چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد ؟

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد ؟ جواب به این سوال دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در هر حالت باید تمام جوانب بررسی شود. در این مقاله قصد داریم به یکایک این موضوعات بپردازیم. اگر شما کاربر وب‌ سایت lenovotehran.com از جمله کاربران تبلت برند لنوو هستید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. پس همراه ما باشید.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد
چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

به چه دلایلی و چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد ؟

اما واقعا چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد ؟ چه اتفاقی رخ می‌دهد که در مواقعی نمی‌توان به واسطه تبلت Lenovo به اینترنت متصل شد ؟ جواب‌های مختلفی را می‌توان برای این سوال در نظر گرفت. احتمال دارد انواع مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری گریبان‌گیر تبلت لنوو شما باشد. یا حتی می‌تواند تنظیمات آن به هم خورده و یا در برخی شرایط احتمال دارد مشکل از شبکه باشد. در ادامه بیشتر این احتمالات را باهم بررسی خواهیم کرد.

تبلت لنوو مانند لپ تاپ لنوو از جمله محصولات کمپانی بزرگ لنوو است. اسن شرکت کلیه محصولات خود را با استفاده از قطعات مدرن و پیشرفته تولید می‌کند. به همین خاطر می‌توان به جرات گفت که محصولات این برند مانند برند اچ پی،  از دوام و قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. بیشترین احتمال خرابی در این محصولات به عدم کاربری درست از طرف کاربران بر‌می‌گردد.

اگر به هر دلیلی مشکل عدم اتصال به اینترنت در تبلت لنوو بر اساس راه‌کار‌های گفته شده حل نشد، بهترین کار مراجعه به نمایندگی‌های لنوو در اقصی نقاط ایران است.

اگر مشکل در نرم ‌افزار یا سخت ‌افزار تبلت لنوو باشد:

اینکه چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد ممکن است به نرم‌افزار یا قطعات سخت ‌افزاری در تبلت لنوو مربوط شود. در این حالت به هر دلیلی اگر خرابی خاصی در نرم افزار و یا سخت افزار تبلت وجود داشته باشد، می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح اینترنت شود. نرم افزارهای مبتنی بر شبکه در تبلت لنوو از یک پیکربندی خاصی برخوردارند. زمانی که تبلت به اینترنت متصل است و می‌توانید به وسیله آن داده دریافت و یا ارسال نمایید، یعنی تبلت از یک اتصال متناوب برخوردار هست.

به همین خاطر هرگونه خرابی در نرم‌افزار تبلت می‌تواند به این پیکربندی آسیب رسانده و موجبات قطع اینترنت را به دنبال داشته باشد. اولین راه‌کاری که می‌توانید در این شرایط انجام دهید، قطع و وصل کردن اتصال به اینترنت است. بر این اساس آی پی جدید دریافت کرده و شرایط افزایش توانمندی در سیگنال‌های دریافتی را به وجود آورده‌اید.

اگر این کار جواب نداد و نسبت به عملکرد شبکه اینترنت مطمئن هستید، در این شرایط بهترین راه حل به روز رسانی سیستم نرم افزاری تبلت لنوو است. شاید اشکال به وجود آمده در تبلت شما در نسخه جدید نرم افزاری که از طرف کمپانی لنوو منتشر شده است شناسایی شده و در نسخه جدید رفع شده باشد.

اگر مشکل در شبکه یا در تنظیمات تبلت لنوو باشد:

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد، می‌تواند به تنظیمات در وای‌فای Wi-Fi یا شبکه‌ای که تبلت لنوو به آن وصل است مربوط شود. بر این اساس اگر سیستم دریافت شبکه خراب یا ضعیف باشد، می‌واند دلیلی برای عدم دسترسی تبلت لنوو به اینترنت باشد. این نوع خرابی می‌تواند تداخل اتصال در اینترنت و یا اختلالات به دلیل امواج رادیویی را فراهم آورد. از طرفی دیگر نیز مشکل می‌تواند به ارائه دهنده سرویس نیز مربوط شود.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد
چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

تداخل اتصال اینترنت

اینکه تبلت شما به اینترنت متصل نمی‌شود می‌تواند به دلیل تداخل امواج دیگری که در محیط ساطع شده‌اند مربوط شود. این امواج مخرب همان سیگنال‌های رقیب هستند که می‌توانند از طریق دستگاه مایکروویو یا تلفن‌های بی‌سیم و غیره ساطع شوند. برای این کار بهترین راه حل افزایش فاصله با منابع تولید امواج رقیب است. سعی کنید در محیطی به واسطه تبلت لنوو به اینترنت متصل شوید که از این منابع و این امواج به دور باشید.

امواج رادیویی

تبلت لنوو وسیله پرتابلی است. شما می‌توانید به واسطه آن مدام در حال جابجایی باشید. اما توجه کنید که این جابجایی می‌تواند قدرت دریافت امواج الکترومغناطیسی را کاهش دهد. اگر از مودم و یا اینترنت موبایل نسبت به اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید، شرایط جابجایی می‌تواند شما را از روتر و سیستم ارائه دهنده اینترنت دور کند. به همین خاطر سعی کنید همیشه نزدیک به منبع انتشار امواج اینترنت باشید.

مشکل ارائه دهنده

در برخی از شرایط امکان دارد مشکل عدم اتصال تبلت لنوو به اینترنت، به ارائه دهنده سرویس مربوط شود. در این حالت پیشنهاد ما تغییر روش اتصال به اینترنت است. شاید در حال استفاده از شبکه وای فای Wi-Fi باشید. در این حالت که با اتصال به اینترنت به مشکل برخورده‌اید، می‌‌توانید وای فای را خاموش کرده و اتصال سیم کارت را بررسی کنید. حتی می‌توانید به جهت اتصال به اینترنت، درستی اتصال تبلت خود را با مودم وای فای دیگری امتحان کنید.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

برای حل مشکل اینترنت تبلت لنوو، می‌توانید از راه‌ حل‌های زیر استفاده کنید:

برای اینکه به سوال چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد پاسخ دهید، ابتدا باید مشکل را شناسایی کنید. بر این اساس اول بهتر است اتصالات به شبکه را بررسی نمایید. اگر مشکل رفع نشد، احتمال دارد مشکل به تنظیمات شبکه مربوط شود، آن را بررسی نمایید. در ادامه اگر بازهم شرایط اتصال به اینترنت میسر نشد، شاید خرابی در سیستم عامل دلیل این مشکل باشد.

پس از بررسی موارد گفته شده اگر هنوز مشکل اتصال به اینترنت در تبلت لنوو حل نشده باشد، بهترین و تنها راه حلی که کاربر می‌تواند انجام دهد، استفاده از فرایند بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه است. اما اگر با این کار نیز مشکل برطرف نشد، تنها راه‌حلی که در پیش پای شما خواهد بود، مراجعه به نمایندگی‌های تعمیراتی لنوو است.

شاید باید اتصال به شبکه در تبلت لنوو بررسی شود:

رایج‌ترین دلیل برای عدم اتصال به اینترنت توسط تبلت لنوو، قطع ارتباط با شبکه ارائه دهنده اینترنت است. شاید نام کاربری و یا رمز عبور تغییر پیدا کرده باشد و یا حتی شاید این دو اطلاعات را به اشتباه معرفی کرده باشید. بهتر است در ابتدا این موضوع را بررسی کنید.

شاید باید صحت اتصال به اینترنت را بررسی کیند:

دیگر دلیل رایجی که می‌تواند شرایط عدم اتصال به اینترنت در تبلت لنوو را فراهم آورد، وصل نبودن روتر به اینترنت است. در این شرایط بهترین راهکار اتصال به روتر یا شبکه WiFi توسط دیوایس دیگر است. پس از تست اتصال مجدد، لازم است که بررسی کنید آیا دستگاه دیگر به اینترنت متصل شده است یا خیر.

در این شرایط اگر به وسیله دستگاه دیگر نیز نتوانستید به شبکه متصل شوید، احتمال اینکه ISP مد نظر قطع شده باشد زیاد است. برای رفع مشکل لازم است که با مرکز ارائه سرویس شبکه اینترنت تماسی داشته و مشکل چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد را پیگیری نمایید.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد
چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

شاید اتصال دوباره به شبکه بتواند مشکل را برطرف نماید:

به طور کلی در زمان استفاده از برنامه‌های متفاوت در تبلت لنوو، این احتمال وجود دارد که ناخودآگاه اختلالاتی صحت عملکرد در نرم افزار‌های دیگر را شامل شود. این موضوع امکان دارد به شرایط اتصال تبلت به اینترنت نیز مربوط شود.

اگر با مشکل اتصال به اینترنت در تبلت لنوو مواجه شدید، می‌توانید شبکه متصل شده در سیستم تبلت را پاک کرده و دوباره تنظیم کنید. به طور مثال تصور کنید که به شبکه وای فای WiFi وصل شده‌اید. لازم است که به قسمت تنظیمات شبکه وای فای رفته و گزینه فراموش کردن Forget برگزینید. پس از آن شبکه شما قطع خواهد شد. در ادامه دوباره بر روی همان شبکه تاچ کرده و با معرفی رمز عبور، اتصال مجددی را فراهم آورید.

شاید مشکل به اتصال شبکه Captive Portals مربوط شود:

شاید شما در یک سازمان خاص و یا محیط‌های اجتماعی مانند کافی شاپ، فرودگاه و غیره علاقه‌مند باشید توسط تبلت لنوو خود به اینترنت متصل شوید. اما ناخودآگاه مشاهده می‌کنید که این اتفاق برای شما امکان پذیر نیست و با خود خواهید گفت که چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که در این نوع محیط‌های اجتماعی، به طور معمول از شبکه وای فایی با نام Captive Portals استفاده می‌کنند.

کاربری و نوع اتصال به این نوع شبکه از شرایط متفاوت‌تری برخوردار است. به همین منظور لازم است قبل از ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور، فرایند دیگری را اجرا کرده باشید. این فرایند می‌تواند تماشای تبلیغ، مراجعه به ایمیل، دریافت پیامک و کد کانفیگ و غیره باشد.

پس از آن برای اینکه متوجه شوید به اینترنت WiFi Captive Portal متصل شده‌اید یا خیر، سیستم پیامی را نمایش به شما نمایش می‌دهد. به واسطه نمایش آن پیام می‌توانید به اینترنت متصل شوید. اگر این پیام را دریافت نکردید لازم است اتصال موجود را قطع کرده و دوباره شرایط اتصال را انجام دهید.

در این حالت به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت لازم است که با مدیر شبکه شرایط را پیگیری نمایید.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد
چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

شاید مشکل به محدود شدن ترافیک شبکه توسط روتر مربوط شود:

در این شرایط امکان دارد کاربری دیگر خواسته یا ناخواسته، سیستم اندروید تبلت لنوو شما را به واسطه استفاده از فیلتر آدرس MAC روتر مسدود کرده باشد. در این حالت اتصال به روتر وای فای WiFi مدنظر به هدف اتصال به اینترنت برای تبلت شما مسدود خواهد شد. برای رفع انسداد لازم است به صفحه مدیریت روتر وای فای مراجعه کرده و شرایط انسداد را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید به راهنمایی مودم مراجعه کرده و شرایط دسترسی به پنل مدیریت را بررسی نمایید.

مسیر حضور در صفحه مدیریت در مودم‌ها با برندهای مختلف متفاوت است. پس از حضور در پنل مدیریتی مودم، بررسی کنید که کدام روتر شما را مسدود کرده است.

شاید مشکل عدم اتصال به اینترنت با تغییر DNS رفع شود:

در برخی از شرایط می‌توانید با تغییر DNS  مشکل را رفع کنید. شاید عدم اتصال به مشکل در تنظیمات ISP مربوط شود. بر این اساس با استفاده از Google DNS، به احتمال قوی مشکل برطرف خواهد شد.

برای این کار به قسمت تنظیمات وای فای WiFi در تبلت لنوو مراجعه کنید. چند ثانیه بر روی نام شبکه‌ اینترنتی که می‌خواهید به واسطه آن به اینترنت متصل شوید تاچ را نگه دارید. در ادامه گزینه Modify Network را انتخاب نمایید. پس از آن بین موارد مشاهده شده، بر روی IP STatic تاچ کنید. گام بعدی بر اساس اطلاعات گفته شده DNS1 (8.8.8.8) و DNS2 (8.8.4.4) را تغییر داده و تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد
چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد

سوالات متداول

چه طور می‌توان برای رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت، تنظیمات تبلت لنوو را به حالت کارخانه برگرداند ؟

اگر تمامی راه کار‌های نتوانست مشکل اتصال به اینترنت در تبلت لنوو شما را حل کند، تنها راه حلی که از کاربر بر می‌آید شرایط بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه در دستگاه است. این فرآیند شرایط مشخصی دارد. می‌توانید برای استفاده از این ترفند، مقالات (فلش کردن تبلت لنوو) و یا (ریست تبلت لنوو با سوزن) تهیه شده در این خصوص را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

اگر برای پاسخ به سوال چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد بخواهید بهترین پاسخ را دریافت کنید، پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو است. کمپانی لنوو در بیشتر کشورهای دنیا نمایندگی‌های فعال دارد. در کشور ما نیز لنوو در تمام شهرها و بیشتر مناطق از نمایندگی‌های فعال برخوردار است.

ده را ذخیره کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>