تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

نگاهی گذرا به تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X : 

همانطور که می‌دانید یکی از شرکت‌های برجسته و قابل ملاحظه در زمینه‌ی تولید تبلت، شرکت لنوو می‌باشد. که هم در طراحی و هم کیفیت ساخت دقت و ابتکار قابل ملاحظه‌ای دارد. یکی از مدل‌های کارامد و زیبای این شرکت تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X است.که با ابعاد ۷٫۹*۱۶۹*۲۵۶٫۸ و وزن ۶۶۵ گرم، تولید و طراحی شده است. این تبلت کاربردی دارای صفحه نمایشی با ابعاد ۱۱ اینچ و رزولوشن ۱۲۰۰*۲۰۰۰ پیکسل، از نوع IPS می‌باشد. یکی دیگر از مشخصات قابل قبول آن این است که از کارت حافظه‌ی MicroSD پشتیبانی کرده و شبکه‌های ارتباطی آن ۲G، ۳Gو۴G می‌باشد. بلوتوث این محصول عالی A2DP,LE و درگاه‌های ارتباطی آن Blutooth_ USB Type-c و شیار سیم‌کارت می‌باشند. که البته قابلیت شارژ شدن از طریق USB را نیز دارد. و اما اگر بخواهیم نگاهی هم به حس‌گر‌های این تبلت کاربر‌پسند داشته باشیم باید بگوییم که حس‌گر‌های آن از نوع ژیروسکوپ(Gyro) بوده و فن‌آوری‌های ارتباطی آن WI-FI و بلوتوث ۵٫۰  می‌باشند.

قطع سیم‌کارت آن در سایز نانو ۸٫۸ * ۱۲٫۳ میلی‌متر است و قابلیت پشتیبانی از یک سیم‌کارت(نانو سیم) را دارد. و اما پردازنده‌های تبلت خوش ساخت لنوو، شامل پردازنده‌ی میان رده آن G90T، از شرکت مدیاتک است که عملکرد آن برای فعالیت‌های روزانه بسیار مناسب می‌باشد. پردازنده‌ی مرکزی آن ۲*Cortex-A76 &amp,.6xCortex-A55 ، پردازنده‌ی گرافیکی آن مدل Mail-G76 MC4 و اما نوع و مشخصات پردازنده‌ی اصلی آن (CPU): /Mediatek MT6785 Helio هشت هسته‌ای- که دو هسته‌ی آن ۲٫۰۵ گیگاهرتزی، Cortex-A76، و شش هسته‌ی دیگر آن ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55، می‌باشند.  همچنین سیستم عامل این تبلت کارامد اندروید ۱۱ می‌باشد. البته ناگفته نماند که این نسخه از اندروید برای زمانی است که این تبلت بررسی و معرفی شده است و امکان دارد هنگام خرید شما، شامل آپدیت جدیدی شده باشد که در آن صورت به اندرویدی با ورژن بالاتر قابل ارتقا می‌باشد.

نقد و بررسی تبلت لنوو Yoga Tab 11 YT-J706X : 

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

یکی از ابزار‌های چند منظوره‌ای که در کنار ارائه‌ی امکانات گوشیِ موبایل هوشمند، قابلیت ارائه‌ و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را دارد تبلت می‌باشد. به همین دلیل امروزه تبدیل به وسیله‌ای مناسب و ایده‌آل هم برای سرگرمی، و هم مدیریت و برنامه‌ریزی، شده است. یکی از این تبلت‌های کارامد و کاربر پسند، تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X است. که دارای مشخصات فنیِ مناسب و ساختار قابل قبولی می‌باشد. این محصول در دو ظرفیت از لحاظ حافظه‌های رَم و ذخیره‌سازی وارد بازار عَرضه شده است. ناگفته نماند که قیمت این تبلت به ارزش خرید آن افزوده و نسبت به ویژگی‌های جالبی که دارد دارای قیمتی مقرون به صرفه می‌باشد. این محصول که برای دانشجویان، دانش‌آموزان و کاربر‌های مصارف مالتی مدیا کاربرد دارد و همچنین برای کسب و کار‌ها نیز کارامد بوده از طراحی شیک و چشمگیری برخوردار است که بدنه‌ی آن در کمترین قسمت از ضخامت ۷٫۹ و در بیشترین حالت ۸٫۳ میلی‌متر می‌باشد. پنل پشتی تبلت لنوو یوگا تب ۱۱، از فریمی آلمینیومی و پنل جلوی آن از جنس شیشه ساخته شده است.

قسمت پنل جلو، شامل صفحه نمایش ۱۱ اینچی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن است که در قسمت بالای آن قرار گرفته است. دور تا دور صفحه نمایش نیز نوار باریکی از حاشیه به چشم می‌خورد. و اما پنل پشتی آن، از دوربین ۸ مگاپیکسلی عقب، بلندگو‌های تعبیه شده در لبه‌ها، درگاه USB-C، و درگاه سیم کارت و کارت حافظه‌ی میکرو SD، پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه و طراحی ساخت این تبلت را می‌توان عالی در نظر گرفت. اگرچه این محصول کارامد از جک هدفون ۳ میلی‌متر بهره‌مند نشده است اما می‌توان به راحتی هدست، هدفون بلوتوثی یا مبدل را جایگزین آن کرد. مقدار رَم این دستگاه خوش ساخت ۴ گیگ و حافظه‌ی داخلی آن ۱۲۸ گیگ می‌باشد. مولتی تاچ یا همان لمس همزمان از دیگر مشخصات آن است که شامل ۱۰ لمس به صورت همزمان می‌باشد. قابلیت فیلمبرداری یکی دیگر از نقاط قوت این تبلت خوش دست است که محبوبت آن را در بین کاربران دو چندان کرده است چرا که می‌توان به راحتی در مواقع نیاز از آن به عنوان دوربینی همراه و کارامد استفاده کرد رزولوشن آن در فیلمبرداری ۱۰۸۰P، با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد.

همانطور که گفتیم این محصول دارای پورت کاربردی USB است که ورژن و نوع آن Type C می‌باشد. از دیگر مزایای این تبلت جالب و کاربر پسند قابلیت USBon-The-Go یا OTG می‌باشد که در مواقع نیاز، نیز بسیار کاربردی می‌باشد. ناگفته نماند که ورژن Wifi آن ۱۱a/b/gin/ac می‌باشد. ضمن اینکه امکان wifi Hotspot را نیز دارد. مرورگر وِب، از دیگر امکانات این تبلت مفید و کاربردی است که مرورگر آن از نوع HTML5 می‌باشد. سنسور‌های این محصول کارامد شامل سنسور شتاب‌سنج (Accelerometer)، حسگر نور محیطی (Ambient light sensor) و ژیروسکوپ (Gyroscope) می‌باشند. همچنین از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و درجه‌ی گواهینامه استاندارد می‌باشد. همچنین شارژ استاندارد Charging 10w از سایر مشخصات مهم این محصول می‌باشد. نا گفته نماند که نوع باتری آن لیتیوم پلیمری است و قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد. 

پایه‌ی نگهدارنده‌ی مقاوم و کاربردی تبلت لنوو Yoga Tab YT706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

 

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X، در بخش پشت خود دارای پایه‌ای ظریف اما مقاوم از جنس استیل می‌باشد. که به شما این اجازه را می‌دهد تا تبلت را به صورت ایستاده قرار داده و از آن استفاده نمایید.این حالت به شما کمک می‌کند تا در مواقع تولید محتوا یا هر گونه کارکرد و استفاده‌ی دیگر از تبلت دسترسی بهتری به آن داشته باشید؛ همچنین اگر شما علاقمند به تماشای ویدئو هستید این حالت از تبلت لنوو برای شما بسیار ایده‌آل می‌باشد. نکته‌ی جالب دیگر این تبلت که استفاده از آن را به ویژه در حالت ایستاده آسان‌تر و دلپذیرتر کرده است پشتیبانی آن از قلم استایلوس می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد که برای کار با آن و استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف این محصول کاربردی، از قلم استفاده کنید. ضمن اینکه ساختار سخت‌افزاری آن نیز طوری است که تا حدودی به شما کمک می‌کند از نرم‌افزا‌های گرافیکی نیز برای طراحی استفاده کنید که البته استفاده از قلم در این نرم‌افزارها کار شما را بسیار راحت می‌کند.

صفحه نمایش ۱۱ اینچی با پنل IPS LCD و پشتیبانی از دالبی ویژن : 

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

از دیگر مشخصات تبلت لنوو Yoga Tab11 YT-J706X، صفحه نمایش ۱۱ اینچی آن می‌باشد که وضوح تصویر آن ۱۲۰۰*۲۰۰۰ پیکسل می‌باشد. که با توجه به این مشخصات تراکم پیکسلی آن، ۲۱۲ پیکسل در هر اینچ است. نا گفته نماند که با توجه به ساختار خوب این تبلت این رقم قابل ملاحظه نبوده و می‌توانست بیشتر از این نیز باشد. نسبت ابعاد ۵ به ۳ از دیگر مشخصات این صفحه نمایش است. ناگفته نماند که این صفحه از پنل IPS LCD استفاده می‌کند و دارای فناوری دالبی ویژن می‌باشد. این فناوری که یکی از مهمترین نوآوری‌های اخیر محسوب می‌شود باعث بهبود کیفیت تصاویر تا حد زیادی شده و کمک می‌کند شفاف‌تر و با کنتراست بهتر نمایش داده شوند. در واقع تعداد رنگ‌های مورد پشتیبانی این فناوری بسیار زیاد بوده و چیزی حدود ۸ میلیارد می‌باشد که این موضوع باعث شده است رنگ تصاویر و عکس‌های شما بسیار به واقعیت نزدیک‌تر و در نتیجه مشاهده‌ی آنها برای شما دلپذیرتر باشد. گفتنی است که نرخ روشنایی صفحه‌ی این تبلت به ۴۰۰ نیت می‌سد. 

بلند‌گوهای توانمند تبلت لنوو Yoga Tab YT706X : 

یکی دیگر از امکانات چشمگیر تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X، بلندگو‌های کاربردی و با کیفیت آن می‌باشد که در کنار این که حجم صدای خروجی آنها بسیار مطلوب و قابل توجه می‌باشد. از کیفیت صدای بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشند که استفاده از آنها به شما این امکان را می‌دهد که با خیالی راحت به تماشای محتوای ویدیوئی و فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازید. ضمن اینکه گوش دادن به موسیقی نیز برای شما بسیار دلپذیر بوده و حتی با فاصله گرفتن از تبلت نیز صدای آن به راحتی به گوش شما می‌رسد به همین دلیل گزینه‌ای بسیار مناسب برای گوش دادن به فایل‌های صوتی همزمان با رسیدگی به دیگر کار‌های روزمره می‌باشد. 

برخورداری از سیستم عامل اندروید ۱۱ : 

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

گفتنی است که تبلت لنوو مدل Yoga Tab11 YT-J706X، از سیستم عامل اندروید ۱۱ برخوردار است. البته همانطور که گفتیم این نسخه برای زمان معرفی گوشی می‌باشد و امکان اینکه هنگام خرید شما آپدیت جدیدی برای آن آمده باشد و به اندرویدی با ورژن بالاتر ارتقا یابد نیز وجود دارد. خلاصه که این سیستم عامل در کنار سخت افزار نسبتا” توانمند این تبلت می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تجربه‌ی استفاده‌ای نرم و روان را از اندروید ۱۱ داشته باشید. که این تجربه ضمن لذت بردن شما حین استفاده ، کارهای روزانه‌ی شما، که مربوط به استفاده از این محصول است را سرعت داده و شما را درگیر حرکت کُند یا هنگ کردن نمی‌کند ضمن اینکه استفاده از قلم استایلوس که به آن اشاره کردیم کارکرد شما را جذاب‌تر می‌سازد. 

عملکرد خوب سخت‌افزاری : 

شرکت معتبر لنوو، برای تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X، تراشه‌ای از شرکت مدیاتک، به نام هلیو G90T، به کار برده است. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4 بهره می‌برد و دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای می‌باشد که دو هسته از آن، Cortex A76 با فرکانس ۲٫۰۵گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی دیگر آن، Cortex A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌باشند. و اما از لحاظ رَم این محصول دارای دو گزینه‌ی ۴ و ۸ گیگابایتی است. که مدل ۴ گیگابایتی آن دارای حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ و مدل ۸ گیگابایتی آن با حافظه‌ی ذخیره سازی، ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار عرضه شده است. نا گفته نماند که در صورتی که به مقدار حافظه‌ی بیشتری نیازمند باشید می‌توانید از کارت حافظه‌ی MicroSD، که ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شما را افزایش می‌دهد استفاده کنید. 

باتری با ظرفیت ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت : 

تبلت لنوو Yoga Tab 11

تبلت لنوو Yoga Tab 11

گفتنی است که شرکت لنوو برای تبلت مدل Yoga Tab11 YT-J706X، باتری با ظرفیت ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت، تعبیه کرده است. این باتری کارامد از جنس لیتیوم پلیمر می‌باشد و امکان جداسازی آن از تبلت یا به عبارتی قابلیت تعویض توسط کاربران را ندارد. زیرا پنل قسمت پشت تبلت به صورت یکدست طراحی شده و به آسانی از بدنه جدا نمی‌شود. ناگفته نماند که میزان گفته شده از ظرفیت باتری، چیز کمی نبوده و به حدی است که پس از شارژ کامل آن، یک روز شارژ دهی را پشتیبانی کرده و نیازی به شارژ مجدد در همان روز نداشته باشد. گفتنی است که تکنولوژی شارژ سریع از دیگر مشخصات این تبلت است. این فناوری ۲۰ وات بوده که برای محصولاتی مانند تبلت تغریبا سرعت قابل قبولی است اگر چه در میان گوشی‌های هوشمند محصولات زیادی وجود دارد که از فناوری شارژ با سرعت بالاتر، استفاده می‌کنند. 

دوربین کارامد :

دوربین تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

دوربین تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X

در قسمت بالای صفحه نمایش ۱۱ اینچی، تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X، دوربین دوگانه‌ی سلفی ۸ مگاپیکسلی با سنسور بیومتریک (biometrics sensor)، TOF3D، تعبیه شده است که نه تنها برای عکاسی و ثبت لحظات شما به صورت سلفی کاربرد دارد بلکه برای چت تصویری، شرکت در کنفرانس‌های ویدیوئی که هم در محیط‌های کاری، هم نشست‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و هم گفتگو‌های دوستانه برگزار می‌شوند بسیار کارامد می‌باشد. در قسمت پنل پشتی این محصول کاربردی نیز دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی آن که مجهز به  AFبوده نیز قرار گرفته است. که به شما فرصت عکاسی‌های کاری، درسی و دوستانه را در هر محیطی که باشید می‌دهد. نا گفته نماند که هر دو دوربین قادر به ضبط ویدئو در حالت FHD، و با سرعت ۳۰ فریم برثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰ هستند. دوربین سلفی این تبلت شامل حسگر TOF3D، است که این فناوری جالب به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون زدن رمز یا الگوی بازگشایی و تنها با شناسایی چهره‌ی شما، تبلت را از حالت قفل خارج سازید. 

نتیجه‌گیری: 

یکی از محصولات خوب و کاربردی نمایندگی لنوو تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X، است. که هم از نظر ساختار و هم قابلیت در سطح قابل قبولی قرار دارد. ناگفته نماند که این محصول در کنار امکانات و کیفیت ساخت، دارای قیمتی مقرون به صرفه‌ نیز می‌باشد. که فرصت خرید را برای کاربران مختلف که برای استفاده‌ی درسی، کاری و سرگرمی نیاز به این محصول دارند را فراهم کرده است. صفحه نمایش بزرگ ۱۱ اینچی،  بلندگو‌های با کیفیت و پشتیبانی از قلم استایلوس، از دیگر امکانات این تبلت می‌باشد که تعداد طرفداران آن را گسترش داده چرا که هم برای تماشای ویدئو و هم گوش دادن به موسیقی و هم کاربردهای دیگر مطلوب می‌باشد. ضمن اینکه عمر باتری این محصول نیز بسیار طولانی می‌باشد. 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>