لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

نگاهی گذرا به مشخصات ظاهری لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD :

همانطور که می‌دانید کمپانی لنوو، یکی از برند‌های خوب و خوش‌سابقه در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ است. که اقدام به تولید لپ‌تاپ‌هایی با کاربری‌های گوناگون و قیمت‌هایی به صرفه در کنار کیفیت و کارایی می‌نماید. یکی از این لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و کارامد این برندِ محبوب، لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD است. که به عنوان یکی از محصولات رده بالا و با کیفیت این کمپانی معرفی شد است. این محصول برای کاربری‌های گیمینگ، مهندسی و مالتی مدیا کاربرد دارد. که در کنار قدرتی که دارد دارای ظاهری زیبا و چشم‌نواز نیز می‌باشد. این مدل زیبا، که در حال حاضر یکی از جدید‌ترین تولیدات ۱۵٫۶ اینچ، سری IdeaPad است.

در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و با ابعاد ۲۴٫۲*۲۵۱*۳۵۹ میلی‌متر، و وزن ۲٫۲۶ کیلوگرم. که جزء وزن‌های سبک و مناسب در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ است تولید و طراحی شد است. با توجه به اینکه لپ‌تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با لپ‌تاپ‌های عادی باید از نمایشگر بزرگتری برخوردار باشند بنابراین؛ صفحه نمایش این محصول کارامد ۱۵٫۶ اینچ، قابلیت نمایش تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل و کیفیت FUL HD، می‌باشد.

صفحه نمایش

این صفحه IPS و دارای تکنولوژی Comfy View، یا همان روکش مات است که برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، امتیاز محسوب می‌شود. به علاوه تصاویر و رنگ‌ها را با وضوح و کیفیت قابل ملاحظه‌ای نمایش داده و قابلیت رفرش ریت ۶۰ به شما این امکان را می‌دهد که در محیط‌های باز و با نور زیاد نیز بدون هیچ گونه تاری و مشکلی، صفحه نمایش را ببینید. و به راحتی از آن استفاده نمایید. همچنین این صفحه نمایش فرصت تماشای ویدئوی دلخواهتان، با کیفیت مطلوب را به شما می‌دهد و کمک می‌کند بازی‌های مختلف را با رزولوشن بالا تجربه کنید. در نظر داشته باشید که این مدل جذاب، دارای نمایشگر لمسی نبوده و نرخ تازه‌سازی آن معادل ۱۲۰ هرتز، بیان شد است. کیفیت کیبورد و کلید‌های این محصول چشمگیر، نیز در سطح بالا و کیفیت عالی قرار دارند. طراحی کیبورد این محصول از نوع جزیره‌ای بوده و فاصله‌ی بین دکمه‌ها برای تایپ کردن و کار‌های روزمره مناسب می‌باشند.

کیبورد

همچنین اندازه‌ی دکمه‌ها استاندارد است و دارای جنس بسیار مطلوبی می‌باشند. فضای زیر صفحه کلید برای جایگیری دست ایده‌آل است و به همین دلیل فشاری به مچ دست وارد نمی‌شود. ضمن این که کلید‌ها به صورت حلالی طراحی شده‌اند که تسلط کاربران را هنگام کار یا بازی بیشتر می‌کند. یکی از نقاط جذاب طراحی این کیبورد، تعبیه‌ی فلش‌های جهت‌نمایی است که پایین‌تر از سایر دکمه‌های کیبورد قرار گرفته‌اند که البته در کنار نور پس‌زمینه‌ی سفید رنگ کیبورد استفاده از آن را هنگام بازی بهتر و راحت‌تر کرده است.

همانطور که می‌دانید یکی دیگر از فواید کاربردی استفاده از لپ‌تاپ، برقراری تماس‌های ویدیوئی و شرکت در کنفرانس‌های آنلاین است که البته نیازمند وب‌کَمی است که دارای کیفیت مناسب دوربین باشد به همین منظور لنوو، برای این لپ‌تاپ گیمینگِ کاربر‌پسند دوربینی با کیفیت۷۲۰P  و قابلیت Camara Shutter، در نظر گرفته است که خیال شما را از امنیت دوربین نیز راحت کند.

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

نقد و بررسی لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD :

بدون شک شرکت معتبر لنوو یکی از برند‌های کاربر‌پسندِ تولید لپ‌تاپ است که دارای طرفداران زیادی در بازار ایران می‌باشد. ناگفته نماند که محصولات لنوو همیشه در مقایسه با سایر برند‌ها، با توجه به ساختار محکم و مشخصات فنی قابل قبولی که دارند دارای قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه می‌باشند. که البته این موضوع تاثیر مثبتِ چشمگیری در انتخاب کاربران دارد. همانطور که پیش‌تر شرح دادیم، طراحی کیبورد و کیفیت کلید‌های این لپ‌تاپ کارامد از کیفیت بالایی برخوردارند. در قسمت زیرین این محصول خروجی‌های گوناگون هوا را مشاهده می‌کنید که کمک می‌کنند هوا راحت‌تر و با سرعت بالاتر، از لپ‌تاپ خارج شود. که البته این فرایند تاثیر زیادی در نگهداری بهتر و طول عمر بیشتر قطعات سخت‌افزاری آن دارد.

فن و CPU

البته توصیه می‌شود که برای طول عمر بیشتر، لپ‌تاپ‌های گیمینگ و همچنین کاهش فشاری که به فَن وارد می‌شود آنها را روی کولپد‌های با کیفیت قرار داده و استفاده نمایید. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌های بی‌نظیر دارای پردازنده‌ی با قدرت بالا ۳۵ واتی بوده که برای عملکرد بهتر آن به کارگیری شده‌ به شما این امکان را می‌دهد تا به طور همزمان بازی، ضبط و پخش کرده، بازی‌های کامپیوتری AAA را با کیفیت فول اچ دی، بازی کرده و همچنین سرعت فوق‌العاده بالای وای‌فای گیگابایتی و اتصالات مورد تایید را تا Intel wifi6(Gig+) تجربه نمایید.

و اما سازنده‌ی پردازنده‌ی قوی و با کیفیت این محصول کاربر پسند Intel، سری پردازنده Coreiv، مدل پردازنده ۱۱۳۷۰H، و فرکانس آن بین ۳٫۰ گیگاهرتز تا ۴٫۸ گیگاهرتز است. مدل گرافیک این محصول کارامد Geforce RTX 3050 و مقدار گرافیک آن، ۴ گیگابایت می‌باشد. این پردازنده‌ی سری ۳۰ که بین مدل‌های منتخب قرار دارد به شما فرصت بازی با عملکرد بالا را داده و کمک می‌کند تا گرافیک‌های ردیابی پرتویِ واقعی، مشخصات جدید و همچنین قدرت هوش مصنوعی را در طرح‌های نازک و سبک تجربه نمایید.

تاچ پد و اسپیکر

تاچ‌پد این محصول عالی دارای فن‌آوری چند لمسی است و به همین خاطر، دقت لمس بالایی دارد. ضمن اینکه جنس تاچ پد طوری طراحی شده است که احساس لیز خوردن انگشت روی آن به شما دست نمی‌دهد. از لحاظ اندازه نیز بزرگ و ایده‌آل می‌باشد. فقط جنس آن طوری است که جای انگشتان روی آن باقی می‌ماند. گفتنی است که بلند‌گوهای لپ‌تاپ IdeaPad Gaming 3، ساخت شرکت معتبر Dolby هستند. این دو اسپیکر قدرتمند در زیر دستگاه تعبیه شده و وظیفه‌ی تامین صدای این محصول کارامد را به عهده دارد. این بلندگوها دارای فناوری استریو و دالبی می‌باشند و مجهز بودن آنها به نویز گیر، کمک می‌کند تا صدای فوق‌العاده‌ای را ارائه داده و به ویژه گیمرها را به طور کامل در دنیای بازی خود غرق نماید. لازم به ذکر است که این محصول خوش‌ساخت بدون سیستم عامل می‌باشد. اقلام همراه با این لپ‌تاپ کاربردی دفترچه راهنما و شارژر می‌باشند.

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

کارت گرافیک، رَم و حافظه‌ی دستگاه :

گفتنی است که کارت گرافیک به کار رفته در لپ‌تاپ لنوو، مدل IdeaPad Gaming 3-HD، از نوع Geforce RTX 3050 می‌باشد که همان کارت گرافیک اولیه یا مجتمع با پردازنده Intel Iris Xe Graphice (On Board) است. که برای کار‌های روزمره‌ی سبک و مالتی‌مدیا، و کار‌های غیرگرافیکی در مدار قرار دارد. این کارت گرافیک با استفاده از رَم دستگاه تا سقف ۴ گیگابایت امور عادی و سبک گرافیکی را انجام می‌دهد. اما برای انجام امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک جداگانه، GTX 1650 GDDR6 (Dedicate) وارد مدار می‌شود. این کارت گرافیک نیز دارای حافظه‌ی گرافیکی ۴ گیگابایت بوده و ساخت شرکت NVIDIA Geforce می‌باشد. در حالت عادی بنچمارک این مدل کارت گرافیک ۷۸۰۳ و قدرت گرافیک آن ۱۵ درصد بالاتر از گرافیک GTX 1050TI، می‌باشد. یا به عبارتی جایگزین آن است.

همچنین حافظه‌ی رَم این لپ‌تاپ کارامد ۱۶GB DDR4 2666MHz است. که این حجم از حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و همچنین کارهای  گرافیکی ایده‌آل می‌باشد. این دستگاه کاربردی دارای حافظه‌ی عادی با ظرفیت ۱ ترابایت می‌باشد که اگر برای کارها و فایل‌های شما کم باشد می‌توانید از کارت حافظه‌ی با سرعت بالا SSD از نوع NVME، با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرد. تا هم فضای ذخیره‌سازی خود را گسترش داد و هم نرم‌افزار و برنامه‌های دلخواه خود را بدون هنگی و با سرعت خوب باز نمایید. ضمن اینکه این حافظه‌ی SSD، قابلیت ارتقا نیز دارد.

پردازنده‌ی لپ‌تاپ (CPU) لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD : ‌

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین بخش‌های لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD، پردازنده‌ی مرکزی آن است که البته نشانگر قدرت محصول می‌باشد. این محصول کارامد دارای سری پردازنده‌ی اینتل core i7 با مدل ۱۱۳۷۰H می‌باشد که عملکردی فوق‌العاده‌ای دارد. گفتنی است که محدودیت سرعت پردازنده معادل ۳٫۳ الی ۴٫۸ گیگاهرتز است که البته کنار آن حافظه‌ی کش ۱۲ مگابایت را دارد.

مجهز بودن این لپ‌تاپ خوش‌ساخت گیمینگ، به حافظه‌ی رَم ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4، از دیگر ویژگی ‌های خوب آن است که علاوه بر سرعت بالا، عملکرد دستگاه را نیز تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. ناگفته نماند که با اینکه قدرت رم تاثیر زیادی در سرعت دستگاه و اجرای برنامه و نرم‌افزار‌های گوناگون، در موقعیت‌های مختلف را دارد. اما اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که متقاضی گیم هستید باید بگوییم که پارامتر دیگری به عنوان کارت گرافیک نیز وجود دارد که باعث افزایش سرعت و همچنین نمایش قسمت‌های گرافیکی مختلف یک گیم، یا اجرای برنامه‌های ادیتور را دارد.

پورت‌ها و اتصالات کاربردی :

لپ‌تاپ خوش ساخت لنوو، مدل IdeaPad Gaming 3 – HD، دارای دو پورت کاربردی USB 3.2 و یک پورت USB Type-C 3.2 Gen1 است. این محصول کارامد همچنین از نسخه‌ی ۵٫۰ بلوتوث و وای‌فای ۶ دوبانده باسرعت بالا، پشتیبانی کرده و دارای پورت HDMI، نیز می‌باشد.  این لپ‌تاپ دارای درایو نوری و پورت AGA، نمی‌باشد. اما از وبکم با کیفیت ۷۲۰P، با کاور Privacy shutter، که برای پوشاندن دوربین کاربرد دارد بهره‌مند است. همچنین مجهز به کارتخوان بوده و فاقد اثر انگشت می‌باشد. تاچ‌پد بدون دکمه‌ی (Buttonless) که از فرمان‌های چندلمسی (Multi-Touch)، نیز پشتیبانی می‌کند به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های کارامد این محصول معرفی شد است. گفتنی است که لپ‌تاپ گیمینگ ۳، دارای ویژگی پورت اترنت نمی‌باشد. پورت LAN، جک ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه شارژ لپ‌تاپ از دیگر اتصالات کاربردی این محصول است که مانند دیگر پورت‌ها و اتصالات در طرفین لپ‌تاپ، تعبیه شده‌اند.

باتری کارامد با نگهداری شارژ بالا :

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

از دیگر مشخصات فوق‌العاده‌ی، لپ‌تاپ گیمینگ لنوو، مدل IdeaPad Gaming 3- HD، می‌توان به باتری عالیِ آن با قدرت نگهداری شارژ بالا، اشاره کرد. باتری این محصول خوش‌ساخت از نوع لیتیومی سه سلولی است که می‌تواند ۴۵ وات ساعت را با زمان ۸ ساعت شارژدهی برای کاربران تامین کند. اگرچه این مقدار شارژدهی نسبت به رده، قیمت و مدل لپ‌تاپ فوق‌العاده می‌باشد اما ارتباط مستقیمی نیز با نوع فعالیت شما دارد. این مدت برای کار‌های روزمره و سبک بوده و به نسبت سنگین‌تر شدن فعالیت زمان شارژ دهی پایین می‌آید. نا گفته نماند که باتری این محصول به صورت داخلی و یکپارچه است.  که برای تعویض آن لازم است.  قاب زیر دستگاه به صورت کامل باز شود به همین دلیل قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد.

سیستم خنک کننده با قدرت خنک کنندگی بالا :

گفتنی است که کمپانی معتبر لنوو، برای خنک کردن لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD،  که با اتلاف ۳۵ درصد گرمای بیشتر(۱۱۵ وات) نسبت به نسل گذشته، میزان حرارت را جهت بازی‌های سریعتر، کارهای گرافیکی سنگین‌تر و.. افزایش می‌دهد. در قسمت بالای مادربورد دستگاه، دو فن مجزا تعبیه کرده است. خروجی این فن علاوه بر سمت راست لپ‌تاپ، در زیر لولای اتصال صفحه نمایش نیز کارگذاری شد است. که البته صدای آن در حالت High Performance، کاملا واضح بوده و به گوش می‌رسد.

نتیجه‌گیری :

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD، جزء سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ و رده بالای این کمپانی محسوب می‌شود. که از لحاظ طراحی نیز نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری پیدا کرد است ضمن اینکه از نظر سخت‌افزاری نیز به روز رسانی شد است. به صورت کلی این محصول کارامد برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال لپ‌تاپی مقرون به صرفه با وزن و ابعادی مناسب، برای کاربری‌های روزمره و نیمه سنگین خود هستند مناسب می‌باشد. این دستگاه هم از لحاظ سخت‌افزار قابل‌قبول بوده و هم دارای کیفیت قابل توجهی می‌باشد. استفاده از پلاستیک با کیفیت برای ساخت بدنه‌ی آن، در کنار طراحی جذاب و جوان پسند، علاوه بر استحکام، آن را در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی قرار داد است. تا همواره در این راستا با دیگر شرکت‌ها رقابتی جدی داشته باشد. و با توجه به ساختار و قیمت منصفانه مورد استقبال زیاد گیمر‌های آماتور قرار گرفت است.

گفتنی است که این مدل جذاب جایگزین سری کاربر پسندِ L340 Gaming، می‌باشد.  که البته بسیار زیباتر و جوان‌پسند‌تر از آن بوده و به علت به روز‌رسانی‌های ظاهری و سخت‌افزاری که روی آن صورت گرفت است حس لوکس بودن بیشتری را به کاربران القا می‌کند. شما می‌توانید این لپ‌تاپ، کاربردی را از نمایندگی‌های فروش لنوو، در شهر یا استان محل سکونت خود، به صورت حضوری یا سفارشی تهیه کنید. همچنین اگر هنگام خرید سوال یا ابهامی داشتید کارشناسان ما در نمایندگی‌های فروش، آماده‌ی پاسخگویی به تمام سوالات و ابهامات شما هستند. گفتنی است که برای تعمیر و برطرف کردن هرگونه مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری لپ‌تاپ، لنوو، متخصصان ما در نمایندگی تعمیرات لنوو، آماده‌ی پاسخگویی و ارائه‌ی خدمات می‌باشند. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله، سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

 

2 thoughts on “لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

  • By محمد جواد کمالی - Reply

    آیا صحفه این لپ تاپ لمسی هست

    • By سهیل مهدی زاده -

      با درود. خیر این مدل لپ تاپ لمسی نیستش

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>