تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو

 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو

 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو :

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای لپ‌تاپ پیش بیاید و کار شما را به تعویق انداخته و حسابی دردسر ساز شود خرابی شارژر دستگاه شما می‌باشد. از آنجایی که شارژر لپ‌ تاپ یکی از ابزار ضروریِ آن است در صورت خراب شدن یا ایجاد اختلال در آن، دستگاه را به صورت کامل بی استفاده می‌کند؛ چرا که نه می‌توان آن را به برق زد و نه پس از خالی شدن باتری روشن می‌شود به همین جهت کاربران در اسرع وقت به فکر تعمیرشارژر لپ تاپ لنوو یا تعویض آن می‌افتند. در این حالت به علت قیمت‌ بالای شارژرهای فابریک معمولا تعمیر و بازیابی در اولویت قرار می‌گیرد. گفتنی است که خراب شدن شارژر لپ‌تاپ اگر چه مسئله‌ای ساده به نظر می‌آید اما در صورت عدم پیگیری، ممکن است منجر به آسیب‌هایی جدی‌تر یا حتی سوختن قطعه‌ای از دستگاه شما شود.

چرا که ورودی برق خود را از شارژر گرفته و تنها راه روشن یا خاموش ماندن آن شارژکردن باتری به وسیله‌ی شارژر می‌باشد. در این مواقع، بعد از خالی شدن باتری، اگر دستگاه شما روشن نشود، معمولاً کاربران بنا را بر ایراد داشتن خود دستگاه گذاشته و جهت تعمیر آن اقدام می‌کنند؛ لازم است بدانید که در چنین مواردی باید اول به سراغ شارژر دستگاه رفته و از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ همچنین می‌توانید دستگاه خود را با یک شارژر دیگر تست کنید، که در صورت شارژ گرفتن، متوجه ایراد شده و از سالم بودن خود دستگاه خیالتان راحت شود؛ در خیلی از موارد دیده شده که ایراد از شارژر می‌باشد.

لازم به ذکر است که شارژر‌های لنوو، ممکن است بر اثر مشکلاتی از قبیل : نوسان برق، افتادن از فاصله‌ی زیاد و ضربه خوردن، یا افتادن جسم سنگین روی آن دچار اختلال یا سوختگی شوند، ناگفته نماند که استفاده‌ی نادرست نیز مثل جا زدن سوکت با فشار و غیر اصولی، کشیدن زیاد سیم و.. تاثیر زیادی در خراب شدن آن دارد؛ توجه داشته باشید در صورتی که مایل باشید که از خرابی شارژر خود مطمئن شوید و بدانید که علت شارژ نگرفتن دستگاه ناشی از خرابی شارژر بوده و ربطی به خود لپ‌تاپ ندارد می‌توانید آن را تست کنید . همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از راه‌های تست آن استفاده از شارژر دیگری است. راه دیگر هم تست خود شارژر با اهم متر می‌باشد. در مواردی که فکر می‌کنید ایراد ممکن است از باتری باشد هم حتما اول شارژر خود را تست کنید تا از خراب یا سالم ماندن او مطمئن شده و بهترین تصمیم و اقدام را جهت تعمیربگیرید. اگر شارژر دیگری یا اهم متر در دسترس نداشتید حتما به نمایندگی لپ‌ تاپ لنوو، بخش تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو، مراجعه نمایید.  

 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو

در چه مواقعی شارژر احتیاج به تعمیر دارد

توجه داشته باشید که پس از تست شارژر در منزل یا مراکز تعمیر، و مطمئن شدن از خرابی و اختلال آن باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر آن نمایید تا بتوانید دوباره با همان کیفیت از شارژر و به دنبال آن از لپ‌تاپ خود استفاده نمایید. فراموش نکنید که تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو را حتما به نمایندگی لپ‌ تاپ لنوودر تهران، بخش تعمیر شارژر بسپارید. این مرکز با بهره‌گیری از اساتید خبره و متخصص این حوزه که همه مجرب و دوره دیده هستند و همچنین با در اختیار داشتن انواع تجهیزاتِ مدرن و پیشرفته، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. پس از مراجعه به مراکز اصلی و معتبر لنوو،  عیب‌یابی و دادن مشاوره‌ی اولیه‌ در‌باره‌ی قیمت و زمان نیاز جهت تعمیر به صورت تقریبی، معمولا در صورت مشاهده‌ی چند موردی که در ادامه شرح می‌دهم شارژر نیاز به تعمیر دارد.

·         از کار افتادن قطعات مدار :    

اجزای تشکیل دهنده‌ی مدار شارژر شامل مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC، خازن‌های مدار RCL) اولیه و خازن( می‌شوند. گفتنی است که از کار افتادن هر کدام از این قطعات روند کاری شارژر را دچار اختلال کرده و عدم سلامت هر یک آسیبی جدی به شارژر وارد می‌کنند. در این شرایط، جهت تعمیر شارژ لپ‌ تاپ لنوو، حتما باید تست آداپتور صورت بگیرد.

·         از کار افتادن برد آداپتور :

یکی دیگر از مشکلاتی که شارژر لپ‌تاپ را نیازمند بررسی و تعمیر می‌کند از کار افتادن برد آداپتور در آن می‌باشد. فقط توجه داشته باشید که برق ورودی آداپتور، AC 2207 می‌باشدکه بررسی آن نیازمند مهارت و تخصص و همچنین تجهیزات و ابزار لازم می‌باشد؛ توصیه می‌شود که عیب‌یابی و تعمیر این قسمت را حتما به تعمیرکاران خبره و حرفه‌ایه نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو، که در کنار تجربه و علم کافی،  دارای کارگاه‌های فنیِ مجهز نیز هستند؛ بسپارید. چرا که انجام این کار توسط خود فرد ممکن است خطراتی چون برق‌گرفتگی را به همراه داشته باشد. بنابراین هم برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر و هم جلوگیری از بروز هر گونه خطر کار را به کارشناسان تعمیرات بسپارید.

تست آداپتور لپ‌ تاپ چگونه انجام می‌شود ؟

 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو
 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم هنگام از کار افتادن قطعات مدار، قبل از تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو، باید تست آداپتور صورت گیرد. در این فرآیند که در واقع نوعی عملیاتِ عیب‌یابی است، کارشناس فنی و تعمیراتی به بررسی قطعاتی مانند برد، مدار و اجزای آنها می‌پردازد. انجام این کار تخصصی به این صورت است که کابل برق را به پریز مدار لامپ سری، وصل کرده تا لامپ خاموش روشن شود، بعد از اینکه لامپ روشن و خاموش شد کابل را از پریز جدا کرده و بعد از ۱۰ ثانیه مجدداً متصل کنید البته این بار لامپ مدار خاموش و روشن نمی‌شود.

بعد از یک دقیقه کابل را دوباره متصل کرده و لامپ روشن وخاموش می‌شود. اگر چه بعد از وصل کردن کابل آداپتور به برق و بررسی کردن ولتاژ آن، دفعات روشن و خاموش شدن لامپ و در کل مراحل آن، به همین روند باشد؛ آداپتور نیازمند تعمیر نمی‌باشد. لازم به ذکر است که طی کردن این مراحل و عیب‌یابی به این صورت، به هیچ وجه کار ساده‌ای نبوده و دارای مراحل و نکاتی تخصصی بوده که فقط در حیطه‌ی کاری تکنسین فنی نمایندگی تعمیر لپ‌ تاپ لنوو، بخش تعمیر شارژر لپ‌تاپ لنوو می‌باشد. گفتنی است که تست آداپتور یکی از راه‌هایی است که به کادر فنی نمایندگی کمک می‌کند که بتوانند بهترین و کارامد‌ترین روش را جهت تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو انتخاب و به اجرا دربیاورند.

تعمیرات شارژر لپ‌ تاپ لنوو چگونه انجام می‌شود ؟

 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو
 تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو

بعد از اینکه مراحل بررسی و عیب‌یابی شارژر و اجزای مختلف آن به پایان رسید؛ عملیات تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو، آغاز می‌شود. در این راستا قسمت معیوب شده‌ی شارژر به نسبت آسیبی که دیده است تعمیر و بازیابی یا در صورت نیاز تعویض می‌شود. اگر برد دچار مشکل شده باشد تعویض می‌شود تا شارژ دهی آداپتور مثل قبل صورت گیرد، مدارها نیز در صورت اختلال معمولاً تعویض می‌شوند. در صورتی که شدت آسیب دیدگی قطعات زیاد بوده و قابل تعمیر نباشند آداپتور تعویض می‌شود. ناگفته نماند که گاهی هم مشکل شارژر خیلی حاد نبوده و تنها با تعویض کابل قابل حل کردن می‌باشد اما در بعضی موارد شارژر شما قابلیت تعمیر نداشته و باید شارژر جدیدی را خریداری کنید.

چگونگی تعویض کابل شارژر لپ‌تاپ :

چنانچه کابل شارژر لپ‌تاپ دچار اختلال و خرابی شود؛ متخصصین و کادر فنی نمایندگی تعمیر لپ‌ تاپ لنوو، بخش تعمیر شارژر لپ‌تاپ، جهت تعمیر آن ابتدا شارژر را به طور کامل باز کرده و خازن‌های جدید را جایگزین خازن‌های سوخته و از کار افتاده‌ی شارژر می‌کنند. درگام بعد که مرحله‌ی نهایی کار می‌باشد کابل جدید را به بُرد شارژر لحیم می‌کنند. فقط توجه داشته باشید در صورتی که امکان خرید شارژر جدید برای شما میسر باشد، اقدام به خرید کرده و لپ‌تاپ خود را از خطرات احتمالی ناشی از خرابی کابل شارژر نجات دهید.

ایراد و اختلالات رایج در شارژر لپ‌ تاپ لنوو : 

  1. نفوذ آب، چای و هر گونه مایعات در آن
  2. فیک و بی‌کیفیت بودن سه راهی که شارژر را به آن وصل می‌کنید.
  3. خراب شدن سوکت شارژر و عدم توانایی شارژدهی
  4. داغ کردن بیش از حد معمولِ شارژر یا علائم اتصالی در آن
  5. عدم استفاده از محافظ هنگام شارژ کردن و آسیب‌های نوسان برق
  6. قطع شدن کابل شارژر، بخاطر باز و بسته کردن آن و جابجایی مداوم لپ‌تاپ
  7. روشن نشدن چراغ شارژر هنگام اتصال آن به برق
  8. قطع و وصل شدن یک دفعه‌ای جریان برق در شارژر و خاموش شدن لپ‌تاپ

روش تست کردن شارژ لپ‌ تاپ لنوو :

تست کردن شارژر کار چندان سخت و پیچیده‌ای نمی‌باشد و شما نیز می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. برای تست کردن شارژر نیازمند یک اهم متر هستید؛ درجه‌ی تنظیم آن را روی ولتاژ قرار می‌دهیم در مرحله‌ی بعد پراپ‌های منفی و مثبت را به اهم متر وصل می‌کنیم، گام بعدی شارژر لپ‌ تاپ را به برق متصل کرده و پراپ منفی را که اکثراً به رنگ مشکی است را به خروجی منفی شارژر و پراپ مثبت را که معمولاً قرمز رنگ می‌باشد را به خروجی مثبت آن وصل می‌کنیم. توجه داشته باشید که منظور از خروجی مثبت و منفی شارژر این است که سوکت‌های شارژر لپ‌تاپ دارای دو قسمت می‌باشند؛ قسمت اول مغزی آن که داخل سوکت شارژر قرار دارند، قسمت دوم لایه‌ی دوری سوکت شارژر که دور مغزی سوکت قرار گرفته است.

حال مغزی سوکت شارژر را خروجی مثبت و لایه‌ی دوری مغزی را خروجی منفیِ شارژر می‌گویند. دقت کنید که در حالت عادی، با وصل کردن پراپ‌های مثبت به خروجی مثبت و پراپ‌های منفی به خروجی منفی، اهم متر ولتاژ ۱۹v و گاهی کمی بیشتر را نمایش می‌دهد. نمایش این عدد به معنای درست بودن شارژر و ایراد داشتن دستگاه شما می‌باشد. البته منظور از کمی بیشتر یک عدد اعشاری کنار ۱۹ می‌باشد نه عدد بیست، اگر احیاناً عدد نشان داده شده ۲۰ باشد به معنای خراب بودن شارژر است. فقط مطمئن شوید که پایه‌های مثبت و منفی حتما همزمان با یکدیگر متصل شوند.

نکته‌ای که لازم است بدانید این است در صورتی که سری شارژر شما مغزی نداشته باشد و فقط دارای قسمت ۲ می‌باشد پراپ مثبت را داخل همان قسمت ۲ قرار داده و اتصالی را به همان قسمت هدایت کنید. فراموش نکنید که اطلاعات روی آداپتور را مطالعه کنید و نتیجه‌ی به دست آمده را با آنها مقایسه کنید این اطلاعات می‌توانند شما را در نتیجه‌گیری بهتر کمک کنند. همچنین جهت مطمئن شدن از خرابی یا سالم بودن شارژر خود بهتر است که این تست را چند بار تکرار کنید زیرا احتمال اینکه یکبار ولتاژ دهد و بار بعد ندهد، چند ثانیه بعد از ولتاژ‌دهی افت ولتاژ بگیرد، یا ولتاژ دهی آن به صورت رندوم باشد نیز وجود دارد.

راه‌های پیشگیری از آسیب دیدن شارژر :

  1. مراقبت از شارژر در مقابل نفوذ مایعات و آب‌خوردگی آن
  2. استفاده از آداپتور فابریک و مناسب برای شارژر
  3. مراقبت از شارژر در مقابل ضربه خوردن، افتادن و..
  4. درست جا زدن سوکت و فشار نیاوردن غیر اصولی
  5. استفاده از محافظ و مراقبت از شارژر در مقابل نوسان برق
  6. عدم کشیدن، پیچ‌خوردگی و خمیدگی بیش از حد سیم شارژر
  7. قرار ندادن شارژر در دسترس کودکان و حیوانات خانگی
  8. ملایمت و مراقبت از شارژر هنگام اتصال یا خارج کردن آن از برق
  9. مراقبت از شارژر و به ویژه سیم آن، هنگام قرار دادن در کیف و جا‌به‌جایی
  10. قرار ندادن شارژر در گرما و سرمای بیش از حد مانند: جلوی بخاری، اجاق، شوفاژ، نور مستقیم آفتاب و…
هزینه تعمیر شارژر لپ تاپ لنوو چقدر است؟

هزینه تعمیر شارژر لپ تاپ لنوو معمولا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میباشد

برای تعمیر شارژر لپ تاپ لنوو به کجا مراجعه کنیم؟

برای تعمیر شارژر لپ تاپ لنوو میتوانید به آدرس نمایندگی لنوو درتهران خیابان سهروردی خ خرمشهر پلاک ۸۱ مراجعه کنید

سخن پایانی :

شارژر لپ‌تاپ یکی از ابزار و وسایل حیاتی دستگاه است که در صورت خراب شدن کار با لپ‌تاپ را کاملا متوقف می‌کند. به همین جهت در مرحله‌ی اول تمام نکات اصولی مربوط به حفظ و نگهداری و استفاده‌ی بهینه از آن را بدانید تا کمتر دچار خرابی شده و شما را به دردسر نیندازد در مرحله‌دوم، چنان چه به هر علتی شارژر شما دچار اختلال یا آسیب شد اول دستگاه را با یک شارژر مشابه تست کرده تا از سلامت لپ‌تاپ مطمئن شوید؛ پس از آن جهت عیب یابی و تعمیر شارژر، حتما به نمایندگی تعمیر لپ‌ تاپ لنوو، بخش تعمیر شارژر لپ‌ تاپ لنوو، مراجعه نمایید تا شارژر شما توسط کادری مجرب و کارشناس که دوره‌ها و آزمون‌های لازم را جهت عیب‌یابی، تعمیر و تعویض شارژر و قطعات آن گذرانده‌اند و همچنین دارای تجهیزات لازم و به روز می‌باشند عیب‌یابی و تعمیر شود. توجه داشته باشید در صورت نیاز می‌توانید به آسانی شارژر دستگاه خود را با یک اهم متر و با توجه به اطلاعات روی آداپتور تست کرده و از خراب بودن یا نبودن آن مطمئن شوید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>