تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو :

گفتنی است که قاب لپ‌تاپ لنوو، دارای چهار بخش است. که این چهار بخش به صورت کاملاً مجزا می‌باشند؛ بنابراین برای تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، حتما باید بدانید که کدام بخش دچار آسیب و شکستگی شده است تا همان قسمت را تعویض نمایید. چهار بخش قاب ‌لپ‌تاپ، با اصطلاحات A,B,C,D نام‌گذاری شده‌ و ترتیب کارگذاری آنها نیز به این صورت می‌باشد که قاب A مربوط به بخش پشت ال‌سی‌دی لپ‌تاپ است؛ قاب اطراف ال‌سی‌دی را B و قاب دور صفحه کلید یا همان کیبورد را C  می‌گویند. قاب D هم که کف لپ‌تاپ قرار گرفته است.

از آن جایی که بررسی و تشخیص قاب شکسته، کاری کاملاً تخصصی بوده و توسط خود افراد قابل تشخیص نمی‌باشد؛ برای عیب‌یابی و تعویض حتما به نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، قسمت تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، مراجعه نمایید. نا گفته نماند که در صورت آسیب لپ‌تاپ می‌توانید با نمایندگی تماس گرفته و به آسانی از مشاوره‌های آنلاین کارشناسان نمایندگی نیز استفاده نمایید. تا با توجه به توضیحات یا عکس ارسالی، شما را متوجه کنند که کدام قاب از دستگاه شما دچار شکستگی شده و باید تعویض گردد. گفتنی است که تمامی قاب‌های مخصوص به مدل‌های مختلف لپ‌تاپ لنوو به صورت اورجینال، در نمایندگی‌های تعمیر لپ‌تاپ لنوو موجود است؛ بنابراین خیالتان راحت باشد که قاب جایگزین شده کاملا اصل بوده و می‌توانید سال‌ها با همان کیفیت قبل از دستگاه خود استفاده نمایید.

ضمن اینکه کلیه‌ی تعمیرات و تعویض قطعه در نمایندگی همراه با ارائه‌ی گارانتی می‌باشد. تا در صورت مشاهده‌ی هر گونه اختلال یا ایراد بدون پرداخت هزینه مشکل شما را برطرف سازند. تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، در نمایندگی اگر به صورت فوری صورت گیرد حداقل‌ترین زمان که چیزی حدود دوساعت می‌باشد را از شما می‌گیرد در غیر اینصورت نیز درکم‌ترین تایمِ ممکن و منصفانه‌ترین قیمت، جهت تحویل آن با شما تماس می‌گیرند. لازم به ذکر است که تمامی قاب‌های کمیاب و نایاب لپ‌تاپ‌های لنوو در نمایندگی‌های رسمی این کمپانی موجود می‌باشد به استثناء دستگاه‌هایی که تولید آنها مدت زیادی، متوقف شده است.

فقط حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که تعمیر و تعویض قاب‌های آسیب دیده‌ی لپ‌تاپ لنوو، از آن دسته از بخش‌های تعمیراتی است که نیازمند تجربه و مهارت بالایی است و یک اشتباه کوچک در روند کار ممکن است دیگر قطعات دستگاه شما را نیز دچار آسیب کند. به همین جهت توصیه می‌کنیم که این کار حساس و تخصصی را به هیچ وجه به مراکز فرعی و غیر حرفه‌ای نسپارید در این شرایط مراجعه به نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، بهترین و واجب‌ترین کار است.

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو
تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو

مشکلات و پرسش‌های رایج در رابطه با قاب لپ‌تاپ لنوو :

  • کف لپ‌تاپ به خاطر ضربه خوردن شکسته، آیا تعویض قاب کف لپ‌تاپ به تنهایی امکان‌پذیر است؟
  • گوشه‌ی لپ‌تاپ به علت افتادن از فاصله، کاملا خورد شده و روشن نمی‌شود، آیا مشکل با تعویض قاب حل می‌شود؟
  • قاب لپ‌تاپ، دارای خط و خش زیادی بوده و نمای خود را از دست داده می‌توانم آن را تعویض کنم؟
  • لولا و قاب لپ‌تاپ با هم برخورد دارند با تعویض کدام یک مشکل حل می‌شود ؟
  • دور کیبورد لپ‌تاپ دچار شکستگی شده است، آیا لازم است قاب این قسمت تعویض شود ؟
  • برای تعویض قاب لپ‌تاپ، تمامی قاب‌های A,B,C,D باید عوض شوند ؟
  • اگر لولای لپ‌تاپ دچار مشکل شود برای تعویض آنها، قاب هم باید عوض شود ؟

برای تعویض قاب لپ‌تاپ کدام کار بهتر است ؟

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو
تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو

همانطور که گفتیم تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، یکی از پیشامد‌هایی است که معمولا بر اثر ضربه‌ دیدن لپ‌تاپ به وجود می‌آید. افتادن یا ضربه خوردن دستگاه، نه تنها آن را دچار مشکلات سخت‌افزاری می‌کند سبب شکستن قاب آن نیز می‌شود. در این موارد شما باید در اسرع وقت جهت تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، اقدام کرده تا بتوانید مجدداً از آن استفاده نمایید. گفتنی است که افرادی که با قاب شکسته همچنان از دستگاه استفاده کرده و کار با آن را ادامه می‌دهند بیش از گذشته دستگاه را دچار مشکلات سخت‌افزاری می‌کنند، موضوع بعدی این است که تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، توسط خود فرد امری نشدنی و غیر ممکن است چرا که این کار علاوه بر مهارت و تخصص، نیازمند تجهیزات فنی و مهم می‌باشد؛ زیرا همانطور که می‌دانید قاب لپ‌تاپ علاوه بر اینکه تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی دستگاه دارد حفاظ سخت‌افزاری و صفحه نمایش آن نیز می‌باشد. پس بهترین کار، در این راستا مراجعه به نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، بخش تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو است.

بسیاری از افراد با مراجعه به مراکز غیر رسمی و غیر معتبر به دلیل  قیمت پایین‌تر، مشکلات لپ‌تاپ خود را دو چندان و متحمل هزینه‌های سنگین شده‌اند. کارشناسان نمایندگی‌های لنوو در تمام لاین‌ها، همه مجرب بوده و دوره‌های تخصصی بین‌المللی را گذرانده‌اند. تا بتوانند خدماتی با کیفیتِ بی‌نظیر را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهند. تجهیزات موجود در کارگاه‌های مراکز رسمی لنوو، همه از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا و مطابق با استاندارد جهانی می‌باشند. همین موضوع تاثیر زیادی در سرعت عمل آنها داشته و کمک می‌کند پروسه‌ی بررسی و عیب‌یابی تا تحویل دستگاه بدون اتلاف وقت صورت گیرد. ضمن اینکه آرشیو تمامی قطعات و لوازم جانبی کاملا اصل و اورجینال در نمایندگی موجود است. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، نظرات کاربران را درباره‌ی روند کاری نمایندگی مطالعه کرده تا متوجه شوید درصد رضایت بسیار چشمگیر می‌باشد.

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، قسمت حاشیه و پشت صفحه نمایش :

برای تعویض قاب این قسمت، لپ‌تاپ را خاموش کرده و آن را از هر نوع منبع تغذیه، کابل شبکه و… نیز جدا کنید. سپس باتری آن را در بیاورید؛ توجه داشته باشید که برای پیشگیری از هر گونه آسیب ناشی از تخلیه‌ی الکتریکی بدن، یک مچ بند تخلیه‌ی استتیک به دستتان ببندید. با دقت حاشیه‌ی اطراف نمایشگر را بررسی کرده و تمام پیچ‌های آن قسمت را بازکنید. به یاد داشته باشید که قبل از باز کردن پیچ‌ها کاورهای پلاستیکی آنها را جدا کنید. بعد از باز کردن پیچ‌ها، درز یا شکافی را در حاشیه‌ی صفحه نمایش یافته و با کمک سر انگشتان خود لبه‌های حاشیه‌ی نمایشگر را باز نمایید.

فراموش نکنید که برای بهتر باز کردن درز حاشیه حتما از انگشتان و فشار دست خود استفاده کرده و در روند تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، از پیچ‌گوشتی یا هر نوع ابزار تیزی استفاده نکنید چرا که ممکن است منجر به شکستن یا آسیب دیدن دیگر قاب‌های دستگاه شما شود. بعد از باز کردن شکاف، سر انگشتان خود را وارد درزِ باز شده، کنید و با حرکت دادن در امتداد لبه‌ی نمایشگر، تمام ضامن‌ها را باز نمایید. بعد از آن حاشیه را با احتیاط با دست یا کمک یک کارت اعتباری، جدا کرده و گوشه‌ای قرار دهید. پس از آن دو عدد پیچی که در قسمت پایین برد، باعث اتصال نمایشگر به قاب پشتی شده‌اند را نیز باز کنید.

صفحه نمایش و تمام اتصالات آن را هم مانند حاشیه جدا کرده و کنار بگذارید. حالا نوبت پیچ‌های لولا‌های دستگاه است آنها را هم باز کرده و جدا نمایید. این بار پیچ‌های وب کم را باز کرده تا بتوانید براکت دوربین را آزاد و وب کم را نیز دربیاورید. حالا قاب پشتی جدید را نصب کرده و تمام مراحل را به صورت برعکس، پیاده کنید. در نهایت حاشیه‌ی جدید را جا انداخته و پیچ‌ها را ببندید.  

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، بدنه‌ی اصلی قسمت بالا :

اگر قصد تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، در بدنه‌ی اصلی قسمت بالا را دارید. همراه ما باشید. قبل از هر چیز باتری، منبع تغذیه و هر چیز دیگری که به دستگاه متصل است را جدا نمایید. درایو نوری را باز کرده و از دستگاه بیرون بیاورید، حالا پیچ‌های مربوط به درپوش سرویس یا همان محفظه‌ی قسمت رم و هارد را بازکنید درپوش را درآورده و کناری بگذارید. پیچ‌های قسمت پشت دستگاه را هم با دقت باز کنید. فقط توجه داشته باشید که سایز و طول پیچ‌ها با هم تفاوت دارند محل قرار گیری هر یک از آنها را مد نظر داشته باشید.

این بار پیچ‌های مربوط به محفظه‌ی درایو نوری، که کاور بالایی را به بدنه متصل کرده است را باز کنید بعد دستگاه را برگردانده و درب آن را نیز جدا نمایید. با ملایمت لبه‌ی جلویی کاور را بالا زده و قفل مربوط به اتصال تاچ پد را با احتیاط باز کنید و با ظرافت کابل را از سوکت آن دربیاورید. بعد از جدا کردن کابل از سوکت، نوبت کیبورد می‌باشد قفل آن را به آرامی باز و کابل آن را جدا نمایید. حالا همین مراحل را برای دکمه‌ی پاور لپ‌تاپ هم طی کنید یعنی با باز کردن قفل کانکتور، کابل را در بیاورید. وقتی مطمئن شدید که کاور و بدنه کاملا جدا شده و با هیچ چیزی به هم متصل نیستند کاور را با احتیاط بلند کنید. دکمه‌ی پاور، تاچ پد و کیبورد را از کاور جدا و در کاور جدید جا بیندازید؛ حالا تمامی مراحل بالا را به صورت برعکس طی نمایید.

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، بدنه‌ی اصلی، قسمت پایین :

اگر قصد تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، در قسمت زیرین را دارید این مراحل را طی کنید. بعد از جدا کردن باتری، دستگاه را از هر نوع کابل، منبع و لوازم جانبی که احیاناً به آن وصل است نیز جدا نمایید. حالا پیچ‌های پشت دستگاه را باز کرده و سعی کنید در امتداد پورت‌های USB فاصله انداخته و با نفوذ انگشتان دست در درزِ ایجاد شده، دست خود را در امتداد شکاف دستگاه حرکت دهید تا بتوانید با این کار ضامن‌های نگهدارنده‌ی این قسمت را آزاد نمایید. ناگفته نماند شما برای این کار می‌توانید از کارت‌های اعتباری یا هر شیء مشابهی نیز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در بعضی از لپ‌تاپ‌ها جهت آزاد کردن قاب پشتی لازم است درایو نوری را هم دربیاورید. بعد از اینکه کاور لپ‌تاپ را از اطراف دستگاه آزاد کردید می‌توانید کیس را جدا و گوشه‌ای قرار دهید. در این مرحله کیس جدید خود را روی سطح سفت و مسطح بگذارید و بعد از برگرداندن دستگاه آن را درون کیس جدید قرار دهید. دقت کنید که پورت‌های USB و دیگر پورت‌ها، به درستی جا افتاده و در امتداد سوراخ‌ها قرار گرفته باشند. حالا فشار کمی به سمت پایین وارد آورده تا مطمئن شوید که دستگاه به خوبی داخل کیس جا افتاده است سپس پیچ‌ها را ببندید و از اتمام کار لذت ببرید.

نگهداری از قاب لپ‌تاپ لنوو :  

از دیگر مسائل مهم استفاده‌ی درست از لپ‌تاپ و پیشگیری از بروز مشکل نگهداری از قاب آن می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم قاب لپ‌تاپ علاوه بر تاثیر بسزایی که در زیبایی لپ‌تاپ دارد محافظ سخت‌افزاری و نمایشگر آن نیز می‌باشد؛ بنابراین در حفظ و نگهداری هر چه بیشتر از آن کوشا باشید. پیشنهاد ما برای نگهداری بهتر از قاب لپ‌تاپ لنوو، استفاده از طلق محافظ برای دستگاه است که اهمیت زیادی در نگهداری بهتر از قاب دارد. طلق‌های مختلفی برای انواع مدل‌های لپ‌تاپ لنوو، موجود است که می‌توانید بسته به نوع مدل و سلیقه‌ی خود خریداری نمایید. اما بهتر است که برای تهیه‌ی طلق محافظ، مدلی را انتخاب کنیدکه از تهویه‌ی هوا جلوگیری نکرده و بگذارد روندِ کار فن‌ها و بهبود هوا در لپ‌تاپ به خوبی و راحتی انجام پذیرد.

هزینه‌ی تعویض قاب شکسته :

تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو
تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو

دریافت هر گونه خدمات تعمیر و تعویض قطعه با توجه به متریال و نوع خدمات متفاوت می‌باشد که البته تعویض قاب نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. هزینه‌ی تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، به عوامل مختلفی از جمله جنس قاب که فلزی یا پلاستیکی باشد بستگی دارد. ضمن اینکه قیمت قاب نسبت به اورجینال بودن و نبودن آن نیز متفاوت است که اگر بخواهید از قاب‌های با کیفیت و اورجینال لنوو استفاده کنید و درگیر فریب‌های بازار با تبلیغات قیمت کمتر نشوید حتما باید به نمایندگی تعمیرات لپ‌تاپ لنوو، مراجعه نمایید. ضمن اینکه قاب‌های اورجینال نیز با توجه به مدل لپ‌تاپ قیمت‌های متفاوتی دارند.

زمان تقریبی تعویض قاب لپ تاپ لنوو چقدر میباشد؟

زمان تقریبی تعویض قاب لپ تاپ لنوو معمولا ۱ الی ۲ روز میباشد.

برای تعویض قاب لپ تاپ لنوو به کجا باید مراجعه کنیم؟

برای تعویض قاب لپ تاپ لنوو به نمایندگی رسمی لنوو در تهران در خیابان سروردی میتوانید مراجعه فرمایید.

سخن پایانی :

در این مقاله آموختیم که جهت تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو، اول باید بدانید که کدام قاب از دستگاه شما آسیب دیده است . گفتیم که قاب‌ها به چهار بخش تقسیم شده و با اصطلاحات A,B,C,D نامگذاری شده‌اند که هر یک از آنها مربوط به قسمتی از لپ‌تاپ می‌باشد. عیب‌یابی و تعویض قاب شکسته کاری کاملا تخصصی بوده و انجام آن توسط خود فرد، کاری غیر ممکن می‌باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که قاب هر قسمت از دستگاه شما که آسیب دید؛ جهت تعویض، حتما به نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ لنوو، قسمت تعویض قاب لپ‌تاپ لنوو مراجعه کرده تا دستگاه شما توسط کارشناسان بررسی و بازیابی گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>