مشکلات تبلت لنوو a5500

مشکلات تبلت لنوو a5500

با توجه به برخی از مشکلات تبلت لنوو a5500، مزایای مهمی نیز در این محصول وجود دارد که توانسته جایگاه مطلوبی را در بین کاربران پیدا کند. در این مقاله هدف ما تحلیل کیفیت و کارایی یکی دیگر از محصولات تبلت کمپانی لنوو است. شاید شما کاربر وب سایت lenovotehran.com.، به عنوان یکی از طرفداران برند لنوو قصد دارید تبلت  a5500 این شرکت محبوب را خریداری کنید. با مطالعه این مقاله می‌توانید با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب این محصول اقدام نمایید. پس همراه ما باشید.

درباره خصوصیات و البته مشکلات تبلت لنوو a5500

به دلیل امکانات متفاوتی که در انواع تبلت‌های Lenovo وجود دارد، استقبال کاربران از این محصولات روز به روز بیشتر می‌شود. امروزه بر اساس پیشرفت‌های اعمال شده در کیفیت و کارایی انواع تبلت‌های لنوو، استفاده از این محصول می‌تواند تمامی فعالیت‌هایی که با لپ تاپ و یا کامپیوتر‌های شخصی انجام می‌شود را به راحتی پشتیبانی کند. برند لنوو مانند برند ایسوس در ایران از طرفداران زیادی برخوردار است.

مشکلات تبلت لنوو a5500

انواع محصولات تبلت لنوو در کنار دیگر محصولات این برند معروف و محبوب مانند لپ تاپ لنوو و ایرپاد لنوو،  از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. شرکت لنوو با توجه به استفاده از قطعات با کیفیت، محصولات خود را تولید می‌کند. بر این اساس دوام و مقاومت در انواع تبلت‌های لنوو تضمین شده است.

اما طبیعتا کاربران با خصوصیت‌ها و رفتارهای متفاوتی از جمله طرفداران برند لنوو هستند. پس لازم است شرکت لنوو برای همه این افراد محصولی درخور و مناسب را تهیه و تولید کند. در نظر گرفتن این تفاوت می‌تواند بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین شود. یکی از این مولفه‌ها میزان بودجه‌ای است که کاربران برای خرید و تهیه تبلت لنوو از آن برخوردارند.

به همین خاطر در این مقاله هدف ما بررسی شرایط، ویژگی‌ها و مشکلات تبلت لنوو a5500 است. این محصول از جمله محصولات پرطرفدار لنوو است. به همین خاطر با توجه به خصوصیاتی که دارد، امروزه با استقبال خوبی از طرف کاربران همراه است.

کیفیت سرویس‌دهی در نمایندگی‌های تبلت لنوو

محصولات کمپانی لنوو در کارخانه‌جات مکانیزه و با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار‌ها و البته مدرن‌ترین تشکیلات تولید می‌شوند. به همین خاطر هر گونه مشکل و خرابی در تبلت و دیگر محصولات لنوو در نمایندگی‌های مجاز قابل رفع است.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود نحوه تعمیر در محصولات لنوو است. تبلت و دیگر محصولات این برند معروف با استفاده از ابزارهای خاص قابل انجام است. بر این اساس اگر کاربر به هر دلیلی نسبت به رفع مشکل به وجود آمده در دستگاه خود، شرایط را به تعمیرکاران و نمایندگی‌های غیرمجاز بسپارد، این کار می‌تواند به راحتی سلامت دستگاه شما را با خطر‌های جدی مواجه کند.

چرا که در نمایندگی‌های غیر مجاز، ابزارهای پیشرفته و مخصوص وجود ندارد. علاوه بر آن تنها تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های لنوو قادر به استفاده از این ابزار‌های خاص هستند. به همین خاطر این نوع از تعمیرکاران با استفاده از ابزارها و راهکار‌های متفرقه، نسبت به رفع مشکل تبلت و دیگر محصولات لنوو اقدام خواهند کرد.

این کار می‌تواند علاوه بر رفع مشکل مقطعی در تبلت، به دیگر قسمت‌ها نیز آسیب رسانده و در ادامه مشکلات و ایراد‌های شدیدتری را برای دستگاه به وجود آورد. به همین خاطر به کاربران اکیدا توصیه می‌شود حتما در زمان وجود مشکلات تبلت لنوو a5500 و یا دیگر محصولات، مراتب را از طریق نمایندگی‌های مجاز لنوو دنبال نمایند.

آیا مشکلات تبلت لنوو a5500 در کاربری از این محصول موثر است ؟

کاربران می‌توانند با استفاده از تبلت لنوو a5500 به راحتی در محیط اینترنت وبگردی کنند. حتی می‌توانند با توجه به اینکه تبلت محصولی پرتابل است، در زمان جابجایی و یا سفر رمان و داستان مطالعه کنند. با استفاده از تبلت a5500 می‌توانند بازی‌های متنوعی را نیز انجام دهند.

این تبلت از یک سیستم صوتی دالبی منحصر به فردی برخوردار است. این شرایط می‌تواند به هدف پخش موسیقی بسیار کاربردی باشد. با توجه به نظر کاربران، در تبلت لنوو a5500 باتری قوی و توانمندی استفاده شده است. می‌تواند در حالت آماده به کار، دها ساعت در خدمت کاربر باشد.

سایز این تبلت ۸ اینچ است و می‌تواند با توجه به رزولیشن متوسط به بالایی که دارد به هدف تماشای فیلم، گزینه مناسبی باشد. خوش دست است و از ظاهر مناسبی برخوردار است. در بازار محصولات دیجیتالی، رنگ سرمه‌ای این محصول بسیار شیک و با کلاس است.

البته این ها حداقل مزایا و کاربری‌هایی است که در این محصول معرفی می‌شود. اما با این وجود این تبلت از قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است. دلیل داشتن قیمت پایین در این محصول وجود برخی محدودیت‌ها و وجود مشکلات تبلت لنوو a5500 است. این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد و شرایط تبلت را به شما خواهیم گفت. تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید این تبلت به بازار محصولات دیجیتالی برند لنوو مراجعه کنید.

مشکلات تبلت لنوو a5500

بررسی کیفیت رزلوشن در تبلت لنوو a5500

کیفیت و مقدار رزولوشن Resolution و وضوح تصویر در انواع محصولات دیجیتالی مانند تبلت لنوو، از اهمیت بالایی برخوردار است. تعیین این پارامتر مشخص می‌کند که در صفحه نمایش چه مقدار پیکسل Pixel وجود دارد. به همین خاطر مقدار رزولوشن تصویر می‌تواند از جمله مولفه‌های محاسبه تراکم پیکسل باشد.

این محاسبه با ابعاد صفحه نمایش ارتباط مستقیم دارد. به همین منظور هرچه میزان اینچ صفحه تبلت بیشتر باشد و مقدار رزولوشن و تراکم پیکسلی در محصول پایین‌تر باشد، تصویری با کیفیت پایین در خروجی ارائه خواهد داد. عکس این شرایط در تبلت نیز می‌تواند تصویری با کیفیت بالا ارائه دهد. پس هر اندازه رزولوشن با اعداد بیشتری همراه باشد، این مزیت برای یک تبلت فوق‌العاده خواهد بود.

از جمله مشکلات تبلت لنوو a5500 می‌توان به کیفیت رزولوشن در این محصول اشاره کرد. همانطور که گفته شد از صفحه نمایش ۸ اینچی برخوردار بوده و مدل صفحه نمایش در این تبلت LED Backlight است. از طرفی دیگر رزولوشن در این محصول با بزرگی 1280x800  انتخاب شده است. تراکم پیکسلی در این تبلت نیز ۱۸۹ پیکسل بوده و در این شرایط می‌تواند به کاربران خدمات بصری را ارائه دهد. بر این اساس کاربر می‌تواند نمایش تصاویر و رنگ‌های طبیعی را با کیفیتی در حد متوسط به بالا مشاهده کند.

بررسی کیفیت رم در تبلت لنوو a5500

یکی دیگر از مشکلات تبلت لنوو a5500، قطعه رم استفاده شده در این دستگاه است. همانطور که شما کاربران وب سایت lenovotehran.com می‌دانید کیفیت قطعه رم، در انواع کاربری از محصولات دیجیتالی مخصوصا تبلت از جایگاه مهمی برخوردار است. واژه RAM استخراج شده از عبارت Random Access Memory است. واژه رندوم به معنی تصادفی نشانگر این است که RAM مدلی کارت حافظه از نوع دسترسی تصادفی است. به همین منظور، امکان خواندن و نوشتن انواع طلاعات و دیتاها در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان در محصولات دیجیتالی مانند تبلت، به واسطه رم میسر می‌شود.

به همین خاطر هرچه این قطعه از کیفیت بهتر، فضای ذخیر سازی بیشتر و قدرت بالاتری برخوردار باشد، در کیفیت تمام فرایند‌هایی که به واسطه تبلت توسط کاربر انجام می‌شود تاثیر مستقیم دارد.

نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عملکرد قطعه رم، رابطه مستقیمی با توانمندی و کیفیت در عملکرد دیگر قطعات سخت افزاری تبلت دارد. به همین دلیل ارتباط دوسویه بین رم و دیگر قطعات وجود دارد. به طور مثال پردازنده CPU بر اساس انواع اطلاعاتی که از سیستم عامل در حافظه رم بارگذاری شده، عملیات پردازش را انجام می‌دهد.

پس اگر رم در حفظ و دریافت اطلاعات از سیستم عامل خوب عمل کند، می‌تواند در شرایط فعالیت پردازنده به هدف ارتقاء توانمندی تبلت در اجرای فرامین کاربر تاثیر داشته باشد.

اما قطعه رم استفاده شده در تبلت لنوو a5500 از گنجایش ۱ گیگابایتی برخوردار است. این موضوع خبر خوبی برای کاربران نخواهد بود. چرا که این کاهش کیفیت در رم، محدودیت‌های زیادی برای اجرای برخی از برنامه‌های کاربردی مهم را به دنبال خواهد داشت.

مشکلات تبلت لنوو a5500

بررسی کیفیت دوربین در تبلت لنوو a5500

از مهم‌ترین کارهای فانتزی کاربری از تبلت لنوو، ذخیره لحظات به واسطه عکس‌برداری و فیلم‌برداری است. شاید بتوان گفت برخی از کاربران که تعدادشان کم نیست، به همین دلیل این محصول دیحیتالی را خریداری می‌کنند. اما این قابلیت متاسفانه از جمله مشکلات تبلت لنوو a5500 معرفی می‌شود.

درست است که این تبلت از دو دوربین با قابلیت ۵  مگاپیکسلی در قسمت پشت و ۲ مگاپیکسلی در عقب برخوردار است، اما برای دوربین اصلی کمپانی لنوو فلش استفاده نکرده است.. به همین خاطر این اشکال می‌تواند رضایت کاربران را صلب نماید.

از طرف دیگر در تبلت لنوو a5500 علاوه بر نداشتن چراغ قوه قوی و با کیفیت، برای دوربین دوم نیز فلش مطلوب و در حد انتظاری در نظر نگرفته نشده است. بنابراین می‌توان گفت که دوربین‌های استفاده شده در این تبلت از وضوح و شارپنس مطلوبی برخوردار نیستند.

بررسی کیفیت اندروید در تبلت لنوو a5500

نکته مهم بعدی که از مشکلات تبلت لنوو a5500 است، کیفیت اندرید در این دستگاه است. نسخه اندروید موجود در این نوع از تبلت لنوو، ۴.۲ موسوم به جلی ‌بین Jelly Bean است. موضوع جالب و ناراحت کننده‌ای که وجود دارد، نحوه پشتیبانی گوگل از اندرویدهای این نسل یعنی نسخه‌‌های ۴٫۱، ۴٫۲ و ۴٫۳  است.

بر این اساس با توجه به جدیدترین اخبار شنیده شده، گوگل اتمام پشتیبانی خود توسط اپلیکیشن پلی سرویس Play Services را از سیستم عامل‌های معروف و خاطره‌ساز اندروید جلی ‌بین اعلام کرده است. به همین خاطر باید گفت از آنجایی که اندروید تبلت لنوو a5500 از نسخه پایینی برخوردار است، فقط می‌تواند توسط کاربران تا نسخه ۴٫۴٫۲ بروز رسانی شود.

به همین منظور که شرکت گوگل پایان پشتیبانی از این نسخه را معرفی کرده است، نسخه جدید دیگری به هیچ عنوان برای این نوع از تبلت لنوو منتشر نخواهد شد. این محدودیت می‌تواند یک اتفاق بسیار ناراحت‌کننده برای کاربران باشد. بر این اساس در ادامه حتما در نحوه استفاده و کاربری از برنامه‌های مختلف در تبلت با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

مشکلات تبلت لنوو a5500

بررسی کیفیت تاچ در تبلت لنوو a5500

تبلت از قابلیت‌های متنوع و کاربردی زیادی برخوردار است. برای مثال یکی از راه‌هایی که کاربران می‌توانند با استفاده از آن با سیستم عامل و برد اصلی CPU  تبلت در ارتباط بوده و دستورات خود را منتقل نمایند، قطعه تاچ است. پس قطعا یکی از پر استفاده‌ترین قطعات در تبلت‌های لنوو و مدل a5500 همین تاچ است. به همین خاطر اجرای برنامه‌های مختلف توسط تبلت بر اساس لمس توسط کاربران قابل انجام خواهد بود.

قطعه تاچ بخش شیشه‌ای و شفافی است که بر روی نمایشگر تبلت واقع شده است. البته ال سی دی و گلس نیز به این قطعه متصل است که همه را یکی حساب می‌کنیم. به واسطه این قطعه پر کاربرد می‌‌توان گیم انجام داد، فیلم تماشا کرد و وب گردی کرد. با تاچ می‌توان آیکون و گزینه‌های مدنظر برای کاربری از برنامه‌های گوناگون را انتخاب کرد و کلی کارهای دیگر، که همه به کاربری از تبلت مربوط می‌شود.

اما از دیگر مشکلات تبلت لنوو a5500 همین قطعه تاچ است. اگر تبلتی از تاچ قوی برخوردار نباشد، رسما هیچ کاربری مناسبی برای کاربران نخواهد داشت. حتی اگر تبلت از پردازنده، رم و یا قطعات با کیفیت دیگری برخوردار باشد. بر اساس نظرات کاربران، قطعه تاچ استفاده شده در  تبلت لنوو a5500، از کیفیت خوبی برخوردار نیست و این نکته می‌توان از مهم‌ترین مشکلات تبلت لنوو a5500 باشد.

مشکلات تبلت لنوو a5500

بررسی کیفیت طراحی بدنه در تبلت لنوو a5500

این محصول با وزن ۳۶۰ گرم و از ابعاد ۲۱۷ x 136 x 8.95 برخوردار است. دکمه‌های ولوم صدا و خاموش و روشن در لبه سمت راست و ورودی‌های، کارت حافظه و سیم کارت در لبه سمت چپ قرار دارند. تمام این قسمت‌ها بر اساس پوششی پلاستیکی پوشیده شده‌اند. به دلیل اینکه جنس این پوشش از متریال با کیفیتی انتخاب نشده است، می‌تواند سریع روغنی شده و به گرد و خاک آلوده شود.

نکته دیگری که می‌توان آن را به عنوان مشکلات تبلت لنوو a5500 معرفی کرد و آن برای کاربران مهم باشد، عدم داشتن ورودی هدست در این محصول لنوو است. این مشکل نیز می‌تواند کاربران را نسبت به استفاده از این تبلت به عنوان گوشی تلفن همراه آزاز دهد.

نتیجه گیری

با توجه به مشکلات تبلت لنوو a5500 که در این مقاله به آن اشاره شد، روی هم رفته این محصول لنوو از قیمت پایین و البته از عملکرد قابل قبولی برخوردا است. می ‌واند نیاز‌های اولیه کاربران را به خوبی جواب دهد. حتی می‌تواند در برابر رقبای هم قیمت خود در برند‌های دیگر، حرفی برای گفتن داشته باشد. کاربران می‌توانند در زمان مشاهده هر کدام از مشکلات گفته شده یا مشکلات دیگر، با مراجعه به نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو در بهترین شرایط مشکل خود را برطرف نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>