بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 قطعا برای کاربران این نوع از تبلت‌های لنوو موضوع مهم و آزاردهنده‌ای است. موارد متفاوتی می‌تواند دلیل وجود این مشکل باشد. در این مقاله که برای شما کاربران وب سایت lenovotehran.com تهیه شده است، به همه این دلایل توجه شده و آنها را با هم بررسی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی مشکل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

روشن نشدن و یا بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 و انواع دیگر تبلت، مشکل رایجی است که احتمال دارد در شرایط خاص کاربران با آن روبرو شوند. این مشکل می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. همه این دلایل را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. اما نکته مهمی که باید به آن بی‌تفاوت نبود این است که، محصولات کمپانی بزرگ و محبوب Lenovo در بین کاربران به مقاومت و دوام معروف هستند.

به همین منظور مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات در انواع محصولات مخصوصا تبلت لنوو، در وهله اول به خاطر اشتباهات کاربری است. کمپانی لنوو با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات و مواد اولیه، انواع محصولات دیجیتالی را طراحی و تولید می‌کند. برند لنوو به همین خاطر مانند برند اچ پی در کل دنیا و مخصوصا در ایران از اعتبار و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این کمپانی کلیه محصولات خود از جمله ایرپاد لنوو و لپ تاپ لنوو را در بهترین شرایط و با بهترین کیفیت به بازار محصولات دیجیتالی عرضه می‌کند.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

درباره تبلت لنوو a3500 یکی دیگر از محصولات کاربر پسند

تبلت a3500 به عنوان یکی دیگر از محصولات کمپانی چینی لنوو، برای آن دسته از کاربرانی تولید شده است که به محصولات دیجیتالی میان رده و ارزان قیمت علاقه‌مند هستند. این محصول با وجود این که از قیمت کمی برخوردار است اما، از نظر قابلیت و توانمندی شرایط مطلوبی دارد. جالب است که بدانید در زمان معرفی تبلت a3500 به بازار محصولات دیجیتالی، از طرف کاربران و طرفداران لنوو با استقبال پرشوری همراه بود.

پردازشگر استفاده شده در تبلت a3500 از نوع Mediatek MT8382 و ۴ هسته‌ای با سرعت فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی است. از طرف دیگر از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و مجهز به رم  1 گیگابایتی است. باتری این محصول از قابلیت خوبی برخوردار است و می‌تواند تا مدت زمان ۸ ساعت به طور مداوم به کاربران خدمات دهد. از یک سیم‌کارت پشتیبانی کرده و نسخه سیستم عامل اندروید آن از نوع  آب نبات ژله‌ای  4.2 Jelly Bean است. خاطر نشان می‌کنیم که کاربران می‌ توانند اندروید در این محصول را تا نسخه کیت کت یعنی ۴٫۴ ارتقاء دهند.

مواردی که می‌تواند دلایل بالا نیامدن تبلت a3500 باشد

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 موضوع نگران کننده‌ای است. البته باید بدانید که این مشکل می‌تواند برای همه محصولات دیجیتالی رخ دهد و مختص تبلت نیست. اما اگر با دلایل احتمالی آن آشنا باشید، شاید با یک راهکار ساده مشکل برطرف شود.

به طور کلی مشکلات به وجود آمده در محصولات دیجیتالی به دو مدل سخت افزاری و یا نرم افزاری تقسیم می‌شوند. امکان دارد شارژ باتری تمام شده باشد یا حتی پاور یا برد اصلی در تبلت، به دلایل مختلف دچار خرابی شده باشند. امکان دارد هارد تبلت خراب شده یا سیستم ویروسی شده باشد. این موارد به علاوه موارد دیگر هر کدام می‌توانند دلیل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 باشند.

بررسی مشکلات سخت افزاری در تبلت لنوو a3500

به طور کلی دلیل بروز مشکلات سخت افزاری می‌تواند به وجود مواردی از قبیل فرسودگی در قطعات، نوسانات برق، اعمال ضربه‌های بیرونی و یا نفوذ رطوبت معرفی کرد. اگر مشکل فرسودگی قطعات باشد، بهترین کار تعویض قطعات است. اما اگر ضربه، نوسان برق و یا رطوبت به قطعات آسیب رسانده باشد، می‌تواند هم تعمیر شود و هم تعویض گردد.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

بررسی میزان شارژ در تبلت لنوو a3500

در دو حالت می‌تواند مشکل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 به میزان شارژ دستگاه مربوط شود. یا مشکل از شارژ نبودن و یا خرابی باتری است، یا مشکل از کابل شارژ است. در ابتدا دستگاه را به شارژر متصل کنید و بگذارید تبلت مدتی به شارژ متصل باشد.

اگر پس از آن باز هم روشن نشد، مشکل می‌تواند به کابل شارژر مربوط شود. بر این اساس می‌توانید از شارژر خود، برای دستگاه یا تبلت دیگری استفاده کنید. اگر دستگاه دیگر در شارژ شدن مشکلی نداشت، پس مشکل در باتری تبلت است.

در این شرایط لازم است سلامت فیزیکی باتری را بررسی کنید. باید بتوانید به هر حالتی قاب پشتی تبلت را باز کنید. البته این کار برای محصولات جدید به می‌تواند غیر ممکن بوده و فقط تکنسین‌های نمایندگی لنوو بتوانند این کار را انجام دهند.

اما اگر توانستید قاب را به سلامت باز کنید، ظاهر باتری را بررسی کنید. در صورت مشاهده تورم در باتری یعنی باتری خراب شده. پس راهی جز تعویض آن را ندارید. در شرایط دسترسی به باتری، اتصالات زیر آن را نیز بررسی کنید. شاید به دلیل ضربه دچار قطعی شده باشد. از طریق نمایندگی لنوو می‌‌توانید همه نوع مشکل در شارژ و باتری را برطرف کنید. اگر لازم به تغییر باتری باشد، قطعه با نمونه اصل تعویض خواهد شد.

شاید مشکل در پاور تبلت لنوو a3500 باشد

اگر فعالیت پاور تبلت با اختلال روبرو شده و مشکل داشته باشد، این موضوع به راحتی می‌تواند دلیل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 باشد. این قطعه برای قسمت‌های مختلف سخت افزاری مانند پردازنده، ولتاژ مناسب را تامین می‌کند. بهترین کار این است که به هدف جلوگیری از خرابی در پاور به واسطه رطوبت و ضرب‌دیدگی، از محافظ و قاب برای تبلت استفاده کنید. از طرف دیگر برای جلوگیری از نوسانات برق نیز می‌توانید از محافظ برق در زمان شارژ دستگاه استفاده کنید.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

شاید مشکل در برد اصلی تبلت لنوو a3500 باشد

برد اصلی در تبلت و همه نوع از دستگاه‌های دیجیتالی قطعه بسیار مهمی است. به طور کلی به مغز و فرمانروای دستگاه معرفی می‌شود. پس هرگونه اختلال و خرابی در این قطعه می‌تواند خرابی در تبلت و یا بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 را موجب شود.

برد اصلی در تبلت شرایط ارتباط قطعات سخت افزاری با یکدیگر را فراهم می‌کند. مشکلات متعددی می‌تواند سلامت برد اصلی را تهدید کند. مانند مشکلات نرم افزاری مانند وجود برنامه‌های مخرب و ویروسی شدن، یا مشکلات سخت افزاری مانند نفوذ رطوبت، نوسانات برق و غیره.

نکته مهم این است که اگر مشکل تبلت به برد اصلی مربوط باشد، کار خاصی از کار بر نخواهد آمد. تنها راه حل مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو است.

شاید مشکل در هارد تبلت لنوو a3500 باشد

مشکل در هارد تبلت نیز مانند برد اصلی می‌تواند هم جنبه سخت افزاری داشته باشد و هم نرم افزاری. در کنار دلایل معرفی شده برای برد اصلی، استفاده از شارژر‌های غیر استاندارد نیز می‌تواند سلامت هارد را تهدید کند. بعضی از کاربران شاید در شرایط داشتن تنها ۲۰ درصد شارژ، تبلت خود را ریست فکتوری کنند. این کار سلامت هارد را تهدید کرده و می‌تواند دلیلی برای بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 باشد.

شاید افزایش دما مشکل تبلت لنوو a3500 باشد

مشکل متداولی که می‌تواند شرایط بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 را به دنبال داشته باشد، افزایش دما در تبلت است. تبلت a3500 به دلیل داشتن قابلیت‌های فراوان مانند همه محصولات لنوو، می‌تواند اجرای بسیاری از برنامه‌ها را پشتیبانی کند.

به همین خاطر مدت زمان زیادی تبلت در دستان کاربر قرار خواهد گرفت. به طوری که شاید به گذشت زمان توجه نداشته باشد. در این حالت علاوه بر گرم شدن خود دستگاه، گرمای دستان کاربر نیز مزید بر علت است. در ادامه دمای تبلت زیاد شده و این موضوع می‌تواند آسیب جدی به قطعات سخت افزاری تبلت وارد سازد. طبیعتا با توجه به موارد گفته شده، خرابی در سخت افزار دلیل قانع کننده‌ای برای بالا نیامدن تبلت خواهد بود.

در این شرایط کاربران می‌توانند با استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها در شرایط افزایش دمای تبلت، از موضوع باخبر شوند. این برنامه‌ها با ارسال هشدار شرایط را به کاربر اطلاع خواهند داد. از طرف دیگر شاید جداسازی قاب محافظ تبلت نیز کمک‌کننده باشد. یادتان نرود که کاربری از برخی از برنامه‌های پیچیده و سنگین می‌تواند به پردازنده دستگاه فشار زیادی وارد نماید. این مورد نیز به تنهایی می‌تواند دمای تبلت را افزایش دهد.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

بررسی مشکلات نرم افزاری در تبلت لنوو a3500

در کنار مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نیز می‌تواند بالا نیامدن موجب شود شاید سیستم ویروسی شده باشد یا تبلت دچار فریز شدن شده باشد در برابر مشکلات نرم افزاری راهکار های متفاوتی می تواند شرایط تبلت را نرمال کند

شاید مشکل ویروسی شدن تبلت لنوو a3500 باشد

تبلت‌های لنوو به عنوان یک وسیله پرتابل و هوشمند می‌توانند شرایط استفاده از برنامه‌های متنوع را برای کاربران فراهم آورند. به همین خاطر امکان دارد کاربران به دلیل دسترسی به برنامه‌های خاص، از سایت‌های مختلف نسبت به دریافت این برنامه‌ها اقدام کنند. امکان دارد برنامه‌های دانلود شده ویروسی باشند و شرایط سلامت تبلت تبلت را با خطرات و خرابی‌های متنوع مواجه کنند.

ویروس‌ها قادرند هم مشکلات سخت افزاری را به وجود آورند و هم نرم افزاری. از این روی به کاربران پیشنهاد می‌شود از مارکت‌های معتبر نسبت به دریافت و دانلود نرم افزار‌ها اقدام کنند.

شاید مشکل فریز شدن تبلت لنوو a3500 باشد

دیگر مشکلی که می‌تواند شرایط بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 فراهم سازد، هنگ کردن یا فریز شدن تبلت است. این مشکل هم می‌تواند دلیل نرم افزاری داشته باشد و هم و سخت افزاری. شاید برنامه مخربی در لپ تاپ فعال است. شاید سیستم ویروسی شده باشد و یا شاید مشکل سخت افزاری بوده و برد اصلی و یا حتی هارد خراب شده باشد. در این شرایط کاربر نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. پس بهترین راهکار مراجعه به نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو است.

بررسی فریمور Firmware تبلت لنوو a3500

فریمور یک بسته سخت افزاری و نرم افزاری است. عمدتا برای همه محصولات دیجیتالی از طرف شرکت سازنده منتشر می‌شود. اجرای این حرکت را می‌توان به عنوان راهکاری خاص معرفی کرد. اجرای آن شاید جواب بدهد و شاید هم جواب ندهد.  البته اگر شانس با شما یار بوده و رام یا فریمور مخصوص تبلت لنوو a3500 را بتوانید پیدا کرده و آن را دانلود نمایید. در این شرایط بر اساس مراحل ذکر شده بسته دانلود شده را برای تبلت خود اجرا کنید. البته بهتر است برای این کار از یک متخصص و یا یک کاربر با تجربه کمک بگیرید.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

بررسی حالت Safe Mode تبلت لنوو a3500

از دیگر راهکارهایی که می‌تواند برای رفع مشکل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 و یا شناسایی مشکلات موجود در تبلت مناسب باشد، حضور در شرایط امن یا به اصطلاح Safe Mode است. در این حالت تنها نرم افزار‌های اصلی فعال بوده و فعالیت کلیه برنامه‌های نصب شده مختل خواهند شد. از طرف دیگر ویروس‌های موجود در سیستم نیز غیر فعال بوده و بطور کلی فضا برای شناسایی مشکل و از بین بردن ویروس و رفع خرابی نرم افزاری فراهم است.

پس این حالت موقعیت خوبی را برای کاربران فراهم خواهد آورد. برای این منظور می‌توانید مراحل زیر را به هدف حضور در حالت Safe Mode طی نمایید.

گام اول شاسی پاور را چند ثانیه بفشارید. این کار را تا زمان نمایش لوگو Lenovo ادامه دهید.

گام دوم پس از نمایش لوگو لنوو، شاسی ولوم پایین را فشار داده و آن را لحظاتی نگه دارید. این کار با نمایش پیام  Safe Mode: ON  همراه خواهد بود.

گام سوم مرحله حضور در محیط امن Safe Mode برای شما فراهم شده است. می‌توانید به هدف پاکسازی و بررسی شرایط نرم افزاری سیستم اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورت غیر فعال سازی این شرایط، تا گام دوم پیشرفته و در صورت مشاهده پیام، Safe Mode: OFF را انتخاب کنید.

بررسی حالت Reset Factory تبلت لنوو a3500

در انتها شاید شرایط به نحوی باشد که نتوانسته باشید مشکل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 راه رفع نمایید. برای این منظور تنها راه حل بازگشت به تنظیمات کارخانه یا انجام مراحل ریست فکتوری است. به همین منظور می‌توانید با مطالعه مقالات (فلش کردن تبلت لنوو) و یا (ریست تبلت لنوو با سوزن) و با اجرای مراحل گفته شده، شرایط Reset Factory را برای تبلت خود به وجود آورید.

مقالات منظور در سایت lenovotehran.com منتشر شده‌اند و به طور کلی، استفاده از این راهکار می‌تواند بسیاری از مشکلات تبلت و دیگر محصولات لنوو را مرتفع سازد.

توجه داشته باشید که اجرای این فرامین کلیه اطلاعات ذخیره شده در تبلت را حذف خواهد کرد. پس بهتر است اجرای این راهکار را از طریق تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های لنوو دنبال کنید. در این نمایندگی‌ها با استفاده از بهترین برنامه‌های مدرن ریکاوری، برای اطلاعات و دیتا‌های شما نسخه پشتیبان تهیه خواهد شد.

بالا نیامدن تبلت لنوو a3500
بالا نیامدن تبلت لنوو a3500

نتیجه گیری

برای رفع مشکل بالا نیامدن تبلت لنوو a3500 و هرگونه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در تبلت و دیگر محصولات دیجیتالی، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات لنوو است. اگر بخواهید مشکل را از طریق نمایندگی‌های غیر مجاز رفع کنید، به دلیل عدم تسلط و دسترسی به ابزارهای خاص، دستگاه شما با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد. پس پیشنهاد ما تنها مراجعه به نمایندگی های لنوو است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>