علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو موضوع مهمی است که باید خیلی سریع دلیل آن مشخص شود. اگر تبلت شما به دفعات خاموش و روشن می شود، قطعا هیچ فرایندی را با موفقیت نمی‌توانید انجام دهید. علاوه بر آن این موضوع می‌تواند دردسرهای بزرگتری را نیز برای تبلت شما به وجود آورد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به دلایل این مشکل بپردازیم. مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

بهترین راه برای تعیین علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

در حال فعالیت با تبلت به یکباره سیستم خاموش می‌شود. وقتی شرایط را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید تبلت شما از شارژ کاملی برخوردار بوده است. پس دلیل خاموش به کم بودن شارژ مربوط نیست. اینجاست که موضوع برای شما پیچیده می‌شود. چه دلیلی می‌تواند علت خاموش و روشن شدن تبلت Lenovo باشد. حتی اگر تبلت را به تازگی خریده باشید و با این مشکل روبرو شوید، بیشتر از هر حالتی متعجب خواهید شد.

اگر این اتفاق یک بار رخ دهد شاید موضوع مهمی نباشد، اما اگر به دفعات باشد باید علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو مشخص شود. همانطور که می‌دانید کلیه محصولات کمپانی لنوو مانند لپ تاپ لنوو و غیره، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. در این محصولات از بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات استفاده شده است. به همین خاطر مقاومت و دوام در انواع دستگاه‌های تولید شده توسط کمپانی لنوو تضمین شده است.

پس آنچه که در درجه اول می‌تواند شرایط خرابی در انواع تبلت لنوو را به وجود آورد، عدم استفاده درست از این دستگاه‌ها است. قبل از اینکه به معرفی دلایل موجود در این مشکل بپردازیم، توجه به این نکته مهم است که بهترین راه برای رفع خرابی در تبلت، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو است.

تکنسین‌های فعال در این نمایندگی‌ها نسبت به رفع انواع خرابی‌ها، بهترین راه‌کار‌ها را ارائه خواهند داد. از طرف دیگر ذکر این نکته نیز مهم است که توجه داشته باشید، کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های تعمیرات لنوو اعم از مشاوره، فروش و خدمات پس از فروش، زیر نظر نمایندگی اصلی لنوو انجام می‌شود.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

اصلی‌ترین دلایل خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

به طور کلی چند مورد را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو معرفی کرد. این موارد هرکدام به دلایل مشخی رخ خواهند داد. برای همه این موارد راه‌کار وجود دارد.

اتمام شارژ در تبلت لنوو

موضوع اولی که رایج‌ترین دلیل خواهد بود، اتمام شارژ تبلت است. طبیعتا زمانی که منبع نیرو در دستگاه تمام شود، تبلت خاموش می‌شود. این اتفاق می‌تواند به دلیل استفاده زیاد از تبلت باشد. یا حتی می‌تواند به دلیل استفاده از برنامه‌ای سنگین که نیاز به پردازش بیشتر دارد باشد. یا حتی می‌واند به خرابی در باتری مربوط شود که زود‌تر از زمان معمول به اتمام می‌رسد. خلاصه باید علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو را بررسی کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

ایراد در برد تبلت لنوو

خرابی در برد اصلی تبلت نیز می‌تواند شرایط اختلال در سیستم تبلت لنوو را به وجود آورد. همانطور که می‌دانید برد اصلی در دستگاه‌های دیجیتالی از جمله مهم‌ترین قطعه به حساب می‌آیند. می‌توان گفت برد اصلی مغز و فرمانروا در دستگاه‌های دیجیتالی است. در تبلت لنوو نیز این قطعه بسیار اهمیت دارد. چرا که می‌تواند شرایط ارتباط قطعات دیگر در تبلت را فراهم آورد. پس اگر در این قطعه خرابی ایجاد شود می‌تواند علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو باشد.

جدای از مشکلات نرم افزاری، آن دسته از مواردی که در برد اصلی می‌تواند خراب ایجاد کند، نوسانات برق، نفوذ رطوبت و ضرب دیدگی شدید به تبلت است. در این شرایط راهی جز مراجعه به تکنسین‌های فعال در نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو ندارید. این قطعه بسیار حساس است و تنها با استفاده از ابزارهای پیشرفته قابل تعمیر و یا حتی تعویض است. این ابزارها تنها در نمایندگی‌های لنوو وجود دارد.

مشکل در پاور تبلت لنوو

مشکل دیگری که می‌تواند شرایط خاموش و روشن شدن تبلت لنوو را فراهم آورد، اختلال و خرابی در پاور تبلت است. قطعه پاور در تبلت وظیفه تامین ولتاژ در قسمت‌های مختلف سخت افزاری را بر عهده دارد. مانند برد اصلی این قطعه نیز در برابر ضربه و نوسانات برق حساس است. می‌تواند ضرب‌دیدگی و نوسانات در برق به راحتی شرایط خرابی در پاور را فراهم آورد.

به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از محافظ برای تبلت و البته استفاده از محافظ برق است. در این حالت دقت کنید زمانی که سیستم را به شارژ متصل کرده‌اید، از محافظ برق نیز به دلیل جلوگیری از اعمال نوسانات برق در تبلت استفاده کنید.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

ویروسی شدن تبلت لنوو

از طرف دیگر ویروسی شدن تبلت هم دلیل مهمی است که باید به آن توجه شود. وجود ویروس در سیستم تبلت لنوو می‌تواند در کاربری تمامی برنامه‌های تبلت اختلال بوجود آورد. پس یکی از دلایل خاموش روشن شدن‌های متعدد در تبلت لنوو ویروسی شدن سیستم است. در این حالت به احتمال زیاد زمانی که شما یک برنامه خاص را فعال می‌کنید، سیستم با اختلال روبرو شده و خاموش می‌شود.

مشکل در باتری تبلت لنوو

از طرفی دیگر می‌توان مشکل را در باتری تبلت لنوو جستجو کرد. این مورد نیز می‌تواند دلیل دیگری برای خاموشی تبلت باشد. بر این اساس فیزیک باتری را بررسی کنید. قاب پشت را باز کرده و باتری را جابجا کنید. حتما در این شرایط اتصالات را نیز تمیز کرده و مجدد باتری را در جای خود قرار دهید.  اگر باتری از حالت نرمال برخوردار نباشد و تغییر شکل پیدا کرده باشد ( به اصطلاح متورم شده باشد )، باید سریعا آن را تعویض کنید. می‌وانید از طریق نمایندگی‌های لنوو باتری را با نمونه اصل تعویض نمایید.

افزایش دما در تبلت لنوو

موضوع دیگری که می‌تواند شرایط خاموشی در تبلت لنوو را فراهم آورد، افزایش دما در دستگاه است. این پدیده می‌تواند به دلیل کاربری زیاد از دستگاه و یا استفاده از یک نرم افزار خاص باشد. حتی نفوذ گرمای دستان شما نیز می‌تواند شرایط گرم شدن تبلت را فراهم آورد. در این شرایط لازم است سریعا به فکر کاهش دما در تبلت باشید.

استفاده از نرم افزارهایی که بتوانند افزایش دما در تبلت را به شما هشدار دهنده نیز به ایده خوبی است. در این حالت که تبلت با افزایش دما رو به رو شود، به طور خودکار سیستم خاموش خواهد شد. این کار به خاطر کاهش دما است. از طرفی دیگر می‌توانید با جداسازی قاب پشت تبلت نیز شرایط کاهش دما را فراهم آورید. البته توجه داشته باشید که گرم شدن در تبلت به دلیل وجود یک نرم افزار مخرب نیز می‌تواند علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو باشد.

هنگ کردن یا فریز شدن تبلت لنوو

مشکل دیگری که می‌توان آن را به عنوان علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو معرفی کرد، فریز شدن یا هنگ کردن تبلت لنوو است. این مشکل هم جنبه نرم‌افزاری دارد و هم سخت افزاری. از نظر سخت افزاری آنچه که می‌تواند شرایط فریز شدن را مهیا کند، خرابی در هارد، ایراد در برد اصلی و یا حتی وجود مشکل در پردازنده تبلت است.

از نظر نرم افزاری نیز ویروسی شدن سیستم تبلت لنوو، اجرای بازی‌های سنگین و یا حتی نصب یک بدافزار بر روی دستگاه می‌‌تواند شرایط فریز شدن یا هنگ کردن تبلت لنوو را فراهم آورد.

در این شرایط شاید بتوان گفت کار خاصی از کاربران بر نخواهد آمد. به همین خاطر بهترین راه مراجعه به نمایندگی مجاز تعمیرات تبلت لنوو است. در این مراکز مشکل شناسایی شده و با بهترین راه‌کار‌ها ایراد هنگ کردن تبلت لنوو حل خواهد شد.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

خرابی در هارد تبلت  لنوو

دیگر دلیلی که می‌تواند علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو باشد، خرابی در هارد تبلت است. وجود این مشکل می‌تواند هم جنبه نرم افزاری داشته باشد و هم سخت افزاری. احتمال دارد نفوذ رطوبت، ضرب دیدگی، استفاده از شارژر‌های غیر استاندارد و وجود نوسانات برق، اصلی‌ترین دلایل برای خرابی در هارد تبلت لنوو باشد.

از طرف دیگر اگر شارژ تبلت زیر ۲۰ درصد باشد و تبلت را ریست فکتوری کنید، این کار می‌تواند آسیب جدی به هارد وارد کند. اگر در حالت شارژ شدن تبلت لنوو نیز دستگاه را ریست کنید، این کار نیز می‌تواند خرابی در هارد را به وجود آورد.

بهترین راه‌حلها برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

شاید بتوان برای علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو، راه‌حل‌های متفاوتی معرفی کرد. اما در ادامه سه راه حل کاربردی را برای شما معرفی می‌کنیم. با اجرای این راه‌کارها می‌توانید مشکل را در تبلت برطرف کنید.

از بین بردن ویروس‌ها

اینکه تبلت شما به طور پی در پی خاموش و روشن می‌شود به هیچ عنوان طبیعی نیست. اصولا رایج‌ترین دلیل رخداد اتفاقات غیر متعارف در دستگاه‌های دیجیتالی مانند تبلت، وجود ویروس در سیستم است. بر این اساس می‌توانید با استفاده از یک آنتی ویروس قوی محیط نرم افزاری تبلت را اسکن کنید. البته می‌توانید برای رفع و کشتن ویروس‌ها، از خدمات نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو میز کمک بگیرید.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

استفاده از راه‌کار Safe mode

در برخی از شرایط می‌توانید سیستم تبلت لنوو را در حالت امن فعال کنید. اصطلاحا به این حالت در تبلت Safe mode  گفته می‌شود. زمانی که دستگاه را در این حالت فعال می‌کنید، فقط می‌توانید به اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای پیش فرض تبلت دسترسی داشته باشید. به همین خاطر آن دسته از نرم افزارهای متنوع که به شخصه در تبلت نصب کرده‌اید را نمی‌توانید فعال کنید.

نکته حائز اهمیت دیگری که در این حالت برای شما فراهم است، عدم فعالیت ویروس‌های موجود در سیستم است. به طور کلی این کار می‌تواند شرایط مناسبی را برای از بین بردن ویروس در تبلت فراهم آورد. به همین خاطر زمانی که در حال امن تبلت را فعال می‌کنید، می‌توانید به راحتی مشکلات ویروسی را شناسایی کرده و آنها را از سیستم خود حذف کنید.

با اجرای این راهکار علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو مشخص شده و از شر این مشکل رها می‌شوید. برای این که بتوانید حالت Safe mode در تبلت فعال کنید، گام های زیر را انجام دهید:

در ابتدا چند ثانیه دکمه پاور را نگه دارید.

در ادامه پنجره‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد.

بر روی گزینه Power off تاچ کنید.

در گام بعدی پنجره دیگری با نام Reboot in safe mode ظاهر می‌شود.

در این مرحله گزینه OK  را انتخاب کنید. حالا دیگر  شرایط آغاز بکار تبلت شما در حالت امن فراهم شده است.

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

اجرای فرایند Reset Factory

شاید در برخی از مواقع مشکل پیچیده‌تر بوده و اجرای راهکارهای گفته شده، نتوانست علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو را مشخص کند. در این حالت که نتوانستید این مشکل را رفع نمایید، آخرین راهکار مطمئن اجرای فراینده ریست فکتوری در تبلت لنوو است. برای این کار می‌توانید از مقالات (فلش کردن تبلت لنوو) و یا (ریست تبلت لنوو با سوزن) تهیه شده در وب سایت  lenovotehran.com کمک بگیرید. قطعا اجرای این فرایند برای رفع مشکلات متعدد در تبلت لنوو راهکار مناسبی خواهد بود.

نتیجه گیری

با مهمترین دلایل و علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو آشنا شدید. اما نکته حائز اهمیت این است که اگر می‌خواهید مشکل بوجود آمده به بهترین نحو حل شود، باید به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو مراجعه نمایید. تکنسین‌های فعال در این نمایندگی‌ها، با استفاده از ابزارهای پیشرفته می‌توانند انواع مشکلات و خرابی‌ها در محصولات لنوو مانند تبلت را رفع نمایند. کمپانی لنوو مانند کمپانی اچ پی در زمینه تولید محصولات دیجیتالی در دنیا بسیار معروف و محبوب است.

2 thoughts on “علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو

  • By Asad - Reply

    پس اینکه در بروشور آن مینویسند ولتاژ کارکرد بین ۹۰ تا ۲۳۰ ولت الکی است؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام در ایران ولتاژ کارکرد باید ۲۱۰ تا ۲۲۰ ولت باشد واگر شما آداپتور ۱۲۰ ولت استفاده کنید آداپتور میسوزد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>