علت ریست نشدن تبلت لنوو

علت ریست نشدن تبلت لنوو

دلایل متعددی می‌تواند علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد. مانند وجود مشکلات مختلف در سیستم‌ عامل، خطاهای سخت افزاری و هنگ کردن سخت ‌افزار تبلت و غیره. در این مقاله قصد داریم برای شما کاربران تبلت لنوو و وب سایت lenovotehran.com، با نگاهی تخصصی به همه این موارد بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا باید علت ریست نشدن تبلت لنوو را بدانیم ؟

برای پاسخ به سوال علت ریست نشدن تبلت لنوو، بهتر است که بدانیم در چه شرایطی باید تبلت لنوو را ریست کرد. اصولا بازگشت به تنظیمات کارخانه تبلت یا لپ تاپ لنوو و هر نوع دستگاه دیجیتالی مانند محصولات اچ پی، زمانی رخ می‌دهد که سیستم با مشکلی خاص روبرو شده باشد. به همین خاطر می‌توان گفت که این کار آخرین راه‌کار‌ برای رهایی از مشکل است.

علت ریست نشدن تبلت لنوو

به همین منظور مشکلات متنوعی می‌تواند پیش روی کاربر باشد. شاید از سرعت دستگاه راضی نیستید، یا می‌خواهید تبلت را واگذار کنید و نگران اطلاعات ذخیره شده در آن هستید؟ یا در زمان بازگشایی تبلت، رمز را فراموش کرده‌اید؟ هرکدام از این موارد می‌تواند دلیلی باشد برای آغاز فرایند ریست فکتوری تبلت لنوو. اما گاهی مواقع می‌واند اجرای این کار با خطا روبرو شود و شما نتوانید تبلت را ریست کنید. در این شرایط سوالی که مطرح خواهد شد این است که علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟

شاید سرعت اجرای فرایند‌ها در تبلت کند شده باشد

زمانی امکان دارد به دلیل اینکه نمی‌توانید در بین برنامه‌های نصب شده در تبلت لنوو به راحتی جابجا شوید، یا تبلت مثل روز اول از سرعت مطلوبی برخوردار نیست، علاقه‌مند باشید که دستگاه را به هدف رفع مشکل کاهش سرعت ریست کنید.

شرایطی هم ممکن است پس از روشن کردن تبلت، زمان زیادتری نسبت به همیشه به هدف ورود به سیستم معطل شوید. مثلا دستگاه بر روی لوگوی Lenovo مدت زیادتری متوقف شود. این حالت شما را طبیعتا کلافه خواهد کرد.

به همین خاطر بهترین راه‌کار در برابر رفع این نوع از مشکلات، فراهم نمودن تبلت برای آغاز فرایند بازگشت به تنظیمات کارخانه است. پس نسبت به آماده سازی دستگاه اقدامات لازم را فراهم می‌کنید. یعنی از تمام داده‌های خود نسخه پشتیبان گرفته، شارژ تبلت لنوو را تکمیل کرده و آماده اجرای مراحل ریست کردن تبلت هستید.

اما به یکباره متوجه می‌شوید که این کار با خطا همراه بوده و شما را از انجام آن باز می‌دارد. در اینجاست که با خود می‌گوید علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟

شاید بخواهید خیلی سریع اطلاعات را حذف کنید

مواقعی هم امکان دارد بخواهید کل اطلاعات ذخیره شده در تبلت خود را حذف کنید. شاید علاقمند باشید تبلت خود را بفروشید یا به طور موقت در اختیار دوست خود قرار دهید. به این نکته نیز احاطه دارید که می‌شود توسط برخی از نرم‌افزارها، اطلاعات حذف شده در هارد را بازیابی کرد.

اما می‌دانید که زمان زیادی ندارید و به استرسش نمی‌ارزد. به همین خاطر بهترین راه برای حذف کامل اطلاعات ذخیره شده در تبلت لنوو، بازگشت به تنظیمات کارخانه دستگاه است. ولی زمانی که برای این کار اقدام می‌کنید، می‌بینید سیستم به شما خطا می‌دهد و شما را از انجام این کار منع می‌کند. این‌جاست که باز با خود می‌گویید علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟

علت ریست نشدن تبلت لنوو

شاید رمز تبلت لنوو خود را فراموش کرده‌اید

یکی از راهکارهای افزایش امنیت در کاربری از تبلت لنوو، تعیین رمز در مرحله بازگشایی تبلت است. این کار موجب می‌شود که فقط خود شما اجازه داشته باشید که از تبلت استفاده کنید. برای این کار مانند همیشه تبلت را روشن کرده و رمز را وارد می‌کنید. اما مشاهده می‌کنید سیستم رمز ورودی شما را خطا اعلام کرده و این یعنی شما رمز را فراموش کرده یا به اشتباه وارد می‌کنید‌.

پس از آن چند بار شانس خود را امتحان می‌کنید، اما هر بار که رمز را معرفی می‌کنید، سیستم به شما اخطار می‌دهد. در این حالت تبلت لنوو شرایط را نامساعد دیده و به طور خودکار با توجه به رعایت حقوق مالکیت دستگاه، سیستم شما را از انجام هرگونه فعالیت محدود خواهد کرد.

بر این اساس که تبلت لنوو احساس خطر کرده و اجرای کل فعالیت‌ها را برای شما قفل کرده است، تنها راهی که می‌تواند شما را از این دردسر نجات دهد، ریست فکتوری تبلت لنوو است.

اما وقتی می‌خواهید برای اعمال فرایند‌های بازگشت به تنظیمات کارخانه تبلت لنوو شرایط را مهیا کنید، با اخطار روبرو شده و متوجه می‌شوید اجازه این کار برای شما صادر نمی‌شود. این حالت برای شما عجیب بوده و با خود می پرسید علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟

دلایل اصلی علت ریست نشدن تبلت لنوو

دلایل مختلفی می‌تواند علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد. برخی از این دلایل عبارتند از مشکل در سیستم عامل، خالی بودن باتری، خطا در سخت‌افزار و یا هنگ کردن سخت‌افزار در تبلت لنوو. همه این موارد می‌تواند شرای بازگشت به تنظیمات کارخانه را برای تبلت لنوو با اختلال مواجه کند.

مشکل در سیستم عامل تبلت لنوو:

کلیه کاربری کاربران از تبلت لنوو به واسطه داشتن یک سیستم‌ عامل سالم و بدور از مشکل است. زمانی که تبلت را روشن می‌کنید، این سیستم عامل است که دستگاه را از سخت افزار تحویل گرفته و شرایط استفاده از قابلیت‌های نرم افزاری را، برای کاربران مهیا می‌سازد.

حالا اگر به هر دلیلی سیستم عامل با مشکل روبرو شده باشد، این موضوع می‌تواند در اجرای همه نوع فرایند‌ها مانند تماشای فیلم، اجرای برنامه‌های مختلف و غیره، کاربران را با محدودیت‌‌ها و مشکلات مهمی همراه سازد. پس علت ریست نشدن تبلت لنوو هم می‌تواند به خرابی در سیستم عامل مربوط شود.

فریز شدن تبلت لنوو

گاهی مواقع امکان دارد صفحه نمایش تبلت لنوو هنگ کند. این حالت را به اصطلاح فریز شدن می‌نامند. شاید این مشکل همان علت ریست نشدن تبلت لنوو  باشد. برای این که بتوانید نسبت به ریست کردن تبلت موفق ششده و مشکل در سیستم عامل را برطرف کنید، اجرای مراحل زیر می‌تواند راه‌گشا باشد.

در ابتدا نسبت به داشتن حافظه کافی در تبلت لنوو مطمئن بوده و سیستم عامل تبلت را بروزرسانی کنید. درگام بعدی، کلیه نرم افزار‌های فعال در تبلت را آپدیت کنید. این کار را می‌توانید از طریق کافه بازار و یا Google Play  انجام دهید. پس از انجام این دو  فعالیت، لازم است تبلت را ری استارت کنید.

حالا با توجه به راهکارهای گفته شده در مقالات قبلی (فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی) ، شانس خود را نسبت به اجرای فرآیند ریست کردن تبلت لنوو امتحان کنید. در صورت مشاهده دوباره خطا، باید مرایت را از طریق نمایندگی تعمیر تبلت لنوو دنبال کنید.

علت ریست نشدن تبلت لنوو

مشکل در آنتن دهی تبلت لنوو

از جمله قابلیت‌هایی که در تبلت لنوو برای کاربران وجود دارد و می‌توان به آن اشاره کرد، امکان برقراری تماس است. این کار باید با داشتن آنتن‌دهی مطلوب همراه باشد. اگر آنتن‌دهی در تبلت لنوو با مشکل روبرو شده، این ایراد به خرابی در سیستم عامل مربوط است. برای رفع این مشکل و اجرای فرایند ریست فکتوری، راه‌کار‌‌های زیر را امتحان کنید.

در ابتدا اطمینان داشته باشید که سیستم عامل شما به آخرین ورژن بروزرسانی شده است. درگام بعدی نسبت به رجیستر بودن تبلت لنوو نیز مطمئن شوید. در مرحله سوم باید محیط جغرافیایی خود را بررسی کنید. آیا اپراتور سیم کارت شما در این محیط از آنتن دهی برخوردار است یا خیر.

حالا لازم است تبلت خود را در حالت Flight Mode قرار دهید. در مرحله آخر سعی کنید مراحل ریست فکتوری را اجرا کنید. امیدوار باشید که مشکل رفع خواهد شد، اما اگر مجددا شرایط با خطا روبرو بود، می‌توانید از سرویس‌های تعمیراتی نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو استفاده کنید.

سیاه شدن صفحه تبلت لنوو

زمان شاید در حال استفاده از تبلت لنوو هستید که ناخداگاه صفحه سیاه می‌شود. این مشکل می‌تواند مستقیما به سیستم عامل مربوط شود و علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد. این مشکل می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برای رفع سیاهی در صفحه تبلت موارد زیر را تست کنید.

بررسی کنید آیا تبلت شما بیش از حد در حالت شارژ قرار داشته است یا خیر. این موضوع می‌تواند دلیل این مشکل باشد. از طرف دیگر لازم است سلامت باتری تبلت را نیز بررسی کنید. باید قاب پشت تبلت را باز کرده و شرایط فیزیکی باتری را مشاهده کنید. باتری را از جایگاه خود خارج کرده و حتما محیط اطراف باتری را با یک دستمال، تمیز کنید. اگر تورمی در باتری مشاهده کردید، این یعنی باتری شما خراب شده و باید تعویض شود.

در برخی از شرایط امکان دارد برنامه‌های مخرب موجبات خرابی در سیستم عامل و سیاه شدن صفحه تبلت لنوو را فراهم آورد. بررسی کنید آخرین برنامه‌هایی که در تبلت نصب کردید کدام است. همه آنها را حذف نمایید.

گاهی مواقع نیز ویروسی شدن سیستم تبلت می‌تواند شرایط خرابی در سیستم عامل را فراهم آورد. استفاده از یک آنتی ویروس قوی شاید مشکل را برطرف کند.

نکته دیگری که لازم است به ان توجه کنید، موضوع کاهش فضای خالی در حافظه تبلت است. شاید اگر میزان مشخصی از هارد را خالی کنید مشکل در سیستم عامل برطرف شده و بتوانید به راحتی ریست فکتوری را اجرا کنید.

غیر فعال شدن و خرابی در دوربین جلو تبلت لنوو

از جمله کاربری‌های فانتزی در تبلت لنوو، استفاده از دوربین‌های این دستگاه است. مواقعی شاید به هدف رفع مشکلات متفاوت در دستگاه، سیستم عامل را به روز رسانی می‌کنید. اما در ادامه متوجه می‌شوید که این‌کار سیستم تبلت را با محدودیت‌هایی همراه کرده است. مثلا دوربین جلو تبلت لنوو از کار افتاده.

دلیل اصلی این مشکل نرم افزاری است. به این خاطر که فایل‌های جدیدی در نرم افزار به روز رسانی شده که بر روی عملکرد دوربین تاثیر گذاشته است. این مشکل سیستم عامل نیز می‌تواند دلیلی برای علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد.

برای این‌که مشکل به وجود آمده را برطرف کنید، در ابتدای کار برنامه Camera موجود در تبلت لنوو را کاملا حذف کنید. در ادامه از طریق مارکت‌های موجود، این برنامه را مجددا دانلود و نصب نمایید.

حالا لازم است که به قسمت تنظیمات تبلت لنوو مراجعه کنید. پس از ورود به محیط Setting وارد قسمت Camera شوید. در بین گزینه‌ها بر روی Force Stop تاچ نمایید. در این شرایط دسترسی شما به هدف پاکسازی کلیه کش‌ها و دیتا‌های اضافی فراهم است. پس با انتخاب Clear Data و Clear Number و پاک کردن دیتاهای اضافی، فرایند را دنبال کنید.

پس از راه اندازی دوربین در تبلت لنوو، مجددا در این مرحله تبلت را ری استارت کنید. زمانی که تبلت روشن شد، دوباره به منوی تنظیمات رفته و این‌بار گزینه Build Number را انتخاب کنید.

در ادامه تیک گزینه Use Nuplayer را بردارید. دوباره تبلت را ری استارت کنید. در این حالت مشکل دوربین در تبلت لنوو حل شده و می‌توانید شرایط آغاز فرایند سیستم فکتوری را انجام دهید.

علت ریست نشدن تبلت لنوو

هنگ کردن سخت‌افزار در تبلت لنوو:

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند خرابی در سیستم عامل تبلت لنوو را نشان دهد، هنگ کردن سیستم سخت افزار در این دستگاه‌ها است. بر این اساس هر زمان سیستم شما از نظر سخت افزاری دچار هنگ شد، این پیامد نیز می‌تواند علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد. برای رفع مشکل، این بررسی مراحل زیر راه‌گشا خواهد بود.

در بعضی از مواقع امکان دارد دانلود برنامه‌های متنوع و بی فایده، شرایط هنگ در سخت افزار تبلت لنوو را فراهم آورد. یادتان باشد بر اساس قابلیت‌های موجود در تبلت خود، نسبت به دانلود و نصب برنامه‌های اقدام کنید. از طرف دیگر حتما برنامه های دانلود شده را از طریق مارکت‌های معتبر انجام دهید.

از مهمترین دلایل دیگیری که می‌تواند شرایط سیستم تبلت را با اختلالات جدی و هنگ کردن مواجه کند، فعالیت برنامه‌های مخرب در تبلت است. این‌برنامه‌ها می‌توانند به راحتی راهی برای نفوذ ویروس در سیستم باشند.

عدم سلامت حافظه و پردازش‌گر در تبلت لنوو نیز می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای هنگ کردن‌های متداول در تبلت لنوو باشد. همه این موارد قادرند علت ریست نشدن تبلت لنوو باشند.

علت ریست نشدن تبلت لنوو

انواع خطا‌های سخت‌افزاری در تبلت لنوو:

انواع خطاهای سخت افزاری نیز می‌تواند علت ریست نشدن تبلت لنوو باشد. وجود انواع خرابی در قطعات سخت افزاری، عدم نصب مناسب برنامه‌ها، عدم اجرای صحیح به روز رسانی سیستم عامل و البته ویروسی شدن تبلت لنوو.

اصولا در این مواقع لازم است قطعه خراب تعویض شده و یا برنامه مخرب حذف و مجددا نصب شود.اما به طور کلی برای رفع مشکلات نرم افزاری، اجرای فرایند ریست فکتوری راه حل مناسبی است. اما در این شرایط که تبلت خطاهای سخت افزاری دارد، دستگاه با شما همراه نخواهد بود و اجرای فرایند ریست فکتوری محقق نخواهد شد. به همین منظور بهترین کار مراجعه به دفاتر و نمایندگی‌های مجاز تعمیر تبلت لنوو است.

نتیجه گیری

تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو، کیفیت و کمیت دستگاه شما را آنالیز کرده و ایرادهای موجود را شناسایی خواهند کرد. در ادامه با کاربری از بهترین ابزار‌‌های خاص و پیشرفته و با استفاده از راه‌کارهای مدرن، مشکل و علت ریست نشدن تبلت لنوو شما را رفع خواهد کرد. البته اگر شرایط به تعویض قطعه‌ای خاص نیاز داشته باشد، آن را با نمونه اصل جایگزین می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>