تعمیر ایرپاد لنوو

تعمیر ایرپاد لنوو

آشنایی با نحوه تعمیر ایرپاد لنوو می‌تواند برای کاربران این دستگاه، بسیار جذاب باشد. چرا که در غیر این صورت باید به فکر خرید یک ایرپاد دیگر باشید. بر این اساس با توجه به قیمت این وسیله کاربردی، طبیعتا تعمیر آن گزینه مناسب تری خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به برخی از مشکلات ایرپاد توجه کنیم. آن موارد را با هم بررسی کرده و نکات و راهکار‌ای تعمیر و رفع مشکلات احتمالی در ایرپاد را به اشتراک بگذاریم. با مطالعه این مقاله در وب سایت lenovotehran.com.، همراه ما باشید.

درباره تعمیر ایرپاد لنوو

ایرپاد لنوو Lenovo یک وسیله کوچک، حساس اما بسیار کاربردی است. کلا همه محصولات دیجیتالی لنوو اعم از انواع تبلت لنوو و همه نوع لپ تاپ و دیگر محصولات این کمپانی، از ساختار حساس و پیچیده‌ای برخوردارند. چرا که محصولات لنوو مانند محصولات برند اچ پی، بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند.

تعمیر ایرپاد لنوو
تعمیر ایرپاد لنوو

مشکلات متعددی می‌تواند سلامت دستگاه ایرپاد لنوو را تهدید کند. از طرفی دیگر موارد مختلفی نیز وجود دارد که می‌تواند در روند فعالیت ایرپاد لنوو اختلال به وجود آورد. اما این‌ها دلیلی برای عدم رفع ایرادات ممکن و عدم تعمیر ایرپاد لنوو نخواهد بود. در ادامه برخی از مشکلات مهم در ایرپاد لنوو را با هم مرور می‌کنیم. برای هرکدام راهکاری را معرفی خواهیم کرد که خودتان در حد توان بتوانید آن را رفع نمایید. هدف ما ارائه بهترین راه حل‌های مربوط به رفع خطاهای موجود است.

توجه داشته باشید که شاید در برخی از موارد، مشکل به وجود آمده دقیقا به کارکرد خود ایرپاد مربوط ‌نشود. احتمال دارد خرابی ایرپاد به سخت افزار آن مربوط شود. یا حتی امکان دارد عمر باتری تمام شده که در این جا باید مشکل باتری را حل کنید. یا حتی احتمال دارد در سخت افزار منبع صوتی ایرپاد اختلالی به وجود آمده باشد.  

خلاصه در این خصوص مشکلات باید حتما به نمایندگی‌های معتبر تعمیر ایرپاد لنوو مراجعه کنید. باید بدانید برخی از مشکلات توسط کاربر حل شدنی است و برخی نیز جز حضور در نمایندگی راه حل دیگری ندارد.

تعمیر ایرپاد Lenovo ریست کردن ایرپاد

به عنوان اولین راهکار برای تعمیر ایرپاد لنوو، موضوع ریست فکتوری یا همان برگشت به تنظیمات کارخانه را معرفی می‌کنیم. همانطور که مشخص است استفاده از این ترفند، از جمله راهکارهای مرسوم در اکثر محصولات دیجیتالی است. به این خاطر که می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کرده و شرایط دستگاه را مثل روز اول نرمال کند. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا جفت ایرپاد را از درون باکس شارژ بیرون بیاورید. هر کدام از ایرپاد‌ها از یک پنل لمسی برخوردارند. آنها را چند ثانیه لمس کنید تا خاموش شوند. پس از آن همان پنل‌های لمسی را چند ثانیه لمس کنید تا مجدد روشن شوند.

در مرحله بعد لازم است که بر روی صفحه لمسی هر دو ایرپاد چهار بار ضربه بزنید. با این کار LED ایرپاد‌ها سبز می‌شود. در ادامه همان چراغ سبز خاموش خواهند شد. حالا باید ایرپاد‌ها را درون کیس قرار دهید. با این کار فرایند ریست فکتوری ایرپاد به اتمام خواهد رسید.

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل عدم سازگاری با سیستم عامل اندروید

زمانی امکان دارد با مشکل عدم سازگاری ایرپاد‌ها با سیستم عامل اندروید روبرو شوید. در اینجا ایرپاد‌ها روشن می‌شود اما نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یادتان باشد که شرایط اتصال ایرپاد با هر دیوایسی مانند گوشی، بر اساس ارتباط از راه بلوتوث است. برای اینکه بخواهید سازگاری بین ایرپاد و دیوایس مورد نظر را ایجاد کنید، باید هر دو دستگاه را از طریق ارتباط بلوتوثی باهم آشنا کنید.

برای تعمیر ایرپاد لنوو در ابتدا این وسیله را روشن کرده و در لیست بلوتوث دستگاه مد نظر، نام کیس ایرپاد را پیدا کنید. در نهایت در بین لیست نتایج مشخص شده، نام کیس ایرپاد را انتخاب نمایید. در ادامه شرایط سازگاری دستگاه با ایرپاد‌ها را فراهم آورید.

تعمیر ایرپاد لنوو
تعمیر ایرپاد لنوو

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل عدم ارتباط با دستگاه

مشکل دیگری که می‌توان آن را به عنوان یکی از ایراد‌های رایج معرفی کرد، خرابی در عدم ارتباط ایرپاد‌ها با دستگاه است. در مواقعی امکان دارد در حال شنیدن موسیقی هستید و یا دارید با دوست خود مکالمه می‌کنید، اما ناگهان صدا در ایرپاد قطع ‌شود. در این حالت ابتدا فاصله خود با دستگاه را بررسی کنید. شاید از دستگاه خود که می‌تواند گوشی یا تبلت و غیره باشد، بیش از اندازه فاصله گرفت‌اید. پس باید فاصله خود را کم کنید.

در شرایط دیگر امکان دارد دیگر وسایل الکترونیکی موجود در اطراف شما بر روی عدم کارکرد ایرپاد‌ها موثر باشند. در محیط پیرامون خود جستجو کنید و دستگاه‌های الکترونیکی موجود را خاموش کرده و یا از خود دور کنید.

اگر راهکارهای گفته شده تعمیر ایرپاد لنوو نتوانستند مشکل عدم ارتباط ایرپاد‌ها با دستگاه را حل کنند، دستگاه ( گوشی و یا تبلت و یا غیره ) را دوباره راه اندازی کنید. مثلا گوشی خود را ری‌استارت کنید. حتی می‌توانید کیس ایرپاد را یک بار خاموش روشن کنید. اگر مشکل شما سخت افزاری نباشد به احتمال زیاد خرابی در عدم ارتباط ایرپاد‌ها با دستگاه حل خواهد شد.

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل کیفیت صدای دریافتی از ایرپاد

گاهی مواقع امکان دارد ایرپاد سالم بوده و در حال مکالمه هستید، اما صدا کیفیت خوبی ندارد. یا حتی ممکن است صدا مدام قطع و وصل شود و یا دارای نویز باشد. در این شرایط مانند مشکل قبلی شاید نیازه فاصله خود را با دستگاه رعایت کنید.

در برخی مواقع نیز لازم است به هدف تعمیر ایرپاد لنوو محیط خود را بررسی کنید، شاید مانعی بین شما با دستگاه وجود دارد آن مانع را برطرف کنید. اگر به واسطه گوشی تلفن همراه دارید از ایرپاد استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما همراه داشتن گوشی تلفن همراه است. می‌توانید آن را در جیب خود قرار دهید.

اما اگر از طریق مک بوک یا تبلت خود به مکالمه می‌پردازید، رعایت فاصله ها را فراموش نکنید. نکته دیگری که می‌تواند در کیفیت صدا دریافت شده از ایرپاد تاثیرات منفی داشته باشد، روشن بودن wifi است. توجه داشته باشید که عملکرد در وای فای به واسطه چیپ W1 انجام می‌شود.

این قابلیت می‌تواند به راحتی در کیفیت عملکرد ایرپاد تاثیر منفی داشته باشد. در این شرایط اگر وای فای دستگاه خود را خاموش کنید، در زمان مکالمه افت کیفیت در صدای دریافت شده از ایرپاد برطرف خواهد شد.

تعمیر ایرپاد لنوو
تعمیر ایرپاد لنوو

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل عدم جایگیری مناسب

مشکل دیگر در زمینه تعمیر ایرپاد لنوو که برای کاربران یک دغدغه و چالش مهمی خواهد بود، مشکل عدم جاگیری مناسب ایرپاد در گوش است. برخی از مدل‌های ایرپاد لنوو از روکش سیلیکون‌های مناسبی برخوردارند. با استفاده از این روکش‌ها ایرپاد‌ها می‌توانند به راحتی درون هرنوع گوشی قرار بگیرند. اما ارائه این قابلیت برای همه مدل ایرپاد لنوو وجود ندارد.

پس باید دنبال چاره باشیم که بتواند این مشکل را رفع کند. اگر ایرپاد درون گوش به راحتی قرار نگیرد، شرایط استفاده از آن با اختلال همراه خواهد شد و می تواند موضوع آزاردهنده‌ای برای کاربر باشد.

کمپانی لنوو به طور کلی سایز ایرپادها را مطابق با سایز استاندارد گوش انتخاب می‌کند. اما امکان دارد کاربر در حال دویدن و یا راه رفتن با مشکل جایگیری ایرپاد درون گوش خود مواجه شود. در برخی از مدل‌ها کلاهک‌های خاصی در کنار ایرپاد ارائه می‌شود. استفاده از این کلاهک‌ها می‌تواند مشکل کاربر را رفع کند. در ادامه چند روش تعمیر ایرپاد لنوو را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بتوانید ایرپاد خود را به راحتی درون گوش قرار دهید.

اولین راهکار -  ایرپاد را بپیچانید

این همان حرکت قدیمی پیچاندن ایرپاد در گوش است. برخی از کاربران ایرپاد را در قسمت غضروفی پایین گوش خود قرار می‌دهند. با این حرکت قسمت باقیمانده ایرپاد آویزان می‌شود. در حال دویدن و یا راه رفتن سنگینی این قسمت می‌تواند موجب افتادن ایرپاد شود. برای رفع این مشکل، بخش اصلی ایرپاد را مقداری درون روزنه گوش خود فشار دهید و همزمان بچرخانید. جایگیری مناسب را فراهم می‌آورد.

دومین راهکار -  استفاده از چسب لاستیکی

راهکار دیگری که می‌توان اشاره نمود،  استفاده از چسب لاستیکی است. استفاده از این کار به هدف ایجاد اصطکاک بیشتر با گوش شما ایده خوبی است. به واسطه قیچی، در اندازه‌های کوچک یک سانتی چسب لاستیکی را برش دهید. آن را در قسمت اصلی تماس ایرپاد با گوش بچسبانید. یادتان باشد این ترفند بسیار کاربردی و ارزان قیمت است. می‌تواند شرایط نگهداری  ایرپاد در گوش شما را به بهترین نحو ممکن فراهم آورد.

سومین راهکار -  استفاده از روکش‌های سیلیکونی

برای اجرای این راهکار می‌توانید این نوع از روکش‌ها را از فروشگاه های محصولات دیجیتالی خریداری کنید. یا حتی می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر لنوو مراجعه نمایید. البته برخی از مدل‌های ایرپاد لنوو این شرایط را برای کاربران فراهم می‌آورند. مشکلی که برای این روکش‌های سیلیکونی وجود دارد این است که، اگر بر روی ایرپاد نصب شوند دیگر نمی‌توانید آنها را درون کیس قرار دهید.

تعمیر ایرپاد لنوو
تعمیر ایرپاد لنوو

چهارمین راهکار -  استفاده از روکش‌های AirPod Covers  سیلیکونی

راهکار چهارم استفاده از روکش برای تعمیر ایرپاد لنوو است. این ابزار را نیز می‌تواند از نمایندگی‌های معتبر و یا فروشگاه های لوازم دیجیتال خریداری کنید. این روکش‌ها نسبت به پوشش‌های سیلیکونی ضخیم تر هستند. می‌توانند شرایط نگهداری گوش کاربر را فراهم آورند. نکته دیگر داشتن قیمت مناسب‌تر آنها نسبت به روکش سیلیکونی است.

پنجمین راهکار -  استفاده از روکش‌های DamonLight  سیلیکونی

استفاده از این نوع روکش‌ها نیز راهکار مناسبی است. از جنس سیلیکون بوده و بسیار کوچک‌ و نازک‌ هستند. می‌توانند به راحتی شرایط سرخوردگی و لرزش ایرپاد درون گوش کاربر را از بین ببرند. از شرایط آرگونومیک برخوردارند. به همین خاطر بر خلاف راهکار‌های قبلی، در زمان قرار‌گیری این روکش بر روی ایرپاد می توانید ایرپاد‌های خود را به راحتی درون کیس قرار دهید. اما این راهکار از قیمت بالایی برخوردار است.

تعمیر ایرپاد لنوو
تعمیر ایرپاد لنوو

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل گم کردن ایرپاد

ایرپاد‌ها وسایل کوچکی هستند که امکان گم شدن در آنها زیاد است. این اتفاق زمانی که در گوش شما درست جای نگرفته باشند نیز بیشتر می‌تواند رخ دهد. در شرایطی که ایرپاد خود را گم کرده‌اید، می‌توانید از قابلیت بلوتوث کمک بگیرید. برای این حالت باید نسبت به شارژ بودن و روشن بودن ایرپاد مطمئن باشید.

در منطقه‌ای که به احتمال زیاد ایرپاد را گم کرده‌اید قرار بگیرید. وقتی که محیط ساکت است و مطمئن هستید که ایرپادها به دستگاه شما متصل هستند، از طریق دستگاه یک موسیقی را با نهایت بلندی صدا پخش کنید. در این حالت می توانید با کمی جستجو ایرپاد خود را پیدا کنید.

در این خصوص دو مورد زیر را همیشه رعایت کنید. ابتدا اینکه قابلیت لوکیشن را فعال نگه دارید. دوم حتما به شارژ بودن ایرپاد حساس باشید.

تعمیر ایرپاد Lenovo مشکل در کیفیت شارژ

خرابی دیگری که می‌توان به هدف تعمیر ایرپاد لنوو به آن اشاره داشت، مشکل در کیفیت شارژ این ابزار کاربردی است. قبل از هر چیز ساختار را بررسی کنید. آیا کیس به آداپتور متصل هست یا خیر ؟ آیا کابل شارژ سالم هست یا خیر ؟

یادتان باشد حتما از کابل شارژی استفاده کنید که مورد تایید کمپانی لنوو است. دیگر موردی که باید به آن توجه داشته باشید تمیزی کیس است. توجه داشته باشید که گرد و خاک می‌تواند شرایط اتصال در کیس را مختل کند.

از طرف دیگر حواستان به فعال بودن قابلیت Ear Detection باشد. در سیستم ایرپاد‌ها سنسورهای وجود دارند که می‌توانند گوش کاربر را شناسایی کنند. بر این اساس زمانی که ایرپاد از گوشت خارج شود، به صورت اتومات صدا قطع خواهد شد. این راهکار می‌تواند افزایش طول عمر باتری در ایرپاد را به همراه داشته باشد.

بعضی از کاربران عادت دارند از هر دو ایرپاد استفاده کنند. می‌توانید به هدف افزایش طول عمر و البته کاهش مصرف باتری و کمک به شارژ، تنها از یکی از ایرپاد‌ها استفاده کنید. در این حالت ایرپاد دیگر را درون کیس قرار دهید. برای تعمیر ایرپاد لنوو میتوانید به نمایندگی هدفون و هندزفری لنوو مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

اگر ایرپاد من در آب افتاد چکار کنم ؟

ایرپاد لنوو به نحوی ساخته شده است که می‌تواند در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد. در زمان افتادن درون آب و یا نفوذ رطوبت در ایرپاد، خونسردی خود را حفظ کنید. سریعا به واسطه یک حوله ایرپاد را خشک نمایید. در ادامه اجازه دهید به مدت ۱۲ ساعت بدون استفاده و خاموش در یک محل خشک قرار داشته باشد. پس از آن از ایرپاد استفاده کنید.

چه ابزارهایی وجود دارد که بتواند ایرپاد لنوو را محکم در گوش قرار دهد ؟

برای این کار دو ابزار را معرفی می‌کنیم. اول قلاب AhaStyle و دوم قلاب AirPod Grips. هر دو برای قرارگرفتن بهتر ایرپاد لنوو در گوش کاربر بسیار کاربردی هستند. می‌توانند به هدف رفع مشکل جایگیری و تعمیر ایرپاد لنوو گزینه مناسبی باشند. درروکش اولی بریدگی‌هایی وجود داردکه می‌واند جریان هوا را انتقال داده و مانع از عرق کردن و عفونت در محل گوش می‌شود. دومین مورد قلاب از جنس پلاستیک و سیلیکون است. از امنیت و مقاومت بالایی برخوردار است.

3 thoughts on “تعمیر ایرپاد لنوو

  • By علی - Reply

    من دوماهه ک ایرپاد لنوو xt92 استفاده میکنم اما این اواخر سمت راستی متصل نمیشه و چشمک میزنه و حتی درون کیس هم قرار میگیره ب چشمک زدن ادامه میده و شارژ نمیشه، چ کاری باید انجام داد؟ تشکر

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام، ارسال بفرمایید چک بشه

  • By مبین - Reply

    من یک لنگه از ایر پاد رو گم کردم و الان اون یکیش فقد هر کاری میکنم یک چراغ قرمز می نه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>