چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند

چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند


چت GPTچیست و چرا مردم را عصبانی می کند

چت GPT کلمه مزاحم آزاردهنده جدیدی است که امسال باید با آن دست و پنجه نرم کنیم

(چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند ؟ در این مقاله از سایت نمایندگی لنوو با ما همراه باشید. سال گذشته، ما نمی‌توانستیم از شنیدن در مورد " متافورس " خودداری کنیم، و اکنون، به نظر می‌رسد رسانه‌ها نمی‌توانند در مورد چت GPT صحبت نکنند. در هسته خود، این یک ابزار هوش مصنوعی (AI) است که پاسخ‌ها را به روش‌های انسانی ارائه می‌دهد.

Open AI مغز متفکر چت GPT است، که همچنین مسئول دیگر شاهکارهای هوش مصنوعی بسیار تحسین شده مانند DALL-E-2 است که می تواند تعدادی عکس جالب بر اساس توضیحات کاربران منتشر کند. به عنوان مثال، تصویر زیر توسط DALL-E 2، یک هوش مصنوعی، بر اساس شخصی که آن را وادار به ارائه تصویر واقعی از یک فضانورد سوار بر اسب کرده است، تهیه شده است. یک سم کوچک برای اسب سواری، حدس می‌زنم؟

 

Open AI هوش مصنوعی خود را روی چت GPT نیز اعمال کرد، که بر روی یک مدل هوش مصنوعی پردازش زبان آوانگارد به نام GPT-3 ساخته شده است، که به گفته هوش مصنوعی Open، "می تواند زبان طبیعی را درک و تولید کند." با این حال، این عبارت کمی دست کم گرفته است از اینکه ChatGPT در برخی مواقع چگونه به نظر می رسد.

اگر بخواهید از چت GPT استفاده کنید ، قابلیت های سطح بالای آن ممکن است شما را شگفت زده کند. می‌تواند مقالات دانشگاهی بنویسد، اشعاری درباره بیت‌کوین بنویسد، توصیه‌هایی در مورد چگونگی دستیابی به استقلال مالی و حتی کد نوشتن در ارائه دهد. هر کاری که از آن بخواهید انجام دهد، می تواند آن را محقق کند. این مانند یک  هوش مصنوعی در یک بطری است!

 

با این حال، در حالی که افراد زیادی وجود دارند که در مورد اینکه ChatGPT چگونه می تواند برای جامعه مفید باشد هیجان زده هستند، دیگران نگران پیامدهای بالقوه آن هستند. بیایید به هر دو مکتب فکری بپردازیم.

چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند

چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند

چرا مردم چت GPT را دوست دارند؟

همانطور که گفته شد، ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخ‌ها را به شیوه‌ای طبیعی و انسانی ارائه دهد و پاسخ‌های دقیق آن، مردم را متحیر کرده است.

به عنوان مثال، یک نفر از ChatGPT خواست تا تاریخ لندن را به سبک دکتر سوس توصیف کند و چت ربات هوش مصنوعی توانست پاسخ خود را به زیبایی اجرا کند.

 

 

آیا موتور جستجوی شما می تواند این کار را انجام دهد؟ من اینطور فکر نمی کردم! (با این حال شایان ذکر است که مایکروسافت در حال ارائه یک نسخه مبتنی بر ChatGPT از بینگ است و گوگل نیز در حال کار بر روی راه حل هوش مصنوعی خود است). به این ترتیب، می توانید تصور کنید که چرا چت GPT اینقدر انقلابی است. نه تنها سرگرم کننده است، بلکه به طرز نگران کننده ای نیز با استعداد است.

همانطور که فوربس اشاره کرد، ChatGPT در حال حاضر تاج و تخت گوگل را تهدید می‌کند، با اینکه تنها در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. افراد بیشتری به سمت ChatGPT، یک مدل زبان بزرگ (LLM)، در موتور جستجوی پرکاربرد جذب می‌شوند. اولی ارتباط انسانی بیشتری با پاسخ های خود ارائه می دهد. دومی سردتر است، کمتر شبیه انسان است.

چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند

چت GPT چیست و چرا مردم را عصبانی می کند

برای اینکه دیدگاهی در مورد منظورم به شما ارائه کنم، تجربه جذاب گلن گو، نویسنده سایت لنوو، با ChatGPT را در نظر بگیرید:

"من در مورد [سفر به] اروپا فکر می کردم، بنابراین از چت GPT پرسیدم که چه مکان هایی را باید در نظر بگیرم. این نه تنها به من پیشنهاد داد که هشت شهر مختلف را در نظر بگیرم، بلکه مزایا و معایب هر یک از آنها را نیز توضیح دادم. متوجه شدم که اینسبروک یکی از شهرهایی بود که توصیه می کرد، بنابراین از ChatGPT خواستم تا در مورد اینسبروک بیشتر به من بگوید. به من گفت که اینسبروک دارای اسکی، بازارهای کریسمس و قهوه خانه های عالی است و دسترسی به آن آسان است. همچنین به من هشدار داد که برخی از گردشگران ترجیح می دهند که یک "دهکده آلپی" دورافتاده تر بر فراز اینسبروک، و بسیار گران بروم."

تطبیق پذیری ChatGPT ذهن را شگفت زده می کند. این می تواند در یک لحظه راهنمای سفر شما باشد و به شما پاسخی مختصر و مفید در مورد نحوه ایجاد برنامه سفر اروپایی خود بدهد و در لحظه دیگر می تواند به شما در ساخت یک وب سایت یا یک اپلیکیشن لپ تاپ کمک کند. و  من در مورد آن جمله آخر شوخی نمی کنم. هوش مصنوعی باز موتورهای قدرتمندی مانند Codex را شکل داده است، بنابراین جای تعجب نیست که ChatGPT کمی مشاوره کدنویسی در DNA خود دارد.

توسعه دهندگان استفاده از چت GPT را برای یادگیری زبان های برنامه نویسی یا ایجاد پایگاه های کدی که نیاز به زمینه زیادی دارند توصیه نمی کنند، اما می توانید از آن برای کمک به یافتن اشتباهات در کد خود استفاده کنید. Level Up Coding گفت : "اگر بخشی از کد دارید که در اشکال زدایی آن مشکل دارید، می توانید آن را با اطلاعاتی در مورد آنچه انتظار دارید در مقایسه با آنچه واقعاً اتفاق می افتد، در ChatGPT قرار دهید."

ممکن است با خود فکر کنید،  چت GPT یک دستیار دیجیتالی جهنمی است! گوگل باید همین الان در بخود می لرزید!" با توجه به اینکه غول موتور جستجو اخیراً اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک رقیب ChatGPT به نام Bard است که یک «سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه‌ای» است، این یک فرض منصفانه است.

با این حال، گوگل تنها نهادی نیست که توسط ChatGPT احساس خطر می کند. مدت‌هاست که مخالفان هوش مصنوعی گلایه‌های خود را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی مشاغل، بخش آموزش، پیشرفت انسان و غیره را تهدید می‌کند ابراز کرده‌اند و ChatGPT اخیراً این نگرانی‌ها را افزایش داده است. به آنها بپردازیم.

چرا مردم از چت GPT متنفرند؟

همانطور که گفته شد، ChatGPT می تواند به کاربران کمک کند تا به سوالات کدنویسی رسیدگی کنند، و در پاسخ به این، Stack Overflow، یک پلت فرم پرسش و پاسخ کدنویسی، پاسخ های ایجاد شده توسط ChatGPT را ممنوع کرد زیرا "به طور اساسی برای سایت و کاربرانی که سوال می کنند و به دنبال پاسخ های صحیح هستند مضر است. "

بسیاری از پاسخ Stack Overflow به ChatGPT قدردانی کردند. بله، ChatGPT در شرایط خاصی مفید است، اما در شرایط دیگر، یک چت ربات بدون مغز بدون حس شوخ طبعی، قابل اعتماد ، همدل است که مهم نیست که چقدر خوب آموزش دیده باشد.

به همین ترتیب، دیگران ChatGPT را تهدیدی برای یکپارچگی تحصیلی می دانند.با توجه به اینکه خیلی از دانش آموزان و دانشجویان برای مقالات خود از چت GPT استفاده میکنند.

 

در ادامه

یکی از کاربران توییتر در پاسخ به مهارت های مقاله نویسی ChatGPT گفت: "وای. مردم شوخی نمی کردند. ChatGPT خیلی خوب است. می تواند کلاس من را بگذراند."

اگرچه دانش‌آموزان خوب از ChatGPT به‌عنوان چیزی بیش از یک طرح اولیه یا شاید یک سکوی پرتاب برای نحوه شروع پایان‌نامه استفاده نمی‌کنند، دیگران ممکن است از ابزار هوش مصنوعی برای سرقت ادبی استفاده کنند. به عنوان مثال، در اوایل ژانویه، Insider داستانی درباره اساتیدی منتشر کرد که دانشجویان را در حال بررسی مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی دستگیر کردند. چگونه زنگ خطر را به صدا درآورد؟ به اندازه کافی خنده دار، ChatGPT فقط خیلی عالی می نویسد. آتونی اومان، استاد مطالعات دینی و فلسفه از دانشگاه میشیگان شمالی به شوخی گفت: «فکر می‌کنم چت GPT بهتر از ۹۵ درصد دانشجویان من می‌نویسد.

به عبارت دیگر، چت GPT بیش از حد رسمی و سفت است و فاقد آن تماس گرم انسانی است که همه ما دوست داریم با آن ارتباط برقرار کنیم.

اگرچه ChatGPT باگهای  خود را دارد، اما اغلب اوقات از بخوبی کار میکند.  حتی توسعه دهندگان پشت ChatGPT می گویند که هنوز کامل نیست و اعتراف می کنند که "مدل اغلب بیش از حد پرمخاطب است" و "گاهی اوقات پاسخ هایی با صدایی قابل قبول، اما نادرست یا بی معنی می نویسد."

 

به عنوان مثال، CNET زمانی که مجبور شد چندین تصحیح در مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی پر از نادرستی انجام دهد، به محدودیت های هوش مصنوعی پی برد. در مثالی دیگر، این نویسنده Insider سعی کرد از ChatGPT برای نوشتن مقاله استفاده کند ، اما باز هم این یک کابوس دروغ بود.

به طور طبیعی، این دو نگرانی عمده را به همراه دارد: ChatGPT جایگزین کارکنان با استعداد و انسانی خواهد شد با اینکه به‌طور بالقوه ابزاری برای پلتفرم‌های خبری علیرغم اینکه بی‌خطا نیست.

CNET اعتراف کرد که از هوش مصنوعی برای ۷۵ مقاله استفاده کرده است، اما حتی پس از اینکه به دلیل استفاده از هوش مصنوعی خود در گل و لای کشیده شد، پلتفرم فناوری قصد ندارد آن را کنار بگذارد. در عوض، طبق بیانیه ای که CNET به اینسایدر داده است، "به طور فعال تمام قطعات به کمک هوش مصنوعی را بررسی می کند تا مطمئن شود که هیچ نادرستی دیگری در فرآیند ویرایش ایجاد نشده است. "

چشم انداز

متأسفانه برای مخالفان هوش مصنوعی، ابزارهای هوش مصنوعی راه به جایی نمی برند. به جای از بین بردن آنها، قدرت ها به سادگی ابزارهایی ایجاد می کنند که کاربران را از استفاده بدخواهانه از آنها باز می دارد.

به عنوان مثال، Open AI یک آشکارساز چت GPT را توسعه داد که به اساتید اجازه می دهد مقالات مشکوکی را از طریق آن اجرا کنند تا به آنها کمک کند تشخیص دهند که آیا این آشکارساز توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. و در مورد CNET، نه، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید مقاله را متوقف نخواهد کرد، اما در تنظیم دقیق فرآیند ویرایش خود بهتر خواهد شد و اطمینان حاصل می کند که مقالاتی که به سایت آن وارد می شوند مملو از خطا نیستند.

با هر فناوری تغییر دهنده بازی که پتانسیل ایجاد اختلال در چندین صنعت را داشته باشد، همیشه مزایا و معایبی وجود خواهد داشت. سوال این است که چه اقداماتی برای کاهش این معایب انجام خواهیم داد تا ربات ها جای انسانها را در آینده نگیرند.

امیدواریم این مقاله از سایت نمایندگی لنوو برای شما مفید بوده باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>