آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

توجه به آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو، برای کار با لپ تاپ و اجرای پروژه‌های تخصصی بسیار ضروری است. صفحه کلید یکی از ابزار‌های جانبی در لپ تاپ لنوو است. وظیفه این ابزار برقراری ارتباط بین کاربر و لپ تاپ است. شما می‌توانید دستورات خود را با استفاده از صفحه کلید به سیستم عامل انتقال دهید. این مقاله برای کاربران وب سایت lenovotehran.com تهیه شده است. هدف ما آموزش کار با کیبورد لپ تاپ لنوو است. مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما جالب باشد.

درباره اهمیت آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

لپ تاپ لنوو مانند لپ تاپ اپل در ایران کاربران و علاقه‌مندان زیادی دارد. از خصوصیات مهم در لپ تاپ لنوو، تنوع زیاد این محصول است. چرا که توانسته برای هر نوع کاربری، محصولی منحصر به فردی را تولید و به بازار محصولات دیجیتالی ارائه دهد. صفحه کلید لپ تاپ لنوو نیز برای استفاده کاربران در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

به وسیله صفحه کلید لپ تاپ لنوو Lenovo می‌توانید پروژه‌های خود را مدیریت کنید. می‌توانید به راحتی دستورات و خواسته خود را به سیستم عامل انتقال دهید. در ادامه فرمان شما با استفاده از سخت افزار‌هایی که در لپ تاپ وجود دارد، اجرا خواهد شد.

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

با کاربری از صفحه کلید قادر خواهید بود به راحتی با لپ تاپ ارتباط برقرار کنید. می‌توانید با استفاده از انواع کلیدهای کیبورد، مشکلات سیستم خود را رفع نمایید. می‌توانید به راحتی در محیط اینترنت سرچ کنید، تحقیق کنید، وب گردی کنید و فعالیت داشته باشید. پس آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو برای شما مهم و کاربردی خواهد بود.

صفحه کلید می‌تواند به اصطلاح شرایط مکالمه با لپ تاپ را برای شما فراهم آورد‌. صفحه کلید قطعه جدا نشدنی لپ‌ تاپ‌ها است. به همین خاطر می‌توان گفت از اجزای مهم در این نوع از کامپیوتر‌ها معرفی می‌شود.

وقتی به تکنیک‌ها و نکات مهم در صفحه کلید تسلط داشته باشید، می‌توانید اجرای پروژه‌های مختلف مانند برنامه نویسی را به راحتی انجام دهید. می‌توانید رسم الگوریتم‌ها و نوشتن کد‌های پیچیده، در پروژه‌های برنامه‌نویسی را به راحتی اجرا کنید.

با تسلط به کاربری از صفحه کلید می‌توانید بهترین خروجی‌ها را از نرم افزار‌های حرفه‌ای و طراحی و غیره دریافت کنید. انواع فرایند‌ها با استفاده از کیبورد به راحتی در لپ تاپ لنوو اجرا خواهد شد و کاربران قادرند، پروژه‌های خود را مدیریت کنند.

آشنایی با انواع صفحه کلید در لپ تاپ‌

همانطور که گفته شد، تولید صفحه کلید‌ در لپ تاپ‌های لنوو بر اساس خواسته کاربران است. به همین دلیل صفحه کلید‌ها با هم تفاوت دارند. این تفاوت را می‌توان در سه گروه کلی صفحه کلیدهای‌ سنتی، مکانیکی و جزیره‌ای تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از این انواع خصوصیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی دارند.

ویژگی‌ صفحه کلید از نوع جزیره‌ای

مدل جزیره‌ای برای آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو می‌واند مدل برتر باشد. این نمونه را با نام سبک  Chiclet نیز در بازار می‌شناسند. شاسی‌های این نوع از صفحه کلید‌ها برخلاف نمونه‌های دیگر مسطح بوده و شیب‌ ندارند.

شرایط فیزیکی این محصول به حالتی است که می‌تواند علاوه بر آسانی کار، تمرکز کاربر را در هنگام فعالیت افزایش دهد. به دلیل داشتن قابلیت‌های کاربر پسند، این مدل از صفحه کلید در بازار نسبت به نمونه‌‌های دیگر بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. بر این اساس بیشتر از نمونه‌های دیگر این مدل در بازار ارائه می‌شود.

ویژگی‌ صفحه کلید از نوع سنتی

این مدل بر‌خلاف مدل قبل، از شاسی‌های بعضا شیب دار و منسجم برخوردار است. میزان پرتاب شای یا به اصطلاح سفر در این نوع از صفحه کلید‌ها بر‌خلاف مدل‌های جدید زیاد است. از مهم‌ترین خصوصیت این نوع از صفحه کلید، قابلیت تعویض تک دکمه در آن است. از آنجایی که کامل صفحه کلید بر روی یک صفحه تعبیه شده است، به همین منظور در صورت خرابی هر شاسی می‌توانید فقط آن را به راحتی تعویض کنید.

ویژگی‌ صفحه کلید از نوع مکانیکی

این مدل از وزن بیشتری برخوردار است. فضای بیشتری را از کاربر خواهد گرفت و نسبت به نمونه‌های دیگر، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. استفاده از این نوع صفحه کلید بیشتر در کاربری‌های دسکتاپی است. ساختار این مدل به گونه‌ای است که جنس شاسی‌ها مکانیکی بوده و در زیر صفحه کلید از غشای خاصی استفاده شده است. به طور کلی دوام و عمر استفاده از این نوع از صفحه کلید‌ها بیشتر است.

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

نکات مهم در انتخاب نوع صفحه کلید در لپ تاپ لنوو

قبل از آغاز آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو، باید لپ تاپ شما از نوعی صفحه کلید مناسب برخوردار باشد. در بازار محصولات دیجیتالی، لپ تاپ‌های لنوو در انواع متنوعی عرضه می‌شوند. هر کدام آن محصولات از کاربری‌های خاصی برخوردار هستند.

هر یک از لپ تاپ‌های لنوو به هدف رفع نیاز‌های کاربران تولید شده‌اند. آنچه اهمیت دارد تناسب و ساختار لپ تاپ و صفحه کلید با نوع فعالیت شما است. پس لازم است که از بهترین نوع لپ تاپ لنوو، که از مدل صفحه کلید مطابق با سلیقه شما برخوردار است استفاده کنید.

توجه به رعایت تهیه یک صفحه کلید مناسب می‌تواند بهترین بازدهی را، در اجرای فرایند‌های شما به دنبال داشته باشد. پس اگر فعالیت‌های شما با کیفیت صفحه کلید رابطه مستقیم دارد، به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

توجه به سایز شاسی‌های صفحه کلید لپ تاپ‌ لنوو

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات برای افزایش تمرکز کاربر در هنگام استفاده از صفحه کلید، سایز مناسب در صفحه کلید است. صفحه کلید‌های فول سایز نسبت به دیگر انواع موجود در بازار بسیار کاربردی‌تر خواهند بود. توجه به این موضوع مهم می‌تواند کیفیت کاربری شما و تمرکز شما بر روی شاسی‌های صفحه کلید را افزایش دهد.

نکته مهم و البته بسیار کاربردی در این نوع از صفحه کلید، بکارگیری از پرتو نور در بک‌گراند و زیر شاسی‌های این مدل است. با این شرایط کاربرانی که به محیط‌های تاریک و آرام برای فعالیت علاقه‌مند هستند، عاشق این محصول خواهند بود. این ویژگی می‌تواند در افزایش تمرکز نیز بسیار کاربردی باشد.

در این نوع از محصولات، شاسی‌ها به صورت مقعر تعبیه شده‌اند. این نکته می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد. چرا که شرایط را برای تسلط بهتر انگشتان شما بر روی شاسی‌های صفحه کلید بیشتر خواهد کرد. با این کار سرعت تایپ و فعالیت شما افزایش یافته و انرژی و زمان کمتری از شما خواهد گرفت.

اگر از آن جمله از کاربرانی هستید که بیشتر در زمینه نوشتار و ویرایش متون فعالیت دارند، با استفاده از این نوع صفحه کلید‌ها می‌توانید در هنگام استفاده به راحتی در اول و انتهای خطوط با استفاده از شاسی‌های  End و home جابجا شوید. در این نوع از صفحه کلید‌ها، این دو شاسی با کلید‌های دیگری مانند جهت‌نما ادغام شده است.

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

توجه به بازخورد لمسی و پرتاب و انعطاف در صفحه کلید لپ تاپ‌ لنوو

هرکدام از خصوصیت‌های بازخورد لمسی و پرتاب و انعطاف، از تعریف مشخصی برخوردارند. به نکات گفته شده دقت کنید. در زمان انتخاب لپ تاپ به ویژگی‌های صفحه کلید لپ تاپ لنوو توجه داشته باشید. توجه به این نکته می‌تواند انجام پروژه‌های مختلف را برای شما آسان‌تر کند. طبیعتا عدم توجه به خصوصیات صفحه کلید لپ تاپ لنوو، می‌تواند شرایط کار با لپ تاپ را برای شما سخت نماید.

وجود ویژگی بازخورد لمسی در صفحه کلید

وجود قابلیت برقراری ارتباط با صفحه کلید، یکی از نکات مهم در این نوع از کیبورد‌ها به شمار می‌رود. یعنی شرایط به طریقی است که کاربر می‌تواند ارتباط نزدیک‌تری با کیبورد برقرار کند. دلیل ارتباط با این نوع از کیبورد‌ها، لمس انگشتان با شاسی‌های این نوع از صفحه کلید‌ها است.

به دلیل عدم سفر و انعطاف و یا کمترین میزان سفر و انعطاف در این محصولات، می‌توانید بهترین بازخورد لمسی Tactile Feedback را از کاربری با این صفحه کلید‌ها تجربه کنید. برای آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو، این نوع از صفحه کلید‌ها‌ مناسب نخواهند بود.

وجود ویژگی سفر  در صفحه کلید

وجود این ویژگی بر‌خلاف مورد قبل می‌تواند بین کیبورد و کاربر فاصله مشخصی ایجاد کند. واژه سفر به معنای پرتاب Travel است. یعنی زمانی که کاربر با صفحه کلید ارتباط دارد، میزان تغییر حالت شاسی‌ها را می‌تواند حس کند. منظور پایین و بالا رفتن شاسی هاست. مقدار کیفیت سفر در صفحه کلید‌های جدید نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. این کاهش به خاطر افزایش بازخورد لمسی کاربر با کیبورد است. اما شاید به مذاق برخی از کاربران این حالت زیبا نباشد. چرا که عادت کرده‌اند به داشتن قابلیت پرتابی در شاسی‌های صفحه کلید.

وجود ویژگی انعطاف در صفحه کلید

زمانی که کاربر در حال تایپ است، به ازای هر حرف دارد با انگشتان خود بر روی کیبورد ضربه می‌زند. این ضربات دلیل ارتباط کاربر با صفحه کلید را به همراه دارد. موجب می‌شود که کاربر کلمه به کلمه با متن نوشته شده پیشروی داشته باشد.

ضربه‌ به صفحه کلید توسط انگشتان کاربر این اطمینان را به او می‌دهد که دستور تایپ حروف در حالت نرمال در حال انجام است. این حس می‌تواند سرعت کار را برای کاربر افزایش دهد. اما زمانی که این اتفاق با انعطاف همراه باشد، می‌تواند این حس را در کاربر کاهش دهد.

در صفحه کلید‌هایی که از قابلیت انعطاف Flex برخوردار هستند، اعمال نیرو بر روی شاسی‌های صفحه کلید، محیط پیرامون آن شاسی را نیز به سمت پایین متمایل می‌کند. این شرایط می‌تواند تمرکز کاربر را کاهش دهد. به دلیل این که حس می‌کند اعمال نیرو با انتقال دستور همراه نبوده است. در ادامه کلید را محکم تر فشار خواهد داد. پس این حرکت موجب می شود آن حرف چند بار در متن دیده شود.

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

نحوه جابجایی در پنجره‌های ویندوز

با استفاده از کیبورد لپ تاپ لنوو می‌توانید به راحتی در بین پنجره‌ها جابجا شوید. لازم است از کلیدهای میانبر Alt+Tab استفاده کنید. برای این کار در ابتدا Alt را نگه داشته و در ادامه کلید Tab را بفشارید. با این کار می‌توانید در بین پنجره‌های باز شده جابجا شوید.

نحوه جابجایی به ابتدا یا انتهای صفحه

گاهی مواقع امکان دارد صفحه متن گسترده باشد و شما حوصله اسکرول کردن نداشته باشید. می‌توانید به راحتی با انتخاب کلید page up به بالا و با انتخاب کلید page down به پایین صفحه منتقل شوید.

چه فرقی بین Delete  و Backspace وجود دارد ؟

نکته مهم دیگری که در آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو وجود دارد، استفاده از دکمه‌های Delete  و Backspace است. کاربری از دکمه Backspace می‌تواند در زمان تایپ کردن کلمه یا کاراکتر سمت چپی را برای شما حذف کند. برای حذف کاراکتر و حرف سمت راستی نیز می‌توانید از کلید Delete استفاده کنید.

نحوه استفاده از کلید‌های Esc و Space

با استفاده از کلید Space  می‌توانید در بین حروف و کلمات در زمان تایپ کردن فاصله ایجاد کنید. این کلید همان بزرگترین شاسی در صفحه کلید شما است. برای توقف در فرآیند و عملیات نیز می‌توانید از کلید گریز یا همان اسکیپ Esc استفاده کنید.

نحوه Capital کردن حروف انگلیسی

در زمان تایپ متون انگلیسی شاید بخواهید حروف را در حالت بزرگ Capital تایپ کنید. برای این کار می‌توانید از شاسی Shift استفاده کنید. البته Shift وظایف دیگری نیز دارد. در کیبورد کلید و قابلیتی وجود دارد به نام Caps Lock که می‌تواند حالت دوم از هر شاسی در صفحه کلید را برای شما اجرا کند. این کار را می توانید با نگه داشتن کلید Shift به همراه انتخاب کلید مورد نظر انجام دهید.

نحوه مینیمایز و ماکسیمایز با صفحه کلید لپ تاپ لنوو

قابلیت دیگری که می‌توان در راستای آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو به آن اشاره داشت، نحوه مینیمایز و ماکسیمایز کردن فرایند‌ها و پنجره‌ها است. برای مینیمایز کردن می‌توانید از کلید‌های ترکیبی Windows+M و برای ماکسیمایز کردن می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows+Shift+M استفاده کنید.

آشنایی با کاربرد‌ کلید‌های F در صفحه کلید لپ تاپ لنوو

در لپ تاپ لنوو شاسی‌هایی را در قسمت فوقانی صفحه کلید می‌بینید که با حرف F بعلاوه اعداد ۱ تا ۱۲ نمایش داده شده‌اند. این کلید‌ها در کنار وظیفه خود، می‌توانند با ترکیب Shift یا Ctrl عملکرد دیگری را داشته باشند.

کلید  F1:

در هنگام فعالیت با لپ تاپ و اجرای فرایند‌ها، انتخاب کلید  F1 می‌تواند اطلاعات بیشتری را به شما نمایش دهد.

کلید  F2:

با استفاده از کلید  F2 می‌توانید نام فایل‌ها و فولدرها را تغییر دهید.

کلید  F3:

برای تغییر حالت کوچک یا بزرگ حروف انگلیسی، انتخاب کلید  F3 به علاوه Shift می‌تواند میانبر باشد. از طرف دیگر با انتخاب این کلید در محیط دسکتاپ، شما به قسمت جستجو در ویندوز منتقل خواهید شد.

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو

کلید  F4:

در محیط اکسپلورر انتخاب کلید  F4 دسترسی به قسمت نوار آدرس را برای شما ممکن خواهد کرد. در زمان تایپ تکرار عملیات قبل به واسطه این کلید انجام خواهد شد. از طرف دیگر ترکیب این کلید با Alt می‌تواند پنجره و فرآیند در ویندوز را ببندد.

کلید  F5:

در محیط word انتخاب کلید  F5 شما را به محیط جستجو منتقل خواهد کرد. با استفاده از این کلید می‌توانید اطلاعات مرورگر را Refresh کنید.

کلید  F6:

با انتخاب کلید  F6 می‌توانید به نوار آدرس منتقل شوید.

کلید  F7:

شاید بخواهید در زمانه تایپ و یا مشاهده متن، املای کلمه‌ای را جستجو کنید. به واسطه کلید  F7 در برنامه‌های outlook و word اینکار ممکن خواهد شد. از طرف دیگر در مرورگر فایرفاکس قابلیت Creat Browsing فعال‌سازی و یا غیر فعال‌سازی به واسطه این کلید انجام می‌شود.

کلید  F8:

اگر کلید  F8 را در محیط word بر روی کلمه ۲ بار فشار دهید آن کلمه را Select خواهد کرد.

در صورتی که ۳ بار این عمل را انجام دهید، آن جمله را انتخاب می‌کند.

اگر این کار را ۴ بار تکرار کنید، کل پاراگراف را انتخاب خواهد کرد.اگر ۵ بار این کلید را فشار دهید کل متن را برای شما انتخاب خواهد کرد.

کلید  F9:

در محیط word با ترکیب کلید  F9 و ctrl، علامت  برای شما نمایش داده خواهد شد.

کلید  F10:

با انتخاب کلید  F10 نوار منو در محیط‌های مختلف فعال خواهد شد. علاوه بر آن ترکیب این کلید با Shift می‌تواند مانند راست کلیک عمل کند. از طرف دیگر برای هر پنجره ترکیب این کلید با ctrl حکم مینیمایز و ماکسیمایز کردن را دارد.

کلید  F11:

می‌توانید با انتخاب کلید  F11، شرایط صفحه مانیتور را به تمام صفحه تغییر دهید. با انتخاب دوباره این کلید شرایط به حالت استاندارد بر خواهد گشت.

کلید  F12:

با ترکیب کلید  F12 و Shift، می‌توانید فرایند‌های آفیس را Save کنید. علاوه بر آن با فشردن آن می‌توانید سند را Save as کنید. وقتی این کلید را به همراه Ctrl انتخاب کنید، می‌توانید فایلی را Open کنید. با انتخاب کلید‌های ترکیبی Ctrl+Shift+F12 می‌تواند سند را برای پرینت گرفتن مهیا نماید. این حالت همان کار Ctrl+P را انجام خواهد داد.

وظیفه کلید Fn در لپ تاپ لنوو

مورد دیگری که می‌توان در آموزش صفحه کلید لپ تاپ لنوو اشاره نمود، کاربری از کلید Fn است. در انواع لپ تاپ‌ها مخصوصا لپ تاپ لنوو، کلیدی با نماد Fn وجود دارد. با انتخاب این کلید برخی از وظایف کلیدها را می‌توانید فعال کنید. مانند کم کردن نور صفحه و یا تغییر حالت صدا در لپ تاپ لنوو.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>