لپ تاپ 15 اينچي لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 – J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

مقدمه :

نوت بوک لنوو مدل لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J جدیدترین لپ تاپ های بازی در بازار است. این لپ تاپ، نمایش لژیون Legend Y720 را ندارد، اما با وجود قیمت مناسب و نسبتا ارزان قیمت، هنوز عملکرد خوبی را در اختیار دارد.

در بررسی مدل لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 320 - AJ به نتایجی دست پیدا کردیم. یک  نوت بوک فوق العاده در حوزه بازی های رایانه ای است. نه تنها با توجه به مشخصات آن بلکه قیمت مناسبی هم دارد. همچنین عملکرد قابل اعتماد و قابل اطمینانی دارد. پردازنده اینتل Core i7-7700HQ با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti متصل شده است. و با یک ۲۵۶ گیگابایت NVMe SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 افزوده شده است.

طراحی :

در حالی که Y720 دارای یک نمایشگر با پوشش آلومینیومی و یک کلیپ نمایش عمومی بود. اما Y520 با محدودیت هزینه ها مجبور به صرف ساختن پلاستیکی می شود. این بر سختی و پایداری واحد پایه تأثیر میگذارد. در حالی که روی یک سطح قرار میگیرد و به راحتی رقبای خود است.  تقریبا هیچ انعطاف پذیری در هنگام فشار وجود ندارد. با این حال، ظاهر صفحه نمایش ظاهرا ناامید کننده نیست. همچنین کمی دشوار است برای تکان دادن است.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

اتصالات:

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J دارای یک پورت نسبتا استاندارد برای یک دستگاه ۱۵٫۶ اینچی است. اما برای نوت بوک های بازی کمی نازک است. در سمت مثبت، چهار پورت USB کامل وجود دارد. دو مورد USB 3.0، یکی از آنها دارای USB 3.1 Type-C Gen 1  و دیگری  USB 2.0 است. موارد دیگر عبارت اند از :عدم خروجی ویدئو از یک پورت HDMI تنها و پورت کارت SD.

SD کارت :

اگر چه برخی از ماشین های دارای کارت خوان های قابل ملاحظه ای هستند. Legion Y520 بد نیست. با ۷۴٫۷۴ MB / s و ۸۹٫۷۴ MB / s در تست کپی JPG ما و AS SSD خوانده شده است. با این حال، نوت بوک هایی مانند Dell XPS 15-9560، سرعت را کنترل می کنند. و در هر جایی از ۶۰ تا ۱۸۰ درصد سریع تر است. کارت خوان تنها نصف کارت وارد شده را می پذیرد.

 

نرم افزار :

Y520 دارای چندین بسته نرم افزاری مختلف است. اولین همکار Lenovo است که می تواند برای به روز رسانی سیستم، درایور و تشخیص استفاده شود. تنظیمات Lenovo یک مرکز مرکزی است. و با گزینه های مختلفی برای مدیریت باتری، دستگاه های ورودی، صوتی، وب کم و صفحه نمایش طراحی شده است. در نهایت، Lenovo Nense Sense ویژگی های روشن، خاموش و برخی از گزینه های اضافی برای خنک کننده Extreme را دارد. و در اولویت بندی شبکه برنامه های بازی، رد کلید Keyboard / Windows  را داراست.

تجهیزات جانبی :

لژیون Y520 شامل لوازم جانبی دیگری نیست جز یک آداپتور برق متناوب ۱۳۵ وات (۵۴۰ گرم).

نگه داری :

۱۳ پیچ فیلیپس و پانل پایین تا حدودی محکم نصب شده است. و بین کاربر و FRU قابل تعویض / ارتقاء Legion Y520 می باشد. اینها شامل هر دو دستگاه ذخیره سازی (هارد دیسک ۲٫۵ اینچ، RAM DIMM ، آداپتور WLAN، باتری CMOS، هیترها / فن و باتری داخلی است. جداسازی قطعا به اندازه بسیاری از مدل های دیگر بازی خیلی ساده نیست، اما واقعا اینطور نیست که دشوار باشد.

صفحه کلید :

صفحه کلید Y520 کلید هایی با اندازه و فاصله مناسب را داراست. کلیدها به طور کلی با یک ضربه متوسط و راحت عمل می کنند. آنها نیز نسبتا آرام هستند. تنها انتقاد، دیداری از برچسب های کلیدی است که در برابر یک پس زمینه سیاه رنگ قرمز رنگ هستند. خوشبختانه، نور پس زمینه این مشکل را در شرایط نور کم می کند. یک کلید اختصاصی برای ضبط ویدیو مستقر در سمت چپ کلید CTRL سمت راست وجود دارد .بعدها فیلم های ضبط شده به راحتی از طریق نرم افزار Sensation Lenovo Nerve را مشاهده می کنیم.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

صفحه لمسی :

لپ تاپ Synaptics، به طور معمول، کاملا خوب است. پاسخگویی و دقت آن قابل قبول است. و سطحش صاف و راحت است. دو دکمه فیزیکی جداگانه به صورت مرکزیبر روی آن نصب می شوند. به این معنی که سمت چپ دکمه سمت راست (و سمت راست دکمه سمت چپ) فشار نمی آورد. این می تواند در طول دوره تنظیم به دستگاه های ورودی منجر به سردرد شود. اما به طور کلی، دکمه ها هنوز برای ما راحت هستند.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

 

کارایی:

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J با پردازنده Core i5، ۸ گیگابایت رم و هارد دیسک مکانیکی معمولی کار می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، RAM و SSD عمدتا آسان برای ارتقاء هستند. بعدا نگاهی دقیق تر به هر جنبه ای از عملکرد دستگاه خواهیم داشت.

پردازنده :

پردازشگر اینتل Core i7-7700HQ قبلا در Notebookcheck مورد ارزیابی کامل قرار گرفته است. این پردازنده چهار هسته ای Kaby Lake، ۱۴ نانومتر، دارای یک فرکانس پایه ۲٫۸ گیگاهرتز با قابلیت افزایش فرکانس آن تا ۳٫۸ گیگاهرتز / ۳٫۶ گیگاهرتز / ۳٫۴ گیگاهرتز (تک هسته / دو هسته / چهار هسته ای) سقف وجود دارد. با حداکثر TDP از ۴۵ وات، این نیز مناسب برای نوتبوک های این اندازه است. اگر چه عملکرد تک هسته ای در دست است که ما آن را انتظار داریم، آزمایش های چند هسته ای به ما نشان می دهد کمبود بیش از ۱۰ درصد نسبت به Y720 (که دارای همان CPU) است.

دستگاه های زخیره سازی :

در پایین ترین حد طیف قیمت گذاری، تنظیمات Y520 با پایه های ۱TB 5400 RPM پایه در دسترس هستند. به طور طبیعی نتایج بسیار مثبتی را با ذخیره سازی حالت جامد امکان پذیر می شود. سرعت ۲۵۶ گیگابایت مگاوتی NVMe SSD همراه با یک هارد دیسک مکانیکی ۲ تبلت است. PCIe SSD در لژیون Y520 از ابتدا سریع است. در نتیجه مجموع نمره ۲۶۱۷ از AS SSD (1232 خواندن، ۸۰۷ نوشتن) با مقادیر خواندن / نوشتن متوالی ۲۶۴۹ مگابایت بر ثانیه و ۱۳۹۲ مگابایت بر ثانیه به دست آمد. همراه با مقادیر بسیار بالا ۴K-64 R / W، آن ها دارای سرعت بالایی هستند که باید به آسانی ارتباط سیالیتی را که سیستم از طریق انجام کارهای روزمره حرکت می کند.

صفحه نمایش :

بر خلاف سری دیگر، Legion Y520 گزینه ای برای صفحه نمایش ۴K ندارد. در عوض، ما یک پانل ضد انعکاسی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 دریافت کردیم. که برای PPI از ۱۴۱ محاسبه می شود. برای بیشتر مقاصد مناسب است. و بر خلاف ۴K، ۱۰۸۰p برای بازی در رزولوشن بومی مناسب است. که با GTX 1050 Ti همراه شده است.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

عملکرد بازی :

عملکرد لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J عملکرد GTX 1050 Ti اساسا اختلاف بین GTX 1050 و GTX 1060 را تقسیم می کند. و برای بیشتر بازی ها با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل مناسب است. نمره ۷۶۸۲ ما در گرافیک Fire Strike دریافت کردیم ۴۵٪ کمتر از GTX 1060 در Legion Y720، اما هنوز هم نشان دهنده یک دستگاه بسیار توانمند است. با این وجود. عملکرد بازی معیارهای ما نشان می دهد که، همانطور که انتظار می رود، اکثر بازی های مدرن در تنظیمات بالا در رزولوشن اصلی (۱۹۲۰x1080) قابل پخش است. با این حال، این دستگاه تقریبا به عنوان آینده مقاوم در برابر Y720، که بسته به GTX 1060 به جای آن نیست.

عمر باتری :

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J صرف نظر از هر لپ تاپ دیگری  مصرف انرژی کمتری را مدیریت می کند. مصرف متوسط ​​۹٫۱ ولت معمولی برای اندازه و کلاس بسیار منطقی است، و حتی تحت بار، متوسط ​​۷۹٫۹ وات بد نیست. ما مقدار حداکثر بار ۱۲۱٫۵ وات را اندازه گیری کردیم که به میزان قابل توجهی کمتر از ظرفیت آداپتور برق ۱۳۵ وات است.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y520 - J

درجه حرارت :

حتی در کنار سطح سر و صدای کم لژیون Y520، توسعه حرارت همچنان عمدتا بدون مشکل است. حداکثر، درجه حرارت متوسط ​​۳۰٫۷ ° C / 29.9 ° C را در بالا / پایین اندازه گیری کردیم. و دماهای خنک فقط کمی بالاتر از محدوده محیط است، به ترتیب با درجه حرارت ۲۵٫۱ درجه سانتی گراد / ۲۴٫۷ درجه سانتیگراد بالا / پایین است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>