سیستم عامل لپ تاپ لنوو

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

براسیستم عامل لپ تاپ لنووسیستم عامل لپ تاپ لنوو رابطی است بین کاربر و سخت افزار سیستم. سیستم عامل دستورات کاربر را به سخت افزار انتقال می‌دهد تا در ادامه آن دستورات توسط سخت افزار اجرا ‌شود. در این مقاله قصد داریم برای شما کاربران وب سایت lenovotehran.com. در مورد چیستای سیستم عامل مطالب کاربردی را ارائه دهیم. در ادامه به ذکر انواع سیستم عامل و آموزش نحوه نصب سیستم عامل بر روی لپ تاپ لنوو نیز اشاره خواهیم کرد. مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما علاقمندان لپ تاپ لنوو راهگشا باشد، آن را از دست ندهید.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو چیست و چه نوع سیستم عامل‌هایی وجود دارد ؟

سیستم عامل لپ تاپ لنوو Lenovo یا همان OS، به عنوان یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین‌ نرم افزار‌ها در لپ تاپ لنوو شناخته می‌شود. البته سیستم عامل برای هر نوع دیوایسی مانند تبلت لنوو، آل این وان لنوو و آل این وان ایسوس کاربرد دارد. این نرم افزار بسیار کاربردی در برخی از سیستم‌ها به طور پیش‌فرض نصب شده است. به همین خاطر کاربر پس از خرید لپ تاپ، نیازی به نصب سیستم عامل ندارد. در این حالت کاربر می‌تواند مستقیم از لپ تاپ خود استفاده کند. اما در برخی از مواقع لازم است سیستم عامل بر روی لپ تاپ نصب شود. این حالتی است که محصول بدون نصب سیستم عامل به کاربر ارائه شده است.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

سیستم عامل به عنوان یک برنامه کامل و جامع و گسترده، شرایط را برای اجرای نرم افزارها و برنامه‌های مختلف مهیا می‌کند. بر این اساس کاربر می‌تواند به راحتی با انتخاب برنامه مورد نظر، پروژه‌ها و فعالیت‌های خود را در لپ تاپ اجرای کند. به همین خاطر است که می‌گوییم، سیستم عامل مانند یک پل ارتباطی بین سخت افزار و کاربر شناخته می‌شود.

در اهمیت وجود سیستم عامل باید به این نکته اشاره داشته باشیم که، اگر لپ تاپ لنوو و یا هر نوع لپ تاپ ‌و یا هر دیوایسی فاقد سیستم عامل باشد، هیچ برنامه و نرم افزاری بر روی آن نصب نخواهد شد. به همین دلیل بدون سیستم عامل هیچ دیوایسی کاربردی نخواهد داشت. و همچنین شما برای گارانتی لپ تاپ لنوو خود میتوایند از طریق سایت نمایندگی لنوو با ما در ارتباط باشید.

برخی از وظایف سیستم عامل لپ تاپ لنوو

به عنوان مثال اگر کاربر بخواهد یک فیلم تماشا کند، فرمان اجرای فیلم را صادر می‌کند. اجرای این دستور توسط کاربر با کلیک بر روی نرم افزاری مانند مدیا پلیر Media Player آغاز می‌شود. در ادامه سیستم عامل فرمان کاربر را دریافت کرده و با استفاده از سخت افزار کارت گرافیک و مانیتور، دستور کاربر را اجرا می‌کند.

از طرفی دیگر سیستم عامل لپ تاپ لنوو وظیفه دارد منابع لپ تاپ را مدیریت کند. سیستم عامل باید شرایط را به هدف اجرای بهتر نرم افزارها، فراهم آورد. این نرم افزار باید زمانی که سخت افزار خاصی را بر روی لپ تاپ خود نصب می‌نمایید، سخت افزار را شناخته و نسبت به ارائه خدمات آن اقدامات لازم را فراهم کند. به علاوه ارائه گزارش سلامت سخت افزارهای جانبی سیستم مانند هارد دیسک و کیبورد و یا موس و غیره نیز از وظایف سیستم عامل است.

انواع سیستم‌ عامل‌های کاربردی که در بازار ارائه می‌شود کدام است ؟

شرکت‌های مختلفی نسبت به تولید سیستم عامل فعالیت دارند. به همین خاطر در بازار محصولات دیجیتالی، شما با انواع سیستم عامل‌ها مواجه خواهید شد. هر کدام از این سیستم عامل‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. از آنجایی که هر کاربر با اهداف مختلفی از محصولات دیجیتالی استفاده می‌کند، هر کدام از انواع سیستم عامل‌ها از طرفداران و کاربران خاصی برخوردارند.

آگاهی از نوع و کاربرد انواع سیستم عامل، قطعا برای کاربران مهم و راهگشا خواهد بود. چرا که زمان اجرای پروژه‌های خود می‌توانند بهترین و کاربردی‌ترین سیستم عامل را انتخاب کنند. بر این اساس می‌توانیم سیستم عامل‌ها را در سه نوع سیستم عامل مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ، سیستم عامل مناسب برای موبایل و سیستم عامل‌های مورد استفاده برای دیوایس‌های مختلف دسته‌بندی کنیم‌.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

تقسیم‌بندی و شرح فعالیت سیستم‌ عامل‌های کامپیوتری

از جمله اصلی‌ترین وظایف سیستم عامل، ایجاد هماهنگی بین قسمت‌های مختلف لپ تاپ لنوو است. سیستم عامل می‌تواند نسبت به جلوگیری از اشتباهات و خطاهای قسمت‌های مختلف لپ تاپ موثر باشد. می‌تواند برای اجرای عملکردهای دقیق بخش‌های مختلف، شرایط را فراهم آورد.

این نرم افزار پرقدرت به انواع سیستم عامل‌های تک پردازنده، شبکه‌ای، توزیع شده و بی درنگ تقسیم می‌شوند.

هر کدام از تقسیم بندی‌های سیستم عامل لپ تاپ لنوو، تعریف کار و خصوصیت ویژه‌ای دارند.

سیستم عامل از نوع تک پردازنده

منظور همین سیستم عامل‌هایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند. با این خصوصیت که تنها برای یک پردازنده قابل نصب هستند.

سیستم عامل از نوع شبکه‌ای

فعالیت این نوع سیستم عامل به واسطه استفاده از کنترلر بین نرم افزار‌های سطح پایین و شبکه خواهد بود. به واسطه این سیستم عامل می‌توانید از راه دور به سیستم‌ها و فرایند‌ها دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل از نوع توزیع شده

برخی از پروژه‌ها با استفاده از چند لپ تاپ انجام می‌شوند. با استفاده از این سیستم عامل می‌توان به تمام لپ تاپ‌ها احاطه داشت و فرآیندهای آنها را مدیریت کرد. بر این اساس، نتیجه آخر بر روی یک لپ تاپ نمایش داده خواهد شد. اساس کار این سیستم عامل بر مبنای شبکه خواهد بود.

سیستم عامل از نوع بی درنگ

ساختار اصلی این نوع از سیستم عامل‌ها بر اساس لینوکس پایه ریزی شده است. کاربرد این نوع از سیستم عامل، بیشتر در رابطه با مدیریت فعالیت‌ها و منابع در موقعیت‌ها و زمان‌های مشخص تعریف می‌شود.

درباره کیفیت امنیت داده‌ها و اطلاعات توسط سیستم عامل

سیستم عامل لپ تاپ لنوو در کنار تمام فعالیت‌هایی که دارد، می‌تواند نسبت به افزایش امنیت داده‌های کاربران در لپ تاپ لنوو شرایط امن و مطلوبی را فراهم آورد. این کار را با استفاده از روش‌های متفاوتی انجام می‌دهد.

حمایت از هارد دیسک و داه‌های موجود

سیستم عامل لپ تاپ لنوو می‌تواند از هارد دیسک و اطلاعات و داده‌های آن، در برابر دسترسی‌های مخرب و مشکوک محافظت کند. می‌تواند در زمان ورود به محیط سیستم، از فعالیت دیوار آتش یا فایروال به هدف محافظت از دسترسی‌های غیر مجاز پشتیبانی کند.

توجه به سلامت سیستم

حتی می‌تواند نسبت به آسیب‌های متفاوتی که در سیستم رخ می‌دهد حساس باشد. بنابراین هشدارهای مرتبطی که به آسیب‌های احتمالی ربط دارد را نمایش می‌دهد. این کار را به دلیل آگاه ساختن کاربر انجام می‌دهد. چرا که کاربر باید از سلامت سیستم اطلاع داشته باشد.

مدیریت حمله‌های احتمالی

سیستم عامل لپ تاپ لنوو می‌تواند در شرایطی که لپ تاپ لنوو با حمله و یا تخریبی مواجه شد، شرایط را مدیریت کرده و کاربر را آگاه سازد. به کاربر در این لحظه کمک خواهد کرد. با پیشنهادهای کاربردی او را همراهی خواهد کرد.

در کنار تمام وظایفی که انجام می‌دهد، نسبت به سلامت سخت افزارها نیز حساس است. مدام شرایط کارایی سخت ‌افزار‌ها را بررسی خواهد کرد. هشدار‌ها و نکات مهم در زمینه عملکرد سخت افزار‌ها را به کاربر نشان خواهد داد.

گزارشات مدام به کاربر

هدف سیستم عامل لپ تاپ لنوو، جلوگیری از وقوع حادثه‌های احتمالی است. می‌تواند قبل وقوع مشکلات، آن‌ها را تخمین بزند و هر لحظه به کاربر گزارش بدهد. با این کار به کاربر کمک می‌کند تا تایم مطلوب برای اجرای مناسب‌ترین اقدام را داشته باشد. اقدام به هدف رفع خطا و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم، هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو شما دارای دو آسیب پذیری جدی است

در لپ تاپ‌های لنوو نرم افزارهای مدیریتی متفاوتی وجود دارد. مانند لپ تاپ‌های نسل Lenovo ThinkPad و Lenovo yoga. محققان پس از تحقیقات فراوان، محققان نمایندگی لنوو  به این نتیجه رسیدند که این نرم افزارها از امنیت پایینی برخوردار بوده و در معرض سوء استفاده قرار دارند. آنها کشف کردند که این نرم افزارها از طرف سرویس ImControllerService آسیب پذیر هستند. بر این اساس این اتفاق می‌تواند تهدیدی برای کنترل سیستم عامل لپ تاپ لنوو محسوب شود.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

انواع آسیب‌ها بر علیه سیستم عامل لپ تاپ لنوو

آسیب نوع اول CVE-2021-3922 :

می‌تواند شرایط را برای تعامل و اتصال مهاجمان محلی به سیستم عامل لپ تاپ لنوو را فراهم سازند.

آسیب نوع دوم CVE-2021-3969 :

می‌تواند شرایط افزایش امتیاز را برای مهاجمان محلی فراهم سازد

سوء استفاده‌گران می‌توانند با استفاده از دو نوع آسیب‌پذیری معرفی شده، اکسپلویت‌های موجود را به هم متصل کرده و در نهایت شرایط کنترل لپ تاپ لنوو را فراهم آورند. البته اجرای این نقشه می‌تواند با توجه به آپدیت کردن سیستم عامل لپ تاپ لنوو، ناموفق باشد. در این شرایط لازم است پارامتر ImController را به ورژن ۱٫۱٫۲۰٫۳ ارتقا دهید.

در انواع لپ تاپ‌های لنوو، این ارتقا ورژن به صورت خودکار انجام شدنی است. اما امکان دارد این اتفاق برای سیستم شما رخ ندهد. در این شرایط می‌توانید با راه اندازی دوباره لپ تاپ از طریق ( سرویس رابطه کاربری سیستم ), آن را به صورت دستی ارتقا دهید.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چگونه می‌توان متوجه شد که سیستم عامل لپ تاپ لنوو از قابلیت Lenovo ImController  برخوردار است یا خیر.

در جواب این سوال لازم است که در مرحله اول مسیر زیر را در سیستم خود اجرا کنید.

یک File Explorer را باز کنید

قسمت مشخص این آدرس را وارد کنید C: \ Windows \ Lenovo \ ImController \ PluginHost

در مرحله دوم بر روی گزینه  Lenovo.Modern.ImController.PluginHost.exe کلیک راست کرده و در ادامه گزینه  Properties را برگزینید.

در مرحله سوم لازم است که به تب  Details مراجعه کنید.

این جا با مطالعه نسخه فایل می‌توانید به وجود یا عدم وجود این قابلیت آگاه شوید.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

انواع آسیب‌ها بر علیه سیستم عامل

راهنمای نصب ویندوز روی لپ تاپ بدون سیستم عامل

زمانی که برای تهیه لپ تاپ لنوو به بازار مراجعه می‌کنید، این محصولات در دو حالت دارای سیستم عامل و یا عدم سیستم عامل به کاربران عرضه می‌شوند.

آن دسته که از که از سیستم عامل لپ تاپ لنوو برخوردار نیستند، به وسیله رابطه DOS ارائه خواهند شد. بر این اساس زمانی که سیستم را روشن کنید، هیچ‌گاه به صفحه Welcome هدایت نشده و آرم لنوو Lenovo را مشاهده نخواهید کرد. پس کاربر لازم است به شخصه راه اندازی و نصب ویندوز بر روی لپ تاپ خود را انجام دهد.

قبل از آغاز آموزش بهترین ویندوز را انتخاب کنید

در ابتدا لازم است با توجه به پتانسیل‌های لپ تاپ خریداری شده از نظر سخت افزار‌های موجود و قابلیت‌هایی که دارد، بهترین ویندوز را انتخاب کنید.و اگر شما در مفاهیم نصب ویندوز مشکل دارید میتوانید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو در تهران مراجعه فرمایید.

در این شرایط اگر از یک لپ تاپ سطح پایین که توان زیادی ندارد بهره‌مند هستید، پیشنهاد ما ویندوز Seven  یا همان ویندوز ۷ است. البته به این نکته توجه داشته باشید که در هر نوع لپ تاپ با هر نوع قابلیت، بهترین ویندوز همین ویندوز Seven است. چرا که با توجه به گزارش کاربران، این نسخه نسبت به دیگر ورژن‌های ویندوز‌های ارائه شده مایکروسافت، از عملکرد قابل قبول‌تری برخوردار است.

اما شاید تنوع طلب باشید و بخواهید از ورژن‌های دیگر مایکروسافت استفاده کنید. به همین خاطر اگر لپ تاپ شما از قابلیت‌های سخت افزاری بالایی برخوردار است، می‌توانید نسخه‌های ۱۰ و یا ۱۱ از ویندوز مایکروسافت را برای نصب در لپ تاپ لنوو خود انتخاب کنید. پس بهتر است نسبت به تهیه آپدیت‌ترین نسخه اقدام نمایید.

اگر هدف شما اجرای فرآیند‌های شخصی و روزمره است، ما استفاده از ادیشن‌های هوم Home Edition و پرو Pro Edition را پیشنهاد می‌کنیم.

اما اگر می‌خواهید به هدف انجام فرایندهای سازمانی و یا شرکتی از لپ تاپ لنوو استفاده کنید، بهترین پیشنهاد ما برای شما استفاده از ادیشن اینترپرایز  Windows Enterprise Edition است.

در ادامه شما را با نحوه نصب ویندوز  ۱۰آشنا خواهیم ساخت تا بتوانید به راحتی در این شرایط به اصطلاح، گلیم خود را از آب بیرون بکشید. این کار در گام‌های زیر برای شما توضیح داده خواهد شد.

آموزش مراحل نصب ویندوز ۱۰

قابلیت‌های سیستم عامل لپ تاپ لنوو خود را شناسایی کنید. اگر لپ تاپ شما از پردازنده‌ ۱ گیگاهرتز برخوردار بوده و دارای حافظه رم ۱ گیگابایتی است. بهترین نسخه ویندوز ۱۰ برای شما، نسخه ۳۲ بیتی معرفی می‌شود.

اما اگر لپ تاپ شما از پردازنده ۱ گیگاهرتز و با حافظه رم ۲ گیگابایتی برخوردار هست، پیشنهاد ما انتهای نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ است.

گام اول :

در گام اول دی وی دی ویندوز ۱۰ را وارد درایو نوری سیستم کنید.

لپ تاپ را روشن کرده با استفاده از کلیدهای Novo  یا طبق ( آموزش مقاله بوت لپ تاپ لنوو )، به تنظیمات بایوس سیستم وارد شوید.

در این مرحله نحوه بوت سیستم را انتخاب کنید. اگر از دی وی دی استفاده می‌کنید، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه با فشردن کلید F10 شاهد راه اندازی مجدد سیستم باشید.

گام دوم :

در آغاز به کار دوباره سیستم با تصویر پایین روبرو خواهید شد.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

نصب سیستم عامل

اطلاعات از قبل تعیین شده مناسب است، شاید نیاز به تغییر آن نباشد. پس بر روی Next کلیک کنید.

گام سوم :

در مرحله بعد نصب سیستم عامل لپ تاپ لنوو، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. بر روی گزینه Install Now به هدف ادامه فرایند نصب ویندوز ۱۰ کلیک کنید.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

نصب سیستم عامل

گام چهارم :

در مرحله بعد طبق تصویر زیر از شما کد فعال سازی ویندوز را می‌خواهد. در صورت نداشتن این کد، پس بر روی Skipt کلیک کنید.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

نصب سیستم عامل

گام پنجم :

در آخرین مرحله از نصب سیستم عامل لپ تاپ لنوو و در صفحه بعد گزینه Custom را انتخاب کنید در مرحله بعد درایو c را برای نصب ویندوز انتخاب نمایید پس از آن فرمت کنید و در آخر بر روی گزینه Next کلیک نمایید فرایند نصب ویندوز ۱۰ آغاز می‌شود.

سیستم عامل لپ تاپ لنوو

نصب سیستم عامل لپ تاپ

 

و در آخر شما میتوانید برای تعمیرات تخصصی لپ تاپ خود با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>