راز های تبلت لنوو

راز های تبلت لنوو

آشنایی با راه کارها و راز های تبلت لنوو، می‌تواند کاربری از این دستگاه‌ را برای کاربران کاربردی‌تر کند. در این مقاله هدف ما برای کاربران وب سایت lenovotehran.com.، تمرکز بر تشریح دیگر قابلیت‌های تبلت لنوو است. همان مواردی که در دفترچه راهنمای محصول به آن اشاره نشده و شاید، دسترسی به آن برای همه مقدور نباشد. با ما همراه باشید تا با توانمندی‌های این محصول کمپانی لنوو بیشتر آشنا شوید.

معرفی قابلیت‌ها و  راز های تبلت لنوو

هدف بیشتر کاربران برای استفاده از تبلت لنوو به عنوان یک وسیله قابل جابجایی، حضور در وب، مطالعه کتاب، انجام گیم و مشاهده فیلم و عکس است. البته با توجه به قابلیت‌های فراوان در محصولات لنوو مخصوصا انواع تبلت، استفاده از نرم افزار‌های مهندسی و طراحی نیز با این دستگاه‌ها به خوبی قابل اجراست. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که، تبلت لنوو از قابلیت‌های پنهان دیگری نیز برخوردار است. مواردی که شاید همه کاربران از آن مطلع نبوده و توجه و استفاده از آنها، قطعا می‌تواند کاربری از تبلت لنوو را برای کاربران لذت‌بخش‌تر کند.

راز های تبلت لنوو
راز های تبلت لنوو

تبلت لنوو مانند لپ تاپ لنوو محصول فوق‌العاده‌ای است که در مدل‌های مختلف نسبت به نیاز و سلیقه کاربران توسط کمپانی لنوو تولید می‌شود. این محصولات با استفاده از قطعات و دانش مدرن تهیه شده و می‌توانند تمامی نیاز‌های کاربران را پاسخ دهند. برند لنوو Lenovo مانند برند Asus در بین کاربران محصولات دیجیتالی دنیا و در بین کاربران ایرانی، از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است. با ما همراه باشید تا شما را با راز های تبلت لنوو آشنا کنیم.

رازهای تبلت Lenovo، راهکارهای افزایش سرعت

تبلت‌های لنوو در کنار قابلیت‌هایی که دارند، از برخی محدودیت‌هایی نیز برخوردارند. به طور مثال کاربران قادر نیستند نسبت به ارتقاء سرعت در سخت افزار این نوع از دستگاه‌ها، تغییرات خاصی انجام دهند. علاوه بر آن پس از افزایش عمر کارکرد در تبلت به دلیل انجام انواع فرآیند‌ها و پردازش‌های مختلف، این دستگاه‌ها دچار افت سرعت خواهد شده. این نکته برای کاربران قطعا آزاردهنده خواهد بود.

در این خصوص به عنوان اولین نکته از راز های تبلت لنوو، موضوع افزایش سرعت در این دستگاه ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این خصوص راهکارهای مفید و کاربردی را اشاره خواهیم کرد. طبیعتا توجه به راهکارهای گفته شده می‌تواند سرعت تبلت را افزایش دهد. در ادامه رعایت نکات و ترفند‌های گفته شده خواهد توانست شرایط استفاده آسان‌تر از تبلت را به هدف دریافت خروجی‌های بهتر برای کاربران مهیا کند.

فعالسازی منوی تنظیمات توسعه‌ دهنده

از جمله نکات مهمی که می‌تواند اجرای آن نسبت به افزایش سرعت در تبلت لنوو کاربردی باشد، فعال سازی منوی تنظیمات توسعه دهنده است. این ترفند را می‌توان به عنوان یکی از راز های تبلت لنوو معرفی کرد.

برای اجرای این راهکار به محیط تنظیمات تبلت لنوو رفته و در قسمت Developer Options، گزینه Force GPU Rendering را فعال نمایید.

با این کار به سیستم تبلت دستور می‌دهید که، دیگر پردازش‌ و اجرای بیشتر برنامه‌های مختلف را از طریق پردازنده اصلی CPU انجام ندهد. در این شرایط تبلت پردازش فرایند‌های را از طریق پردازنده گرافیکی GPU انجام خواهد داد. با اجرای این ترفند کمک بزرگی به پردازنده اصلی CPU کرده و شرایط افزایش سرعت در دستگاه را فراهم می‌آورید.

پاک‌سازی صفحه Home راهی برای افزایش سرعت در تبلت

راهکار بعدی به عنوان یکی دیگر از راز های تبلت لنوو به هدف افزایش سرعت در تبلت لنوو، پاکسازی صفحه Home است. برخی از کاربران علاقمند هستند دسترسی سریعتر و آسانتری به انواع قابلیت‌ها و برنامه‌های موجود در تبلت لنوو داشته باشند. به همین منظور آیکون و ویجت برنامه مورد علاقه خود را در صفحه Home قرار می‌دهند.

انجام این حرکت علاوه بر آسان کردن کار با تبلت، می‌تواند فضای زیادی را در دستگاه اشغال کند. این موضوع می‌تواند در کیفیت سرعت فعالیت در تبلت موثر بوده و کاهش سرعت را به دنبال داشته باشد. بر این اساس زمانی که صفحه Home را خالی کنید یا به اصطلاح پاکسازی نمایید، کمک بزرگی به افزایش سرعت در تبلت خواهید کرد.

راز های تبلت لنوو
راز های تبلت لنوو

اورکلاک کردن Overclocking سیستم را حتما امتحان کنید

از دیگر راه‌هایی که به افزایش سرعت تبلت کمک فوق‌العاده‌ای خواهد کرد، انجام فرایند اورکلاک یا O.C است. این متد نیز از دیگر راز های تبلت لنوو است. با این کار در اصل سرعت کلاک پردازنده CPU را نسبت به مقدار تعیین شده در آن، افزایش می‌دهید. یعنی با این کار از حداکثر توان سخت افزاری تبلت استفاده می‌کنید.

پس طبیعتا اجرای فرآیندها و برنامه‌های مختلف به دلیل افزایش سرعت در پردازش‌گر اصلی CPU و پردازشگر‌ گرافیکی GPU سیستم، بیشتر خواهد شد. البته اورکلاک کردن قادر است کیفیت حافظه رم را نیز تحت تاثیر قرار داده و افزایش دهد. یادتان باشد برای این کار لازم است که تبلت را روت کرده و یک نرم افزار روت شده را بر روی تبلت خود نصب نمایید.

پاکسازی کش Cache و دیتاهای DATA اضافی را فراموش نکنید

سیستم تبلت فرآیندهای کاربر را رصد می‌کند و آنها را مورد بررسی قرار دهد. به همین خاطر آن دسته از فرمان هایی که نسبت به دیگر خواسته‌های کاربران بیشتر درخواست می‌شود را، در گوشه از حافظه خود ذخیره می‌کند. به این نیت که در زمان ارسال درخواست مجدد از طرف کاربر، آن درخواست را سریع‌تر اجرا کند.

اما زمانی که درخواست‌ها و فرمان‌های کاربر زیاد شود، می‌تواند بخش قابل توجهی از حافظه را اشغال کند. این شرایط کاهش سرعت در سیستم را به دنبال خواهد داشت.

فضایی که درخواست‌های کاربر در آن ذخیره می‌شود Cache نام دارد. به همین خاطر کاربران بهتر است در دوره‌های مختلف، نسبت به پاکسازی کش Cache و دیتاهای DATA اضافی اقدام نمایند. برای این کار در قسمت تنظیمات تبلت مسیر زیر را طی نمایید.

Setting > App info > Storage > Clear Cache

نسبت به بروزرسانی سیستم عامل تبلت لنوو حساس باشید

همواره یکی از بهترین و کاربردی‌ترین راه‌کار‌‌ها برای افزایش کیفیت در عملکرد محصولات دیجیتالی مانند تبلت، استفاده از نسخه‌های بروز شده است. این موضوع شاید به عنوان راز های تبلت لنوو نباشد، چرا که همه کاربران به نئعی با این راه‌کار آشنا هستند. اما می‌تواند احرای آن راه حل بسیار مناسبی محسوب شود.

شرکت لنوو مانند همه شرکت‌های تولیدی محصولات دیجیتالی، برای انواع تبلت نسخه‌های بروز شده سیستم عامل را منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند به هدف دریافت نسخه آپدیت شده، به سایت اصلی لنوو مراجعه نمایند. دانلود ورژن بروزشده و جایگزینی آن با نسخه قبلی، قطعا می‌تواند شرایط کیفیت کاربری از تبلت را ارتقاء دهد.

راز های تبلت لنوو
راز های تبلت لنوو

تغییر رندرینگ GPU به  SKIA

این راهکار نیز به عنوان دیگر راز های تبلت لنوو، برای سیستم‌های اندروید نوقا (۷) و بالا موثر است. بر این اساس شرایط تغییر رندرینگ GPU به  SKIA برای این نوع از کاربران مهیا است. اجرای این راه کار برای افزایش سرعت تبلت بسیار موثر است. برای دسترسی به این قابلیت، به محیط تنظیمات Setting تبلت لنوو وارد شده و در قسمت Developer Options می‌توانید آن را فعال نمایید. خاطرنشان می‌شود فعال کردن این قابلیت می‌تواند در عملکرد برخی از فرایندها در تبلت لنوو تاثیرات منفی داشته باشد.

حذف انیمیشن‌های اضافی راهی برای افزایش سرعت در تبلت لنوو

محصولات تبلت لنوو به دلیل داشتن قابلیت‌های فراوان و فانتزی، در بین کاربران از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است. در این دستگاه‌ها انیمیشن‌ها و افکت‌های جذاب زیادی، به هدف زیباسازی کاربری از تبلت برای کاربران نمایش داده می‌شود. این افکت‌ها می‌توانند در کاهش سرعت سیستم تاثیر زیادی داشته باشند.

به عنوان دیگر راهکار راز های تبلت لنوو، به کاربران پیشنهاد می‌کنیم برای ارتقا در سرعت دستگاه نسبت به حذف این افکت‌ها و انیمیشن‌ها اقدام کنند.

برای این کار باید به قسمت تنظیمات Setting رفته و در محیط Developer Options، این قابلیت را محدود نمایید. برای دسترسی به این شرایط لازم است در محیط تنظیمات Build Number عنوان را در قسمت About Phone بیابید. در ادامه پس از لمس عبارت Build Number به تعداد ۷ دفعه، شرایط دسترسی به بخش Developer Options برای کاربر مهیا خواهد شد.

پس از آن دوباره به محیط تنظیمات رفته و پس از پیدا کردن عبارت Developer Options، آن را انتخاب نمایید. در گام بعدی گزینه Transition Animation Scale را خواهید دید. برای اینکه نمایش افکت‌ها و تنظیمات فانتزی در تبلت لنوو محدود شود، این قابلیت را کنید  Off کنید.

آشنایی با دیگر راز های تبلت لنوو

اجرای موارد گفته شده در رابطه با افزایش سرعت در سیستم تبلت، می‌‌تواند به عنوان راز های تبلت لنوو برای کاربران مفید باشد. اما راهکار‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند شرایط کاربری از تبلت لنوو را برای کاربران آسان کنند.

اجرای این فرایند برای طولانی شدن عمر تبلت مفید است

تبلت لنوو به دلیل داشتن قابلیت‌های فراوان، می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های زیادی از کاربران باشد ئر زمینه اجرای گیم‌های متنوع، برنامه‌های مختلف مهندسی یا طراحی و غیره. به همین خاطر زمان زیادی در روز روشن بوده و به پردازش دستورات و اجرای برنامه‌ها می‌پردازد.

به این خاطر اگر می‌خواهید طول عمر و دوام در این محصولات بیشتر شود، بهتر است هر سه روز یکبار این دستگاه را کاملا خاموش کنید و بگذارید استراحت کند. اما اگر این شرایط برای شما با محدودیت‌هایی همراه است، هر یک هفته در میان به مدت ۸ ساعت حداقل، تبلت را خاموش کنید.

نصب بهترین برنامه و بازی در تبلت لنوو از نوع فرمت Apk

به وسیله تبلت لنوو می‌توانید از برنامه‌های متنوعی به اهداف گوناگون استفاده کنید. برخی از کاربران با توجه به اینکه تبلت لنوو قابلیت افزایش فضا برای ذخیره سازی دارد، استقبال چشم‌گیری به دانلود برنامه‌های متنوع دارند.

نکته حائز اهمیتی که حتما باید به آن توجه کنید این است که، برای دانلود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به مارکت‌های معتبر مراجعه نمایید. علاوه بر آن با توجه به این که سیستم عامل در تبلت لنوو اندروید است، کاربران لازم است که نسبت به فرمت برنامه‌های دانلود شده توجه لازم را داشته باشند. بر این اساس برنامه‌های انتخابی باید از نوع فرمت Apk انتخاب شود. دریافت و نصب برنامه‌ها با فرمت‌های دیگر می‌تواند ببرای سیستم و کاهش سرعت تاثیرات منفی داشته باشد.

راز های تبلت لنوو
راز های تبلت لنوو

کالیبره کردن و افزایش عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش در تبلت لنوو

نمونه دیگر از راز های تبلت لنوو، آپشنی است که به آن کالیبره گفته می‌شود، با استفاده و اجرای از قابلیت کالیبره می‌توانید کیفیت صفحه نمایش در تبلت لنوو را افزایش دهید. از طرف دیگر استفاده از این راهکار می‌تواند افزایش عمر باتری را نیز به همراه داشته باشد.

برای اینکه کیفیت صفحه نمایش را ارتقا دهید، در قسمت تنظیمات به بخش Display  وارد شده و گزینه Calibration را انتخاب نمایید. این در شرایطی است که این قابلیت در مدل تبلت لنوو تعریف شده باشد. اگر در قسمت Display  به قابلیت Calibration دسترسی نداشتید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند TouchScreen Tune،  این شرایط را در تبلت خود فراهم آورید.

اما اگر می‌خواهید از قابلیت Calibration به هدف افزایش عمر باتری استفاده کنید، استفاده از این راهکار در دو حالت روت شدن و روت نشدن تبلت امکان پذیر است.

فرایند کالیبره کردن باتری تبلت روت نشده

در شرایط روت نبودن تبلت لنوو شارژ تبلت را صفر کنید. پس از خاموش شدن تبلت چند دقیقه فرصت دهید. دوباره دستگاه را روشن کرده و مشاهده خواهید کرد پس از مدتی کوتاه مجددا خاموش خواهد شد. حالا که تبلت خاموش شده است آن را به شارژ متصل کنید.

اگر این کار شرایط روشن شدن دوباره تبلت را به دنبال داشت، دوباره آن را خاموش کرده و مجددا تبلت را به شارژر وصل کنید. اجازه دهید شارژ تبلت به ۱۰۰ درصد برسد. پس از آن شارژ را از دستگاه خارج کرده و تبلت را روشن کنید. حالا میزان درصد شارژ تبلت را بررسی کنید.

اگر مشاهده کردید شارژ کمتر از صد در صد بود، دباره تبلت را به شارژر متصل کنید. پس از این مرحله، اگر شارژ به صد در صد رسید، حالا زمان ری استارت کردن تبلت است. در زمان روشن مجدد تبلت، اگر شارژ به همان حالت صد در صد نبود، دمباره دستگاه را به شارژر متصل کنید.

در ادامه در زمان رسیدن به ۱۰۰ درصد، مجددا ری استارت کرده و به محض روشن شدن شرایط میزان شارژ را بررسی کنید.
این فرایند را باید تا رسیدن باتری به میزان شارژ ۱۰۰ درصد ادامه دهید. اگر این شرایط محقق نشود، باید مراتب را از طریق نمایندگی‌های تعمیرات لنوو دنبال نمایید. در این نمایندگی ‌ها باتری شما را در صورت عدم تعمیر، با نمونه اصل جایگزین خواهند کرد.

راز های تبلت لنوو
راز های تبلت لنوو

نتیجه گیری

اجرای راهکار‌ها و راز های تبلت لنوو به هدف افزایش قابلیت در دستگاه، می‌‌تواند لذت استفاده از این محصول را برای کاربر چند برابر کند. مراحل و متد‌های گفته شده را انجام دهید، اما اگر در هر شرایطی نتوانستید نسبت به افزایش سرعت در سیستم تبلت، کالیبره کردن و راه کارهای دیگر موفق شوید، حتما مشکل را از طریق نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو رفع نمایید.

6 thoughts on “راز های تبلت لنوو

  • By محمد - Reply

    چرا تبلت لنوو به عنوان یک گزینه عالی برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شود؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام،تبلت لنوو با داشتن قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند صفحه نمایش با کیفیت بالا، باتری با طول عمر بالا، پردازنده قوی و حافظه داخلی بزرگ، به‌عنوان یک گزینه عالی برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شود.

  • By علی - Reply

    چرا تبلت لنوو به عنوان یک گزینه خوب برای کاربران حرفه‌ای در زمینه هنر و طراحی محسوب می‌شود؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      تبلت لنوو با داشتن ویژگی‌هایی مانند قلم و فشار حساس، می‌تواند به یک ابزار خوب برای کاربران حرفه‌ای در زمینه هنر و طراحی تبدیل شود. این قلم به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی به نقاشی‌های خود ادامه دهند یا طرح‌هایی خلاقانه ایجاد کنند.

  • By میترا - Reply

    آیا تبلت لنوو دارای ویژگی‌های امنیتی قوی است؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام،
      بله، تبلت لنوو دارای ویژگی‌های امنیتی بسیاری مانند حسگر اثرانگشت، قفل صفحه و رمز عبور است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا تبلت شما در امان باشد و دسترسی‌های غیرمجاز به آن را محدود کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>