نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ


نحوه تمیز کردن لپ تاپ

 

همه لپ تاپ ها به مرور زمان ممکن است کثیف شوند. با این وجود، لپ‌تاپ‌ها به دلیل نحوه استفاده از آنها بیشتر به تمیز کردن نیاز دارند. به خصوص اگر اغلب با لپ تاپ خود سفر می کنید، احتمالاً می خواهید حداقل یک بار در ماه آن را تمیز کنید. تجمع کثیفی به ویژه روی صفحه نمایش و کلیدها، می تواند عملکرد لپ تاپ شما را مختل کند. همیشه مطمئن شوید که لپ تاپ خود را خاموش کرده اید و قبل از شروع تمیز کردن آن را از هر منبع برق جدا کرده اید. در صورت امکان، باید باتری را نیز خارج کنید.در این مقاله قصد داریم شما را به نحوه تمیز کردن لپ تاپ که از طرف تیم فنی نمایندگی لنوو تهیه شده است آشنا کنیم.

روش۱

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

تمیز کردن صفحه کلید

 

مرحله اول

گرد و غبار سست را از صفحه کلید خود تکان دهیدکناره‌های لپ‌تاپ خود را خوب بگیرید و با صفحه باز آن را وارونه کنید. دستگاه را به آرامی تکان دهید تا خرده ها و ذرات بزرگتر خارج شوند. همچنین ممکن است بخواهید آن را به یک سمت و سپس به سمت دیگر کج کنید تا زباله های گیر کرده زیر کلیدها را آزاد کنید.

  • اگر مدت زمان زیادی است که لپ‌تاپ خود را تمیز نکرده‌اید، یا اگر همیشه هنگام استفاده از لپ‌تاپ مشغول غذا می‌خورید، آن را روی سطل زباله تکان دهید تا زباله هایی که داخل آن گیر کرده است داخا سطل بریزد.
  • اگر قبلاً صفحه‌نمایش خود را تمیز کرده‌اید، ممکن است بخواهید بعد از انجام این کار، دوباره آن را با پارچه میکروفیبر خود پاک کنید. گرد و غبار از صفحه کلید ممکن است به صفحه نمایش ختم شود.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله دوم

از جاروبرقی دستی برای مکیدن خاک و گرد و غبار از صفحه کلید استفاده کنیداگر جاروبرقی کوچکی دارید، از کوچکترین ضمیمه برای پاک کردن زباله ها از صفحه کلید خود بدون آسیب رساندن به لپ تاپ خود استفاده کنید.زیرا در غیر این صورت مجبور میشوید لپ تاپ خور به مراکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ ببرید. سرجاروبرقی را به آرامی روی صفحه کلید حرکت دهید و از بالای صفحه کلید به سمت پایین بر روی هر ردیف بروید.

  • از جاروبرقی خانگی بسیار قدرتمند استفاده نکنید، به خصوص اگر کلیدهای صفحه کلید شما می توانند کنده شوند – مکش ممکن است باعث شود یک کلید را گم کنید!
  • همچنین می توانید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید . با این حال، اگر این کار را کردید، صفحه‌کلید خود را با زاویه‌ای کج کنید تا گرد و غبار را به زور از صفحه‌کلید خارج کنید. اگر هوای فشرده را مستقیماً وارد صفحه کلید کنید، فقط گرد و غبار و زباله ها را بیشتر داخل صفحه کلید می کنید. این امر به ویژه در مورد صفحه کلیدهای مک بوک که در داخل دستگاه باز هستند، صادق است.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله سوم

از پاک کن مداد برای پاک کردن کثیفی از درپوش کلید استفاده کنیداگر از زاویه به کلیدها نگاه کنید، می‌توانید ببینید که کجای کثیفی روی درپوش‌های کلید از انگشتانتان جمع شده است. پاک کن مداد خود را بردارید و به آرامی مالش دهید تا از شر این تجمع خلاص شوید.

  • بعد از اینکه از پاک کن مداد استفاده کردید، ممکن است بخواهید دوباره جاروبرقی را روی کلیدها بکشید، فقط برای خلاص شدن از ته ریش های باقی مانده پاک کن.
  • اگر روی صفحه‌کلید کثیفی زیاد است، پنبه‌ای را به آرامی با الکل مرطوب کنید، سپس به آرامی بالای کلیدها را بشویید. با توپ پنبه ای بین کلیدها نکشید و محکم فشار ندهید – اگر این کار را انجام دهید، ممکن است رطوبت از زیر کلیدها به داخل دستگاه شما چکه کند.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله چهارم

باید یک سواب پنبه ای خشک بین کلیدها قرار بگیریدممکن است متوجه شوید که بین کلیدها نیز کثیفی ایجاد شده است. از یک سواب پنبه ای خشک برای جارو کردن و پاک کردن خاک و گرد و غبار از این شکاف ها استفاده کنید.

  • اگر ناحیه بین کلیدها چسبنده یا واقعا کثیف است، به آرامی آنها را با یک سواب پنبه ای که کمی با الکل مالشی مرطوب شده است بشویید. خیلی محکم فشار ندهید و سواب را خیس نکنید – اگر مایع زیر کلیدها فرو رود، می تواند به لپ تاپ شما آسیب برساند.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله پنجم

فقط در صورتی کلیدها را بردارید که می دانید چگونه آنها را دوباره روی آن قرار دهیدبرداشتن کلاهک‌ها ممکن است تنها راه برای از بین بردن تمام آلودگی‌های گرفته شده در زیر کلیدها باشد. اگر هرگز لپ‌تاپ خود را تمیز نکرده‌اید، یا زمانی که از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید مرتب غذا می‌خورید، این احتمالاً درست است. با این حال، بسته به طراحی دستگاه شما، برداشتن و جایگزینی کلاهک ها ممکن است دشوار باشد.

  • برای دستورالعمل‌های مربوط به برداشتن کلیدها، دفترچه راهنمای لپ تاپ خود را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است برای برداشتن کلاهک‌ها بدون آسیب رساندن به آن‌ها به ابزار خاصی نیاز داشته باشید.
  • ممکن است بخواهید قبل از برداشتن کلیدها از صفحه کلید خود عکسی بگیرید، فقط برای اینکه مرجعی برای قرار دادن مجدد آنها داشته باشید. هنگامی که همه کلیدها خاموش هستند، ممکن است ترتیب را فراموش کنید، به خصوص برای کلیدهای عملکرد.

روش۲

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

پاک کردن صفحه نمایش

 

مرحله اول

گرد و غبار سطح را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنیدپارچه را تا کنید و آن را به آرامی در تمام عرض صفحه نمایش خود به جلو و عقب بمالید. ممکن است بخواهید صفحه را با دست دیگر خود محکم کنید تا در حین تمیز کردن آن حرکت نکند

  • به شدت به صفحه نمایش فشار ندهید یا سعی نکنید نقاط سرسخت را خراش دهید – ممکن است به صفحه نمایش خود آسیب برسانید. فقط از کمترین فشار برای پاک کردن گرد و غبار سطح استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید قبل از شروع به تمیز کردن لپ تاپ خود را خاموش کنید – و اگر می توانید باتری را خارج کنید. علاوه بر ایمن تر بودن، دیدن آلودگی و گرد و غبار در زمانی که صفحه نمایش خاموش است آسان تر خواهد بود.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله دوم

 

برای از بین بردن کثیفی از یک اسفنج به سختی مرطوب استفاده کنیدیک اسفنج تمیز یا پارچه نرم را خیس کنید، سپس آن را فشار دهید تا تقریباً خشک شود. به جای آب لوله کشی از آب تصفیه شده یا مقطر استفاده کنید که می تواند رگه های معدنی روی صفحه نمایش شما باقی نگذارد. صفحه نمایش خود را به آرامی در یک حرکت دایره ای و با فشار ملایم پاک کنید – از مالش دادن خودداری کنید.

  • آب می‌تواند به داخل لپ‌تاپ شما چکه کند و به اجزای داخلی آسیب برساند و مجبور شوید به یکی از مراکز نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو در تهران مراجعه کنید، بنابراین مطمئن شوید که تمام مایع اضافی را خارج کرده‌اید.
  • برای لکه های مخصوصاً سرسخت، فقط یک قطره صابون ظرفشویی ملایم به آب اضافه کنید. شما همچنین می توانید با مخلوط کردن مقادیر مساوی آب مقطر و سرکه سفید، پاک کننده خود را بسازید.
  • اگر صفحه لمسی دارید، به دفترچه راهنمای لپ تاپ یا وب سایت سازنده آن مراجعه کنید تا مشخص کنید چه مواد تمیزکننده ای برای پایان کار ایمن هستند.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله سوم

روی یک کیت تمیزکننده صفحه برای صفحه نمایش های کثیف تر سرمایه گذاری کنیدشما می توانید کیت های تمیزکننده صفحه نمایش را به صورت آنلاین یا در هر فروشگاهی که لوازم الکترونیکی می فروشد خریداری کنید. این کیت ها شامل پاک کننده ای است که مخصوص صفحه نمایش لپ تاپ طراحی شده است و معمولاً با پارچه میکروفیبر مخصوص به خود ارائه می شود. فقط کمی پاک کننده را مستقیماً روی پارچه بمالید، نه روی صفحه، زیرا ممکن است مایع چکه کند یا داخل سخت افزار نفوذ کند. سپس به آرامی صفحه لپ تاپ خود را با پارچه پاک کنید.

  • از شیشه پاک کن های معمولی، به ویژه آنهایی که حاوی آمونیاک هستند، روی صفحه نمایش لپ تاپ استفاده نکنید. آنها می توانند به صفحه نمایش آسیب بزنند.
  • اگر صفحه لمسی دارید، بررسی کنید که کیت به عنوان ایمن برای صفحه نمایش لمسی درج شده است.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله چهارم

برای از بین بردن رگه ها، با حرکات دایره ای پولیش دهیدپس از اتمام تمیز کردن، پارچه میکروفیبر خود را بردارید و به آرامی صفحه نمایش خود را به صورت دایره ای مالش دهید. این کار رگه ها یا ذرات اسفنج را از بین می برد.

  • از یک گوشه بالا شروع کنید و در دایره های محکم در بالای صفحه خود ادامه دهید، سپس به جلو و عقب بروید تا به پایین برسید.
  • لپ تاپ خود را تا زمانی که صفحه نمایش کاملاً خشک نشده است نبندید، در غیر این صورت ممکن است رطوبت داخل دستگاه به دام بیفتد. همچنین، قبل از اینکه لپ تاپ را دوباره وصل کنید، سه بار بررسی کنید که خشک است.

روش۳

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

تمیز کردن قاب لپ تاپ

 

مرحله اول

نحوه تمیز کردن لپ تاپ با محلول پاک کننده

یک محلول پاک کننده ملایم را مخلوط کنیداز آب تصفیه شده یا مقطر و چند قطره صابون ظرفشویی ملایم استفاده کنید. همچنین می توانید از مخلوطی از قسمت های مساوی الکل مالشی و آب تصفیه شده یا مقطر استفاده کنید. از پاک کننده های خانگی معمولی برای کیس خود یا هر گونه مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده یا آمونیاک استفاده نکنید.

  • اگر از الکل مالشی استفاده می کنید، مراقب باشید که روی صفحه نمایش لپ تاپ شما قرار نگیرد. این می تواند به پوشش های ضد تابش و ضد خش روی صفحه آسیب برساند.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله دوم

یک اسفنج را در محلول تمیز کننده خود فرو کنیدیک اسفنج تمیز بردارید و آن را در محلول تمیز کننده خیس کنید، سپس آن را فشار دهید تا تقریباً کاملاً خشک شود. مطمئن شوید که دیگر چکه نمی کند، حتی زمانی که آن را فشار می دهید. اسفنج را به آرامی روی سطح بیرونی لپ تاپ خود بمالید.

  • می توانید از همان اسفنج و محلول پاک کننده برای تمیز کردن تاچ پد لپ تاپ خود استفاده کنید.
  • داخل پورت ها یا دریچه های هوا را با اسفنج تمیز نکنید – در خطر رطوبت داخل لپ تاپ و آسیب دیدن اجزای آن هستید.

تنوع: یک پد اسکراب ملامینه مانند پاک کن جادویی Mr. Clean نیز می تواند برای تمیز کردن کیس شما استفاده شود. با این پدها از فشار کمتری استفاده کنید، زیرا ساینده ملایمی هستند و ممکن است سطح آن را خراش دهند. این پدها معمولاً باید از قبل با آب مرطوب شوند، اما نیازی به محلول تمیزکننده اضافی ندارند.

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله سوم

از سواب های پنبه ای برای تمیز کردن گن از شکاف ها استفاده کنیداگر قاب لپ تاپ شما دارای درز و شکاف باشد، ممکن است کثیفی را جمع آوری کند. یک سواب پنبه ای آغشته به محلول تمیز کننده شما می تواند وارد این مناطق کوچک شود.

  • مانند اسفنج، مطمئن شوید که سواب پنبه ای خیلی خیس نباشد. از فشار کم برای جلوگیری از فشار دادن رطوبت به داخل دستگاه استفاده کنید.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله چهارم

نحوه تمیز کردن لپ تاپ با خلال دندان

در صورت لزوم با خلال دندان کثیفی را جدا کنیداگر شکاف‌ها، دریچه‌ها یا دریچه‌های باریک با کثیفی مسدود شده‌اند، از یک خلال دندان استفاده کنید تا به آرامی قاب را بتراشید و لکه‌ها را بیرون بکشید. خلال دندان را با حرکتی به سمت بیرون حرکت دهید تا از ریختن کثیف بیشتر به داخل دستگاه خود جلوگیری کنید.

  • با خلال دندان ملایم باشید تا از خراشیدگی سطح کیف خود جلوگیری کنید. آن را در یک زاویه نگه دارید، همانطور که یک مداد را در دست می گیرید، نه اینکه نقطه را پایین بیاورید.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله پنجم

نحوه تمیز کردن لپ تاپ با هوای فشرده

زباله ها را از درگاه ها با هوای فشرده تمیز کنیدیک قوطی هوای فشرده را طوری زاویه دهید که به داخل و خارج از دریچه یا دریچه ای که می خواهید پاک کنید، قرار دهید. لپ تاپ خود را بچرخانید و از زوایای مختلف باد کنید تا مطمئن شوید که کاملا تمیز شده اید.

  • هرگز هوای فشرده را مستقیماً به دریچه  ندمید. این کار باعث شل شدن زباله‌ها می‌شود و آن‌ها را به عمق دستگاه شما می‌فرستد، جایی که می‌تواند به قطعات آسیب برساند.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله ششم

نحوه تمیز کردن لپ تاپ با الکل

برای بقایای چسبنده از الکل مالشی استفاده کنیداگر لکه‌های چسبناک یا کثیفی روی کیس خود دارید که با تمیز کردن ملایم نمی‌توان آنها را از بین برد، از پنبه آغشته به الکل به طور مستقیم روی محل استفاده کنید.مطمئن شوید که پنبه خیلی خیس نباشد – نمی خواهید الکل مالیده شده به دستگاه شما راه یابد.

  • از فشار متوسطی استفاده کنید و مکرراً مالش دهید تا لکه از بین برود.
  • اگر قبلاً برچسب هایی روی قاب لپ تاپ خود داشتید ، ممکن است با یک محصول پاک کننده روغنی مانند Goo Gone شانس بیشتری داشته باشید.
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

مرحله هفتم

نحوه تمیز کردن لپ تاپ با پولیش

سطح را با یک پارچه میکروفیبر پولیش و خشک کنیدهنگامی که کیس شما تمیز شد، پارچه میکروفایبر خود را بردارید و با استفاده از یک حرکت دایره ای، تمام قاب را پاک کنید. این کار هر گونه رطوبت و همچنین رگه هایی را که ممکن است تمیز کردن شما روی سطح کیف شما باقی گذاشته باشد، از بین می برد.

  • هنگامی که قاب لپ‌تاپ شما تمیز شد، ممکن است لکه‌هایی از کثیفی که قبلاً ندیده‌اید، مشاهده کنید. از یک سواب پنبه یا گلوله پنبه ای آغشته به الکل استفاده کنید تا این آخرین نقاط را تمام کنید.

پرسش و پاسخ تخصصی درباره نحوه تمیز کردن لپ تاپ

چه چیزی در پاک کننده های لپ تاپ وجود دارد که باعث می شود آنها کار کنند؟

پاک کننده های خوب حاوی ایزوپروپیل الکل هستند که استفاده از آنها را روی سطوح مختلف لپ تاپ ایمن می کند.

چگونه داخل آن را با وسایل خانه تمیز کنیم؟

باز کردن لپ تاپ خود را فقط باید در یک محیط بدون استاتیک انجام دهید. اگر قاب را در خانه باز کنید، احتمال آسیب رساندن به اجزای لپ‌تاپ وجود دارد. مگر اینکه تجربه کار با سخت افزار کامپیوتر را داشته باشید، کامپیوتر خود را برای تمیز کردن عمیق به تعمیرگاه لپ تاپ ببرید.

چگونه زنگ زدگی پورت ها را پاک کنیم؟

اگر پورت های USB یا HDMI شما زنگ زدگی نشان می دهد، یک قلم مو کوچک، یک قوطی ضد زنگ (مانند Rust-Oleum)، یک قوطی هوای فشرده و یک تخته سنباده تهیه کنید. از تخته سنباده استفاده کنید تا به آرامی زنگ زدگی را بشویید. از هوای فشرده برای دمیدن گرد و غبار یا براده های فلزی استفاده کنید. سپس ضد زنگ را روی نوک قلم مو اسپری کنید و به آرامی ناحیه ای را که در آن تمیز کرده اید، رنگ آمیزی کنید. قبل از اینکه کامپیوتر خود را دوباره روشن کنید مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

نکات

  • قبل از دست زدن به لپ تاپ خود از یک ضد عفونی کننده دست استفاده کنید تا آلودگی روی صفحه کلید کاهش یابد.

هشدارها

  • هرگز پاک کننده ها را مستقیماً روی هیچ قسمتی از رایانه خود اسپری نکنید. ابتدا یک پارچه یا اسفنج را اسپری کنید، سپس با استفاده از آن به آرامی کامپیوتر خود را تمیز کنید.
  • رطوبت و الکترونیک با هم ترکیب می شوند. پس از تمیز کردن لپ تاپ، قبل از اینکه آن را به منبع برق وصل کنید یا آن را روشن کنید، مطمئن شوید که تمام قسمت های آن کاملاً خشک شده است.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  1. جاروبرقی دستی
  2. هوای فشرده (اختیاری)
  3. پارچه میکروفیبر
  4. اسفنج تمیز
  5. سواب پنبه / توپ های پنبه ای
  6. مداد پاک کن
  7. خلال دندان
  8. مایع ظرفشویی
  9. الکل
  10. آب خالص

برآورد زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>