لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

بررسی فیزیکی لپ‌تاپ لنوو مدل Y15 G2..IT L-I3 4G B 1T 256G B 2G B :

گفتنی است که شرکت لنوو، از آن دسته از شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ به ویژه لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده مهارت زیادی دارد. و تا امروز مدل‌های زیادی را در این سبک تولید و عرضه کرده است. لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL ، از جمله محصولات خوب و خوش‌ساخت این کمپانی است. که برای کاربری عمومی و انجام امور روزمره گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشد. این لپ‌تاپ در ابعاد ۱۹٫۹*۲۵۱٫۵*۳۶۲٫۲ و وزن ۱٫۸۵ و ضخامت ۲ سانتی‌متر، تولید و طراحی شده است. که با توجه به ابعاد و وزن استاندارد و متناسبی که دارد می‌توان جهت جابه‌جایی و کار در مکان‌های مختلف از آن استفاده کرد. این محصول دارای ظاهری ساده اما زیبا و مدرن می‌باشد.

بدنه‌ی آن از جنس پلاستیک ساخته شده که البته روی آن الگوی پولیش ریزی هم وجود دارد که این موضوع زیبایی و جذابیت آن را بیشتر کرده است. این لپ تاپ مانند دیگر تولیدات لنوو از استحکام خوبی برخوردار است و در مقابل ضربه و فشار تا حد قابل قبولی، مقاوم می‌باشد. پشت آن ساده می‌باشد و فقط برند Lenovo گوشه‌ی آن حک شده است.  صفحه نمایش آن ۱۵٫۶ اینچ بوده که برابر با ۳۹٫۶ سانتی‌متر می‌باشد. این صفحه مات بوده و وضوح آن، فول اچ دی، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. که نسبت به قیمت آن سطح بالایی دارد. و بخاطر پوشش ماتی که دارد برای خواندن، تایپ کردن و حتی تماشای ویدئو بهتر بوده و کمتر از پوشش براق چشم را خسته می‌کند. میزان روشنایی آن هم ۲۲۵ نیت است که باعث می‌شود صفحه نمایش در محیط‌های با نور زیاد و تابش مستقیم خورشید نیز برای کاربران قابل روئیت باشد.

نکته‌ی قابل توجه دیگر آن این است که با وجود اینکه صفحه نمایش آن لمسی نیست ولی به صورت ۱۸۰ درجه باز می‌شود به همین دلیل برای کار‌های تیمی می‌توانید به راحتی آن را کاملا باز کرده و روی میز بگذارید. از سویی دیگر صفحه نمایش آن دارای حاشیه‌های باریک و ظریفی می‌باشد که ظاهر لپ‌تاپ را مدرن‌تر کرده است. ناگفته نماند که دقت این صفحه نیز ۷۶۸*۱۳۶۶/HD است. وبکم این محصول ۳٫۰ میگاپیکسل است و صدای آن قابل تنظیم شدن می‌باشد. از جمله مشخصات پردازنده‌ی این محصول کارامد این است که سازنده‌ی آن Intel، سری آن Celeron، مدل پردازنده N4020 و محدوده‌ی سرعت آن بین ۲٫۵ گیگاهرتز تا ۲٫۸ گیگاهرتز می‌باشد که در جدول بنچمارکینگ دارای رتبه‌ی دوم، در ردیف ارزش خرید است. به این معنی که بالاترین خدمات پردازشی را به نسبت قیمت خود به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین فرکانس پردازنده‌ی آن ۲٫۸-۱٫۱ است.

و اما اگر بخواهیم نگاهی به حافظه‌ی کاربردی این محصول بیندازیم از این قرار است که حافظه‌ی Cache آن ۴ مگابایت و ظرفیت حافظه‌ی رم نیز ۴ مگابایت، از نوع DDR4 می‌باشد. ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن یک ترابایت و از نوع هارد دیسک است. البته سایر مشخصات حافظه‌ی داخلی آن به صورتTB HDD 5400rpm 1 2.5&amp.,#34 می‌باشد. همچنین از لحاظ پردازنده‌ی گرافیکی سازنده‌ی آن Intel، مدل پردازنده‌ی گرافیکی آن Integrated Intel UHD Graphics600، است. و با ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و فرکانس ۷ گیگاهرتز کار می‌کند؛ همچنین رابط ۶۴ بیتی، از دیگر مشخصات GPU در آن است که باعث ایجاد پهنای باند ۵۶٫۰۶ برای انجام کار‌های پردازش گرافیکی است. ناگفته نماند که این مدل حافظه‌ی گرافیکی مجزا و همچنین درایو نوری ندارد. درگاه‌های ارتباطی آن USB و Audio هستند و تعداد پورت USB2.0 آن یک عدد و USB3.1 دو عدد می‌باشند.

نقد و بررسی لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2..IT L-I3 4G B 1T 256G B 2G B :

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

همانطور که می‌دانید شرکت لنوو گسترده‌ترین تولید کننده‌ی کامپیوتر در دنیا (پی‌سی و لپ‌تاپ) و همچنین بعد از شرکت hp، دومین تولید کننده‌ی بزرگ لپ‌تاپ در جهان است. نا گفته نماند که این کمپانی معتبر در سال ۲۰۰۵، بخش کامپیوتر‌های شخصی شرکت عظیم IBM را خریداری کرده و توانست در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ، بسیار قوی و با تجربه به سمت جلو حرکت کند. لپ‌تاپ‌ها‌ی لنوو از لحاظ ظاهری ساده، زیبا، دارای استحکام و تنوع بالا و همچنین قیمتی مقرون به صرفه هستند. به همین دلیل، تغریبا با هر بودجه‌ی معقولی می‌توانید لپ‌تاپ با کیفیتی از برند لنوو تهیه کنید. موضوع قابل توجه دیگر این برند محبوب این است که لپ‌تاپ‌های آن نسبت به دیگر برندها کمتر دچار خرابی و هزینه‌های اضافی شده و در صورت مراقبت مناسب شما مدت طولانی را می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید. یکی از مدل‌های خوب و کاربر پسند این کمپانی لپ‌تاپِ V15 G2 ITL است که مانند دیگر لپ‌تاپ‌های شرکت لنوو از پلیمر ABS ساخته شده که تاچ آن قابلیت فرمان چندلمسی و کیبورد آن دارای نور پس‌زمینه می‌باشد. دارای پورت‌های مناسبی است که قابلیت اتصال به انواع گجت‌ها را دارند.‌

نوع پنل آن TN بوده که زاویه‌ی دید گسترده‌ای در اختیارتان می‌گذارد.     و نرخ نوسان‌سازی آن نیز ۶۰ هرتز می‌باشد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، ۲۵۶ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن با مشخصات PCle NVMe  نیز ۲۵۶ گیگابایت می‌باشد. اتصالات و شبکه‌های این محصول کارامد شبکه‌ی وایرلس Wi-Fi ورژن ۸۰۲ .۱۱ac(2*2) @wi-fi 5 است. ناگفته نماند که لپتاپ V15 دارای بلوتوث و درگاه شبکه‌ی LAN و HDMI نیز می‌باشد. تعداد درگاه‌های Type A  آن در USB3.2 یک عدد، که دارای سرعت بالایی است و برای انتقال اطلاعات ازآن استفاده می‌شود. در USB2.0 یک عدد و در USB Type C نیز یک عدد می‌باشد. که صرفا برای انتقال داده‌ها قابل استفاده است. از دیگر درگاه‌های این سیستم می‌توان به (RJ-45) Ethernet و ورودی جک ۳٫۵ میلی‌متری که برای استفاده‌ی هدفون می‌باشد نیز اشاره کرد. این محصول کاربردی دارای وب‌کم بوده و تاچ پد آن لمسی می‌باشد.

همچنین فاقد حسگر اثر انگشت، درگاه کارت‌خوان و سیستم‌عامل است. به طور کلی این لپ‌تاپ از سری مدل‌هایی است که برای انجام کار‌های روزانه و کاربری مالتی مدیا و خانگی، تماشای فیلم یا وب‌گردی، معاملات آنلاین بورس یا استفاده از نرم‌افزار‌های آفیس(ورد، اکسل، پاورپوینت) مناسب بوده و همچنین برای کاربری اداری و کارهای مهندسی و امور پردازشی که خیلی سنگین نباشند نیز گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشد؛ چرا که به دلیل نداشتن کارت گرافیکی مستقل توانایی ارائه‌ی گرافیک بالا را ندارد. گفتنی است که می‌توانید رَم این مدل لپ‌تاپ کاربردی را به ۱۲ گیگابایت ارتقاء دهید. ضمن اینکه امکان نصب حافظه‌ی SSD را نیز دارد و دارای یک جایگاه خالی SSD از نوع M.2 می‌باشد.

باتری لپ‌تاپ لنوو  V15 G2 ITL :

باتری لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

باتری لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

باتری لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL به صورت دوسلولی از نوع لیتیوم پلیمر و به صورت یکپارچه Intergrated 35Wh است. که وقتی به صورت کامل شارژ می‌شود تا ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه، کار و استفاده با لپ‌تاپ را پشتیبانی می‌کند. که نسبت به لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی خود بهتر است. البته زمان گفته شده برای حالت ایده‌آل آن است و در صورت بازی یا کار زیاد با لپ‌تاپ به ۳ ساعت هم می‌رسد. گفتنی است که شارژر سریع این لپ‌تاپ دارای قدرتی معادل ۶۵ وات است که لپ‌تاپ شما را در کمترین زمان فول شارژ می‌کند. باتری آن از نوع داخلی است و قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد چرا که برای عوض کردن آن باید حتما قاب زیر لپ‌تاپ به صورت کامل باز شود که یک کار تخصصی می‌باشد و امکان آن در فضای خانه وجود ندارد. نا گفته نماند که این لپ‌تاپ خوش‌ساخت دارای مدار قطع کن باتری، می‌باشد به این صورت که مدار برق دستگاه طوری طراحی شده است که پس از شارژ کامل، باتری از مدار خارج شده تا دچار آسیب و کوتاه شدن عمر آن نشود.

حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ لنوو  V15 G2 ITL :

حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL، یک ترابایت، هارد دیسک با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. لازم به ذکر است که این نوع هارد دیسک و این مقدار حافظه برای لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه و قیمت نسبتا ارزان عادی می‌باشد. به همین دلیل بالا آمدن ویندوز و یا باز کردن نرم‌افزارها و برنامه‌های سنگین در این دسته لپ‌تاپ‌ها، کمی طولانی بوده و سرعت عمل شما را پایین می‌آورد. البته همانطور که گفتیم این محصول دارای یک پورت خالی حافظه SSD از نوع M.2 می‌باشد. که می‌توانید به راحتی یک حافظه‌ی با سرعت بالا SSD را روی آن قرار داده و مشکل سرعت عمل آن را هنگام بالا آمدن ویندوز و باز شدن نرم‌افزارها تا مقدار زیادی حل کنید.

حافظه‌ی اصلی لپ‌تاپ ( RAM  ) :

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

حافظه‌ی اصلی لپ‌تاپ لنوو مدل V15 2G ITL، ۴ گیگابایت از نوع DDR4 است. که می‌توان گفت یکی از ضعف‌های آن محسوب می‌شود چرا که رَم ۴ گیگ، تنها برای کار‌های ساده و معمولی مثل وبگردی، آن هم با یک مرور‌گر مناسب است. ضمن اینکه، به دلیل نداشتن حافظه‌ی مستقل گرافیکی دستگاه، بخشی از حافظه‌ی اصلی آن نیز توسط پردازنده‌ی گرافیکی اشغال می‌شود. به این معنی که حافظه‌ی در دسترس ویندوز کمتر از ۴ گیگابایت است. این موضوع سبب تضعیف کارکرد لپ‌تاپ شده است به عنوان مثال اگر شما نیاز داشته باشید که از دو مرورگر به صورت همزمان استفاده کنید(کروم و فایرفاکس)، یا اگر وُرد و پی‌دی‌اف، را در کنار کروم دارید. پیشنهاد می‌کنیم که به فکر ارتقای این ۴ گیگابایت رَم باشید. اگر چه رم ۴ گیگابایت، روی مادربورد لحیم شده و امکان تغییر آن وجود ندارد ولی یک شیار حافظه‌ی خالی هم روی لپ‌تاپ تعبیه شده که می‌توانید یک رَم ۸ گیگابایتی را در آن جاسازی کرده تا در مجموع ۱۲ گیگابایت رم داشته باشید گفتنی است که مجموع ۱۲ گیگابایت برای انجام کار‌های روزانه‌ی شما با یک لپ‌تاپ معمولی و مناسب کافی می‌باشد.

کیبورد و تاچ پدلپ‌تاپ لنوو  V15 G2 ITL :

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL

گفتنی است که کیبورد و تاچ پد‌های کمپانی لنوو از جمله مدل V15 G2 ITL، نسبت به سایر برند‌ها، بهتر بوده و دارای کیبورد و تاچ پد‌های نرم و با کیفیتی می‌باشند. به همین دلیل این لپ‌تاپ برای دانشجویان، نویسندگان، منشی‌ها، کار‌های تحقیقاتی دانش‌آموزان و در کل هر کاربری که استفاده‌ی مداوم از کیبورد داشته باشد گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشد. البته لازم به ذکر است که اگر بتوانید یک کیبورد با کیفیت، USB، تهیه کرده تا هم راحت‌تر کار کنید و هم از کیبورد اصلی لپ‌تاپ استفاده نکنید و باعث کثیفی آن نشوید راهکار بهتری می‌باشد.

پردازنده‌ی مرکزی (C U P) لپ‌تاپ :

مدل و سری پردازنده‌ی مرکزی (CUP) لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL، Intel i3- 10110u، است که دارای دو هسته‌ی پردازشی و فرکانس کاری ۲٫۱ تا ۴٫۱ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی i3-10110u مربوط به نسل ۱۰ اینتل است که تولید و عرضه‌ی آن سال ۲۰۱۹ بوده و امروزه کمی قدیمی محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند که این پردازنده قدرت خوبی دارد و نسبت به قیمتی که دارد جزء بهترین پردازنده‌ها‌ی لپ‌تاپ به شمار می‌رود. پردازنده‌ی i3-10110u، برای کار‌های روزانه و معمولی از جمله: وب گردی، کار با نرم‌افزار‌های آفیس مثل (وُرد، اکسل)، تحقیقات دانش‌آموزی، مطالعه‌ی مقالات دیجیتال دانشجویی، مقاله نویسی و گزارش نویسی، کار‌های حسابداری و معاملات آنلاین مثل بورس، کافی می‌باشد.

پردازنده‌ی گرافیکی (G P U) :

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL، دارای کارت گرافیک مستقل نبوده و از پردازنده‌ی گرافیکی CPU استفاده می‌کند و همچنین حافظه‌ی مورد نیاز را هم از حافظه‌ی اصلی می‌گیرد. پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD G1، به عنوان یک پردازنده‌ی وابسته و غیر مستقل قرار گرفته که در کنار CPU، دارای قدرت نسبتا بالایی می‌باشد. و نسبت به قیمت آن جزء بهترین پردازنده‌های گرافیکیِ بازار است. این پردازنده اگر چه برای کار‌های گرافیکی و بازی‌های سنگین گزینه‌ی ایده‌آلی نیست اما برای کار‌های معمولی و بازی‌های سبک کافی می‌باشد. به یاد داشته باشید همانطور که در مبحث رَم اشاره کردیم به دلیل اینکه لپ‌تاپ V15 G2 حافظه‌ی مستقل گرافیکی ندارد و فضای مورد نیاز خود را از رم اصلی می‌گیرد. بهتر است که به فکر ارتقای رَم دستگاه به ۱۲ گیگابایت باشید تا از این طریق حافظه‌ی در دسترس پردازنده‌ی گرافیکی هم افزایش یابد.

نتیجه‌گیری :

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL، یکی از محصولات خوب و کارامد این کمپانی است که در کنار پردازش خوب، صفحه نمایش بزرگ ۱۵٫۶ اینچی و کیفیت فول اچ دی  و همچنین کیبورد نرم و خوش‌دستی که دارد دارای قیمتی مقرون به صرفه نیز می‌باشد. این لپ‌تاپ کاربردی از نمایندگی لنوو دارای ظاهری مدرن و بدنه‌ای با استحکام بالا می‌باشد که البته وزن و ابعاد ایده‌آلی نیز دارد و به راحتی قابل جا‌به‌جایی می‌باشد. که اگر بلافاصله بعد از خرید اقدام به ارتقای رم آن نمایید می‌توانید به راحتی در کنار وب‌گردی به کار‌های سبک و معمولی خود مثل کار‌های دانشجویی و دانش‌آموزی یا معاملات آنلاین بپردازید.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>