تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو :

همانطور که می‌دانید قاب لپ‌ تاپ ضمن اینکه به عنوان محافظ نمایشگر و دیگر قطعات عمل می‌کند. اولین قسمت از دستگاه است که به چشم می‌خورد و دیده می‌شود. به همین دلیل شکسته یا خراب شدن آن نمای دستگاه را بد کرده و ممکن است دیگر قطعات آن، نیز آسیب ببینند. طی تحقیقات و بررسی‌های تیم فنی و کارشناسان نمایندگی لنوو، قاب لپ‌ تاپ به دلایلی مانند افتادن، ضربه خوردن، باز و بسته کردن لپ‌تاپ و یا تمام شدن عمر مفید آن، ممکن است خراب شود. از آنجایی که ضربه خوردن و آسیب دیدن قاب اگر به موقع تعمیر یا تعویض نشود سلامتی  کیبورد و ال‌سی‌دی شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌هد، بنابراین تعمیر قاب لپ تاپ لنوو این قسمت بسیار مهم بوده و نمی‌توان آن را پشت گوش انداخت. حال، ممکن است برای شما نیز سوال باشد که در چه صورتی قاب لپ‌تاپ نیازمند تعمیر است.

باید بگوییم که عملیات تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، زمانی اجرا می‌شود که این بخش از دستگاه ترک خورده، کاملا شکسته، یا از جایش خارج شده باشد. لازم به ذکر است که در حالت سوم ال‌سی‌دی دستگاه نیز به شدت در معرض آسیب قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که یکی از دلایل مهم تعمیر و ترمیم قاب لپ‌تاپ، کمیاب بودن یا موجود نبودن آن در بازار، به دلیل توقف تولید همان مدل می‌باشد. فقط دقت کنید تعمیر شکستگی و آسیبِ قاب‌ لپ‌تاپتان را حتما به افراد مجرب نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو بخش تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، بسپارید.

نا گفته نماند که منظور از تعمیر قاب لپ‌تاپ، به معنای چسب ریختن داخل دستگاه شما نبوده و چسبی هم تحت عنوان چسب اصل وجود ندارد؛ چرا که به کار بردن هر مدل چسبی حین عملیات تعمیر و ترمیم نه تنها مشکل دستگاه شما را حل نمی‌کند ممکن است آسیب جدی‌تری نیز به آن وارد نماید. استفاده از چسب، شاید پروسه‌ی ترمیم قاب لپ‌تاپ را سرعت دهد اما اگر احتیاجی به تعمیر شکستگی داخل لپ‌تاپ پیدا کردید در نهایت راهی جز شکستن قاب‌های چسب خورده وجود نخواهد داشت.

چسبی که در لپ‌تاپ ریخته شود قسمت ال‌ای‌دی، مادر برد و همچنین برد پاور را به قسمت قاب دستگاه می‌چسباند؛ به همین دلیل هنگام باز کردن لپ‌تاپ و در نهایت مجبور به شکستن قاب آن، صدمات زیادی را به لپ‌تاپ وارد می‌کند از این رو متخصصین و افراد متبحر این حوزه هرگز اقدام به چنین کاری نکرده و چسب ریختن را امری بسیار خطرناک نیز می‌دانند. بنابراین حتما در انتخاب مرکز و تعمیرکارِ دستگاه خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشید و سعی کنید به نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعمیر قاب لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو
تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو

دلایل رایج خراب شدن قاب لپ‌ تاپ لنوو :   

متاسفانه امروزه خراب شدن قاب لپ‌تاپ نیز یکی دیگر از معظلات این دستگاه به حساب آمده و کاربران زیادی را درگیر این مشکل کرده است. طی تحقیق و بررسی‌های جامعِ انجام شده توسط تیم فنی و متخصصِ نمایندگی لنوو، این مشکل دلایل رایجی دارد که در اکثر اوقات دلیل خرابی قاب لپ‌تاپ‌ها می‌باشند. در ادامه به توضیح چند مورد می‌پردازیم.

·         افتادن و ضربه خوردن :

همانطور که می‌دانید امروزه لپ‌تاپ نقشِ یکی از وسایل سیار و قابل حمل را برای افراد دارد؛ دانشجویان، کارمندان، معلمان و دانش‌آموزان جهت انجام کار‌های روزانه، حسابداری و تحقیقاتی خود معمولاً دستگاه لپ‌تاپ را با خود جابه‌جا می‌کنند از این رو افتادن آن از روی ارتفاع، ضربه خوردن و در کل آسیب‌های سخت‌افزاری امری رایج و معمولی به حساب می‌آید. نکته‌ی مهمی که در این راستا باید به آن توجه شود این است که هنگام حمل دستگاه حتماً آن را در کیف‌های محافظ دار مخصوص لپ‌تاپ که ضخامت کافی را دارند و هنگام افتادن کمترین آسیب به لپ‌تاپ وارد می‌شود بگذارید.

سعی کنید از جابه‌جا کردن دستگاه با وسایل نقلیه‌ی غیر ایمنی مانند موتور یا دوچرخه بپرهیزید. از بردن لپ‌تاپ به تفریحات دوستانه و همکاری در جاهایی که خطر افتادن بیشتر است مانند کوهنوردی و ارتفاعات و… پرهیز نمایید. اگر چه با رعایت این نکات نمی‌توان اتفاقات و خطراتی که ممکن است برای لپ‌تاپ شما پیش بیاید را متوقف کرد اما می‌توان آنها را به حداقل رسانده و مراقبت بیشتری از لپ‌تاپ کرد که در نتیجه باعث طول عمر دستگاه و استفاده‌ی بهینه‌ی شما می‌شود.

·         طرز استفاده‌ی نادرست :

یکی دیگر از دلایل خراب شدن قاب لپ‌تاپ لنوو، که توسط متخصصین و کارشناسان نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، گزارش شده است استفاده‌ی نادرست و باز و بسته کردنِ مکرر درب لپ‌تاپ و صفحه نمایش است. پیشنهاد اساتید و متخصصین حوزه‌ی تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، جهت پیشگیری یا به حداقل رساندن خرابی‌های ناشی از استفاده‌ی زیاد از درب این است که برای استفاده نکردن از دستگاه به مدت کم و محدود از خاموش کردن و باز و بسته کردن آن بپرهیزید و سعی کنید در این مواقع صفحه‌ی آن را روشن گذاشته و از گزینه‌ی sleep استفاده نمایید. و گزینه‌ی خاموش کردن و بستن لپ‌تاپ را برای زمانی بگذارید که کار شما تمام شده و قصد روشن کردن آن را بعد از تایم کمی ندارید زیرا یکی دیگر از دلایل رایج آسیب دیدن لولا و قاب لپ‌تاپ همین موضوع می‌باشد و تنها راه پیشگیری نیز کمتر باز و بسته کردن آن است.

سرعت عمل و کیفیت کار نمایندگی لپ‌تاپ لنوو :    

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو
تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو

گفتنی است که انجام کلیه‌ی خدمات عیب‌یابی، تعمیر و ترمیم، تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، تعویض قطعه و… در نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بدون اتلاف وقت و ماندن در صف انتظار، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. پس از تحویل دستگاه شما، کارشناسان نمایندگی، لپ‌تاپ را با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات با دقت و وسواس بالا عیب‌یابی کرده تا بتوانند قسمت آسیب دیده و دلایل آن را شناسایی و با تخصص و علم روز جهت تعمیر و بازیابی آن اقدام نمایند. همانطور که می‌دانید ناقص یا خراب ماندن قطعه یا قسمتی از دستگاه حتی اگر در زمان تحویل اختلالی در روشن شدن یا روند لپ‌تاپ ایجاد نکند اما در بلند مدت آسیب جدی به دیگر قطعات آن وارد می‌کند به همین دلیل تمامی مراحل بررسی و تعمیر باید توسط افراد متبحر و دوره دیده‌ی نمایندگی‌های لنوو، انجام گردد، تیم فنی و مجرب نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، تبحر و تسلط ویژه‌ای در زمینه‌ی تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو دارند؛ بنابراین در کنار سرعت عمل، از صحت و سلامتی کالای خود نیز مطمئن باشید. کلیه‌ی خدمات این مرکز به همراه گارانتی به شما ارائه شود.

هزینه‌ی تعمیر قاب لپ تاپ لنوو :

یکی دیگر از نکات مهمی که در زمینه‌ی تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، باید گفته شود هزینه‌ی این کار می‌باشد که بدون شک برای تمامی کاربران مهم می‌باشد. همه‌ی ما می‌دانیم که عملیات تعمیر و به ویژه تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، که یکی از بخش‌های تخصصی تعمیرات است با هزینه‌های متفاوت و اکثرا بالا، انجام می‌پذیرد. مراکز فرعی و غیر رسمی زیادی هستند که نسبت به نمایندگی‌های لنوو، برای تعمیر قاب لپ‌تاپ هزینه‌ای را دریافت می‌کنند که در واقع با تعویض قاب، آن هم به صورت اورجینال برابری می‌کند . از آنجایی که اکثر مواقع یکی از دلایل مهم تعمیر قاب توسط کاربران، صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌باشد؛ این هزینه برای آنها نجومی و خارج از توان است.

اما در نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای این حوزه ضمن سواد و تجربه، تجهیزاتی فنی و ابزاری پیشرفته نیز در اختیار دارند؛ از سویی دیگر کلیه‌ی خدمات تعمیر با هزینه‌ای معقول، منصفانه و مقرون به صرفه نسبت به دیگر مراکز انجام می‌شود. تا در کنار لبخند رضایت از خدمات تعمیرات، درگیر هزینه‌های سنگین نیز نشوید. لازم به ذکر است در صورتی که تیم فنی تعمیرات به این نتیجه برسد که تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، بیشتر از هزینه‌ی تعویض می‌شود و یا حتی با آن برابری می‌کند حتما جهت تعویض آن اقدام کرده و قاب اصل و اورجینال را جایگزین قاب شکسته و خراب شده می‌نمایند تا به کاربران و مشتریان کمک کنند که با همان کیفیت و کارایی از لپ‌تاپ خود استفاده کرده و باعث طول عمر آن هم باشند.

روش تعمیر قاب لپ تاپ لنوو :  

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو
تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو

از دیگر نکات مهمی که در زمینه‌ی تعمیر قاب لپ تاپ لنوو باید به آن توجه کرد این است که تعمیر قاب ، مانند تعمیرات الکترونیکی نبوده که به عنوان مثال با راه‌اندازی مدار‌های از کار افتاده بتوان آن را احیا و بازیابی کرد. دلایل خرابی قاب لپ‌تاپ شکستن، ترک برداشتن و یا شل شدن لولا‌های آن می‌باشد. در صورت شکسته شدن یا شل شدن لولاها که منجر به از دست رفتن استحکام قاب لپ‌تاپ می‌شوند؛ می‌توان لولاها را تعمیر و بازیابی کرده و مشکل قاب را از این راه حل کرد. گفتنی است که بیشتر تعمیرکاران غیر حرفه‌ای اکثر اوقات هنگام مواجه شدن با قاب شکسته یا ترک خورده‌ی لپ‌تاپ اقدام به چسب زدن آن می‌نمایند.

که این کار از نظر متخصصین نمایندگی‌های تعمیر لپ‌تاپ لنوو کاری غیر اصولی و خطرناک می‌باشند این کار فقط در ظاهر قاب لپ‌تاپ را ترمیم می‌کند اما در واقع بعد از گذشت مدتی چسبِ زده شده روی پیچ و اتصالات قاب، منجر به شکستن و خورد شدن این بخش‌ها شده و خسارات جبران ناپذیری را به شما وارد می‌کند؛ یکی از راه‌های اصولی که در نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو بخش تعمیر قاب لپ‌تاپ، توسط کارشناسان انجام می‌شود این است که قسمت‌های شکسته و از بین رفته‌ی قاب را ساخته و با قسمت‌های سالم قاب همسان سازی می‌کنند.

انجام این کار به این صورت می‌باشد که در قاب‌ها و لولا‌های جنس فلزی و چدنی با جوش دادن و اما در قاب‌های فایبر گلاس با لحیم دادن از پلاستیک و ساختن رنگ مناسب، انجام می‌پذیرد. نیروی فنی و کارکشته‌ی نمایندگی تمام تلاش خود را در راستای تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، به بهترین وجه ممکن می‌کند اما در صورتی که آسیب و شکستگی قاب به حدی بوده که قابل تعمیر نباشد اقدام به تعویض آن می‌نمایند.

نمایندگی تعمیرات لپ‌تاپ لنوو :

یکی از مراکز مهم و دپارتمان‌های تخصصی، که کلیه‌ی سرویس‌های عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی لپ‌تاپ از جمله تعمیر قاب لپ تاپ لنوو را به صورت حرفه‌ای با استفاده از کادری دوره دیده که انواع تجهیزات را در اختیار دارند انجام می‌دهد نمایندگی تعمیرات لپ‌تاپ لنوومی‌باشد. همه‌ی ما می‌دانیم که عیب‌یابی و تعمیر لپ‌تاپ کاری بسیار حساس بوده که در کنار دقت و وسواس نیاز به علم و تجربه دارد؛ بنابراین تنها راه دریافت خدمات مطمئن از کادر فنی، مراجعه به نمایندگی‌های رسمی لنوو می‌باشد؛ مراکزی که دارای جواز کسب و گواهینامه‌ی رسمی نام لنوو هستند. چرا که افراد شاغل در این مجموعه همه دارای مهارت و علمی خاص در زمینه‌ی تعمیر لپ‌تاپ به ویژه تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو می‌باشند.

همانطور که بیشتر گفتیم تولید درصد بالایی از مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های لنوو، و به دنبال‌ آن قاب‌های این مدل‌ها متوقف شده است. به همین جهت تلاش برای تعویض فریم بعضی از مدل‌های لپ‌تاپ لنوو کاری بی‌فایده بوده و هر چقدر که هم در گوگل و مراکز مختلف سرچ کنید نتیجه‌ای ندارد. از سویی دیگر استعلام و خرید این قاب‌ها از سایت‌های خارجی، در صورتی که به سختی همان مدل یافت شود به علت هزینه‌های بالای ارسال و ایاب و ذهاب کاری به صرفه نمی‌باشد. به همین جهت، منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین کار تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو، توسط نمایندگی‌های رسمی این کمپانی می‌باشد.  

وقتی قاب لپ تاپ من شکست چی کار باید بکنم؟

در صورت شکستن قاب لپ تاپ شما بهترین کار این هستش که قاب لپ تاپ خود را باز و بسته نکنید که بیشتر به لپ تاپ صدمه وارد نشود و برای تعمیر به مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کنید.

برای تعمیر قاب لپ تاپ باید به کجا مراجعه کنم؟

برای تعمیر قاب لپ تاپ لنوو میتونید به مرکز نمایندگی لنوو که آدرس و شماره تماس آن داخل سایت میباشد مراجعه کنید تا در سریعترین زمان ممکن لپ تاپ شما درست شود.

سخن آخر :

از آنجایی که محافظت از قسمت حساس و آسیب‌پذیر لپ‌تاپ بر عهده‌ی بدنه یا قاب دستگاه است. در صورت مشاهده‌ی هرگونه ترک یا شکستگی به علت استفاده‌ی نادرست و بازو بسته کردن زیاد دستگاه، گذاشتن لپ‌تاپ در معرض گرما یا سرمای شدید، ضربه خوردن و برخورد لپ‌تاپ به زمین و یا افتادن جسم سنگینی روی آن اولین اقدام شما مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر قاب لپ تاپ لنوو، به منظور عیب‌یابی و تعمیر قاب یا بدنه‌ی لپ‌تاپ باشد.

توجه داشته باشید که حتما به مراکزی مراجعه کنید که تعمیر قاب لپ‌تاپ لنوو را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌دهند، تعمیر انواع لولا‌های چرخشی و تاشو در آن پذیرفته شود و جوش دادن پلاستیک و رنگ مدل‌های مختلف قاب‌های پلاستیکی را نیز انجام دهند؛ همچنین هزینه‌ی تقریبی تعمیر را نیز پرسیده و مد نظر داشته باشید معمولاً هزینه‌های تعمیر به عواملی مانند مقدار و نوع خرابی قاب که شامل شکسته بودن یا ترک برداشتن آن می‌شود، نوع جنس قاب و مدل دستگاه شما بستگی دارد و مقدار هزینه متغیر می‌باشد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید. 

 

6 thoughts on “تعمیر قاب لپ تاپ لنوو

  • By ترابی - Reply

    سلام
    قاب لب تاب لنوو مدل s510 تعویض میکنید

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام بله انجام میشه

  • By Vaji - Reply

    قاب کامل s510p تاچ رو تعویض می کنید

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام، متاسفانه قاب های لپ تاپ s510 فعلا موجود نیست

  • By Mohammad - Reply

    سلام وقتتون بخیر
    لپ تاپ من idea pad 5 و پس از خرید، حدودا بعد دو ماه چسب قاب متصل کننده قاب و صفحه نمایش، باز شده و طی باز و بسته شدن های آتی، موجب شکستگی قاب شده. بنده از گارانتی استفاده نکردم و به تعمیرکار دادم و قاب رو عوض کردن، متاسفانه الان بعد ۶ ماه، دقیقا از سمت دیگه قاب (دقیقا قرینه اش، پایین سمت چپ) همین مشکل پیش اومده اما قاب سالمه و چسبش داره باز میشه، چه راهکاری پیشنهاد میکنید که دیگه این مشکل بعد تعمیر بوجود نیاد؟ چون هزینه بره (حدودا یه تومن) و خب زمان زیادی هم صرف میشه واسه درست کردنش

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام، باید ارسال بفرمایید تا توسط تکنیسین دیده بشه و بهترین راه کار خدمتتون ارائه بشه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>