فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی چگونه انجام می‌شود؟

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی چگونه انجام می‌شود؟

یادگیری نحوه فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی، می‌تواند برای کاربران محصولات کمپانی لنوو یک آموزش دوست داشتنی باشد. چون با توجه به کیفیت در محصولات لنوو مخصوصا تبلت این کمپانی محبوب، استقبال کاربران نسبت به داشتن تبلت لنوو روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله هدف ما آشنایی شما کاربران وب سایت lenovotehran.com با این موضوع است. پس با ما همراه باشید.

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی چگونه انجام می‌شود؟

تبلت‌های لنوو Tablet Lenovo در مدل‌های مختلف، از قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. کلا محصولات با برند لنوو از جمله لپ تاپ لنوو و یا تبلت لنوو، در بازار محصولات دیجیتالی، از یک جایگاه خاصی در بین کاربران برخوردار هستند. دلیل این موضوع کیفیت بالا و البته داشتن قیمت مناسب در این محصولات است.

کاربران می‌توانند به راحتی انواع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع را در تبلت لنوو نصب کرده و اجرا نمایند. می‌توانند به راحتی با استفاده از دوربین‌های پر‌قابلیت این دستگاه‌ها، تصاویر با کیفیت و فیلم‌های به یاد ماندنی ضبط نمایند. کاربران می‌توانند به آسانی در محیط اینترنت وب‌گردی کرده و فایل‌های مورد نیاز در هر نوع فرمتی را دانلود و ذخیره نمایند.

اما شرایطی وجود دارد که می‌تواند موجبات سنگینی و کندی در اجرای برنامه‌های تبلت لنوو را فراهم کند. مثل اشغال بیش از حد هارد در تبلت لنوو. یا به واسطه حضور در فضای اینترنت، ویروسی شدن تبلت. در این شرایط دیگر مثل قبل نمی‌توانید روان و با سرعت از تبلت خود استفاده کنید. احتمالا تبلت شما بارها منجمد خواهد شد و مدام کلیک کرده و یا به اصطلاح هنگ خواهد کرد.

این موضوع قطعا ناراحتی کاربران را به دنبال خواهد داشت. پس باید به دنبال راهکاری باشید که تبلت شما را از این شرایط نجات دهد.

دو راه حل را می‌توان برای این منظور در نظر گرفت. ریست فکتوری تبلت و یا فلش کردن که در این مقاله فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی را به شما آموزش خواهیم داد.

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

تفاوت بین ریست کردن با فلش کردن تبلت لنوو

در مقاله‌ ( ریست تبلت لنوو با سوزن )، برای شما کاربران محترم به طور مفصل درباره انواع راه‌کار‌های ریست فکتوری تبلت لنوو مطالب کاربردی را بیان کردیم. اما آیا بین ریست کردن و فلش کردن تفاوتی وجود دارد؟

ریست کردن و فلش کردن تبلت می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود، که در حین فعالیت با تبلت شما را آزار می‌دهد را برطرف کند. از آنجایی که هر دو این راه‌کار‌ها از هدفی یک‌سان برخوردارند، اما باید بگویم که بین این دو راه‌حل از نظر کاربری شرایط و تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. در مقاله ( فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی )، شما با فلش کردن به طور کامل آشنا خواهید شد.

اجرای راه‌کار ریست فکتوری، تنظیمات تبلت را به تنظیمات روز اولی که از کارخانه خارج شده است تبدیل خواهد کرد. این فرایند در یک زمان کوتاهی انجام گرفته و به داشتن ابزار خاصی نیاز نخواهد داشت. شاید بتوان گفت رنج سنی در این حرکت وجود ندارد و هر کاربری خواهد توانست، با کمی دقت این کار را انجام دهد.

اما اگر به فلش کردن تبلت علاقه‌مند باشید، این کار باید با دقت و مهارت زیاد انجام شود. برای همین در اول کار بگویم که اگر به فکر فلش کردن تبلت خود هستید، بهتر است به یک نمایندگی مجاز تعمیرات تبلت لنوو مراجعه کنید. در این مرکز، تکنسین‌های کاربلد با استفاده از ابزارات و مهارتی که دارند این کار را به بهترین نحو برای تبلت شما انجام خواهند داد. فلش کردن بیشتر به تغییر ویندوز در لپ تاپ شبیه است. برای این کار، به داشتن مهارت و البته ابزار‌های مهم نیازمند هستید. این کار برای همه تبلت‌ها با برند‌های مختلف مانند تبلت ایسوس و یا تبلت اپل از شرایط مختلفی برخوردار است.

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

چطور می‌توان از منجمد شدن و هنگ کردن تبلت جلو‌گیری کرد؟

به کیفیت رم در تبلت توجه کنید

سعی کنید در زمان خرید تبلت، به سخت‌افزار آن توجه داشته باشید. تبلتی را انتخاب و خریداری کنید که از حافظه رم Ram قوی با گنجایش خوب و پر قابلیتی برخوردار باشد.

به فضای خالی مموری توجه کنید

به میزان حجم اشغال شده مموری تبلت خود حساس باشید. بیشتر تبلت‌ها و مخصوصا محصولات کمپانی لنوو، از قابلیت نصب و استفاده از مموری‌‌ کارت برخوردار است. برای اینکه ناخود‌آگاه مموری داخلی تبلت شما بیش از حد اشغال نشود، می‌توانید با استفاده از کارت‌های حافظه در مدل‌های مختلف این شرایط را مدیریت کنید.

به فضای خالی حافظه رم توجه کنید

سعی کنید در حدود ۴۰ درصد از حافظه رم در تبلت شما خالی باشد. این مقدار بهتر است به دلیل اجرای سریع و روان انواع فرایند‌ها، به سیستم‌عامل واگذار شود.

به بستن برنامه‌های باز بی استفاده توجه کنید

امکان دارد در حین اجرای برنامه و استفاده از تبلت، بخواهید برنامه‌های دیگری را نیز اجرا و استفاده کنید. این که برنامه‌های شما نیمه باز بماند وظیفه رم است. اما توجه داشته باشید که این کار اگر زیاد تکرار شود، رم تبلت شما را ضعیف خواهد کرد. پس برنامه‌هایی که نیاز ندارید را از حالت مینیمایز خارج کنید. یادتان باشد برخی از برنامه‌ها زمانی که از آن خارج می‌شوید، به طور کامل بسته نمی‌شوند. به بسته شدن برنامه‌ها نیز حساس باشید.

به پاک‌سازی مموری توجه کنید

برای کمک به سیستم‌عامل تبلت خود، می‌توانید از برخی برنامه‌های کاربردی به هدف پاکسازی مموری و حذف کش استفاده کنید. در تبلت به دلیل وجود برنامه‌های مختلف، داده‌های به درد نخور زیادی تولید و ذخیره می‌شوند. استفاده از این برنامه‌ها مانند ( Clean Master) می‌توانند این فایل‌ها را از تبلت شما حذف نمایند. این کار به سلامت رم و مموری و البته سخت‌افزار تبلت شما کمک خواهد کرد.

به استفاده از آنتی ویروس توجه کنید

از آنجایی که با تبلت لنوو می‌توانید وب‌گردی کنید، شرایط برای ویروسی شدن مهیا است. ویروسی شدن تبلت یکی دیگر از دلایل اشغال مموری و در ادامه هنگ کردن تبلت است. بهتر است در کنار دیگر برنامه‌های موجود در تبلت خود، از یک آنتی ویروس مطمئن نیز استفاده کنید.

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

آموزش فلش کردن تبلت لنوو به صورت مرحله به مرحله

متوجه شدید که بین ریست فکتوری تبلت و فلش کردن آن تفاوت‌های مشخصی وجود دارد. در این تاپیک شما با نحوه فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی آشنا خواهید شد. این فرایند را در چهار مرحله زیر دنبال خواهید کرد.

به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

  • برای شروع به سه ابزار نیازمند هستید.
  • یک کامپیوتر و یا لپ تاپ سرحال به هدف تغذیه فایل‌های مربوط و مدیریت فرایند‌ فلش کردن تبلت
  • کابل ( USB-A یا USB-mini ) برای اتصال تبلت به سیستم
  • اتصال با سرعت مطلوب به اینترنت

قدم  اول: چک کردن درستی ابزار‌ها

  • توسط سیستم به اینترنت متصل شوید
  • حتما توجه داشته باشید که تبلت شما از شارژ کافی برخوردار باشد.
  • اتصال کابل دیتا از تبلت به سیستم را چک کنید. قطع و یا شل نباشد.

مرحله  دوم: سیستم‌عامل را پیدا کنید

  • در ابتدا باید فایل رام تبلت لنوو خود را دانلود کنید.(برای این میتونید از عبارت download lenovo tablet firmware درداخل گوگل استفاده کنید) و مدل دستگاه خود را جلوی این متن وارد کنید.
  • یکی از سایتهایی که در گوگل نمایش داده میشود باز کنید.
  • در ادامه در بین مدل‌های موجود، مدل تبلت خود را بیابید.
  • در مرحله بعد، سیستم‌عامل مربوط به مدل تبلت خود را انتخاب و دانلود نمایید.
  • فایل USB Drive مربوط به مدل تبلت خود را از لیست انتخاب کرده و دانلود کنید.
  • فایل فلش Flash Tool  مربوط به تبلت را دانلود کنید
  • درایور دانلود شده را در سیستم نصب نمایید.

مرحله سوم: بسته نرم‌افزاری دانلود شده را باز کنید

پس از دانلود و سیستم‌عامل و فلش Flash Tool، آن‌ها را با حرف لاتین بزرگ از حالت فشرده خارج کنید.

مرحله چهارم: آغاز فرایند فلش کردن تبلت شما

  • ابتدا فایل Flash Tool را Extract کنید. منظور فایل با نام و فرمت روبرو است
  • برای این کار مسیر روبرو را طی کنید و فایل ( Flash_tool.exe  ) را از پوشه فریمور انتخاب کنید: File > Open Scatter-loading file
  • کادر DA DL All With Check Sum را علامت بزنید و دکمه Firmware -> Upgrade را فشار دهید.
  • اگر اجرای مرحله قبل ناموفق بود، سیستم عامل را بررسی کنید. لازم است فایل ( checksum.ini ) را از میان فایلهای موجود پاک کنید. و سپس دوباره این مراحل را طی نمایید.

کار تمام شد. حالا می‌توانید تبلت خود را روشن کنید.

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی

زمانی موفق شدید که پس از روشن شدن تبلت، با یک دایره سبز رنگ مواجه شوید. در این صورت تبلتی دارید که با موفقیت فلش شده است.

حالا دیگه می‌توانید با اجرای مراحل معرفی شده در مقاله ( فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی )، به راحتی تبلت خود را فلش کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>