تعویض قاب تبلت لنوو

تعویض قاب تبلت لنوو

تعویض قاب تبلت لنوو :

همانطور که می‌دانید امروزه محصولات الکتریکی از جمله تبلت، گوشی‌، لپ‌تاپ و.. قیمت بسیار بالایی دارند به همین جهت تعمیرات این کالاها نیز رواج زیادی پیدا کرده‌اند. و بسیاری از کاربران و مشتریان بعد از مشاهده‌ی ایراد یا اختلال، در کالای خود به جای خرید مجدد به دنبال تعمیر یا تعویض قطعه می‌باشند. که البته این کار با توجه به قیمت‌های نجومی تبلت، لپ‌تاپ و… شاید منطقی‌ترین کار باشد. یکی از قطعات مهم و کارامد در تبلت، موبایل، لپ‎‌تاپ و دیگر وسایل الکتریکی که بیشتر از دیگر قطعات در معرض آسیب و خرابی و قاعدتاً نیازمند تعمیر است، قاب می‌باشد. یکی از خدمات ارزنده و پرطرفدار در زمینه‌ی تعمیرات تبلت، تعویض قاب تبلت لنوو است.

این قسمت در مدل‌های مختلف تبلت‌های لنوو بسیار آسیب‌پذیر بوده و معمولا زودتر از دیگر قطعات آن دچار خط و خش و شکستگی می‌گردد. بهتر است قبل از دلایل آسیب و نحوه‌ی تعمیر و تعویض آن اول بدانیم که قاب تبلت دقیقا به کدام قسمت از آن گفته می‌شود. این قطعه همان قاب و شاسی آن است که معمولاً از جنس پلاستیک، شیشه یا فلز است. قاب تبلت معمولاً دور تا دور آن را گرفته و قطعات مهم دستگاه از جمله مدارها، پردازنده، آی‌سی‌ها، برد، رم، هارد و… را احاطه کرده است. ناگفته نماند که در بعضی از مدل‌های تبلت، علاوه بر بدنه قطعات دیگری مانند: دکمه‌ی هوم تبلت،کلید‌های پاور و ولوم، جک هدفون، میکروفون و اسپیکر، دوربین یا لنز شیشه‌ای آن، اسلات نصب مموری کارت و سیمکارت، فریم ال‌سی‌دی، و دیگر قطعات مشابه این موارد نیز جزء قاب به حساب می‌آیند.

البته اینکه دقیقا کدام قطعات جزء قاب و شاسی محسوب می‌شوند ارتباط مستقیم با مدل تبلت دارند، بنابراین روند تعویض قاب تبلت لنوو، علاوه بر مدل تبلت، و میزان آسیب وارد شده به آن به قطعاتی که جزء قاب تبلت محسوب شده و باید تعویض شوند نیز بستگی دارد. از سویی دیگر قیمت قاب و شاسی بسته به مدل و قیمت تبلت متفاوت می‌باشد.

از آن جایی که تعویض قاب و حتی تشخیص اینکه کدام اجزای آن نیاز به تعویض دارند کاری تخصصی بوده و نیازمند تجربه و تبحر می‌باشد توصیه می‌کنیم که در صورت آسیب دیدن قاب تبلت خود، حتما به نمایندگی تعمیر تبلت لنوو، بخش تعویض قاب تبلت لنوو، مراجعه کرده و از تلاش کردن جهت تشخیص یا باز کردن قاب در منزل خودداری کنید. کارشناسان و تعمیرکاران نمایندگی علاوه بر علم و سابقه در این کار دارای تجهیزات مدرن و فنی جهت عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعه می‌باشند.  

تعویض قاب تبلت لنوو
تعویض قاب تبلت لنوو

چه خطراتی سبب آسیب زدن به قاب تبلت می‌شوند ؟

گفتنی است که کیفیت تبلت شما تاثیر زیادی روی کارکرد قاب و شاسی و مقدار ماندگاری آنها دارد؛ به همین جهت بهترین کار هنگام خرید این محصولات ظریف و آسیب پذیر توجه به برند و رضایت مشتریان از خرید آن می‌باشد. لنوو یکی از برند‌های معتبر و کاربر پسند در زمینه‌ی تولید انواع محصولات الکتریکی است که سالهاست نامی خوش را برای خود ثبت کرده است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از خرید این محصول پر کاربرد، حتما در مورد کیفیت و میزان دوام قطعات آن، متریال استفاده شده در ساخت شاسی و قاب و.. تحقیقات کافی را داشته باشید. زیرا جنس قاب تبلت تاثیر زیادی در ماندگاری یا آسیب‌پذیر بودن آن دارد؛ ضمن اینکه معمولاً با استعلام قیمت آن می‌توانید پی به خیلی از موارد ببرید.

نا گفته نماند کارشناسان فروش و مشاورین کمپانی لنوو، در نمایندگی لنوو حضور داشته و پاسخگوی تمام سوالات و ابهامات شما هستند. در ادامه باید بگوییم که آسیب‌های فیزیکی بیشترین میزان خرابی را در قاب و شاسی تبلت به وجود می‌آورند. افتادن تبلت از فاصله، افتادن اشیاء سنگین روی آن، فشار آمدن به تبلت و در کل هر نوع ضربه و آسیب فیزیکی به دستگاه با توجه به جنس قاب و شاسی آن خرابی و شکستگی به بار می‌آورد.

و به دنبال آن باید به فکر تعویض قاب تبلت لنوو باشید. نا گفته نماند در بعضی موارد استفاده‌ی نادرست کاربران باعث می‌شود خط و خش زیادی روی قاب تبلت ایجاد شده یا حتی رنگ بدنه و قاب آن تغییر و حالت کهنگی و رنگ پریدگی بگیرد، یکی از کارهای نادرستی که تاثیر زیادی روی رنگ دستگاه شما می‌گذارد استفاده از الکل روی بدنه و قاب تبلت به صورت مستقیم است. در این موارد نیز بهترین کار تعویض قاب تبلت لنوو است، در واقع این تنها کاری است که می‌تواند به دستگاه شما ظاهری زیبا نو و تمیز ببخشد.

تعویض قاب تبلت لنوو
تعویض قاب تبلت لنوو

در چه شرایطی قاب تبلت نیازمند تعویض است ؟

مواردی که در بالا اشاره کردیم مجموعه آسیب‌ها و خطراتی هستند که معمولا شما را مجبور به تعویض قاب می‌نمایند. اما با توجه به هزینه‌هایی که باید برای تعویض قاب و قطعات همراه به آن پرداخت کرد. گاهی پیش می‌آید که ترجیح کاربران اولویت بندی بوده و تعویض قطعه را برای موارد ضروری و حل نشدنی بگذارند. مثلا خط و خش و تغییر رنگ اگر چه تاثیر منفی زیادی روی ظاهر و زیبایی تبلت شما می‌گذارد اما آسیبی به کارکرد آن وارد نمی‌کند به همین جهت گاهی مشتری خود ملزم به تعویض قاب نکرده و ترجیح می‌دهد با استفاده از یک گارد یا روکش متناسب با مدل تبلتِ خود مشکل را حل کند. اما اگر آسیب وارد شده به دستگاه روند استاندارد آن را مختل یا باعث خرابی و ضرر به دیگر قطعات آن شده و سبب به وجود آمدن ایراد و مشکلات دیگری در دستگاه شود. در چنین مواردی تعویض قاب تبلت لنوو، قطعاً انتخاب اول کاربران می‌باشد.

در صورت خرابی قاب چه مشکلاتی برای تبلت به وجود می‌آید؟

گفتنی است که آسیب دیدن قاب تبلت، با توجه به میزان آسیبی که به آن وارد شده است سبب ایجاد مشکلات زیادی برای دستگاه شما می‌شود. یکی از بدترین حالت‌های آسیب، بد فرم شدن بدنه‌ی تبلت است به صورتی که قاب دستگاه دچار انحنا شده و کار با آن غیر ممکن می‌شود. یکی دیگر از موارد شایعی که بر اثر آسیب دیدن قاب به وجود می‌آید؛ ایجاد نویز و اختلال در اسپیکر‌ها و خراب شدن صدای دستگاه است. اختلال در آنتن دهی دستگاه و سیم‌کارت و عدم اتصال به وای‌فای از دیگر مشکلات خرابی جدی و شکستگی قاب تبلت است.

همچنین ایجاد مشکل در قاب و فریم ال‌سی‌دی علاوه بر تاثیر منفی در کیفیت تصویر و صفحه‌ی تبلت، دوربین، عکس‌ها و ویدئوها را نیز بی‌کیفیت کرده و کارکردشان مختل می‌نماید. شکستن و از کار افتادن چراغ تعبیه شده در پشت تبلت و حتی خراب شدن باتری آن از دیگر مشکلات مشاهده شده هنگام شکستن قاب و شاسی تبلت است. با توجه به موارد گفته شده نتیجه می‌گیریم که تعویض قاب تبلت لنوو، ارتباط زیادی به مدل و قیمت تبلت و همچنین تجهیزات جانبی آن دارد.

تعویض قاب تبلت لنوو
تعویض قاب تبلت لنوو

شیوه‌ی تعویض قاب تبلت لنوو به چه صورت است ؟

اگر قاب تبلت شما به هر دلیلی دچار آسیب و شکستگی شد با توجه به مقدار و شدت آسیب وارد شده به آن، و شیوه‌ی برطرف کردن مشکلات ایجاد شده تصمیم‌گیری‌های لازم جهت تعمیر و بازیابی یا تعویض آن صورت می‌گیرد. در هین راستا اولین اقدام مراجعه به نمایندگی تعمیر تبلت لنوو، بخش تعویض قاب تبلت لنوو، است. در این مرکز معتبر کادر فنی پس از دریافت دستگاهِ شما، با استفاده از ابزار پیشرفته و تجهیزات مدرنی که در اختیار دارند اقدام به عیب‌یابی دستگاه نموده و موارد لازم را جهت تعویض قاب و بازیابی تبلت انجام می‌دهند. همانطور که اشاره کردیم بعضی مواقع آسیب وارد شده تنها به قاب تبلت بوده و با تعویض آن مشکل حل شده و کارکرد دستگاه به روال عادی بر‌می‌گردد.

اما در بعضی موارد که ضربه‌ی وارد شده به دستگاه جدی‌تر بوده نیاز است که قطعات مرتبط با قاب از جمله اسپیکر، لنز دوربین، کلید‌های پاور و ولوم و… نیز تعویض شوند. این موارد پس از بررسی و عیب‌یابی دقیق مهندسین و متخصصین مجموعه مشخص و با هماهنگی و رضایت شما انجام می‌پذیرد. در این مرحله اولین گام انتخاب یک قاب اورجینال و البته متناسب با مدل تبلت شما می‌باشد.

تعمیرکاران نمایندگی تعمیر تبلت لنوو، جهت تعویض قاب تبلت لنوو، با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای که در دسترس دارند؛ پیچ و مهره‌های مربوط به قسمت قاب و شاسی را باز کرده و قاب شکسته و آسیب دیده را هم از فریم جلو و هم از قسمت پشتِ دستگاه جدا می‌کنند. این کار نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و در مراکز رسمی لنوو، با احتیاط و وسواس بالایی صورت می‌گیرد. بعد از اینکه کم‌کم و با دقت، قاب آسیب دیده را از تبلت جدا کردند؛ نصب و کارگذاری قاب جدیدِ اورجینال و سازگار با دستگاه شما آغاز می‌شود. این کار از آغاز تا پایان با ظرافت چشمگیری صورت می‌گیرد تا پس از اتمام کار علاوه بر کیفیت کارایی تبلت زیبایی ظاهری آن نیز مانند گذشته باشد.

تعویض قاب تبلت لنوو
تعویض قاب تبلت لنوو

آیا ممکن است از خراب شدن قاب تبلت پیشگیری کرد ؟

لازم به ذکر است که اگر دنبال راهی هستید که خود را درگیر پروسه‌ی تعمیر و تعویض قاب تبلت و هزینه‌های مربوط به آن نکنید تنها گزینه‌ی جایگزین، مراقبت درست از تبلت و پیشگیری از هر گونه آسیب به این قطعه می‌باشد. همانطور که گفتیم رایج‌ترین دلیل آسیب دیدن قاب تبلت لنوو، ضربه خوردن و آسیب‌های فیزیکی می‌باشد؛ بنابراین بهترین و منطقی‌ترین راه برای پیشگیری از وارد شدن این مشکلات به قاب تبلت، استفاده از یک کاور محکم برای دستگاه جهت حفاظت و ضد ضربه کردن آن می‌باشد.

شما می‌توانید برای حمل و جابجایی دستگاه خود، از نمایندگی تبلت لنوو، که دارای انواع لوازم جانبی مربوط به مدل‎‌های مختلف تبلت است، کیف و گاردی محکم که دستگاه شما در مقابل افتادن، خیس شدن، و مشکلات احتمالی دیگر محافظت می‌کند تهیه کنید. ضمن اینکه استفاده از کاور مناسب، تبلت شما را در مقابل خط و خش‌هایی که در اثر استفاده‌ی روزمره به وجود می‌آیند نیز محافظت می‌کند. نکته‌ی دیگری که در نگهداری هر چه بهتر قاب تبلت باید بدانید این است که به هیچ وجه برای تمیز کردن آن از شوینده‌های اسیدی و الکل استفاده نکنید. در نهایت با توجه به قیمت‌های بالای تبلت و قطعات اورجینال آن، یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از خرابی، و نگهداری بهتر خریداری و استفاده از یک کاور یا همان محافظ خوب و مناسب مدل تبلت شما می‌باشد.  

منظور از پر ریسک یا کم ریسک بودن تعویض قاب تبلت لنوو، چیست ؟

گفتنی است که مقداری از هزینه‌های تعویض قاب تبلت لنوو، مربوط به پر ریسک یا کم ریسک بودن تعویض قاب است. منظور از ریسک در این پروسه این است که با توجه به مدل، کیفیت و قیمت تبلت، در بعضی از آنها تاچ و ال‌سی‌دی با فریم قاب تبلت یکدست بوده و هنگام تعویض همه‌ی این قطعات در کانال تعویض قرار می‌گیرند؛ در این مدل با توجه به اینکه ممکن است آسیبی  به ال‌سی‌دی تبلت نیز وارد شود، روند تعویض در دسته‌ی پر ریسک قرار می‌گیرد.

اما در آن دسته از تبلت‌ها که تاچ و ال‌سی‌دی جزء فریم قاب نیستند و هنگام تعویض به راحتی از قاب جدا می‌شوند و قاعدتاً آسیبی هم به آنها وارد نمی‌شود را می‌توان در گروه کم ریسک قرار داد. توصیه‌ی ما به شما این است که هنگام خرید تبلت در کنار دیگر گزینه‌های ضروری، این مورد را نیز مد نظر داشته باشید تا در صورت پیشامد و نیاز به تعمیر یا تعویض قاب، دیگر قطعات آن درگیر نباشند.

سخن آخر:

قاب تبلت یکی از قطعات مهم تبلت است که ضمن تاثیر زیاد آن در زیبایی دستگاه، اطراف تبلت را گرفته و قطعات مهم آن را در بردارد. از آن جایی که این قطعه‌ی مهم و لازم بیشتر از هر قسمت دیگری در معرض خطر و آسیب فیزیکی است. میزان دوام و کیفیت آن را در برابر اتفاقات احتمالی می‌توان از روی برند، مدل، قیمت و… سنجید؛ بنابراین توصیه‌ی ما به شما این است که هنگام خرید تبلت حتما از برند‌های معروف و کاربرپسند مانند لنوو، استفاده کرده و با استفاده از مشاوره‌های رایگان کارشناسان نمایندگی که به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شوند بهترین مدل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

در صورت آسیب جدی و شکستن قاب، جهت پیشگیری از خراب شدن دیگر قطعات آن در اسرع وقت اقدام به تعویض قاب تبلت لنوو نمایید. همچنین برای مراقبت بهتر و پیشگیری حدودی از خطرات فیزیکی و خط و خش روی قاب دستگاه، از یک کاور یا کیف محکم و ضد ضربه، متناسب با مدل تبلت خود استفاده نمایید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>