بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

ویژگیهای بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

هنگام خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مدرسه یا دانشگاه ، باید سعی کنید که با توجه به بودجه خود ، دستگاه به گونه ای باشد که سیستم آن در آینده منسوخ نشود و به این ترتیب نیازهای آموزشی و سبک زندگی دانشجو را هم امروز و هم در زمان اتمام برنامه درسی او در طی چندین سال آینده برآورده سازد. بخش سوالات متداول به شما کمک می کند تا تعادل را بین هزینه هر ویژگی جدید آن در برابر مزایای موجود در زمان حال و فردا برقرار سازید.

یافتن بهترین لپ تاپ برای تمام دانشجویان با در نظر گرفتن ویژگی های شخصی و مشخصات نیازها در دسته های گسترده ای که در زیر توضیح داده می شوند ، یک لپ تاپ مناسب را برای یک دانشجو پیدا کنید. هنگامی که آمادگی دارید ، می توانید لپ تاپ های دانشجویی Lenovo ، از جمله لپ تاپ های یوگا را بررسی کنید که دارای ویژگی صفحه نمایش لمسی داخلی تبلت هستند.

آیا لپ تاپ بهترین انتخاب برای دانشجویان است؟

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

خود بازار به این سوال اینگونه پاسخ می دهد: بله ، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از لپ تاپ ها به عنوان دستگاه محاسباتی اصلی خود .(به غیر از گوشی های هوشمند و غیره) استفاده می کنند. دانشجویی که هرگز خارج از اتاق خوابگاه خود کار نمی کند. ممکن است بتواند از رایانه رومیزی یا حتی کامپیوترهای آل این وان استفاده کند. برخی از دانشجویان ، مانند هنرمندانی که در استفاده از صفحه لمسی برای انجام کارهای خلاقانه مهارت دارند . ممکن است یک دستگاه لپ تاپ لمسی را انتخاب کنند. که هم لپ تاپ و هم تبلت است. اما لپ تاپ ها یک گزینه مشخص برای دانشجویان هستند.

قابل حمل بودن لپ تاپ ، آن را برای انجام هر کاری از یادداشت برداری در کلاس تا تحقیقات در کتابخانه و کارهای علمی ایده آل می سازد .(نیازی به ذکر پخش فیلم ، ارسال مطالب در فیس بوک ، ویرایش عکس برای اینستاگرام و سایر کارهای مهم زندگی دانشجویی نیست). Netbooks و Chromebook - دستگاه های مقرون به صرفه و شبیه به لپ تاپ که بیشتر با هدف انجام وب گردی و استفاده از برنامه های ابری ساخته شده اند . حتی قابل حمل تر از لپ تاپ هستند . اما اندازه بسیار کوچک آنها قابلیت استفاده آنها را برای دانشجویانی محدود می کند که هر روز ساعت های طولانی را مطالعه می کنند.

لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان

لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان

لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان

همانطور که در بخش های زیر مشاهده خواهید کرد، هر یک از مشخصات کلیدی لپ تاپ شامل طیف گسترده ای از گزینه های عملکردی (پردازنده های سریع تر یا کندتر ، فناوری های مختلف نمایشگر و غیره) می شود. صرف هزینه بالا آسان است.، اما شما مجبور به این کار نیستید. در اینجا چند روش برای صرفه جویی در هزینه خرید لپ تاپ های دانشجویی ارائه می شود:

  • پردازنده هایی که دارای چندین هسته و سرعت کلاک بیش از ۴٫۰ گیگاهرتز هستند ، جدیدترین مدل هستند. اما اکثر دانشجویان با هر دستگاهی با بیش از ۲٫۰ گیگاهرتز به ویژه اگر چند هسته ای باشد خوب کار خواهند کرد.
  • اندازه هارد دیسک به دلیل فضای ذخیره سازی ابری و پخش موسیقی / فیلم از اهمیت کمتری برخوردار است. اگر دستگاهی با قیمت و مشخصات مناسب اما سیستم حافظه داخلی محدود پیدا کردید نگران این محدودیت نباشید.
  • اگر لپ تاپ برای گیم های پیشرفته یا طراحی رایانه ای استفاده نشود ، یک صفحه نمایش Full HD (1080p) برای اکثر دانشجویان مناسب است.
  • تا زمانی که تخفیفات دانشکده یا دسترسی به نسخه های ابری این ابزارها (که بعضاً توسط مدرسه ارائه می شود) را دریافت نکرده اید، افزونه نرم افزار پردازش کلمه یا صفحه گسترده را خریداری نکنید.

نکات بیشتر در مورد صرفه جویی در هزینه ها در قسمت سوالات متداول ، بخش "عواملی که باید در لپ تاپ دانشجویی در نظر گرفته شوند" ارائه شده اند.

اندازه صفحه نمایش ، وزن و دوام باتری

ویژگیهای <a  href=

یک لپ تاپ برای دانشجویان" width="300" height="169" /> ویژگیهای یک لپ تاپ برای دانشجویان

اولین انتخابی که با آن روبرو خواهید شد دارای سه وجه است: انتخاب اندازه صفحه نمایش لپ تاپ، وزن و عمر باتری آن (زمان خاموش شدن پس از قطع جریان برق). برای اکثر دانشجویان، اندازه و وزن صفحه نمایش از عوامل تعیین کننده ای هستند ، به ویژه در مواردی که پریز برق به راحتی قابل دسترس است. برای سایر افراد که ممکن است سفرهای بسیاری را در پیش داشته باشند یا نیازمند مطالعه در مکان های دور باشند، ممکن است نیاز به وزن پایین یا عمر باتری بیشتر نسبت به نمایشگر بزرگتر دارای اهمیت بیشتری باشند.

  • اندازه صفحه نمایش:

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

در ابتدا، بدانید که بهبود فن آوری صفحه نمایش (Full HD ، Quad HD و ...) قابلیت دیده شدن بالا را در تمام لپ تاپ ها امکان پذیر ساخته است. بنابراین ، تصمیم گیری در مورد وضوح از اهمیت کمتری نسبت به عملکرد برخوردار است. و این یک مقیاس متغیر است: دانشجویانی که بیشتر اسناد را می خوانند و متن می نویسند. می توانند از صفحه نمایش های کوچکتر (اما نه خیلی کوچک) استفاده کنند. در مقابل، آنهایی که فرآیند یادگیری آنها شامل فعالیت های بصری یا خلاقانه بیشتری می شود می توانند از نمایشگرهای بزرگتری بهره ببرند.

اتفاق نظر در میان نویسندگان و تحلیل گران فناوری این است. که یک لپ تاپ ۱۳ اینچی – کم و بیش با همین اندازه - می تواند برای اکثر دانشجویان یک انتخاب خوب و مناسب باشد. حمل آن آسان ، برای کارهای دقیق به اندازه کافی بزرگ و برای قرار دادن آن در یک کوله پشتی یا بر روی یک میز مطالعه شلوغ به اندازه کافی کوچک است. برای خریدارانی که ساعات طولانی را برای مطالعه در مقابل نمایشگر قرار می گیرند. تقریباً هر مدل موجود شامل درگاهی برای اتصال به نمایشگر بزرگتر و خارجی است.

  • وزن:

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

وزن عمدتا توسط اندازه صفحه تعیین می شود . هر اینچ اضافه شده نیازمند اونس های بیشتری از پلاستیک و فلز برای پشتیبانی هستند. از دیگر عواملی که می توانند بر وزن لپ تاپ تاثیر بگذارند. شامل تعداد باتری ها (مدل های باتری دوگانه که به طور فزاینده ای محبوب شده اند) . نوع ذخیره سازی .(هارد دیسک های سنتی نسبت به هارد دیسک های نیمه هادی سنگین تر هستند) . همچنین تجهیزات جانبی یکپارچه مانند درایوهای DVD ، و وجود (یا عدم وجود) ویژگی های ماندگار یا سخت افزاری می شوند.

وزن مطلوب برای لپ تاپ چه مقدار است؟ بیشتر راهنماهای خرید بیان می کنند که این مقدار حدود ۱٫۸ کیلوگرم است. اگر این وزن برای یک دانشجوی خاص بیش از حد سنگین باشد. در خرید خود به این مسئله توجه کنید و  لپ تاپ های ارزان قیمت تر را که در بالا ذکر شد . فوق العاده قابل حمل برای استفاده در کلاس، ذخیره سازی یادداشت های خود در یک حساب ذخیره سازی ابر. سپس انجام تکلیف مربوط به خود توسط لپ تاپ در خوابگاه را در نظر بگیرید.

  • عمر باتری:

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

این روزها ، اگر تولید کننده لپ تاپ عمر باتری ۸-۱۲ ساعت را ارائه ندهد ، احتمالاً باید به دنبال دستگاه دیگری باشید. برخی از مدلهای جدید دارای تنظیمات باتری دوگانه و زمان کارکرد ۲۰ ساعت یا بیشتر بدون اتصال به پریز برق و امکان تعویض باتری بدون خاموش شدن هستند (Lenovo  این ویژگی را Power Bridge می نامد). اما یک دانشجو معمولی در این محدوده زمانی استفاده از لپ تاب بدون اتصال به پریز برق ، کجاست؟ این عوامل را در نظر بگیرید:

- اندازه آن چقدر بزرگ است؟ اندازه صفحه نمایش یک عامل کلیدی در دوام باتری است. در صورت نیاز به نمایشگر بزرگتر ، زمان کمتری را می توانید بدون اتصال به پریز برق از لپ تاب استفاده کنید.

- چگونه از آن استفاده خواهید کرد؟ پردازش کلمه در مقایسه با گیم یا برنامه های پیچیده هنری یا رندر ، انرژی کمی مصرف می کند.

- در کجا از آن استفاده می کنید؟ عمر باتری ممکن است برای کارهای میدانی دریایی بسیار مهم باشد ، اما در خوابگاه یا کتابخانه از اهمیت کمتری برخوردار است.

پردازنده ،RAM  و فضای ذخیره سازی:

ویژگیهای یک لپ تاپ برای دانشجو

ویژگیهای یک لپ تاپ برای دانشجو

همچنین دانشجویان خریدار لپ تاپ باید مشخصات و توضیحات مربوط به توان پردازش . RAM  و فضای ذخیره سازی دائمی را ارزیابی کنند. امروزه ذخیره سازی از اهمیت کمتری برخوردار است (مطالب زیر را ببینید). خرید RAM کاری ساده است: حداقل ۴ گیگابایت، ۸ گیگابایت یک مقدار معمولی در نظر گرفته می شود. و امکان افزودن تراشه های RAM بیشتر گزینه مفیدی است. اما از منظر محصولات آموزشی / کاری این توان پردازنده (CPU) است. که واقعاً دارای اهمیت است . زیرا میزان کاری را که لپ تاپ شما می تواند برای شما انجام دهد (و سرعت آن) را تعیین می کند.

فضای ذخیره سازی:

ابتدا به فضای ذخیره سازی می پردازیم. اندازه فضای دیسک در یک لپ تاپ جدید از زمان ظهور ابر از اهمیت کمتری برخوردار است. زیرا گزینه های جدیدی را برای ذخیره سازی فایل ها و برنامه های میزبان فراهم می کند. و دانشجویان می توانند به عنوان مثال ، موسیقی را به جای بارگیری و ذخیره آن، پخش کنند. با این حال ، نوع ذخیره سازی که انتخاب می کنید می تواند تفاوت هایی را ایجاد کند. درایوهای دوار سنتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و همچنان بسیار محبوب هستند . اما سرعت آنها از درایوهای حالت جامد که فاقد قطعات متحرک هستند و بنابراین می توانند موجب افزایش سرعت راه اندازی ، زمان های راه اندازی برنامه و غیره شوند ، کندتر است.

پردازنده:

در رابطه با پردازنده و اهمیت آن ، اکثر دانشجویان خریدار لپ تاپ دنبال کردن جدیدترین و یا بزرگترین پردازنده های مرکزی را یک کار احمقانه و گران قیمت می دانند. هر CPU که در طی ۱-۲ سال گذشته وارد بازار شده است، به طور معمول حدود ۲٫۰ گیگاهرتز یا بیشتر توان را تأمین می کند . که در CPU به تعداد چرخه های دستورالعملی اشاره دارد که می تواند آنها را کامل کند.

(یک ماشین ۲٫۰ گیگاهرتزی ، به عنوان مثال ، می تواند ۲ میلیارد چرخه در ثانیه را ایجاد کند) اما گیگاهرتز به تنهایی یک شاخص دقیق برای سرعت پردازنده نیست . زیرا عوامل دیگر (حافظه پنهان پیشرفته و غیره) می توانند به پردازنده ای با گیگاهرتز کمتر توانایی محاسبات در دنیای واقعی را بدهند. این امر باعث می شود که انتخاب پردازنده مرکزی .- بیشتر از سایر مشخصات لپ تاپ -.به این سوال منجر شود که "چه مقدار می خواهید برای آن هزینه کنید.

بهترین پردازنده:

بهترین پردازنده های امروزی شامل چندین هسته می شوند .(هر هسته اساساً یک پردازنده برای خود است). و هر هسته دارای پر ریسگی است .(هر ریسه برای هر برنامه ای که قرار است اجرا شود. رشته های فرمان / پاسخ جداگانه ای را حمل می کند). این پردازنده های جدید توان محاسباتی خود را با روش های جدید استفاده همزمان از ریسه ها چند برابر می کنند. و روش های جدید خنک سازی را. برای جبران گرمای تولید شده توسط تمام فعالیت های الکتریکی اضافی ارائه می دهند.

یک فایل سوالات متداول مانند این فایل نمی تواند متناسب با هر نسخه جدید پردازنده باشد . بنابراین خریدارانی که نگران جدید بودن نسبی فناوری پردازنده خود هستند. باید با منابع آنلاین مانند ویکی پدیا مشورت کنند تا در مورد جدیدترین پردازنده های مرکزی اینتل و AMD اطلاعات لازم را کسب کنند. از اواسط سال ۲۰۱۸ ، این شرکت ها آخرین پردازنده های نسل هفتم و هشتم تلفن های همراه خود را وارد بازار کردند:

اینتل:

- نسل هفتم (ریز معماری "Kaby Lake")

- نسل هشتم  (ریز معماری "Coffee Lake")

AMD :

- نسل هفتم (ریز معماری "Zen")

در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر در لپ تاپ دانشجویی

فاکتورهای دیگر در لپ تاپ دانشجویی

فاکتورهای دیگر در لپ تاپ دانشجویی

از نظر کارشناسان نمایندگی لنوو به غیر از موارد ذکر شده در بالا ویژگی های بیشتری وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. در اینجا خلاصه ای از برخی گزینه های دیگر را ارائه می دهیم که در هنگام خرید یک لپ تاپ دانشجویی با آن روبرو هستید.

قابلیت های گرافیکی:

شما باید بین سیستم های دارای گرافیک یکپارچه (که تصاویر را از داخل یا بسیار نزدیک تراشه اصلی پردازنده تولید می کنند) یا سیستم هایی با کارت گرافیک اختصاصی (که بعضاً واحد های پردازش گرافیک(GPU)  نامیده می شوند) یکی را انتخاب کنید ، که به طور جداگانه در مادربردها قرار داده می شوند و معمولاً قدرتمندتر و گاهی اوقات دارای ویژگی های خنک کنندگی بیشتری هستند تا بتوانند به سرعت گرافیک و تصاویر بسیار پیچیده ای را ارائه دهند. اکثر کاربران دانشجو از گرافیک یکپارچه رضایت دارند. اما GPU اختصاصی برای کسانی بسیار مفید است که قصد انجام بازیهای رایانه ای پیشرفته را دارند. یا دوره تحصیل آنها (مانند مهندسی ، فیلمبرداری و غیره) نیازمند ایجاد یا ارائه تصاویر پیچیده یا اثر هنری است.

اتصال بی سیم:

وجود گزینه انتقال سریع بی سیم در حال حاضر در لپ تاپ های دانشجویی. - نه فقط برای تحقیق بلکه برای فعالیت های سبک مانند پخش فیلم و رسانه های اجتماعی - .ضروری است. آخرین استاندارد بی سیم ۸۰۲٫۱۱ac است که حداکثر تئوری آن ۱۳۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) است و این سه برابر استاندارد مصرف کننده قبلی ، ۸۰۲٫۱۱n.  است.

درگاه ها و لوازم جانبی:

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

درگاه های لپ تاپ

در رابطه باUSB  و به خصوص تمام وسایل جانبی مانند تلفن های هوشمند ممکن است دانشجو نیاز به اتصال برق داشته باشد. همین امر برای گزینه های اتصال خارجی (HDMI، DVI-D ، USB  نوع C) نیز صدق می کند. هرچه بیشتر داشته باشید ، انعطاف پذیری شما نیز بیشتر می شود. سایر ویژگی ها و لوازم جانبی از اهمیت کمتری برخوردار هستند. آیا دانشجو به درایو دی وی دی یکپارچه نیاز دارد؟ شاید ، اما یافتن آنها به خصوص در مدل های کوچکتری دشوارتر می شود. که تولیدکنندگان برای تعبیه سایر امکانات مانند فن یا باتری اضافی به فضای خالی احتیاج دارند. آیا دانشجو نیاز به چاپگر دارد؟ ممکن است، اما بسیاری از دانشکده ها در حال حاضر اجازه می دهند کارها به صورت الکترونیکی ارسال شوند .بنابراین قبل از خرید بررسی کنید یا تا چند هفته بعد از ترم اول منتظر خرید چاپگر باشید.

دوام و محافظت:

در حال حاضر لپ تاپ هایی با ویژگی های بیشتر برای استفاده سخت یا محیط های دشوار در محیط های صنعتی محبوب هستند. و به سرعت به بازار خریداران دانشجو نیز وارد می شوند. مدل هایی با صفحه کلید ضد سرریز .(که در آنها هر مقدار کم مایع از اجزای الکتریکی داخلی دور می شود). برای دانشجویان ایده آل هستند و در هر محدوده قیمت نیز موجود هستند. در مدل های گران قیمت ممکن است از آلیاژ منیزیم یا فیبر کربن برای محافظت در برابر قطرات کوچک مایع استفاده شود . و برخی از لپ تاپ ها .(و کیس های لپ تاپ) از طریق آزمایش های دوام سطح نظامی بررسی می شوند .(به عنوان مثال MIL-SPEC 810G).

نرم افزار از پیش بارگیری شده مصرف کننده:

بیشتر خریداران رایانه با انواع افزونه هایی آشنا هستند. که برای خرید پردازش کلمه ، ارائه و سایر نرم افزارهای از قبل بارگیری شده به آنها پیشنهاد می شوند. قبل از خرید ، با مدرسه یا دانشکده دانشجو تماس بگیرید. و مطمئن شوید که آیا آنها نسخه های مبتنی بر ابر چنین برنامه هایی را ارائه میدهند. که می توانند ارزان تر (یا حتی رایگان) نیز باشند. همچنین توجه داشته باشید که نرم افزار از قبل بارگیری شده هنوز هم می تواند افزونه های خوبی داشته باشد. تولیدکنندگانی مانند مایکروسافت مدت هاست که تخفیف های ویژه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته اند. و داشتن نرم افزار محلی بر روی دستگاه (در مقابل تکیه بر برنامه های مبتنی بر ابر). اگر بیش از حد توان شبکه های بی سیم باشد، ضروری است.

گزینه های پشتیبانی فنی و گارانتی:

بسته به دانش فنی دانشجو ، کیفیت و در دسترس بودن پشتیبانی فنی از سوی سازنده لپ تاپ می تواند عامل مهمی باشد . بنابراین بررسی تالارهای گفتگو آنلاین را در نظر بگیرید که در آنها این موارد مورد بحث قرار می گیرند. همچنین مدت و شرایط گارانتی لپ تاپ را بررسی کنید. اگر واقعاً به یک لپ تاپ دانشجویی جدید نیاز دارید که ۴-۵ سال دوام داشته باشد. ارزش سود و هزینه هر ضمانت نامه طولانی را که ممکن است ارائه شود . در نظر بگیرید.نمایندگی لنوو در تهران پشتیانی فنی تمام لپ تاپ های لنوو را در تهران انجام میدهد و دانشجویان متوانند با خیال راحت بابت رفع ایرادهای لپ تاپ های خود به این نمایندگی مراجعه کنند.

راحتی استفاده از صفحه کلید و صدای کلیک کردن:

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

راحتی صفحه کلید لپ تاپ

اگر از آن دسته خریدارانی هستید که همه چیز را تا ۱۰ یا ۱۲امین خط مشخصات ارزیابی می کنید . ممکن است بخواهید صدا و کیفیت صفحه کلید را نیز ارزیابی کنید.(یا اگر شخصاً خرید می کنید آن را تست کنید). یادداشت برداری در کلاس یا کار در کتابخانه بسیار خوب است . اما اگر هر بار فشار دادن کلید صدای کلیک کردن نامناسبی را ایجاد کند . ممکن است برخی از افراد نگاه غضب آلودی به شما داشته باشند (چپ چپ به شما نگاه کنند).

منبع: نمایندگی لنوو

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>