آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

راه کار مهمی که در این مقاله می‌خواهیم به طور مفصل به آن بپردازیم، آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو است. با اجرای این ترفند، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کاربران حفظ خواهد شد. علاوه بر آن در این مقاله، شما کاربر محترم وب سایت lenovotehran.com  با متد‌های مختلف بکاپ‌گیری آشنا خواهید شده. در ادامه نحوه استفاده از انواع روش‌ها و متد‌ها نیز معرفی و به شما آموزش داده می‌شوند. پس اگر دغدغه از دست دادن اطلاعات و داده‌‌‌های خود را دارید، مطالعه این مقاله آموزشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

درباره کیفیت آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

کمپانی Lenovo مانند برند ایسوس نسبت به تولید محصولات دیجیتالی، فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد. به همین خاطر می‌توانید انواع محصولات دیجیتالی را با برند لنوو در بازار بیابید. محصولاتی مانند تبلت لنوو، لپ تاپ لنوو و غیره. تمامی محصولات لنوو به دلیل استفاده از قطعات بسیار با کیفیت، از دوام و قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردارند. به همین خاطر است که در بازار محصولات دیجیتالی ایران و جهان، تولیدات کمپانی لنوو جایگاه بسیار مطلوبی دارد.

تبلت‌های لنوو در انواع مختلف بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان توسط مهندسین ماهر، در کارخانجات کاملا مکانیزه طراحی و تولید می شوند. این محصولات آنقدر قابلیت دارند که بتوانند به جای کامپیوتر‌های شخصی و لپ تاپ، نیاز کاربران را رفع نمایند. به همین دلیل مشتریان می‌تواند با استفاده از توانمندی‌های تبلت، نسبت به اجرای برنامه‌های ساده و پیشرفته مختلف اقدام کرده و خروجی دریافت نمایند.  

کاربری از تبلت شرایط دریافت، تولید و استفاده از اطلاعات و داده‌های متنوعی را برای کاربران فراهم خواهد ساخت. بر این اساس کاربر در ادامه به هدف اجرای پروژه‌های متفاوت و دریافت خروجی، آن‌ اطلاعات را ذخیره خواهد کرد. اما نکته ای که می‌تواند برای همه کاربران به عنوان یک دغدغه مهم شناخته شود، موضوع صیانت و حفظ از اطلاعات محفوظ در تبلت است. در این مقاله به همین هدف قرار است به آموزش بکاپ گرفتن از تبلت بپردازیم.

انواع اطلاعات ذخیره شده در تبلت لنوو

همانطور که می‌دانید، قابلیت‌های متنوعی در تبلت لنوو وجود دارد. بر این اساس کاربران می‌توانند در حوزه‌های متفاوت و با استفاده از برنامه‌های مختلف، انواع فعالیت‌ها را با استفاده از تبلت‌های لنوو انجام دهند. به همین خاطر ثبت لحظه‌های جذاب و خاطره انگیز در زندگی، برای کاربران مهیا است. پس کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین‌های توانمند در انواع تبلت‌های لنوو، نسبت به ذخیره تصاویر و فیلم‌ اقدام نماید.

از جمله قابلیت‌های دیگری که در تبلت لنوو وجود دارد، قابلیت پشتیبانی از سیم ‌کارت است. به همین خاطر شرایط دریافت و ارسال تماس با مخاطبین برای کاربران فراهم است. علاوه بر این با توجه به وجود این قابلیت در تبلت لنوو، کاربران می‌توانند نسبت به دریافت و ارسال اس ام اس SMS نیز اقدام نمایند.

توانمندی دیگری که در انواع تبلت‌های لنوو وجود دارد، شرایط اتصال به شبکه اینترنت است. به همین منظور کاربر قادر است به واسطه تبلت لنوو و قابلیت اتصال به اینترنت، به شبکه متصل شود. در ادامه قادر است در بین دنیای صفحات اینترنتی وبگردی کند. حتی شرایط برای حضور و فعالیت در انواع پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و غیره نیز برای کاربران وجود دارد.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از دوربین در تبلت لنوو، مساوی است با ضبط فایل‌های مخصوص تصاویر و فیلم‌. علاوه بر آن استفاده از قابلیت ارسال و دریافت تماس و پیامک نیز، به همراه ذخیره‌سازی اطلاعات تماس کاربران (نام، شماره، آدرس و غیره) و فایل‌های پیامک است. حتی حضور در اینترنت و شبکه‌های مجازی و البته پلتفرم‌های مختلف، مساوی است با دریافت و ارسال انواع داده‌ها در فرمت‌های گوناگون.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

آیا روشی برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات در تبلت لنوو وجود دارد ؟

با توجه به قابلیت‌های گفته شده، ثبت و دریافت تصاویر، ذخیره اطلاعات مخاطبین و ارسال پیامک، حضور در شبکه اینترنت و پلتفرم‌های مختلف، کاربران مدام در حال دریافت و ارسال داده و انواع اطلاعات در فرمت‌های گوناگون هستند. این اطلاعات قطعا برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین خاطر دغدغه از دست دادن این داده‌های ارزشمند می‌تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده باشد. اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. چرا که کاربران می‌توانند نسبت به آگاهی از آموزش بکاپ گرفتن از تبلت، شرایط ذخیره و نگهداری از انواع داده و اطلاعات و البته عدم نگرانی از دست دادن آن‌ها را برای خود فراهم آورند.

جالب است که بدانید استفاده از این ترفند و این قابلیت، با توجه به راهکارهای متفاوت و با استفاده از متد‌ها و نرم افزار‌های مختلف، قابل انجام است. هرکدام از این برنامه‌ها و راهکار‌ها، شرایط خاص خود را دارند. کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه و توانایی خود، هر یک از این راه‌‌ها را به هدف نگهداری و حفاظت از اطلاعات مهم انتخاب و استفاده نمایند.

چرا آموزش بکاپ گرفتن از تبلت برای کاربران مهم و کاربردی است ؟

یادگیری آموزش بکاپ گرفتن از تبلت و استفاده از راهکارهای مختلف در این زمینه، تنها به هدف حفظ اطلاعات مخاطبین، ذخیره و دسترسی به انواع فایل‌های ویدئویی و غیره در فرمت‌های گوناگون و داده‌های دریافت شده، محدود نمی‌نشود. بر اساس اجرای فرآیندهای بکاپ ‌گیری از تبلت، می‌توان نسبت به محافظت و استفاده مجدد از اطلاعات تنظیمات دستگاه نیز اقدام نمود.

شاید در بیشتر مواقع کاربران در زمان مشاهده خرابی‌های گوناگون مانند، ویروسی شدن، سیاه شدن صفحه نمایش تبلت، فریز شدن یا هنگ کردن‌های متداول در عملکرد تبلت، خاموش شدن‌های ناگهانی تبلت و غیره، استفاده از راه کار reset factory ریست شدن یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنند. درست است که استفاده از این راه کار در بیشتر مواقع جواب داده اما، می‌توان ترفند راحت‌تر و بسیار کاربردی دیگری را جایگزین این متد نمود. این راه کار آموزش بکاپ گرفتن از تبلت است.

بر این اساس هر زمان به مشکلات نرم افزاری در تبلت مواجه شدید، می توانید با استفاده از اطلاعات سیستمی و تنظیمات که به صورت بکاپ ذخیره کرده‌اید شرایط تبلت را سامان دهید.

شاید بخواهید تبلت خود را واگذار کنید

شرایط دیگری نیز وجود دارد که توجه به آموزش بکاپ گرفتن از تبلت برای کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. فرض کنید مدت‌ها با تبلت خود نسبت به اجرای انواع برنامه‌ها اقدام نموده‌اید. پس طبیعتا داده‌‌های متفاوتی به واسطه داشتن قابلیت‌های مختلف از جمله حافظه کافی در تبلت لنوو، دریافت و ارسال کرده‌اید. اما حالا زمان ان است که به هر دلیلی تبلت لنوو خود را به کسی دیگری واگذار کنید. شاید هم بخواهید آن را بفروشید و مدل بالاتری خریداری کنید.  بر این اساس اگر نسبت به اجرای فرآیندهای بکاپ گیری اقدام کنید، می‌توانید به راحتی در زمان تهیه تبلت لنوو دیگر این اطلاعات را به سیستم تبلت جدید خود انتقال دهید. یا اینکه با استفاده از هر دیوایس دیگری، خیلی راحت به اطلاعات بکاپ گرفته شده دسترسی داشته باشید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی انواع روش‌های بکاپ گیری از تبلت لنوو

با توجه به آموزش بکاپ گرفتن از تبلت، به دلایل مختلف قادر هستید از تبلت لنوو خود بکاپ تهیه کنید، این کار را می‌توانید هم به صورت دستی و هم به صورت استفاده از برنامه‌های مختلف انجام دهید. نکته حائز اهمیت این است که اجرای این فرایند تنها به واسطه داشتن دلایل متفاوت از جمله فروش، خرابی و غیره نباید انجام شود. به همین خاطر کاربران حرفه‌ای که از داده‌های متنوع و ارزشمندی برخوردارند، در مدت زمان‌های متفاوت بر اساس راه کارهای متنوع نسبت به اجرای بکاپ گیری از تبلت اقدام می‌کنند.

مراحل بکاپ گرفتن از تبلت:

  1. وارد تنظیمات تبلت شوید.
  2. به بخش “پشتیبان‌گیری و بازیابی” بروید.
  3. گزینه “گرفتن نسخه پشتیبان” را انتخاب کنید.
  4. انتخاب کنید که از کجا می‌خواهید بکاپ بگیرید (از طریق ابر، کارت حافظه و غیره).
  5. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کرده و بکاپ را آغاز کنید.

این بکاپ حاوی اطلاعات مهم شماست، پس حتماً منظماً آن را انجام دهید.

آموزش بکاپ گیری از تبلت لنوو به صورت دستی

شاید بتوان گفت که از جمله بی‌درد‌سر‌ترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین آموزش بکاپ گرفتن از تبلت و اطلاعات ذخیره شده، استفاده از روش دستی است. بر این اساس لازم است که ابتدا نسبت به تقسیم‌بندی و جداسازی اطلاعات در تبلت خود اقدام نمایید. هر زمان که خواستید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، فایل‌های تبلت را در پارتیشن‌های مختلف قرار دهید.

بر این اساس ابتدا یک فولدر اصلی مدیا ایجاد کنید. به همین منظور فایل‌های صوتی را در یک فولدر و فایل‌های تصویری را در فولدری دیگر جمع‌آوری کنید. فولدری را نیز نسبت به اطلاعات کاربران اختصاص دهید. به همین خاطر با استفاده از تنظیمات تبلت قادر خواهید بود، از اطلاعات تماس و مخاطبین خود خروجی بگیرید. در ادامه خروجی تهیه شده را در فولدری مخصوص ذخیره کنید.

همین کار را نیز می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مطابق با نوع تبلت خود، برای پیامک‌ها انجام دهید. در نهایت فولدر‌های جمع‌آوری شده را در حافظه اکسترنال یا لپ تاپ و یا هر حافظه‌ دیگری برای روز مبادا ذخیره کنید.

اجرای روش کار بکاپ گیری از تبلت لنوو به صورت دستی به دو دسته‌بندی تقسیم می‌شود.

اول: بکاپ گیری از اطلاعات مخاطبین

دوم: بکاپ گیری از اطلاعات مدیا

بکاپ گیری از اطلاعات مخاطبین Contacts به صورت دستی

در این حالت شما می‌توانید از اطلاعات مخاطبین به صورت دستی و با استفاده از قابلیت و تنظیمات تبلت لنوو خروجی بگیرید. برای این کار مراحل زیر را اجرا کنید.

  1. در ابتدا بر روی نماد Contacts تاچ کرده تا وارد محیط ذخیره سازی مخاطبین شوید. پس از آن بر روی سه خط یا سه نقطه تاچ نمایید. در ادامه از بین گزینه‌های نمایش داده شده گزینه مدیریت مخاطبین Manage Contacts را انتخاب کنید.
  2. در مرحله دوم و پس از ورود به محیط جدید، شما لازم است به هدف اجرای فرایند دریافت خروجی و بکاپ گیری از اطلاعات مخاطبین، گزینه Import or export contact را انتخاب کرده و بر روی آن تاچ نمایید.

نکته:

این عبارت در منو‌ی فارسی با عبارت صادر کردن یا وارد کردن مخاطبین نمایش داده می‌شود.

  • در مرحله سوم، حالا به بخش بکاپ گیری در تبلت لنوو وارد شد‌ه‌اید. در این بخش شما می‌توانید یا نسخه‌ای از اطلاعات مخاطبینی که قبلا آن را ذخیره‌ کرده‌اید را به گوشی اضافه کنید، یا اینکه از اطلاعات ذخیره شده مخاطبین در تبلت بکاپ تهیه نمایید. پس به هدف دریافت نسخه پشتیبان بر روی گزینه Export (صادر کردن) تاچ کنید.
  • پس از انتخاب فرایند دریافت نسخه پشتیبان، حالا باید محل ذخیره سازی فایل را مشخص کنید. به طور استاندارد سه محیط برای شما معرفی شده است.
  • Internal storage: با انتخاب این گزینه می‌توانید فایل بکاپ اطلاعات مخاطبین را بر روی حافظه تبلت خود ذخیره کنید.
  • SD card: انتخاب این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که فایل بکاپ را بر روی حافظه جانبی معرفی کرده و در تبلت ذخیره سازی نمایید. این حافظه می‌تواند بر روی تبلت شما و یا بر روی دستگاه دیگر فعال باشد.
  • SIM 1: انتخاب این گزینه به شما این دسترسی را می‌دهد که از حافظه موجود بر روی سیم کارت استفاده کنید. البته اگر تبلت لنوو شما از قابلیت دو سیم کارت برخوردار باشد، گزینه‌ای دیگر با نام SIM 2 را نیز مشاهده خواهید کرد.

در انتها پس از مشخص نمودن محل ذخیره سازی فایل پشتیبان، با انتخاب و لمس گزینه  Export، اجرای فرایند بکاپ گیری آغاز خواهد شد.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

بکاپ گیری از پیامک مخاطبین SMS به صورت دستی

با توجه به قابلیت‌های سیستم اندروید تبلت‌های لنوو و بر اساس آموزش بکاپ گرفتن از تبلت، شما قادر خواهید بود به صورت دستی از پیامک‌های دریافتی نسخه پشتیبان تهیه کنید. بر این اساس گام‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود را انجام دهید.

خاطر نشان می‌شود که این کار بر اساس داشتن حساب گوگل انجام خواهد شد. پس به فرض اینکه شما قبلا ایمیل جیمیل خود را به سیستم اندروید تبلت لنوو معرفی کرده اید، گام‌های زیر را طی نمایید.

  1. در گام اول به بخش تنظیمات Setting تبلت لنوو خود وارد شوید.
  2. در قسمت سرچ، واژه Backup را جستجو کرده و منتظر مشاهده نتایج باشید.
  3. در بین گزینه‌های نمایش داده شده، گزینه backup را انتخاب نمایید.
  4. در ادامه بر روی گزینه Backup تاچ کرده تا به قسمت بعدی منتقل شوید.
  5. در این گام لازم است به هدف آغاز فرایند بکاپ گیری از پیامک‌های مخاطبین، گزینه اکانت گوگل خود را تاچ نمایید.
  6. در مرحله بعدی باید بر روی کلمه  Back up now تاچ کنید. با این کار دستور بکاپ گیری داده خواهد شد.
آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

بکاپ گیری از اطلاعات چند رسانه‌ای Media

با توجه به آموزش بکاپ گرفتن از تبلت، برای اجرای بکاپ گیری به صورت دستی دیتا‌های چند رسانه‌ای مانند تصاویر، فیلم و صوت، دو محیط را می‌توانید انتخاب نمایید. یا داده‌ها را در یک لپ تاپ یا کامپیوتر ذخیره کنید، یا بر روی حافظه جانبی SD Card داده‌های مد نظر را منتقل نمایید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اگر انتخاب شما انتقال دیتا به سیستم کامپیوتر یا لب تاپ است، ابتدا به واسطه کابل USB تبلت لنوو را به سیستم متصل نمایید.
  2. در ادامه بر روی پنجره allow access to tablet data، گزینه Allow را تاچ نمایید.
  3. در ادامه اگر از حافظه جانبی استفاده می‌کنید، فولدری که به نام تبلت شما نمایش داده شده است را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت، ابتدا باید به فولدر DCIM مراجعه کرده و داده‌ای فیلم و عکس که توسط تبلت لنوو گرفته شده است را منتقل نمایید.
  5. پس از آن نوبت به فولدر Download می‌رسد. در این فولدر برنامه‌های دانلود شده که به آنها نیاز دارید را منتقل کنید. در صورتی که شرایط دانلود مجدد از مارکت‌های معتبر برای شما فراهم است، این برنامه‌ها را می‌توانید بعدا دوباره دانلود کنید. پس نیازی به انتقال نیست.
  6. احتمالا از آن‌دسته کاربرانی باشید که از شبکه‌های مجازی اینستاگرام یا تلگرام و یا واتس آپ و غیره استفاده می‌کنید. پس در این مرحله لازم است که به فولدر‌های این پلتفرم‌ها مراجعه کرده و داده‌ای موجود را منتقل نمایید.

بکاپ گیری از اطلاعات ذخیره شده در تبلت لنوو

اما شاید بهره‌مندی از راه کار سیستم دستی که در تاپیک قبلی به آن اشاره کردیم با تبلت شما سازگار نباشد، برای این کار استفاده از راه‌کار دوم را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پس از ورود به بخش تنظیمات، مسیر زیر را طی کنید:

طبق تصویر زیر، ابتدا به قسمت Backup & Reset رفته و گزینه Backup My data را انتخاب نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

در ادامه لازم است که مواردی که قصد تهیه نسخه پشتیبان دارید را انتخاب کنید. در نهایت بر روی گزینه Backup تاچ نمایید.

روش ریستور کردن فایل‌ها بکاپ شده در تبلت لنوو

برای این کار باید شرایط و مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا در تبلت لنوو خود به قسمت Settings رفته و پس از آن All settings یا settings را انتخاب کنید.

پس از آن در قسمت System or Persona رفته و گزینه Backup & Reset را انتخاب نمایید.

در این محیط باید به وسط‌های صفحه رفته و گزینه Restore data from internal storage را تاچ کنید.

پس از آن طبق شکل زیر، در این محیط با  لیست فایل‌های بکاپ تهیه شده مواجه خواهید شد. می‌توانید در بین فایل‌ها، فایل مدنظر را انتخاب کرده و ریستور نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

آموزش بکاپ گیری از تبلت لنوو با استفاده از برنامه‌های کاربردی

به هدف فراگیری آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو و اجرای این فرایند، برنامه‌های مختلف با کاربری‌های متنوعی معرفی شده است. بر این اساس کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه و شرایطی که دارند در بین برنامه‌ها قدرت انتخاب داشته باشند. برخی از برنامه‌های بکاپ گیری، مطابق با نوع تبلت لنوو توسط سایت اصلی لنوو معرفی شده است. به همین منظور کاربران باید این برنامه‌های اختصاصی را با مراجعه به وب سایت اصلی Lenovo دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

آموزش نحوه بکاپ گیری از لیست تماس و پیامک‌ها به وسیله دراپ باکس و گوگل درایو

به دنبال آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو، در این قسمت از مقاله با نحوه بکاپ گیری از طریق برنامه دراپ باکس Dropbox و گوگل درایو Google Drive آشنا خواهید شد. این دو برنامه با استفاده از فضای ابری، شرایط بکاپ گیری را برای کاربران تبلت لنوو در سیستم عامل اندروید مهیا خواهند کرد.

کاربری از تبلت لنوو با توجه به داشتن سیستم پشتیبانی از سیم کارت، شرایط تماس و دریافت پیامک را برای کاربران فراهم می‌کند. قبلا روشی را به صورت دستی به هدف تهیه بکاپ از اطلاعات تماس مخاطبین و پیامک‌ها آموختید. اما اگر بخواهید همین کار را به روشی امن و اصولی‌تر انجام دهید، ما به شما استفاده از فضای Dropbox و Google Drive را پیشنهاد می‌دهیم. در این حالت هر زمان که بخواهید می‌توانید به اطلاعات بکاپ گرفته شده از طریق این دو فضا دسترسی داشته و آنها را ریستور کنید.

برای آغاز فرایند تهیه نسخه پشتیبان از پیامک‌ها، لازم است که در ابتدا نسبت به دانلود و فعال‌سازی برنامه SMS Backup Restore Pro اقدام نمایید. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از طریق  لینک دانلود به طور مستقیم دانلود کنید.

پس از دانلود برنامه، آن را به طور کامل نصب نمایید. در ادامه باید شرایط طبق تصویر زیر برای شما فراهم شده باشد.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

آغاز فرایند بکاپ گیری توسط برنامه برنامه SMS Backup Restore Pro

  1. در این جا باید ابتدا بر روی گزینه Backup تاچ کنید. طبق تصویر زیر. می‌خواهیم در نهایت شرایط بکاپ گیری  را با استفاده از فضای Dropbox پیگیری کنیم.
آموزش بکاپ گرفتن از تبلت
آموزش بکاپ گرفتن از تبلت
  • پس از آن در بخش بعدی مطابق با تصویر بالا، با تعدادی گزینه روبرو خواهید شد. در بالای برنامه دو گزینه برای شما مشخص است. اولی Call Logs و دومی Text Messages. زمانی که بخواهید از پیامک‌های دریافت شده در تبلت لنوو نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید تیک این گزینه را انتخاب کرده و تیک گزینه Call Logs را برداشته باشید.

اما اگر بخواهید از اطلاعات مخاطبین بکاپ بگیرید، باید تیک Call Logs را انتخاب کرده و تیک Text Messages را برداشته باشید.

در صورتی که بخواهید هم‌زمان برای هر دو گزینه نسخه پشتیبان تهیه کنید، تیک هر دو را باید انتخاب کرده باشید.

  • در فیلد بعدی یعنی Name، شما می‌توانید نام فایل تهیه شده را به میل خود انتخاب نمایید.
  • پس از آن با گزینه Include MMS Messages روبرو خواهید شد. این قابلیت به بکاپ گیری از پیامک‌های تصویری MMS شما مربوط می‌شود. در صورتی که بخواهید از این پیام‌ها نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید تیک آن را فعال نمایید. فعال کردن یا غیر فعال بودن این گزینه به انتخاب شما بستگی دارد.
  • با انتخاب تیک گزینه بعدی یعنی Include Emoji/Special Characters، شما می‌توانید از ایموجی‌ها و کاراکتر‌های خود نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • انتخاب تیک گزینه بعدی که All Conversations است، شرایط بکاپ گیری از گفتگو‌های شما را نیز فراهم خواهد کرد. انتخاب گزینه بعدی در این قسمت به این معنا است که تنها از موارد گفتگو‌هایی که در نظر دارید بکاپ تهیه شود.

مهم‌ترین بخش تنظیمات برنامه SMS Backup Restore Pro

  • انتخاب گزینه بعدی یعنی Local Backup Only، به محل ذخیره سازی نسخه پشتیبان در خود تبلت لنوو اشاره دارد.
  • در مرحله ۸ با انتخاب گزینه بعدی یعنی Local Backup and Upload به همراه ذخیره سازی نسخه بکاپ شده در فضای تبلت لنوو، می‌توانید شرایط ذخیره سازی در سه محیط Dropbox و Google Drive و Email را نیز فراهم آورید. این کار می‌تواند شرایط امنیت بیشتر و دسترسی راحت‌تر به فایل‌های پشتیبان را برای شما به دنبال داشته باشد. پیشنهاد ما گزینه دوم یعنی Dropbox Upload to است.

انتخاب فضای Google Drive به هدف ذخیره سازی نسخه پشتیبان

اما شاید بخواهید این بار شرایط ذخیره فایل بکاپ با استفاده از فضای  Google Drive باشد. برای این کار باید در مرحله ۸ گزینه اول یعنی Upload to Google Drive را انتخاب کنید.

۱- در ادامه طبق تصویر زیر، در بالای صفحه باید گزینه LOG IN را تاچ نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۲- با این کار شرایط اتصال به اکانت ‌Gmail برای شما فراهم خواهد شد. مطابق با تصویر زیر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۳- پس از ورود اطلاعات و اجرای فرایند تایید و LOG شدن، گوگل از کاربر به هدف استفاده از Google Drive اجازه می‌خواهد. پس در پایین صفحه طبق عکس زیر بر روی کلمه Allow تاچ نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۴- پس از ورود به اکانت گوگل، با منو جدیدی روبرو خواهید شد. در این محیط می‌توانید نسبت به نحوه آپلود از طریق اینترنت Wifi گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید. این گزینه طبق تصویر زیر زیر واژه LOG OUT قرار دارد.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۵- جدای از این نیز می‌توانید نسبت به تعیین محل ذخیره سازی نسخه پشتیبان، با استفاده از فیلد پایینی شرایط را برای فولدری خاص معین کنید.

۶- گزینه بعدی نیز شرایط حذف نسخه‌های قبلی پشتبانی را برای شما ممکن خواهد کرد. با انتخاب این گزینه تنها نسخه جدید بکاپ به فضای گوگل درایو منتقل خواهد شد.

۷- و در انتها لازم است که به هدف آغاز فرایند آپلود فایل بکاپ تهیه شده در فضای گوگل درایو Google Drive، گزینه TEST را انتخاب و تاج نمایید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت
آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۸- طبق تصویر بالا، بر روی واژه OK تاچ کرده تا فرایند بکاپ گیری طبق تصویر زیر آغاز شود.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت
آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

۹- پس از اتمام فرایند بکاپ گیری، طبق عکس بالایی، فرایند آپلود شروع خواهد شد.

معرفی ۶ برنامه‌های مفید برای بکاپ‌گیری در تبلت لنوو

پس از آموزش بکاپ گرفتن از تبلت و آشنایی با راه کار‌ای ارائه شده، در ادامه شما با ۶ برنامه‌ مفید دیگر آشنا خواهید شد. کاربری از این برنامه‌ها می‌تواند به هدف تهیه نسخه پشتیبان، شرایط مطلوبی را برای کاربران به همراه داشته باشد. این برنامه‌ها برای تبلت‌های لنوو و بیشتر محصولات دیجیتالی که از سیستم‌ عامل‌های اندروید استفاده می‌کنند مناسب خواهد بود. در دوحالت نصب بروی تبلت و یا از طریق نصب بر روی سیستم کامپیوتر و اتصال تبلت به کامپیوتر، قادر خواهید بود از این برنامه‌ها فرایند بکاپ گیری را انجام دهید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی برنامه My Backup به هدف تهیه نسخه بکاپ

با استفاده از برنامه My Backup قادر خواهید بود که از همه داده‌های تبلت لنوو به راحتی نسخه پشتیبان تهیه نمایید. داده‌هایی اعم از مدیا، اطلاعات مخاطبین، پیامک‌ها، تنظیمات و غیره. کاربری از این برنامه بسیار راحت و کاربردی است. می‌توانید همین حالا این برنامه را از طریق مارکت پلی استور دانلود نمایید. برای این منظور بر روی دانلود کلیک کنید.

ویژگی‌های برنامه My Backup

کاربری از برنامه My Backup می‌تواند شرایط تهیه نسخه پشتیبان از تقویم، دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تنظیمات تبلت و فایل‌های مدیا و غیره را برای شما فراهم آورد. با استفاده از این برنامه حتی می‌توانید شرایط اجرای فرایند پشتیبان گیری را از قبل زمانبندی کنید. فایل‌های بکاپ تهیه شده توسط این برنامه را می‌توانید به راحتی بر روی حافظه‌های متفاوت انتقال دهید.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی برنامه Easy Backup به هدف تهیه نسخه بکاپ

کاربری از برنامه Easy Backup نیز می‌تواند در زمینه اجرای فرایند بکاپ گیری، شرایط ویژه‌ای را برای کاربران فراهم آورد. اگر شما از جمله کاربران تبلت لنوو هستید، می‌توانید با استفاده از این برنامه شرایط بکاپ گیری را در بهترین حالت تجربه کنید. برنامه Easy Backup کاملا با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. می‌توانید این برنامه را از طریق مارکت پلی استور با کلیک بر روی دانلود دریافت نمایید.

ویژگی‌های برنامه Easy Backup

با استفاده از برنامه Easy Backup می‌توانید به محیط‌های SD Card،  Gmail،  Dropbox،  Google Drive،  OneDriveو  Box، نسخه پشتیبان تهیه شده را انتقال دهید. از طرف دیگر شرایط اجرای تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک در زمان‌بندی که شما مشخص کرده‌اید نیز فراهم است. می‌توانید محتویات بکاپ‌های گرفته شده را به راحتی قبل از هر عملی مشاهده کنید. قابلیت ویژه دیگری که در این برنامه وجود دارد، پشتیبانی از زبان های مختلف است. برای همین است که با توجه به توانمندی‌هایی که در این برنامه وجود دارد، آن را در مقاله آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو به شما پیشنهاد کرده‌ایم.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی برنامه Super Back up به هدف تهیه نسخه بکاپ

با استفاده از برنامه Super Back up  می‌توانید در کمترین زمان، نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های ارزشمند خود در تبلت لنوو اقدام کنید. از آنجایی که از دست دادن اطلاعات ذخیره شده در تبلت لنوو می‌تواند برای کاربران مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد، یکی دیگر از پیشنهادهای ما استفاده از این برنامه است. Super Back up برنامه قدرتمندی است که با سیستم عامل اندروید سازگار است. این برنامه در بین کاربران محبوبیت ویژه‌ای دارد. به همین منظور می‌توانید با استفاده از مارکت پلی استور، نسبت به دانلود این برنامه اقدام نمایید.

ویژگی‌های برنامه Super Back up

به واسطه استفاده از برنامه Super Back up می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود در تبلت لنوو در شرایط روت بودن، نسخه پشتیبان تهیه کنید. از طرف دیگر این برنامه می‌تواند شرایط اشتراک گذاری فایل‌های APK راه برای شما مهیا کند. جدا از اینکه با استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی پیامک‌های خود را بکاپ بگیرید، می‌توانید نسبت به انتخاب گفتگوی پیامکی خاصی نیز به هدف بکاپ گیری اقدام کنید. از طرف دیگر این برنامه می‌تواند شرایط تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار را برای شما زمانبندی کند.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی برنامه MoboGenie به هدف تهیه نسخه بکاپ توسط کامپیوتر

دیگر برنامه‌ای که قصد داریم در مقاله آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو آن را معرفی نماییم، برنامه MoboGenie است. این برنامه کاملا با سیستم اندروید سازگار است. می‌تواند شرایط مدیریت اطلاعات مخاطبین و پیامک‌ها را برای شما آسان کند. با استفاده از این برنامه تنها با اجرای فرآیندی مختصر می‌توانید شرایط تهیه نسخه پشتیبان را اجرایی کنید. این برنامه را می‌توانید از طریق لینک دانلود دریافت نمایید.

ویژگی‌های برنامه MoboGenie

برنامه MoboGenie از موتور جستجو مطلوبی برخوردار است. به همین منظور کاربر می‌تواند به راحتی اطلاعات و فایل‌های موجود در تبلت لنوو را رصد نماید. با توجه به دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها و داده‌ها، مدیریت کامل تبلت لنوو از طریق کاربری از این برنامه بسیار کاربردی و راحت خواهد بود.

آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

معرفی برنامه MoboRobo به هدف تهیه نسخه بکاپ توسط کامپیوتر

کاربری از برنامه MoboRobo برای مدیریت مقادیر موجود در تبلت لنوو ساخته شده است. استفاده از این برنامه در هر دو سیستم عامل Android و IOS امکان پذیر است. به همین خاطر رضایت طیف وسیعی از کاربران را می‌تواند به دست بیاورد. این برنامه می‌تواند شرایط بکاپ گیری بدون دردسر و حرفه‌ای را برای کاربران مهیا سازد.

ویژگی‌های برنامه MoboRobo

شاید بتوان رایگان بودن ارائه خدمات برنامه MoboRobo را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن معرفی کرد. با استفاده از این برنامه‌ می‌توانید به برنامه‌های روز دنیا نیز دسترسی داشته و آنها را نصب و استفاده کنید. در زمان استفاده از این برنامه هوشمند، کاربران می‌توانند کلیه اطلاعات مندرج در کارت حافظه را مشاهده کرده و نسبت به انتخاب آنچه مد نظر دارند، اقدام نمایند.

معرفی برنامه TunesGo به هدف تهیه نسخه بکاپ توسط کامپیوتر

برنامه TunesGo نیز از جمله قدرتمند‌ترین برنامه‌ها برای اجرای فرایند تهیه نسخه پشتیبان است. این برنامه به این جهت که قادر است نسبت به بکاپ گیری از سیستم عامل iOS و استفاده از داده‌های دریافتی در سیستم عامل Android اقدام نماید، در مقاله آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو و در بین برنامه‌های دیگر از جایگاه خاصی برخوردار است. با استفاده از این برنانه می‌توانید به راحتی بین دو سیستم عامل همگام سازی را تجربه نمایید.

ویژگی‌های برنامه TunesGo

به دلیل داشتن محیط گرافیکی و فنی مطلوب، کاربری از برنامه TunesGo شرایط متنوع و آسانی را به هدف تهیه نسخه پشتیبان برای کاربران فراهم است. کاربران می‌توانند به راحتی داده‌های موجود در تبلت لنوو را دسته بندی کرده و نسبت به تهیه بکاپ اقدام نمایند. این برنامه هماهنگ با برنامه‌های دیگر می‌تواند در زمینه تهیه نسخه پشتیبان اقدام کند اما، از سرعت عملکرد ممتازی برخوردار است.

به همین خاطر می‌توان این ویژگی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ممتاز در این برنامه معرفی کرد. نکته جالب و کاربردی دیگر این است که با استفاده از این برنامه می‌توانید نسبت به تبدیل انواع فرمت‌های چندرسانه‌ای نیز اقدام نمایید.

نتیجه گیری

در مقاله آموزش بکاپ گرفتن از تبلت لنوو، اهمیت تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های محفوظ در تبلت لنوو برای شما کاربران محترم شرح داده شد. از طرف دیگر با بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های قدرتمند در زمینه بکاپ گیری از تبلت لنوو نیز آشنا شدید.

در این مقاله، کاربری از برنامه‌های مختلف در محیط‌های متنوع نیز برای شما آموزش داده شد. به همین منظور توقع ما از کاربران این است که پس از مطالعه این مقاله، بتوانند به راحتی با توجه به انتخاب یکی از برنامه‌های معرفی شده نسبت به تهیه نسخه بکاپ از تبلت لنوو شخصا اقدام نمایند.

اما اگر به هر دلیلی نتوانستید در این زمینه موفق شوید می‌توانید، شرایط را از طریق مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تبلت لنوو دنبال کنید. در این نمایندگی‌ لنوو کارشناسان کاربلد قادر هستند با استفاده از مجهز‌ترین ابزارها و قدرتمندترین برنامه‌ها، فرایند بکاپ گرفتن از تبلت لنوو را برای کاربران به بهترین نحو ممکن فراهم سازند.

6 thoughts on “آموزش بکاپ گرفتن از تبلت

  • By محمد رضا - Reply

    آیا نیاز به نرم‌افزار خاصی برای بکاپ‌گیری از تبلت دارم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      بله، برخی از تبلت‌ها دارای نرم‌افزارهای اختصاصی برای بکاپ‌گیری هستند. همچنین، برخی از سیستم‌عامل‌ها همچون آندروید و iOS دارای تنظیمات بکاپ گیری داخلی هستند. برای دسترسی به این تنظیمات و نرم‌افزارها، به بخش تنظیمات تبلت خود رجوع کنید.

  • By میثم - Reply

    آیا می‌توانم بکاپ تبلت خود را در یک رایانه ذخیره کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      بله، می‌توانید بکاپ تبلت خود را در رایانه ذخیره کنید. برای این کار، معمولاً نیاز به اتصال تبلت به رایانه با استفاده از کابل USB یا استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی مربوطه است. این روش به شما امکان می‌دهد بکاپ تبلت خود را در رایانه ذخیره کرده و در صورت نیاز به آن بازیابی کنید.

  • By شراره - Reply

    آیا می‌توانم بکاپ تبلت را در فضای ابری ذخیره کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      بله، بسیاری از سرویس‌های فضای ابری مانند Google Drive، Dropbox و OneDrive امکان ذخیره و سینک بکاپ تبلت را فراهم می‌کنند. با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه بر روی تبلت خود، می‌توانید بکاپ تبلت را به فضای ابری بارگذاری کنید و در هر زمان که نیاز داشتید، آن را بازیابی کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>