لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

نگاهی گذرا به لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A :

همانطور که می‌دانید امروزه لپ‌تاپ یکی از کالاهای ضروری برای انجام کارها و فعالیت‌های شخصی و روزمره است و برای بسیاری از مشاغل یا رشته‌های تحصیلی بسیار لازم و به عبارتی حیاتی می‌باشد. از موارد مهمی که هنگام خرید دستگاه در کنار مشخصات قطعات سخت‌افزاری آن مثل : کارت گرافیک، هارد، پردازنده و رم باید به آن اشاره کرد ویژگی‌هایی مانند ابعاد و وزن استاندارد لپ‌تاپ، سایز صفحه نمایش و کیبورد، عمر باتری و مقدار شارژ دهی آن و… می‌باشند. با توجه به آپدیت شدن تولیدات کمپانی‌های مختلف از لحاظ ظاهری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، می‌توانید به راحتی لپ‌تاپی قوی و کارامد را که نسبت به مدل‌های مشابه خود سبک‌تر و زیباتر باشد و قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز داشته باشد پیدا کنید.

فقط لازم است که برای انتخابی هوشمندانه از میان تنوع بالای لپ‌تاپ، برندی معتبر و به عبارتی تایید شده را برگزینید. کمپانی لنوو یکی از شرکت‌های معتبر و صاحب نام در زمینه‌ی تولید تجهیزات دیجیتالی از جمله لپ‌تاپ است که به شما این فرصت را می‌دهد تا دستگاه دلخواه خود را طبق نیازی که دارید با کمترین قیمت و بهترین کارایی انتخاب کنید. از جمله لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و خوب شرکت لنوو که علاوه بر کارایی از طراحی زیبا و چشم‌نوازی نیز برخوردار است لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A است. این لپ‌تاپ کاربرپسند با ابعاد ۱۹٫۹*۲۳۳٫۱۳*۳۵۶٫۶۷ از سری محصولات Ideapad می‌باشد. بدنه‌ی این محصول ۱۹٫۹ میلی‌متر ضخامت و وزن آن نیز ۱٫۶۶ کیلوگرم است که بسیار متعادل بوده و برای کاربرانی که می‌خواهند لپ‌تاپی داشته باشند که برای انجام کارهای شخصی همیشه همراهشان باشد و برای حمل آن مشکلی نداشته باشند گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

این دستگاه خوش ساخت دارای صفحه نمایشی به سایز ۱۵٫۶ اینچ با پنل TN است که وضوح آن FULL HD و دارای روکش مات می‌باشد. سری پردازنده‌ی آن Core i5 و مدل پردازنده  اینتل۱۱۳۵G7 است. محدوده سرعت پردازنده‌ی این لپ‌تاپ ۲٫۸ گیگاهرتز با فرکانس ۲٫۸-۴٫۷ می‌باشد؛ همچنین دارای ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی SSD است. این لپ‌تاپ جزء دستگاه‌های میان‌رده‌ی این کمپانی است و با این مقدار رم و این پردازنده برای کارهای روزانه و دفتری گزینه‌ی ایده‌آلی است. ضمن اینکه حافظه‌ی داخلی SSD در آن، سرعت عمل بوت شدن و اجرای راحت‌تر برنامه‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که این دستگاه با قابلیت‌هایی که دارد برای کاربری مالتی مدیا نیز مناسب است. کیفیت ساخت بدنه‌ی این محصول کاربردی یکی دیگر از نکات مثبت آن است چرا که مهندسان توانای نمایندگی لنوو بدنه‌ی آن را از ترکیب آلمینیوم و پلاستیک فشرده ساخته‌اند تا کاربران از مقاومت و همچنین سبک بودن آن جهت جا‌به‌جایی مطمئن باشند.

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A
لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

نقد و بررسی لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A :

گفتنی است که کمپانی معتبر لنوو، یکی از  بزرگترین تولید کننده‌‌های کامپیوتر در دنیا (پی‌سی و لپ‌تاپ) و همچنین بعد از شرکت hp، دومین جایگاه را در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ در جهان دارد. این کمپانی معتبر در سال ۲۰۰۵، بخش کامپیوتر‌های شخصی شرکت بزرگ و بنام IBM را خریداری کرده و توانست در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ، بسیار قوی و موفق به سمت جلو حرکت کند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم لپ‌تاپ‌ها‌ی لنوو از لحاظ ظاهری ساده، زیبا، دارای استحکام و تنوع بالا و همچنین قیمتی مقرون به صرفه هستند.

از این رو، این فرصت را دارید که با هر بودجه‌ی معقولی لپ‌تاپ با کیفیتی از برند لنوو تهیه را کنید. موضوع قابل توجه دیگر این برند محبوب این است که لپ‌تاپ‌های آن به علت کیفیت مناسب متریال و قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت به دیگر برندها کمتر دچار خرابی و هزینه‌های اضافی شده و در صورت مراقبت مناسب شما مدت طولانی را می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید. یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و کاربر پسند این کمپانی لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A است که علاوه بر جنس مرغوب بدنه، وزن مناسب و کارایی که دارد؛ دارای بلندگوهای سطح بالایی نیز می‌باشد که از دیگر امتیازات آن محسوب می‌شوند؛ پورت‌های متنوع و متعدد این محصول از جمله دو پورت USB3.2، یک پورت USB-C، پورت HDMI و جک صدا، که روی لبه‌های آن قرار گرفته‎اند کاربری آن را تقویت و به عنوان محصولی میان‌رده تایید می‌کنند.

این پورت‌ها باعث می‌شوند تا شما بتوانید به راحتی و بدون احتیاج به هیچ مبدلی انواع ابزار‌های جانبی را به لپ‌تاپ متصل کرده و استفاده نمایید. از دیگر مواردی که این لپ‌تاپ را به یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این کمپانی تبدیل کرده است بهره‌مندی آن از چیپ‌های سخت‌افزاری است؛ همچنین می‌توانید انواع سیستم‌های عامل از جمله ویندوز ۱۱ را روی آن نصب کرده و بدون هیچ اختلال نرم‌افزاری کار کنید. همانطور که در مطالب بالا گفتیم نمایشگر آن دارای نور LED با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و پوششی مات است که شدت روشنایی آن نیز ۲۵۰ نیت است به همین جهت انواع محتوا را با کیفیت قابل‌قبولی، حتی در محیط‌های بسیار روشن و پرنور نمایش می‌دهد؛ همچنین با ۱۶ گیگا بایت حافظه و رم ۴، قادر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن هر دستوری را برای شما اجرا کند. کارت گرافیک آن نیز MX450 انویدیا با حافظه‌ی ۲ گیگابایت است از این رو بازی‌های سبک‌تر با تنظیمات گرافیکی خوب را به راحتی به اجرا در می‌آورد. لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ کارامد دارای هارد جامد ۵۱۲ گیگابایتی NVME نیز می‌باشد که علاوه بر کمک به بارگذاری سریع برنامه‌ها، تاثیر زیادی نیز در افزایش فریم بازی‌ها دارد.

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A
لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

طراحی ظاهری لپ‌تاپ به صورت کلی :

لپ‌تاپ میان رده‌ی لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، دارای شاسی لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از Ideapad3 است. در واقع می‌توان گفت که ideapad5 در حال حاضر جدیدترین مدل لپ‌تاپ Ideapad محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ از آن رونمایی شده است. این سری نمونه‌ی آپدیت و کامل شده‌ی Ideapad3 است. که استفاده از پلاستیک و آلمینیوم در متریال آن، ظرفیت بالای باتری، و نمایشگر IPS از جمله تفاوت‌ها و البته برتری آن نسبت به سری ۳ می‌باشد. این محصول کارامد تلفیقی از دو مدل L3 و S540 می‌باشد که با سخت‌افزاری متعادل و وزنی ایده‌آل برای کار‌های روزمره، خانگی، گرافیکی نیمه حرفه‌ای و مهندسی سطح میانه، طراحی شده است. لگوی لنوو در بالا و قسمت چپ قاب قرار گرفته که قاب یکدست آن را زیباتر کرده است.

ضمن اینکه مات بودن قاب از افتادن اثر انگشت یا هر گونه لکی روی آن جلوگیری می‌کند؛ گر چه ممکن است بخاطر اینکه جنس آن فلز است گاهی احساس اثر الکتریسیته کنید؛ قسمت زیرین آن هم که از پلاستیک فشرده است و استحکام آن را در مقابل ضربات احتمالی بالا برده است. ۲ اسپیکر محصول از تکنولوژی دالبی بهره‌مند هستند و در قسمت زیرین بخش جلوی آن تعبیه شده‌اند. به طور کلی این دستگاه انتخاب افرادی است که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه و وزن متعادل و قابل حمل، دنبال دستگاهی برای کارهای نیمه سنگین خود هستند. طراحی ساده اما چشمگیری که دارد آن را در گروه آلترابوک‌های میان رده جای داده است و همواره مورد استقبال زیاد مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.  ‌

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A
لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

صفحه نمایش :

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، دارای صفحه نمایشی زیبا به سایز ۱۵٫۶ اینچ از نوع FHD IPS با روکشی مات و رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. نرخ تصوی آن ۶۰HZ است که تصویر شفاف و با وضوح بالا را برای مخاطب نمایش می‌دهد. صفحه نمایش این محصول کارامد دارای ۱۷۸ درجه زاویه‌ی دید بوده و تصاویر را همراه با زیبایی چشمگیر و رنگ بالا به کاربران ارائه می‌دهد. همانطور که اشاره کردیم مات بودن نمایشگر از دیگر نکات مثبت آن است که سبب شده در محیط‌های روشن و پر نور نیز دچار مشکل نشوید. صفحه نمایش این لپ‌‌تاپ زیبا به وسیله‌ی یک لولای سراسری به بدنه وصل شده و عملکرد مناسبی دارد. ضمن اینکه از استحکام بالایی نیز برخوردار است و تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود. توجه داشته باشید که فن دستگاه نیز در زیر لولاها تعبیه شده است به همین دلیل هنگام کار زیاد یا سنگین با آن، قسمت بالای صفحه کلید و اطراف لولا از دیگر نقاط دستگاه گرم‌تر می‌شوند.

کارت گرافیک :

کارت گرافیک استفاده شده در لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، دارای دو قسمت می‌باشد. کارت گرافیک اولیه که همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) است که برای انجام کار‌های روزمره و غیر حرفه‌ای در مدار قرار گرفته و با استفاده از رم دستگاه تا سقف ۸ گیگابایت امور عادی و سبک گرافیکی را به انجام می‌رساند. اما برای انجام کار‌های سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیکی مجزا (Decicate) در مدار قرار می‌گیرد. گفتنی است که این کارت گرافیک ساخت شرکت NVIDIAGeforce و از نسل سیزدهم می‌باشد. معماری این کارت گرافیک تیورینگ است. لازم به ذکر است که MX450 دارای حافظه‌ی گرافیکی ۲GB است که نوع آن GDDR6 و ۶۴Bit می‌باشد. این کارت گرافیک در حالت کلی دارای بنچمارک ۳۶۸۶ است. ناگفته نماند که با توجه به اینکه کارت‌گرافیک‌های نسل‌های قبلی دارای معماری پاسکال بوده‌اند؛ نسل جدید کارت‌ گرافیک‌ها نسبت به آنها بسیار قوی‌تر شده‌اند. به عنوان مثال به واسطه‌ی معماری جدید، کارت گرافیک MX450 دارای قدرتی بالاتر از MX150 است و برای تمام فعالیت‌های گرافیکی ۲ بعدی و نیمه سنگین ایده‌آل می‌باشد.

باتری :

باتری لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، از لیتیومی ۳ سلولی است که ظرفیت آن نیز ۵۷WHR است. در صورت شارژ کامل این باتری ۸ ساعت، کار روزمره با لپ‌تاپ را پوشش می‌دهد. البته طبق گفته‌ی کمپانی معتبر لنوو، این باتری در شرایط خاص تا ۱۱ ساعت نیز شارژدهی دارد و قابلیت شارژ سریع را هم دارد به طوری که در مدت ۱ ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود. باتری این مدل کارامد، نسبت به سری Ideapad3 که ظرفیت باتری آن، ۳۵WHr ارتقا پیدا کرده است. که برای این دستگاه میان رده با این ابعاد و وزن بسیار مناسب می‌باشد. نا گفته نماند که تعویض باتری در خانه و توسط خود کاربر امکان پذیر نیست چرا که باتری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن لازم است که حتما قاب لپ‌تاپ باز شود که البته این کار نیازمند تخصص و ابزار لازم می‌باشد. این نکته را نیز به مزیت‌های این دستگاه اضافه کنیم که مدار برق آن به صورتی طراحی شده است که بعد از شارژ کامل، باتری به صورت خودکار از مدار خارج شده تا آسیبی به آن وارد نشود.

سیستم خنک کننده :

کمپانی معتبر لنوو، جهت خنک کردن لپ‌تاپ کاربر پسند لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، از یک فن کارامد استفاده کرده، که در قسمت بالای مادربرد دستگاه تعبیه شده است. خروجی این فن خنک کننده در زیر لولاهای اتصال نمایشگر به بدنه قرار گرفته است؛ بنابراین در صورت کار زیاد یا سنگین با دستگاه، قسمت بالای صفحه نسبت به دیگر قسمت‌‌های آن گرم‌تر شده و تا حدودی می‌توانید حرارت آن قسمت را حس کنید. گفتنی است که صدای فن به کار رفته در دستگاه، در حالت  High performance به گوش مخاطب می‌رسد. 

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A
لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A

قیمت لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A :

با توجه به اینکه لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، دارای امکانات زیادی است و از لحاظ ارائه‌ی خدمات به کاربران، نسبت به برند‌های دیگر و قیمت‌های هم رده، بسیار بهتر است. قیمت این دستگاه نیز رقابتی می‌باشد و ممکن است نسبت به کاربری دقیق محصول مانند: حافظه و مقدار فضای ذخیره‌سازی، نوع پردازنده، کارت گرافیک و… متغیر باشد. اما با این حال دارای قیمت تقریبی میان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می‌باشد که البته متغیر بوده و باید هنگام خرید قیمت آن استعلام شود. اما در کل این دستگاه دارای مشخصات بی‌نظیری چون حافظه‌ی رم بالا، پردازنده‌ی نسل یازدهم Corei7، هارد جامد NVMe و .. است که باعث شده انتخاب اول بسیاری از کاربران باشد اگر قصد خرید این دستگاه کارامد را دارید بدانید که با گارانتی و خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری :

لپ‌ تاپ لنوو Ideapad 5 15ITL05-A، در میان گزینه‌های متنوع موجود در بازار، با توجه به قیمت مقرون به صرفه، کاربری ساده و همچنین ظاهر محکم و جذابی که دارد. یکی از بهترین محصولات این برند معتبر است که عملکرد بسیار مناسبی داشته و توانسته است رضایت اکثر مشتریان را جلب کند. ضمن اینکه برای آن دسته از کاربرانی که وزن لپ‌تاپ برای آنها اهمیت دارد و دنبال دستگاهی هستند که به راحتی قابل حمل و جابه‌جایی باشد گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد. به طور کلی، این لپ‌تاپ یکی از بهترین محصولات میان‌رده کمپانی لنوو است که دارای سخت‌افزاری نیمه حرفه‌ای نیز می‌باشد و پاسخگوی نیازهای متفاوت کاربران مهندسی، تحلیلی و پردازشی است. ضمن اینکه در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های اقتصادی نیز جای گرفته است. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله نظر یا پیشنهادی داشتید با ما در میان بگذارید.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>