قیمت باتری تبلت لنوو

قیمت باتری تبلت لنوو

قیمت باتری تبلت لنوو بر اساس خصوصیات تبلت متغیر است. برای هر کدام از محصولات لنوو مانند تبلت، به با توجه به داشتن قابلیت‌ها موجود مانند سایز صفحه‌نمایشگر و غیره، مدل، قدرت و قیمت در باتری متغیر است. در این مقاله هدف ما برای شما کاربران وب سایت lenovotehran.com، معرفی مشخصات و قیمت انواع باتری تبلت لنوو و دلایل تعویض باتری است. در موضوع راه‌های چگونگی افزایش طول عمر در باتری نیز مطالب مفیدی ارائه خواهد شد. پس مانند همیشه با ما تا انتهای این مقاله آموزشی علمی همراه بمانید.

قیمت باتری تبلت لنوو
قیمت باتری تبلت لنوو

درباره قیمت باتری تبلت لنوو و انواع باتری در تبلت

نحوه ارزیابی و تعیین قیمت باتری تبلت لنوو، با میزان توانمندی در باتری رابطه مستقیم دارد. این موضوع به ویژگی‌های تبلت نیز مربوط است. بنابراین هرچه تبلت از توانمندی‌های بیشتری برخوردار باشد، باتری آن نیز باید قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.

تفاوت در توانمندی باتری‌ها، تفاوت در نوع باتری‌های استفاده شده در انواع تبلت را نیز به دنبال دارد. هر یک از انواع باتری‌های تبلت لنوو از شاخصه ها، ظرفیت‌ها و ولتاژ متفاوتی برخوردارند. به همین منظور، قیمت و ظرفیت در انواع باتری‌های تبلت لنوو نیز متغیر است.

آنچه که مشخص است این است که، کمپانی لنوو مانند برند اچ پی، در بین تمام کاربران دنیا معروف و محبوب است. هر کدام از دستگاه‌ها و تولیدات کمپانی Lenovo از شاخصه‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی برخوردارند. به همین خاطر قطعات و ابزارهای تشکیل دهنده در انواع محصولات لنوو نیز، با ویژگی‌ها و خصوصیات‌های خاصی همراهند.

هر کدام از محصولات این برند مانند ایرپاد لنوو و غیره، کاربران و طرفداران خاصی دارند. تبلت لنوو نیز یکی از محصولاتی است که در بین کاربران و طرفداران محصولات دیجیتالی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شرکت چینی لنوو در زمینه تولید تبلت‌های متنوعی فعالیت دارد. هر کدام از این محصولات با توجه به سلیقه و نوع کاربری مشتریان تولید می‌شوند. به همین خاطر است که از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار خواهند هستند.

همه محصولات دیجیتالی برای ارائه خدمات به کاربران، به منبع نیرو نیاز دارند. این نیرو از طریق باتری تامین می‌شود. اگر بخواهیم باتری های تبلت لنوو را دسته بندی کنیم می‌توان در سه نوع نیکل کادمیوم (Ni-Cd)، لیتیوم پلیمر (Li-Po) و لیتیوم یون (Li-Ion) آنها را تقسیم‌بندی کرد.

درباره باتری تبلت لنوو از نوع نیکل کادمیوم (Ni-Cd)

باتری‌های cadmium battery – Nickel (Ni-Cd)، از نوع باتری‌های قابل شارژ هستند. این نوع از باتری‌ها با استفاده از نیکل(III) اکسید و کادمیم به صورت فلز به عنوان الکترود ساخته می‌شدند.

از نظر اندازه و ظرفیت میلی‌آمپر ساعت  mah، شباهت مشخصی بین باتری‌های نیکل کادمیوم و باتری‌های قلیایی وجود دارد. از طرف دیگر این نوع باتری‌ها در بسته‌های شرایط چند سلولی، در نوع ۹ ولتی ارائه می‌شدند. توجه داشته باشید که این روز‌ها، باتری‌های نیکل کادمیوم منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار گرفته نمی‌شوند.

در قدیم برای انواع محصولات دیجیتالی از قبیل، تجهیزات عکاسی، ‌ماشین‌های اسباب‌بازی، تلفن‌های بی‌سیم، ابزار آلات برقی و چراغ قوه استفاده می‌شدند.

درباره باتری تبلت لنوو از نوع لیتیوم پلیمر (Li-Po)

باتری‌های لیتیوم پلیمر Lithium polymer battery به باتری‌های  Li-Po لی پو معروف هستند. این باتری‌ها گونه‌ای خاص از نوع باتری‌های لیتیوم یون بوده بوده و در محصولات پرتابل دیجیتالی مانند دوربین دیجیتال، تلفن همراه و انواع اسباب بازی‌ها کاربرد دارند.

توان این نوع از باتری‌های تک سلولی،  10.5 وات ساعت است. از گنجایشی در حدود ۲۷۵۰  میلی آمپر ساعت برخوردارند. سازگاری مطلوبی با انواع تبلت در سری تبلت Lenovo Tab E7 TB-7104I و Lenovo Tab E7 TB-7104F دارند. امروزه نیز این نوع باتری‌ها در محصولات تبلت لنوو مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند.

درباره باتری تبلت لنوو از نوع لیتیوم یون (Li-Ion)

دیگر باتری که قرار است در مقاله قیمت باتری تبلت لنوو به آن اشاره کنیم، باتری لیتیوم یون Lithium-ion battery (Li-Ion) است. این نوع از باتری‌ا به LIB میز معروفند. از نوع باتری‌های قابل شارژ بوده و از توانی در حدود ۱۳٫۵ وات بر ساعت برخوردارند. ولتاژ در این نوع از باتری‌ها ۳٫۸ ولت است و می‌توانند نیروی برق مناسب را در اجرای انواع برنامه‌ها در تبلت فراهم آورند. سازگاری این نوع از باتری‌ها با تبلت‌های لنوو در نوع Ideapad A5500 و Ideapad A8-50 مطلوب است.

قیمت باتری تبلت لنوو
قیمت باتری تبلت لنوو

علائم خرابی در باتری تبلت لنوو

باتری‌ها بر اساس نوع کاربری از تبلت می‌توانند از جمله مهم‌ترین قطعات آسیب‌پذیر باشند. مخصوصا زمانی که کاربران مدت زمان زیادی را به اجرای برنامه‌های سنگین می‌پردازند. اما شاید اگر کاربران نسبت به آشنایی با علائم خرابی و چگونگی رفتار با باتری و البته قیمت باتری تبلت لنوو اطلاعات داشته باشند، در استفاده از تبلت محتاط‌تر عمل کنند.

شاخصه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند خرابی در باتری تبلت لنوو را به کاربر اعلام کند. گاهی امکان دارد تبلت شما بدون هیچ دلیلی خاموش شود یا در مواقعی با تخلیه زود هنگام شارژ در باتری مواجه می‌شوید. در برخی شرایط ممکن است بر خلاف همیشه، زمان زیادی طول بکشد تا باتری تبلت لنوو شما شارژ شود.

شاید در حال استفاده از تبلت باشید و مشاهده کنید دستگاه هنگ کرده و جز ری استارت کردن، راه دیگری نداشته باشید. یا حتی شاید مشاهده کنید دستگاه تبلت به شارژ است، اما از میزان درصدی فراتر نرود. و اینکه امکان دارد در حال استفاده از تبلت، زمانی که به میزان شارژ مشخصی برسد ناخودآگاه خاموش شود. یا حتی متوجه شوید باتری تبلت شما باد کرده است که در این شرایط راهی جز تعویض آن را ندارید.

همه این موارد می توانند علائم خرابی در باتری تبلت لنوو باشند. اما اگر نسبت به راهکارهای مفید به هدف افزایش عمر باتری تبلت لنوو آگاهی داشته باشید، قطعا می‌توانید مدت زمان بیشتری از باتری استفاده کنید. این راه‌کارها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید هر زمان علائم گفته شده را در دستگاه خود مشاهده کردید می‌توانید با اطمینان کامل، نسبت به تعمیر و یا تعویض باتری به نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو مراجعه کنید. در این نمایندگی‌ها خیالتان بابت قیمت باتری تبلت لنوو و اورجینال بودن محصول راحت است.

راه‌کارهایی برای افزایش عمر باتری تبلت Lenovo 

همانطور که مشخص است، استهلاک در باتری تبلت به واسطه استفاده زیاد از این دستگاه موضوع مشخص و بدیهی است. این اتفاق می‌تواند در دراز مدت شرایط خالی شدن زودهنگام باتری تبلت را به همراه داشته باشد. به طور کلی عدم ارائه خدمات مطلوب در باتری، می‌تواند اختلالات زیادی در روند استفاده از تبلت برای کاربران ایجاد کند. به همین خاطر توجه به رعایت شیوه‌های صحیح کاربری از تبلت و البته توجه به نوع مدل باتری مهم است. بر این اساس تطبیق آن با قابلیت‌های تبلت، در زمان خرید محصول می‌تواند برای کاربران سودمند باشد.

استفاده از تبلت لنوو برای کاربر می‌تواند شرایط اجرای انواع برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های طراحی، یا انواع برنامه‌های مهندسی را فراهم آورد. قابلیت‌های تبلت لنوو به قدری است که می‌تواند نیاز کاربر نسبت به استفاده از کامپیوترهای رومیزی و یا شخصی را برآورده سازد. از آنجایی که در وسایل و محصول دیجیتالی باتری نقش بسیار مهمی دارد اگر این قطعه خراب شود، روشن شدن دستگاه غیر ممکن خواهد بود.

همه این موارد گفته شده در مقاله قیمت باتری تبلت لنوو این موضوع را نشان‌ می‌دهد که، کاربران باید از این قطعه بیشتر محافظت کنند. برای اینکه بتوانید عمر باتری را افزایش دهید، رعایت موارد زیر کاربردی و راه‌گشا است. با رعایت این موارد، عمر باتری بیشتر شده و حالا حالاها نیاز نیست به فکر قیمت باتری تبلت لنوو باشید.

قیمت باتری تبلت لنوو
قیمت باتری تبلت لنوو

بهترین کار این است که از باطری استفاده نکنید !

استفاده نکردن از باتری مساوی با خاموش بودن تبلت. اما چه زمان بهتر است از باتری استفاده نشود ؟ این راهکار زمانی به درد کاربر می‌خورد که قرار است برای مدت زمان طولانی از دستگاه تبلت استفاده نکند. بهترین کار این است که باتری را به همراه داشتن ۵۰ درصد شارژ، در محیط خنکی قرار دهید.

با توجه به اینکه در تبلت‌های جدید لنوو شرایط باز کردن قاب پشت دستگاه برای کاربران میسر نیست، بهترین کار این است که اگر می‌توانید خود تبلت را در یک محیط خنک قرار دهید. این کار برای افزایش سلامت باتری و البته، افزایش طول عمر باتری بسیار موثر است.

انجام درست شارژ اولیه در تبلت لنوو

قبلا با نوع باتری لیتیومی که در انواع تبلت‌ لنوو مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، آشنا شدید. این نوع از باتری‌ها تفاوت زیادی با انواع دیگر دارند. نکته مهم نحوه استفاده از این باتری‌ها در اولین شارژ است. بر این اساس بهترین کار این است که پس از خریداری تبلت، اجازه دهید تا آخرین ظرفیت باتری استفاده شود.

به طوری که دستگاه بر اساس اتمام توان باتری خودش خاموش شود. پس از آن تبلت را به شارژ متصل کرده و اجازه دهید بدون استفاده از تبلت، شارژ باتری تکمیل شود. این کار می‌تواند شرایط مناسبی را به هدف سلامت باتری فراهم آورد.

استفاده از منبع نیرو مناسب به هدف شارژ باتری تبلت

زمانی که شما تبلت لنوو را به واسطه شارژر به برق وصل می‌کنید، این کار شرایط افزایش توان باتری را به همراه دارد. به همین خاطر شاید به ظاهر هر نوع شارژری این شرایط را برای باتری فراهم کند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از هر آداپتور و هر کابل شارژی، برای تامین نیروی برق باتری تبلت لنوو مناسب نیست.

شاید به هر دلیلی به آداپتور شارژر مخصوص تبلت خود دسترسی نداشته باشید. در این نواقع باید تامین برق باتری را توسط آداپتور و شارژری انجام دهید که، با ولتاژ باتری تبلت شما همگن باشد. به همین خاطر استفاده از شارژر‌های عمومی در محیط‌های اجتماعی مانند فرودگاه یا فروشگاه و غیره، یا استفاده از فندک خودرو به هدفه شارژ تبلت لنوو، بسیار برای سلامت باتری خطر ناک است.

این حرکت به مدار دستگاه آسیب رسانده و شرایط کاهش طول عمر باتری تبلت را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر در ادامه باتری خراب شده و باید به فکر خرید باتری جدید باشید. خاطرنشان می شود استفاده از شارژر های وایرلس نیز برای باتری تبلت لنوو مناسب نیست. به این دلیل که این نوع شارژر‌ها به خاطر گرمایی که تولید می‌کنند، می‌توانند شرایط نامناسب و خطرناکی را برای باتری فراهم آورند.

قیمت باتری تبلت لنوو
قیمت باتری تبلت لنوو

نسبت به رعایت دمای مناسب باتری حساس باشید

از جمله مواردی که می‌تواند شرایط کاهش طول عمر و خرابی در باتری تبلت لنوو را شامل شود، عدم رعایت دمای مناسب برای باتری است. افزایش در دمای باتری دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

از طرفی امکان دارد اجرای برنامه‌های سنگین در دراز مدت، شرایط افزایش دمای باتری را فراهم آورد. به این خاطر که برنامه سنگین است و نیاز به پردازش بیشتری دارد.  این اتفاق بر روی پردازنده فشار وارد می‌کند و می‌‌تواند دمای محیط سخت‌افزاری در تبلت را افزایش دهد. از طرف دیگر بیشتر کاربران تبلت را در دستان خود قرار می‌دهند. بنابراین، گرمای دست به علاوه گرمای محیط سخت افزار در تبلت نیز می‌تواند شرایط افزایش دما در باتری را فراهم آورد.

چه دمایی برای تبلت خطرناک است؟

به طور کلی اگر میزان دمای محیط باتری بیشتر از ۳۵ درجه باشد، این اتفاق برای سلامت باتری بسیار خطرناک است. بعضی از کاربران به هدف محافظت از تبلت، از قاب‌های محافظ استفاده می‌کنند. بهتر است در زمان شارژ باتری و یا استفاده از تبلت، قاب محافظ را جدا کنید. به این وسیله شرایط انجام این کار، عدم افزایش دما در تبلت را فراهم خواهد آورد.

البته استفاده از نرم افزار‌هایی که بتوانند به صورت اخطار، شرایط افزایش دما در محیط سخت افزاری تبلت را به کاربر اعلام کنند نیز پیشنهاد خوبی است.

قیمت باتری تبلت لنوو
قیمت باتری تبلت لنوو

معرفی ویژگی و قیمت باتری‌های رایج تبلت لنوو

در ادامه مقاله، هفت نوع از باتری‌های معروف که در انواع تبلت‌های لنوو استفاده می‌شوند را معرفی خواهیم کرد. برخی از این باتری‌ها از نوع یون لیتیوم بوده و برخی از نوع پلیمر لیتیوم هستند. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه شود این است که، این باتری‌ها به راحتی نمی‌توانند از تبلت جدا شوند. به همین خاطر در زمان خرابی و زمانی که نیاز به تعویض دارند، این کار تنها به واسطه استفاده از دستگاه‌های خاص انجام پذیر است.

توجه داشته باشید که این ابزارآلات خاص تنها در نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو وجود دارند. از طرف دیگر فقط تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های معتبر لنوو قادرند از این ابزارهای خاص استفاده کنند. باتری‌های انتخاب شده از نوع اورجینال بوده و از عمر طولانی و دوام بسیار مطلوبی برخوردارند.

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو  Lenovo A7-30 A3300 – L12T1P33

ظرفیت: ۳۵۰۰ mAh

نوع باتری: یون لیتیوم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۱۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo A7-50 A3500

ظرفیت: ۳۴۵۰ mAh

نوع باتری: یون لیتیوم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۵۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo IdeaTab A2107 – BL195

ظرفیت: ۳۵۵۰ mAh

نوع باتری: یون لیتیوم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۵۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo IdeaTab A3000

ظرفیت: ۳۵۰۰ mAh

نوع باتری: پلیمر لیتیم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۳۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo S5000 – L13D1P31

ظرفیت: ۳۴۵۰ mAh

نوع باتری: یون لیتیوم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۵۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo Tab 2 A7-30 – L13D1P31

ظرفیت: ۳۴۵۰ mAh

نوع باتری: یون لیتیوم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۴۰ هزار تومان

  • نام باتری: باتری اصلی تبلت لنوو Lenovo Vibe P1 – BL244

ظرفیت: ۵۰۰۰ mAh

نوع باتری: پلیمر لیتیم

حدود قیمت باتری تبلت لنوو: ۳۴۰ هزار تومان

نتیجه گیری

کمپانی لنوو از باتری‌های مقاوم و با کیفیت که بتوانند در مواجهه با گرما بهترین دوام را داشته باشند استفاده می‌کند. در نمایندگی‌های مجاز قیمت باتری تبلت لنوو بر اساس نظارت نمایندگی مرکزی تعیین می‌شود. مشتریان می‌توانند با خیال راحت بر اساس باتری تبلت خود را در نزدیک‌ترین نمایندگی‌ لنوو تهیه نمایند.

2 thoughts on “قیمت باتری تبلت لنوو

  • By میثم - Reply

    سلام خسته نباشین اگر باتری تبلت لنوو Lenovo 7305 من رو تعویض کنم شارژش تموم نمیشه لطفاً بگید قیمتش چنده خواهش میکنم بگید ممنون میشم

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام ، بله با تعویض باتری عملکرد تبلت به حالت اول بر میگرده ، برای دریافت قیمت با شماره های شرکت تماس بفرمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>