تعویض باتری Lenovo B575-1450

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s – A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

مقدمه :

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A یک لپ تاپ بودجه عمومی سال گذشته بود، و دشوار نیست که بدانید چرا؟! لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A قصد دارد نقاط ضعف بزرگ خود را برطرف کند و برخی از اشتباهات خود را اصلاح کند.

ما اخیرا نسخه ۱۴ اینچی بزرگ تر ۱۲۰s را بررسی کردیم. بجز تفاوت اندازه، دو سیستم اساسا یکسان هستند. انتخاب پورت، طراحی و کیفیت ساخت یکسان است. با این حال، liliputian 120s تنها نیمی از RAM از مدل ۱۴ اینچ (۲ گیگابایت در مقابل ۴ گیگابایت) است که سیستم عامل را محدود می کند.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

طراحی :

این مورد در اندازه ای مناسب است. قالب خاکستری ساده و ظریفی دارد. با این حال، شاسی آن از پلاستیکی ارزان قیمت مانند دیگر Ideapads مبتنی بر Celeron ساخته شده است. در حالی که به نظر می رسد خوب و مقاوم در برابر اثر انگشت و لکه ها است. در مقایسه با قاب آلومینیومی براق Chuwi Lapbook 120s در یک سطح پایین قرار دارد. در مقابل، همان استحکامی که در دستگاه بزرگتر مشاهده شده در این دستگاه هم مشاهده می شود. عرشه صفحه کلید باقی می ماند. لولای صفحه بهبود یافته است. در حالی که هنوز هم برای باز شدن یک دست بسیار سفت است. درب هنوز نسبتا نازک و آسان است که خم شود و پیچ و تاب کند، که خوب نیست.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

اتصالات :

ارتباطات دقیقا بزرگتر Ideapad 120s را نشان می دهد. دو پورت USB 3.0 Type-A دارد. یک USB 3.1 (Gen 1) Type C، یک HDMI کامل، یک اسلات کارت microSD و یک جک صوتی Combo وجود دارد. به رغم کم بودن قد، پورت ها به اندازه ای مناسب برای لوازم جانبی محصور شده اند. پورت USB Type-C از شارژ یا Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی کند.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

SD کارت :

خواننده کارت SD در حدود صنعت متوسط است، با سرعت ۸۵ مگابایت بر ثانیه در AS SSD، اما به طور قابل توجهی سریعتر از سایر لپ تاپ های بودجه است. برای مثال Chuwi Lapboook، سرعت کمتر از نصف Ideapad را مدیریت می کند.

ارتباطات :

سرعت WiFi  به ترتیب، ۳۴۸ و ۳۳۰ مگابیت در ثانیه در آزمایش های دریافت شده است، Ideapad 120s بالاتر از سایر مارک های بودجه قرار دارد.

صفحه کلید :

صفحه کلید لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A همان حس ظریف و واضح را دارد که نسخه بزرگتر آن داشته است.در این لپ تاپ صفحه کلید با مقاومت و استحکام بالا تعبیه شده است. با این حال، کلیدها کمی کوچکتر از مدل ۱۴ اینچی (۱٫۵ سانتیمتر ۱٫۴ سانتی متری) هستند و برخی تنظیمات را انجام می دهند.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A


کارایی :

Ideapad 120s 11 با توجه به پردازنده دو هسته ای کم و رم محدود شده است. یعنی یک بازیگر کم عمق است. CPU Celeron می تواند کارهای اساسی دفتر و خانه را انجام دهد. و با هر چیز دیگری مبارزه می کند. علاوه بر این، ۲ گیگابایت حافظه رم دارای چند وظیفه است. در حال اجرا بیش از چند برنامه در یک زمان می تواند دستگاه را مهار کند.

پردازنده :

ما در حال بررسی ۶ اینتل Celeron N3350 در بررسی خود از Ideapad 120s 14 اینچی هستیم. این محدودیت ها به مدل ۱۱ اینچ نیز منتقل می شود. در حالی که عملکرد تک هسته در مقایسه با دیگر لپ تاپ های بودجه، کارهای چند هسته ای پاشنه آشیل است.

عملکرد سیستم :

عملکرد کلی سیستم کم است اما در مقایسه با بسیاری از دیگر لپ تاپ های بودجه عملکرد قابل قبولی دارد. با استفاده از PCMark 8 برای تست سیستم به عنوان یک کل، ۱۲۰s 11-IAP در اکثر آزمایش ها در سطح بالای بسته قرار می گیرد. این Ideapad باید بتواند از بیشتر وظایف ابتدایی برخوردار باشد. اما اجرای همزمان برنامه های بیش از حد می تواند به علت حافظه محدود، دستگاه را قفل کند. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه به طور معمول در طی هر آزمایش PCMark 8 سقوط کرد. این دستگاه قادر به انجام وظایف ساده مانند مرور وب است.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

ذخیره سازی :

صحبت از ذخیره سازی، ۶۴ گیگابایت ذخیره سازی فلش eMMC در حدود این نقطه قیمت است. سرعت خواندن و نوشتن قابل مقایسه با درایو مکانیکی است (۱۰۸ مگابایت بر ثانیه نوشتن، ۱۶۷ مگابایت بر ثانیه خوانده شده). ۶۴ گیگابایت برای شروع خیلی زیاد نیست، با توجه به این که حدود ۷ گیگابایت برای سیستم عامل اختصاص داده شده است.

عملکرد GPU و بازی :

تراشه گرافیکی Intel HD Graphics 500 در انتهای بیتل iGPU اینتل قرار دارد. تراشه گرافیکی برای کار گرافیکی ساده مناسب است. HD Graphics 500 می تواند تا دو صفحه نمایش خارجی را پشتیبانی کند. هرچند این ها باید به FHD یا رزولوشن پایین تر تقسیم شوند. با توجه به GPU محدود، بازی در Ideapad 120s بسیار لذت بخش نیست. عناوین قدیمی تر، مانند Bioshock Infinite، حتی در کمترین تنظیمات گرافیکی، نامحسوس و غیر قابل پخش هستند و عناوین جدیدتر فراتر از قلمرو احتمال هستند.

صفحه نمایش :

لنوو برای صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی AU Optronics را انتخاب کرد. از پانل Chi Mei که در ۱۲۰ اینچی ۱۴ اینچی استفاده می شود. در حالی که برخی از پیشرفت ها وجود دارد. این رزولوشن در ۱۳۶۶x768 باقی می ماند، اما اندازه صفحه نمایش کوچکتر تراکم پیکسل بالاتر (۱۳۵ PPI در مقابل ۱۱۲ PPI). این امر به لبه های پاک کننده و متن کورتر منجر می شود. زمان پاسخ کمی کندتر از پانل Chi Mei است، اما در مقایسه با دستگاه های دیگر هنوز هم مناسب است. شاید بزرگترین پیشرفت در صفحه AU Optronics عدم وجود PWM قابل تشخیص باشد.صفحه نمایش از نوع بزرگتر (۲۵۱ نیت در برابر ۲۳۹) روشن تر است. نور پس زمینه حتی در کل صفحه نمایش نیز بیشتر است. در حالی که ۱۲۰ اینچی ۱۴ اینچی دارای نقاط روشن قابل توجه است، چنین مشکلاتی در مدل کوچک وجود ندارد.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A

مصرف برق :

با توجه به TDP CPU کم و اندازه صفحه نمایش کوچک، قدرت باتری بسیار کم است. حداکثر دستگاه تنها ۱۲ وات است. در مقایسه با مدل Ideapad 120s 14 اینچی، مدل ۱۱ اینچی با قدرت ۱۰ درصدی کمتر نسبت به بار و حدود ۲۵ درصد کمتر در حالت استراحت می باشد. آداپتور برق ۴۵ وات است که به شدت از الزامات Ideapad 120s است. هر دو مدل ۱۱٫۶ و ۱۴ اینچی از یک آداپتور برق مشابه استفاده می کنند. درنتیجه یک آداپتور برق می تواند بین SKU های مختلف بدون مشکل استفاده شود.

عمر باتری :

عمر باتری حدودا متوسط است. شارژ باتری ۳۲ وات در آزمایش باطری WiFi v1.3 ما بیش از ۷ ساعت طول می کشد. همچنین ۱۵ دقیقه طولانی تر از بسته قدرتمند Ideapad است. در حالی که کافی نیست اگر یک روز کامل کار کنید. لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s - A 11.6 اینچی باید به اندازه کافی طول بکشد تا بتواند در هنگام خروج از محل، مقدار زیادی کار کند.

مشخصات کلی دستگاه :

پردازشگر : اینتل Celeron N3350، دو هسته ای، دو موضوع، ۱٫۱ گیگاهرتز (افزایش ۲٫۴ گیگاهرتز).
آداپتور گرافیکی : اینتل HD Graphics 500 - 1024 مگابایت، هسته: ۴۵۰ مگاهرتز.
نمایش دادن : ۱۱٫۶ اینچ ۱۶: ۹، ۱۳۶۶ × ۷۶۸ پیکسل ۱۳۵ PPI، AU Optronics AUO-B116XTN02.5، TN LED، براق.
ذخیره سازی : ۶۴ گیگابایت حافظه eMMC، ۶۴ گیگابایت.
وزن : ۱٫۲۷ کیلوگرم (= ۴۴٫۸ اونس / ۲٫۸ پوند)، منبع تغذیه: ۱۶۱ گرم.
حافظه : ۱۸۸۰ مگابایت، DDR3، ۱۰۶۶ مگاهرتز.

9 thoughts on “لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s – A

  • By علی - Reply

    طراحیش خیلی خوبه، فقط اینکه ایا به اندازه یک لپ تاپ core i3 کار میکنه؟؟

  • By علیرضا ازادی - Reply

    ایا این لبتاب برای کارهای نویسندگی وپژوهشگری کاربرد دارد و اینکه میتوان از نرم افزار های آماری از آن استفاده کرد و اگر مداوم روشن باشد به مشکل نمیخوریم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      خیر احتمالا به مشکلی نخواهید خورد

  • By مجید - Reply

    با سلام. ایا میشود سی پی یو لب تاپ ۱۱ لنوو و ارتقاع داد؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      خیر

  • By متفحص - Reply

    سلام روی لب تاب من آب ریخت من چیکار کنم الان خاموش شد صفحه اش نمایندگی تو سراب داره؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام با گارانتیش تماس بگیرید

  • By امیرحسین - Reply

    آقا من از کجا بفهمم لب تاب که میخرم اصل باشع

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>