لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

نگاهی گذرا به لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 :

همانطور که می‌دانید بعضی از لپ‌تاپ‌ها برای کاربری عمومی و انجام کار‌های روزمره از جمله پروژه‌های سبکِ دانشجویی و دانش‌آموزی، وب‌گردی و این دسته فعالیت‌ها طراحی شده‌‌اند. یکی از این لپ‌تاپ‌های کارآمد، لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1، است. که اتفاقا دارای ابعاد نسبتا کوچک است. به همین دلیل به آسانی قابل جابه‌جایی است و در یک کیفِ دستیِ جمع‌و‌جور، جا می‌شود. به همین دلیل طرفداران زیادی میان دانشجوها، دانش‌آموزان و کاربران عمومی دارد. این لپ‌تاپ خوش‌تراش در ابعاد ۱۷٫۹*۲۰۰*۲۸۸ و وزن متعادل ۱٫۲ کیلوگرم، تولید و طراحی شده است. ضمن اینکه دارای ضخامتی کم به مقدار ۱٫۷۹ سانتی‌متر و ظرافت چشم‌گیری می‌‌باشد. و در طبقه‌بندی لپ‌تاپ‌های باریک و سبک با کاربری عمومی قرار گرفته است. ناگفته نماند یکی از دلایل سبک و خوش‌ساخت بودن این لپ‌تاپ کاربر پسند، جنس بدنه‌ی آن است که کاملا از پلاستیک ساخته شده است که علاوه بر سبک‌تر کردن آن، قیمت تمام شده‌ی این محصول را نیز مقرون به صرفه و منصفانه کرده است. سطح پوشش آن مات بوده و اثر انگشت، لک‌های چربی و آب را کمتر به خود جذب می‌کند. صفحه نمایش آن در سایز ۱۱٫۶ اینچی، یکی از مدل‌های ساده با پنل TN و وضوح قابل قبول HD است.

روکش آن مات است و اطراف آن حاشیه‌ی نسبتا زیادی دارد که در قسمت انتهای صفحه نمایش نسبت به قسمت‌های دیگر کمی بیشتر است. از دیگر مشخصات صفحه این است که وضوح تصویر آن ۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل و نرخ روشنایی آن نیز ۲۵۰ نیت است و دارای ابعادی استاندارد به نسبت ۱۶ به ۹ است. یکی دیگر از نکات قابل توجه در رابطه با صفحه نمایش لپ‌تاپ کارامد IdeaPad 1، این است که گاموت رنگی NTSC را پوشش می‌دهد. این صفحه می‌تواند تا حد قابل توجهی از انعکاس نور جلوگیری کند که قطعا شما را در جهت کار و استفاده‌ی بهتر، کمک می‌کند. ناگفته نماند که صفحه نمایش این مدل لپ‌تاپِ لنوو، لمسی نمی‌باشد و اگر اقدام به لمسی کردن آن نمایید نیز اتفاق و تغییر خاصی رخ نمی‌دهد. نرخ نوسان سازی ۶۰ هرتزی از دیگر مشخصات این محصول است که البته با توجه به اینکه این لپ‌تاپ در شاخه‌‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینک قرار نگرفته و برای مصارف روزمره مانند مالتی مدیا، محصلان و دانشجویان است این نرخ نوسان‌سازی برای آن مناسب می‌باشد. در قسمت حاشیه‌ی بالایی آن وِب‌کمی تعبیه شده که به شما این فرصت را می‌دهد تا در ویدئو کنفرانس یا چت تصویری شرکت کنید. همچنین در کنار این وِب‌کَم، دو میکروفن برای ضبط صدای کاربران قرار گرفته است. و اما پنل زیرین این لپ‌تاپ را کیبوردی جزیره‌ای و تاچ‌پدی یک تکه، تشکیل داده که شما را از دغدغه‌ی تهیه کردن ماوس یا کیبورد جداگانه، برای کاربری‌های روزانه راحت می‌کند. این کیبورد طرحی ساده با دکمه‌هایی نرم دارد که کار با آن را، حتی در مدت طولانی، برای کاربران لذت‌بخش کرده است. گفتنی است که این کیبورد دارای علائم فارسی نمی‌باشد و تنها علائم انگلیسی که شامل حروف و اعداد می‌باشند را دارد. همچنین دارای نور پس زمینه نیز نمی‌باشد؛ بنابراین برای کار با آن دقت داشته باشید که محیطتان دارای نور کافی باشد.

نقد و بررسی لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 1  :

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1-A، طراحی ساده و مینیمالیستی دارد. و همانطور که گفتیم بدنه‌ی آن استاندارد است که نه ضخامت بالایی دارد و نه بسیار نازک است. نا گفته نماند که ظاهر این لپ‌تاپ نسبت به محصولات هم‌رده‌ی خود، شیک‌تر است؛ بنابراین اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به ظاهر لپ‌تاپ هم اهمیت می‌دهید برای شما انتخاب ایده‌آلی است. لازم به ذکر است که اگر‌چه این دستگاه از نام‌پد، برخوردار نیست اما تاچ‌پد آن دقت و سرعت بالایی دارد. و فرمان کاربر، را با سرعت بالا دریافت و اجرا می‌کند. این تاچ‌پد دارای حالت چند‌لمسی بوده و به شما فرصت می‌دهد تا ژست‌های حرکتی مختلفِ فرمان دلخواه خود را، به لپ‌تاپ بدهید. اگر‌چه روی این محصول خوش‌ساخت، سیستم خنک کننده‌ی پیشرفته‌ای تعبیه نشده، اما طراحی آن به صورتی است که در بخش پایینی بدنه، شیار‌هایی کار گذاری شده تا هم امکان جریان هوا را بیشتر کند و هم گرمای تولید شده را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد به این صورت شما هیچ‌گاه با مشکل بیش از حد گرم شدن این دستگاه برخورد نخواهید کرد. نمایندگی لنوو، درگاه‌ها و حتی بلند‌گوهای این مدل لپ‌تاپ را در لبه‌های کناری آن کار گذاری کرده است. در لبه‌های سمت راست و چپ آن حفره‌های بلندگو تعبیه شده‌اند.

جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری آن در لبه‌ی سمت راست، و درگاه‌های دیگر آن نیز در لبه‌های سمت چپ قرار گرفته‌اند. لپ‌تاپ جمع‌و‌جور و ظریف لنوو Ideapad 1a، علاوه بر چیپ صدای HD، دارای دو بلند‌گوی استریو ۱٫۵ وات است که از فناوری صوتی دالبی نیز بهره‌مند می‌باشند. صفحه نمایش آن هم همانطور که اشاره کردیم با وضوح اچ دی (۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل) است که البته در سال ۲۰۲۱، پایین حساب می‌شود. و بهتر است که وضوح صفحه فول اچ دی (۱۹۲۰*۱۰۸۰) باشد البته برای این قیمت لپ‌تاپ قابل قبول است.  همچنین صفحه نمایش آن مات بوده، که اگر چه نور محیط را منعکس نمی‌کند اما شفافیت تصویر را تاحدودی کاهش می‌دهد. یکی دیگر از نکات صفحه این است که زاویه‌ی دید پایینی دارد و مطالب از کناره‌ها با وضوح دیده نمی‌شوند که باز هم نسبت به قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد نمی‌شود آن را ایراد حساب کرد. گفتنی است که بهترین و استانداردترین سایز برای صفحه نمایش لپ‌تاپ، ۱۵٫۶ اینچ، (۳۹٫۶ سانتی‌متر) است. با توجه به اینکه اندازه‌ی نمایشگر ۱۱٫۶ اینچ (۲۹٫۵) سانتی‌متر است، قطر آن ۱۰ سانتی‌متر از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ، کوچکتر است. که این سایز برای لپ‌تاپ بسیار کوچک به حساب می‌آید؛ بنابراین قبل از خرید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید. نا گفته نماند که حافظه‌ی این لپ‌تاپ کارامد یکی از مهمترین مزایای آن به حساب می‌آید.حافظه‌ی SSD، با سرعت بالا و قابل ملاحظه‌ای، بالا آمدن ویندوز و بازکردن نرم‌افزار‌ها را، انجام می‌دهد. تنها ایراد این حافظه قیمت آن است که بالا بوده و به همین خاطر، فقط ۱۲۸ گیگابایتِ آن برای این مدل لحاظ شده است. که البته قابل ارتقا هم نمی‌باشد و امکان نصب هارد دیسک بر روی آن نیز وجود ندارد. به همین دلیل بعد از نصب ویندور و چند نرم‌افزار کاربردی دیگر مثل آفیس و پی‌دی اف، فضای زیادی برای سایر فایل‌ها باقی نمی‌ماند.

سخت‌افزار ایدیا‌پد لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1 :

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل، IdeaPad 1A، یکی از مدل‌های کاربردی این کمپانی است که برای انجام امور سبک و تکست‌های ساده، توان پردازشی بالایی دارد. پردازنده‌ی این محصول اینتل سلرون N4020، است. که فرکانس پایه‌ی آن ۱٫۱ گیگاهرتز می‌باشد. ضمن اینکه هرگاه دستگاه نیاز به توان پردازشی بالاتری داشته باشد فرکانس بوست آن به ۲٫۸ گیگاهرتز نیز می‌رسد. ای پردازنده از ۲ هسته و ۲ ترد تشکیل شده، که ۴ مگابایت حافظه کش نیز در اختیار اوست. پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز به صورت یکپارچه اینتل UHD Graphis است. حافظه‌ی رَم این مدل لپ‌تاپ لنوو، ۴ گیگابایت از نوع DDR4 است که کارکرد آن روی فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز، است. این مقدار حافظه‌ی رم برای انجام کارهای ساده‌ی کاربران مناسب بوده و امکان ارتقای آن نیز وجود ندارد. ذخیره‌ی اطلاعات این دستگاه هم به عهده‌ی حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی، است که از نوع SSD است. و برای بارگذاری و انتقال اطلاعات دارای سرعت بالایی می‌باشد.

نا گفته نماند که این لپ‌تاپ دارای حافظه‌ی گرافیکی مجزا با حافظه‌ی رَم اختصاصی نمی‌باشد که با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ی آن، تبدیل به نقطه ضعفی برای آن نشده است. اما از لحاظ بنچمارک‌ها، این محصول در بنچمارک گیگ‌بنچ امتیاز ۴۷۱، را در آزمون تک‌هسته‌ای، و امتیاز ۸۳۸ را در آزمون چند‌هسته‌ای کسب کرده است. همچنین در آزمون محاسباتی نیز امتیاز ۱۴۷۸ را نیز به دست آورده است. این دستگاه کارامد در بنچمارک Cinebench ، R23 نیز به رقابت کشیده شد که توانست امتیاز ۴۵۶ را در آزمون تک هسته‌ای، و امتیاز ۶۶۷ را در آزمون چند هسته‌ای به دست بیاورد. یکی از امتیازات لپ‌تاپ ایدیاپد a1 این است که می‌تواند ویندوز ۱۱ را نیز دریافت کند. به همین دلیل این فرصت را به شما می‌دهد از آخرین امکانات نرم‌افزاری استفاده کنید.

درگاه‌ها و ارتباطات مینی لپ‌تاپ لنوو :

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ کارامد لنوو، مدل IdeaPad 1A، علاوه بر بهره‌مندی از صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی، دارای درگاه HDMI 1.4 نیز می‌باشد تا به این صورت بتوانید صفحه نمایش دیگری در کنار مدل نامبرده، داشته باشید. صفحه نمایشی که وضوح تصویر را با رزولوشنی تا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، با حالت ۳۰ فریم بر ثانیه نمایش می‌دهد. کاربران می‌توانند در کنار کارت‌خوان و درگاه HDMI، به دو درگاه USB 3.2 GEN 1، نیز دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه برای شارژ کردن باتری نیز درگاه مخصوصی تعبیه شده است. در قسمت لبه‌ی سمت راست این محصول جک ۳٫۵ میلی‌متری جهت متصل کردن هدفون یا هدست خود به لپ‌تاپ، قرا گرفته است. گفتنی است که این مدل لپ‌تاپ دارای درگاه مستقل USB-C نمی‌باشد در نتیجه برای اتصال گوشی یا دیگر دستگاهها باید از کابل مبدل استفاده نمایید. همچنین این محصول دارای درگاه اترنت نیز نمی‌باشد؛ بنابراین برای اتصال آن به اینترنت باید از ارتباطات بی‌سیم مثل WI-Fi، یا ارتباطات بلوتوث ۴٫۲ استفاده کنید.

برخورداری از باتری با عمر مفید :

یکی دیگر از مزایای قابل توجه لپ‌تاپ کارامد لنوو، مدل IdeaPad 1A، بهره‌مندی آن از باتری دو سلولی، با ظرفیت ۳۲ وات ساعتی می‌باشد. این باتری کارامد از نوع لیتیوم پلیمری است و لپ‌تاپ را تا مدت زمان زیادی روشن نگه می‌دارد. این دستگاه برای شارژ شدن دارای آداپتور است که به مدت زمان ۱ ساعت، شارژ آن را از صفر به ۸۰ درصد می‌رساند. این باتری پس از تکمیل شارژ ۵ ساعت کار را برای شما پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که این باتری قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد. توجه داشته باشید که برای افزایش عمر باتری شارژ آن را همیشه در حد ۶۰ درصد نگه داشته و سعی کنید همیشه شارژر به لپ‌تاپ وصل باشد.

پورت‌ها :

لازم به ذکر است که لپ‌تاپ لنوو، مدل Ideapad 1-A، مثل اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن دارای درایو نوری (سی‌دی و دی‌وی‌دی رایتر) نمی‌باشد به همین دلیل برای نصب ویندوز باید از فلش استفاده کنید. برای نصب ویندوز می‌توانید با کمک یک لپ‌تاپ دیگر و نرم افزار Rufus، فلش قابل بوت درست کرده و لپ‌تاپ را روی فلش بوت کنید. فقط فراموش نکنید که از حالت GPT برای پارتیشن بندی، استفاده نمایید. با توجه به اینکه درایو نوری در حال حذف شدن از روی لپ‌تاپ‌ها می‌باشد در صورت نیاز به دی‌وی‌دی رایتر می‌توانید یک دی‌وی‌دی رایتل اکسترنال که قابل متصل شدن با USB به دستگاه باشد را تهیه کنید. سمت راست لپ‌تاپ به دلیل حذف درایو نوری کاملا ساده با یک پورت برای هدفون و سمت چپ آن چراغ پاور و بعد از آن دکمه‌ی NOVO قرار دارند. این دکمه برای زمانی کاربرد دارد که لپ‌تاپ به صورت نرمال بوت نمی‌شود.بعد از آن هم یک پورت میکرو اس دی، یک پورت HDMI (که برای اتصال لپ‌تاپ به مانیتور یا پرژکتور می‌باشد) دو پورت USB و در آخر پورت شارژر قرار گرفته‌اند.

پردازنده‌ی مرکزی (CPU) :

پردازنده‌ی مرکزی لپ‌تاپ لنوو، مدل IdeaPad 1..A، (Intel Celeron N4020) است که دارای دوهسته‌، دو رشته‌ی پردازشی و فرکانس کاری ۱٫۱ تا ۲٫۸ گیگاهرتز است. با توجه به اینکه پردازنده‌ی N4020 یکی از ضعیف‌ترین پردازنده‌های بازار است. تبدیل به یک از نقطه ضعف‌های این لپ‌تاپ شده و کارایی آن را پایین آورده است.

پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1 :

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

نا گفته نماند که لپ‌تاپ لنوو، مدل IdeaPad 1..A، با پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD، دارای کارت گرافیک مجزا نبوده و از پردازنده‌ی گرافیکی CPU، استفاده می‌کند. همچنین حافظه‌ی مورد نیاز خود را نیز از حافظه‌ی اصلی دریافت می‌کند.این پردازنده تنها برای کار‌های ساده و بازی‌های سبک کارایی دارد.

نتیجه‌گیری :

نمایندگی لنوو یکی از بزرگترین تولید‌کننده‌های پی سی و لپ‌تاپ و یک شرکت بسیار با تجربه در این زمینه می‌باشد. لپ‌تاپ مدل Ideapad 1…A، مانند دیگر محصولات این شرکت معتبر، دارای ظاهری ساده و زیبا، بدنه‌ای محکم و قیمتی مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین این لپ‌تاپ کوچک گزینه‌ای بسیار مناسب برای کارهای ساده از جمله وب‌گردی، تحقیقات دانشجویی و دانش‌آموزی، معاملات سبک آنلاین و این قبیل کارها می‌باشد. شما می‌توانید این محصول جمع‌و‌جور و کارامد را از نمایندگی فروش لنوو، به صورت حضوری یا سفارشی تهیه کنید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>