجعه کرده و گلس تبلت خود را تعویض نمایید. این کار با توجه به قیمت‌ تعویض و یا تعمیر صفحه تبلت لنوو از هزینه کمتری برخوردار است.

تعمیر صفحه تبلت لنوو
تعمیر صفحه تبلت لنوو

شرایط تعویض تاچ

اما کاهی ضربه و یا فشار وارده بر روی صفحه نمایش تبلت شما به قدری است که، فقط نماد و علائمی نشان داده می‌شود. در این حالت هیچ فرمان لمسی از طرف شما در عملکرد تبلت تاثیر ندارد. در این حالت مشخص است که گلس سالمه اما تاچ اسکرین دستگاه آسیب دیده است. ساختار تاچ بر اساس وجود لایه‌ای شفاف از پلاستیک است. به این واسطه فرمان‌های کاربر که از طریق لمس اعمال می‌شود را به پردازشگر منتقل می‌کند.

در این شرایط بعید است که به خود ال سی دی تبلت لنوو شما آسیبی نرسیده باشد. پس بهترین کار تعویض کامل ال سی دی است.

سوالات متداول

چطور می‌توانم کارایی و کیفیت صفحه تبلت لنوو را بررسی کنم ؟

برای این کار ایتدا به قسمت Settings  تبلت مراجعه کنید. در ادامه About Tablet را انخاب کنید. در لین محیط به دنبال گزینه Build Number باشید. پس از پیدا کردن این گزینه، بر روی آن ۷ بار انگشت خود را پشت سر هم لمس کنید. در این حالت با نمایش پیغام Developer Mode روبرو خواهید شد.
دباره به منو Settings بازگردید. این بار گزینه Developer Options را برگزینید. در این محیط به دنبال گزینه‌های Pointer Location و Show Touches باشید. آن دو را فعال کنید. با فعال کردن این دو مورد بر اساس تاچ شما بر روی صفحه نمایش تبلت لنوو علائمی دیده خواهد شد. تمام صفحه را لمس کنید و شرایط را بررسی کنید. اگر علائم رشم شده به واسطه لمس شما منظم و بدون مشکل باشد یعنی صفجه تبلت شما سالم است. اگر در هر نقطه مشکلی دیدید، یعنی در آن نقاط صفحه تبلت مشکل دارد.

چطور می‌توانم صفحه تبلت لنوو را کالیبره کنم ؟

قبل از تعمیر صفحه تبلت لنوو، اول کیفیت و کارایی صفحه تبلت خود را تست کنید. برای این کار اگر اندروید دستگاه شما قبل از ورژن ۵ است، ابتدا باید به منو تاچ‌اسکرین دسترسی داشته باشید. این کار را با شماره گیری (*#*#۲۶۶۴#*#*) انجام دهید.
برای تبلت‌های جدید نیز با استفاده از اپ (Touch Screen Test ) می‌توانید این کار را انجام دهید. البته استفاده از اپلیکیشن (Touchscreen Calibration ) نیز می‌تواند کارساز باشد.

چطور می‌توانم از طریق نرم افزار تبلت کارایی ال سی دی را تست کنم؟

برای تست سلامت صفحه نمایش تبلت، می‌توانید از طربق نرم افزارهای تست صفحه نمایش انجام دهید. برنامه‌هایی مانند Screen Health و غیره.

نتیجه گیری

تعمیر صفحه تبلت لنوو مشکل مهمی است که باید به دست تکنسین‌های کاربلد رفع شود. برای همین حتما شرایط تعمیر صفحه تبلت خود را از طربق نمایندگی‌های معتبر لنوو دنبال کنید. استفاده از قطعات اصل و رعایت کلیه شرایط امنیتی در این نمایندگی‌ها، می‌تواند تضمین‌ کننده سلامت تبلت شما باشد.

اگر از طریق نمایندگی‌ها و تعمیرکاران غیر مجاز تعمیر و یا تعویض صفحه نمایش تبلت شما انجام شود، احتمالا فقط به مدت کوتاهی مشکل شما برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که در این مراکز غیر مجاز دسترسی به ابزارآلات خاص و البته قطعات اورجینال و داشتن مهارت کافی وجود ندارد. پس به شدت سلامت تبلت شما تهدید خواهد شد.

2 thoughts on “تعمیر صفحه تبلت لنوو

  • By کاربر بی نام - Reply

    با سلام خسته نباشید من تبلت دارم مدلش Lenovo tap 7305 هستش روشن میشه ولی صفحه نمایشش توش شکسته ترک خورده یه لطف کنین بررسی کنین تعمیر میشه ؟هزینه اش چند میکنه؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام، احتمال زیاد با توجه به گفته های شما تاچ و ال سی دی تبلت شما باید تعویض بشه برای دریافت قیمت و موجود با شماره های داخل سایت تماس بگیرید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>