روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. این مشکل را می‌توان یکی از آزار دهنده‌ترین مواردی معرفی کرد که کاملا فعالیت کاربران را مختل می‌کند. لازم است که ابتدا مشکل شناسایی شود و پس از مشخص شدن دلیل اصلی روشن نشدن مانیتور، نسبت به رفع آن اقدام شود. قصد داریم در این مقاله برای کاربران وب سایت lenovotehran.com.، به نکات مهم و کاربردی اشاره کنیم. پس مانند همیشه همراه ما باشید.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو و هزار دردسر نگفته

برند لنوو Lenovo یکی از برندهای بسیار معروف است. این کمپانی در بین کاربران و در بازار محصولات دیجیتالی مانند برند  اچ پی، از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است. در اکثر کشورهای دنیا نماینده دارد و مخاطبان این برند جهانی هستند. یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی لنوو لپ تاپ است.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

این محصول با وجود داشتن قابلیت های فراوان بسیار مقاوم و با کیفیت است. لپ تاپ لنوو می‌‌تواند بیشتر نیازهای کاربران را به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشد. اما دلایل متفاوتی وجود دارد که می‌تواند شرایط خرابی در انواع قطعات لپ تاپ لنوو مانند مانیتور را شامل شود. این دلایل عمدتا به خاطر اشتباهات کاربری صورت می‌پذیرد. مثل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو.

وقتی با این مشکل مواجه می‌شوید، باید این را بدانید که دلایل متفاوتی برای این خرابی وجود خواهد داشت. هر کدام از دلایل، راه‌حل‌های مشخص خود را دارند که قبل از هر اقدامی باید دقیق شناسایی شوند.

کابل فلت رابط مانیتور با مادربرد لپ تاپ لنوو است. این کابل وظیفه دارد تا تصاویر را به هدف نمایش به کاربر، به مانیتور ارسال کند. مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو می‌تواند هم به دلیل خرابی در سیستم لپ تاپ باشد و هم به سخت افزار خود مانیتور مربوط شود. در ادامه شما با تعدادی از مهمترین دلایل مرسوم خرابی در لپ تاپ آشنا خواهید شد.

شاید زمانی با سیاه شدن صفحه مانیتور لپ تاپ لنوو مواجه شوید

لپ تاپ را روشن کردید و طبق معمول شاهد راه‌اندازی سیستم هستید. اما به یکباره با صفحه سیاه رو به رو می‌شوید. در ابتدا به شما حق می‌دهیم که با خود بگویید مشکل دقیقا به مانیتور مربوط است. احتمالا با خود بگویید که احتمالا صفحه نمایش سوخته است. اما بدانید که این تصور شما می‌تواند خیلی بعید باشد. حقیقت ماجرا این را نشان می‌دهد که صفحه مانیتور شما تصویر ندارد و سیاه شده است، اما این موضوع نمی‌تواند حتما به خرابی خود مانیتور مربوط شود. دلایل متعدد و اساسی دیگری نیز هست که احتمال سیاه شدن لپ تاپ لنوو را ممکن می‌کند. باید یکی یکی همه آنها را مورد بررسی قرار دهید.

شاید دقیقا کابل فلت خراب شده و یا مشکل به خرابی رم سیستم مربوط شود. امکان دارد مشکل از پیکسل سوخته باشد و یا پاور خراب شده باشد. در برخی شرایط سیاه شدن مانیتور به خرابی کارت گرافیک نیز مربوط می‌شود. باید این موضوع را بررسی کنید چون امکان دارد کارت گرافیک از جا کنده شده باشد.

احتمال اینکه هارد دیسک نیز با مشکل مواجه شده باشد هم زیاد است. در مواقعی نیز این امکان وجود دارد که اصلا شارژ لپ تاپ تموم شده باشد. شاید مشکل به اتصالات جانبی لپ تاپ نیز مربوط شود. خلاصه تمام این دلایل می‌تواند مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو معرفی شود. شما می توانید به راحتی، با نزدیکترین نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو ارتباط گرفته و مشکل لپ تاپ خود را رفع نمایید.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

شاید مشکل در باتری دلیل خرابی صفحه نمایش لپ تاپ باشد

گاهی مواقع امکان دارد باتری لپ تاپ به طور کامل شارژ شده است، اما در زمان راه اندازی سیستم با صفحه خاموش مواجه شوید. اینجا مشکل بوجود آمده می‌تواند به باتری مربوط شود. در نتیجه روشن شدن سیستم با اختلال مواجه خواهد شد. اگر با این مشکل روبرو شدید مراحل چهارگانه زیر را طی کنید شاید به نتیجه برسید.

اول کابل شارژر و در ادامه باتری را از لپ تاپ را جدا کنید.

در گام دوم برق ذخیره شده در لپ تاپ را باید تخلیه کنید. برای این کار به مدت ۱۰ ثانیه دکمه پاور لپ تاپ را نگه دارید.

در گام سوم ورودی کابل شارژر لپ تاپ را مجددا به سیستم وصل کنید.

در گام چهارم دوباره دکمه پاور را بفشارید و منتظر شوید تا لپ تاپ روشن شود. توجه کنید که آیا بر روی مانیتور تصویری مشاهده می‌کنید یا خیر.

در صورت عدم مشاهده تصویر باید مشکلات دیگری که در ادامه معرفی می‌شود را بررسی کنید.

شاید گاهی مواقع لپ تاپ لنوو به طور کامل روشن نشود

شما به واسطه کلید پاور، لپ تاپ لنوو را روشن می‌کنید. بعد از آن یکی یکی قسمت‌های مختلف سیستم بیدار شده و برای ارائه خدمت آماده خواهند شد. برق به تمام بخش‌های سیستم انتقال داده می‌شود. در ادامه میان افزار بایوس پس از تایید سلامت تمام قسمت‌های سخت افزاری، ادامه کار را به سیستم‌عامل می‌سپارد. پس از آن، شرایط برای بوت شدن سیستم فراهم می‌شود. این روند روتین آماده به کار شدن لپ تاپ است.

اما شاید گاهی از مواقع شما وقتی کلید پاور لپ تاپ را بفشارید، با خاموش روشن شدن‌های مداوم چراغ هارد مواجه شده و در این حالت با اینکه لپ تاپ روشن است، اما تصویری در صفحه نمایش دیده نمی‌شود.

در این حالت شاید بتوانید با استفاده از یک کابل، تصویر لپ تاپ را در صفحه نمایش دیگری مشاهده کنید. این اتفاق می‌تواند به نقص در عملکرد کارت گرافیک مربوط شود. یعنی این قطعه با مشکل مواجه شده و در فرایند بوت، نتوانسته بایوس را همراهی کند. پس در نتیجه لپ تاپ ناقص روشن شده و تصویری در صفحه نمایش دیده نخواهد شد. برای رفع این مشکل لازم است موضوع خرابی را با نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو در‌میان گذارید. تکنسین‌های کاربلد در این نمایندگی‌ها می‌توانند مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو را با ضمانت برطرف کنند.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

شاید به دلیل مشکل در نرم افزار لپ تاپ لنوو صفحه نمایش روشن نمی‌شود

سیستم نرم افزار لپ تاپ لنوو می‌‌تواند به دلایل مختلفی مانند ویروسی شدن با مشکل مواجه شود. وقتی نرم افزار مشکل داشته باشد، زمان راه اندازی مجدد لپ تاپ شرایط برای فعالیت سیستم عامل با اختلال روبرو خواهد شد. در نتیجه با یک مانیتور خاموش مواجه می‌شوید. این مشکل بهتر است توسط نمایندگی‌های لپ تاپ لنوو رفع شود.

اما گاهی امکان دارد با انجام یک ری‌استارت، مشکل شما حل شود. اگر پس از راه اندازی مجدد مشکل برطرف نشد، به دلیل اینکه نرم‌ افزار مشکل پیدا کرده شاید فرمت کردن هارد دیسک نیز بتواند مشکل را برطرف کنید. در هر حالت پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی مغتبر تعمیراتی لپ تاپ لنوو است.

شاید دلیل خاموشی در صفحه نمایش تنظیمات مانیتور باشد

توجه داشته باشید گاهی مواقع امکان دارد تصویر بر روی مانیتور وجود داشته باشد، اما به راحتی دیده نشود. در این شرایط مشکل به تنظیمات روشنایی مانیتور لپ تاپ لنوو مربوط است. باید تنظیمات را مرور کنید. احتمالا پس از تنظیم برق نور مانیتور، مشکل برطرف شود. برای این کار می‌توانید لپ تاپ را به شارژر متصل کنید. این امکان نیز وجود دارد که شرایط مصرف نیرو در لپ تاپ به حالت صرفه جویی تنظیم شده باشد.

شاید اتصال ثانویه دلیل روشن نشدن صفحه نمایش باشند

برخی از مواقع امکان دارد بخواهید یک صفحه نمایش ثانویه مثل مانیتور کامپیوتر را به لپ تاپ خود متصل کنید. توقع دارید تصویر در هر دو مانیتور نمایش داده شود. اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. به طور کلی اتصال یک مانیتور ثانویه به لپ تاپ می‌تواند از جمله دلایل خاموشی در مانیتور لپ تاپ معرفی شود.

این مشکل شاید به تنظیمات پیش فرض لپ تاپ مربوط ‌شود. به این خاطر که هر زمان مانیتور ثانویه به لپتاپ متصل شد، نمایش تصویر در صفحه نمایش لپ تاپ قطع شود.

به محل این تنظیمات مراجعه کرده و شرایط را تغییر دهید. احتمالا با استفاده از کلید Fn،  بتوانید بر روی کیبورد شرایط را برای نمایش تصویر در هر دو مانیتور فراهم کنید.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

اگر کاربری از مانیتور ثانویه نیز با اختلال همراه بود

اما امکان دارد این بار مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو  شما نباشد. چرا که مشاهده کنید پس از اتصال مانیتور ثانویه به لپ تاپ لنوو، تصویر بر روی مانیتور خارجی دیده نشود. اینجا دیگر مشکل به تنظیمات مانیتور مربوط نیست. احتمالا کابل ویدئو خراب باشد و یا در بدترین شرایط، شاید مادربرد با مشکل مواجه شده. این دو دلیل می‌تواند شرایط عدم نمایش تصویر در مانیتور ثانویه را ایجاد کند.

اگر مادربرد مشکل داشته باشد، دیر یا زود می‌تواند این خرابی عملکرد مانیتور لپ تاپ لنوو شما را نیز تحت شعاع قرار دهد. پس باید به زودی نسبت به رفع مشکل در مادربرد اقدام کنید. برای رفع این مشکل بهتر است به تکنسین‌های کار بلد نمایندگی لپ تاپ لنوو مراجعه کنید. باید ابتدا خرابی ممکن شناسایی شود و پس از آن با استفاده از تجهیزات مدرن، مشکل روشن نشدن مانیتور ثانویه حل شود.

شاید لپ تاپ گرم شده و این دلیل برای خاموشی صفحه نمایش است

کار کردن زیاد با لپ تاپ و در نتیجه گرم شدن بخشی از قطعات سخت افزاری هم دلیل قانع کننده‌ای است. سیستم لپ تاپ‌های لنوو به نحوی تنظیم شده است که اگر بیش از حد گرم شود، به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. احتمال دارد خاموشی مانیتور لپ تاپ لنوو، به خرابی در پردازنده گرافیکی GPU  مربوط شود. البته عدم کارکرد مطلوب فن نیز می‌تواند دلیل این مشکل باشد. تجمع گرد و خاک از عمده دلایل عدم کارکرد مطلوب در این قطعه است. رفع این شرایط باید توسط تکنسین‌های نمایندگی لپ تاپ لنوو انجام شود. آنها قاب زیری لپ تاپ را برداشته و با استفاده از دستگاه تولید باد، گرد و غبار و آلودگی‌های موجود از قسمت سخت افزاری لپ تاپ را خارج خواهند کرد.

شاید خرابی در قسمت‌های سخت افزاری دلیل خاموشی مانیتور باشد

اگر هر کدام از موارد گفته شده دلیل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو نبودند، باید قطعا به مشکلات سخت افزاری توجه داشته باشید. مانند عدم کیفیت مطلوب در صفحه نمایش، کاهش قابلیت CCFL در پس زمینه مانیتور، شل بودن کابل مربوط به مانیتور، مشکل در اینورتر برق صفحه نمایش و عدم کیفیت مطلوب در چیپ گرافیک داخلی یا کارت گرافیک.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو

شاید دلایل زیر نیز دلیل روشن نشدن صفحه نمایش باشند

خرابی در منبع برق می‌تواند دلیل این مشکل معرفی شود.

آپدیت یا نصب غلط ویندوز ۱۰ نیز بی تاثیر نیست.

حتی امکان دارد وجود مشکلات متعدد در درایور نرم افزار، دلیل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو باشد.

نتیجه گیری

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ لنوو می‌تواند با توجه به موارد گفته شده حل شود. نکته حائز اهمیتی که لازم است به آن اشاره داشته باشیم، نحوه انجام هر کدام از فرآیندهای گفته شده به هدف رفع مشکل خاموشی در مانیتور لپ تاپ لنوو است. این فعالیت‌ها حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. پیشنهاد ما استفاده از خدمات سرویس نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو است.

برآورد زمان مطالعه: ۱۲ minutes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>