چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم سوالی است که شاید برای اغلب کاربران مطرح شود. طرح این سوال به خاطر این است که در کارکرد باتری مشکلی به وجود آمده. این اتفاق می‌تواند اختلال اساسی در کاربری از تبلت لنوو را به همراه داشته باشد. در این مقاله هدف ما پاسخ به سوال چگونه باتری تبلت Lenovo را در بیاوریم است. البته به مشکلات رایج در باتری تبلت لنوو و نحوه رفع آن نیز اشاره‌ای خواهیم داشت. پس تا انتهای این مقاله آموزشی ما را همراهی کنید.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم ؟

اینکه چه زمان‌هایی لازم است باتری تبلت لنوو را از دستگاه خارج کنیم، شاید بتواند جواب خوبی برای سوال چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم باشد. به طور کلی ساختار تبلت لنوو بسیار پیچیده و پیشرفته بوده و این محصول با این شرایط تهیه شده است. به همین خاطر خارج کردن باتری از این دستگاه به راحتی امکان پذیر نیست. از طرفی دیگر هر تعمیرکاری نیز قادر به انجام آن نیست. این کار باید به همراه استفاده از ابزارهای تخصصی باشد.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

با توجه به اینکه ابزارهای تخصصی تنها در نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو وجود دارد، کاربری از این ابزار‌های تخصصی نیز فقط توسط تکنسین‌های ماهر نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو قابل انجام است. البته توجه داشته  باشید که این شرایط و این ویژگی ممتاز، برای همه محصولات کمپانی لنوو حاکم است.

کمپانی لنوو مانند کمپانی اچ پی از محصولات بسیار مدرن و پیشرفته برخوردار است. مانند تبلت لنوو و لپ تاپ لنوو و بسیار محصولات دیگر دیجیتالی که بیشتر آنها در بازار ایران عرضه می‌شود.  هر کدام از محصولات دیجیتالی برند معروف و محبوب لنوو، علاقمندان خاص خود را دارد.

اما دلایل متعددی برای اینکه مجبور شوید باتری تبلت لنوو را دربیاورید وجود دارد. به همین خاطر می‌توانید در بهترین شرایط، تبلت خود را به نمایندگی‌های مجاز لنوو بسپارید. در این مراکز کارشناسان فعال با بالاترین کیفیت رفع مشکل و تعویض تبلت لنوو شما را انجام خواهند داد.

درباره باتری تبلت لنوو Lenovo

از اصلی‌ترین قطعات تبلت لنوو، باتری آن است. هر چه میزان سلامت در این قطعه سخت افزاری بیشتر باشد، این مزیت در عمل کرد بهینه و صحیح تبلت نیز اثر مستقیم خواهد داشت. پس باتری در تبلت از جمله قطعات بسیار مهم و کاربردی است. نوع باتری‌هایی که در تبلت استفاده می‌شوند، از قابلیت شارژ مجدد برخوردارند.

نکته مهمی که کاربران باید به آن توجه داشته باشند این است که باتری‌‌های تبلت لنوو، از بهترین قطعات و با بالاترین کیفیت تولید شده‌اند. به همین خاطر باید از این قطعه عملکرد فوق‌العاده‌ای را توقع داشت. البته این ویژگی در تمام قطعات محصولات لنوو وجود دارد. به همین دلیل است که محصولات لنوو از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند.

مقدار دوام و کاربری از تبلت لنوو و مخصوصا باتری، ارتباط مستقیمی با رفتار و نحوه استفاده کاربران از این دستگاه دارد. بر این اساس اگر رعایت نکات ایمنی توسط کاربر اجرا شود، می‌تواند در طول عمر تبلت لنوو اثرگذار بوده و زمان زیادی باتری در این دستگاه فعالیت داشته باشد.

اما اگر کاربران به نکات مهم استفاده از تبلت و نحوه برخورد با باتری بی توجه باشند، این کار موجبات خرابی در باتری را شامل خواهد شد. پس در ادامه کاهش طول عمر و اختلال در عملکرد باتری را شاهد خواهند بود. در این شرایط عملکرد نا‌مطلوب باتری مساوی است با کاربری نا‌مناسب تبلت. پس وقتی باتری خراب شده و نیاز به تعویض دارد، سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم ؟  

انواع باتری‌های استفاده شده در تبلت لنوو

تبلت‌های لنوو به دلیل داشتن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی که دارند، انواع باتری با شاخص‌های مختلف در آنها استفاده می‌شود. این نوع باتری‌ها از مدل‌های متنوعی برخوردارند. اما می‌خواهیم در مقاله چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم، آنها را در ۲ دسته‌بندی زیر خلاصه ‌کنیم.

هر کدام از باتری‌ها ولتاژ و گنجایش منحصر به فردی دارند که به آنها اشاره خواهد شد. در ضمن به این‌که با کدام مدل از تبلت‌‌های لنوو سازگاری دارند نیز اشاره خواهیم کرد. البته باتری باتری نیکل کادمیوم (Ni-Cd ) نیز می‌وانست جزو این دسته‌بندی قرار بگیرد. اما این باتری به دلیل منسوخ شدن دیگر مورد استفاده قرار گرفته نمی‌شود.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
  1. باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po )

گنجایش در این باتری ۲۷۵۰  میلی آمپر ساعت بوده و از توان ۱۰٫۵ وات ساعت برخوردار است. یک سلول دارد و می‌تواند با مدل‌های تبلت Lenovo Tab E7 TB-7104I و Lenovo Tab E7 TB-7104F سازگار باشد.

  •  باتری لیتیوم یون (Li-Ion )

این نوع از باتری تبلت لنوو با توانی در حدود ۱۳٫۵ وات بر سایت می‌تواند کاربر را برای اجرای انواع برنامه‌های کاربردی در تبلت همراهی کند. از ولتاژ ۳٫۸ ولت برخوردار بوده و گنجایش در این نوع از باتری ۳۵۵۰ میلی آمپر ساعت است. این باتری می‌تواند با تبل‌های لنوو در نوع Ideapad A5500 و Ideapad A8-50 سازگاری خوبی داشته باشد.

دلایل درآوردن باتری تبلت لنوو

مشکلات موجود در تبلت لنوو هم سخت افزاری است و نرم افزاری. احتمال اینکه کاربر بتواند مشکلات نرم افزاری را حل کند زیاد است اما، رفع مشکلات سخت افزاری فقط باید به دست تعمیرکار ماهر و مجاز انجام شود. در ادامه برخی از مشکلات رایجی که کاربر را ملزم به خروج باتری و تعویض آن می‌کند معرفی شده. برای رفع هر کدام از موارد گفته شده بهتر است شرایط چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم را به نمایندگی‌های مجاز لنوو بسپارید.

کاهش عمر باتری

اینکه چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم می‌تواند به استفاده زیاد از تبلت لنوو و باتری تبلت مربوط شود. به مرور زمان بر اساس کاربری زیاد، عمر باتری کاهش یافته و اختلالات متعددی در روند فعالیت باتری مشاهده خواهد شد. بر این اساس لازم است باتری تعویض شود. برای این کار می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز تعمیر تبلت لنوو مراجعه کنید. کارشناسان این نمایندگی‌ها، باتری اورجینال و با کیفیتی را برای تبلت شما لحاظ خواهند کرد.

شارژ نشدن باتری

برخی مواقع امکان دارد با شارژ نشدن باتری مواجه شوید. البته این مشکل می‌تواند مستقیم به خود باتری هم مربوط نشود. امکان دارد کابل usb مشکل داشته و یا حتی آداپتور تبلت خراب شده باشد. اما اگر به باتری مربوط شود لازم است آن را تعویض نمایید. پس باید باتری را از تبلت خارج کرده و آن را با یک نمونه اورجینال تعویض کنید.

سرعت شارژ کم

مشکل آزار دهنده دیگری که می‌تواند برای باتری تبلت لنوو به وجود بیاید، دیر شارژ شدن باتری است. یادتان باشد دیر شارژ شدن باتری می‌تواند دلیل نرم افزاری داشته باشد. باید سیستم تبلت را بررسی کنید. شاید ویروسی شده باشد و یا حتی شاید نرم افزار مخربی، در تبلت شما موجبات دیر شارژ شدن باتری را شامل شود. تبلت را به یکی از نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو برده تا آنها بتوانند با بهترین کیفیت، مشکل دیر شارژ شدن باتری تبلت لنوو را حل کنند.

حجم پایین شارژ

بهانه دیگری که می‌تواند در برابر سوال چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم ارائه شود، استفاده از منابع نیرو غیر استاندارد است. بر این اساس کاربر به واسطه شارژر‌های غیر استاندارد و یا از منابع نیرو با ولتاژ غیر استاندارد، اقدام به شارژ باتری تبلت لنوو می‌کند. این کار موجب می‌شود باتری آسیب ببیند. در ادامه تبلت و باتری با خطا‌های سخت افزاری و نرم افزاری مواجه خواهد شد. پس باید باتری با نمونه اصل تعویض شود تا مشکل سخت افزاری و نرم افزاری بوجود آمده برطرف گردد.

راه حل برای رفع برخی از مشکلات نرم افزاری باتری در تبلت لنوو

قبل از اینکه به فکر چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم باشیم بهتر است به مواردی چون بررسی تنظیمات باتری، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت باتری، غیر فعال سازی برنامه‌های بی کاربرد در تبلت لنوو، پاسخ به پیغام‌های خطا، رعایت شارژ استاندارد و جلوگیرى از شرایط تضعیف باتری تبلت لنوو توجه داشته باشیم. چرا که هرکدام از این موارد می‌تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکلات نرم افزاری باتری در تبلت لنوو باشد.

تنظیمات باتری در تبلت لنوو

نکته مهم این است که توجه به تنظیمات باتری برای افزایش طول عمر در باتری بسیار مهم است. اگر به این مورد بی توجه باشید می‌تواند به راحتی کاهش عملکرد و عمر باتری را به دنبال داشته باشد. در تنظیمات باتری تبلت لنوو شما می‌توانید قابلیتی را فعال کنید که ادامه کار با شرایط صرفه جویی در عملکرد باتری همراه شود. در این شرایط با تشخیص نرم افزار‌ای اضافی و غیر فعال کردن آن، موجبات سلامت باتری در تبلت لنوو فراهم خواهد شد.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت باتری در تبلت لنوو

نرم افزارهایی وجود دارند که می‌توانند عملکرد باتری در تبلت لنوو را مدیریت کنند. با اجرای این نرم افزار‌ها دیگر نیازی نیست دغدغه نحوه کاربری از باتری را داشته باشید. بر این اساس باتری به بهترین نحو اجرای فرایند‌های مختلف در تبلت را پوشش خواهد داد. نرم افزار‌هایی مانند BatteryCare و Battery Optimizer که می‌توانند سلامت باتری تبلت لنوو را تضمین کنند.

غیر فعال سازی برنامه‌های بی کاربرد در تبلت لنوو

تبلت لنوو به دلیل داشتن ظرفیت مناسب و البته قابلیت‌های فراوانی که دارد، می‌تواند شرایط استفاده خیلی از نرم افزار‌‌های کاربردی و مهم را فراهم سازد. اما این دلیل نمی‌شود که کاربران بخواهند همه برنامه‌ها را دریافت کرده و به صورت همزمان از آنها استفاده کنند. به همین خاطر یکی از دلایل آسیب دیدگی در باتری تبلت لنوو، کاربری هم زمان این نرم‌ افزارها است. مثل روشن بودن هم زمان Wi-Fi، GPS، Bluetooth و NFC.

پاسخ به پیغام‌های خطا در تبلت لنوو

در تبلت لنوو سیستمی وجود دارد که هر لحظه بر اساس بروز اتفاقی غیر متعارف، کاربر را با انتشار اعلان خاصی با خبر می‌سازد. توجه به این خطاها و اعلان‌‌ها بسیار مهم است. یکی از این موارد به نحوه کاربری از باتری مربوط است. اگر زمانی مشخص شود که به هر دلیلی در نحوه کاربری باتری اختلال بوجود آمده، خطایی در همین شرایط اعلام خواهد شد. کاربر باید به این خزاها توجه کرده و در کمترین زمان نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.  

رعایت شارژ استاندارد در باتری تبلت لنوو

از دیگر مواردی که می‌توان آن را از جمله مشکلات نرم افزاری در باتری تبلت لنوو دانست، بی توجهی به زمان استفاده از شارژر در تبلت لنوو است. بهترین کار این است که در زمان اتصال تبلت به شارژر، مدام شررایط را بررسی نمایید. به محض رسیدن شارژ به حدود ۸۰ درصد بهتر است فرایند را متوقف کنید.

بر این اساس هر چه قدر تبلت و البته باتری آن بیشتر در معرض جریان برق باشد، این شرایط می‌تواند به راحتی از عمر و کیفیت باتری کم کند.

جلوگیرى از شرایط تضعیف باتری تبلت لنوو

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم زمانی مطرح می‌شود که باتری تبلت لنوو ضعیف شده و دیگر نمی‌تواند، جوابگوی اجرای فرایند‌ها باشد. نکته حائز اهمیت این است که باید به نحوه استفاده از تبلت توجه داشته باشید. چرا که مدیریت نحوه استفاده از تبلت هنری است که باید کاربران با آن آشنا باشند.

یکی از این موارد جلوگیرى از شرایط تضعیف باتری تبلت لنوو است. جلوگیرى از Overheating شدن در باتری تبلت لنوو و جلوگیرى از Discharging شدن می‌تواند در افزایش قابلیت، توان و البته عمر و کیفیت باتری بسیار مهم باشد.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

چگونه باتری تبلت لنوو را دربیاوریم

اما چگونه باتری تبلت لنوو را دربیاوریم ؟ برای این کار باید در ابتدا تبلت را خاموش کنید. دستگاه را به یک وسیله منبع نیرو مانند شارژر و یا پاوربانک متصل کنید. با این کار اجازه دهید تا باتری کامل شارژ شود. در ادامه پوشش عقب تبلت را باز کرده و با کمک از یک ابزار مسطح و نرم و کاربردی، اقدام به جدا سازی قطعات پلاستیکی متصل به باتری نمایید. این ابزار نرم می‌تواند مثل یک کارت اعتباری باشد.

پس از این کار، به فیزیک باتری تبلت لنوو دسترسی خواهید داشت. آن را جدا کرده و با باتری اورجینال آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید که به نشانه‌های باتری به هدف دقیق قرارگیری آن در جایگاه بی تفاوت نباشید. در آخر پوشش عقبی تبلت را در جای خود قرار دهید. حالا می‌توانید تبلت را روشن کنید.

چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم
چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

نتیجه گیری

بهترین پاسخ به سوال چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم را تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو می‌دانند. چرا که این کار با استفاده از وسایل و تجهیزات مدرن و پیشرفته امکان پذیر است. این ابزارآلات خاص فقط در این نمایندگی‌ها وجود دارد. کارشناسان باتری تبلت لنوو شما را با نمونه اصل تعویض خواهند کرد.

نرم‌افزارهای بررسی سلامت باتری عبارتی شبیه Wear Level به معنی سطح فرسودگی حدود ۶۰ درصدی را مشاهده می‌کنید

3 thoughts on “چگونه باتری تبلت لنوو را در بیاوریم

  • By میثم - Reply

    با سلام خسته نباشین خداقوت ببخشید مزاحمتون شدم نمایندگی لنوو؟ من تبلت دارم مدلش لنوو Lenovo TB M7 7305x هستش ولی دیر شارژ می‌کنه زود زود شارژ باتری تموم میشه نمیدونم چرا زود شارژ باتری تموم میشه من هرچی گذاشتم دم شارژر دیر شارژ میکنه و زود شارژ خالی میکنه اگر باتری تبلت لنوو M7 رو تعویض کنم تموم نمیشه؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ! مشکل دیر شارژ شدن و زود تموم شدن باتری تبلت Lenovo TB M7 ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در ادامه به چند مورد از این دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای حل مشکل شما اشاره می‌کنم:

      باتری ضعیف یا خراب: اگر باتری تبلت شما خراب یا ضعیف شده باشد، ممکن است دیر شارژ شود و زود تموم شود. در این صورت، تعویض باتری می‌تواند راه‌حل باشد. با مراجعه به مرکز خدمات Lenovo یا فروشنده معتبر، می‌توانید باتری را تعویض کنید.

      شارژر ناسالم یا خراب: اگر شارژر تبلت یا کابل USB خراب یا ناسالم باشد، ممکن است باعث تاخیر در شارژ شود. از یک شارژر اصلی و معتبر و کابل USB سالم استفاده کنید و مطمئن شوید که درگاه شارژ تمیز و سالم است.

      نرم‌افزار و برنامه‌های پس‌زمینه: برخی برنامه‌ها و خدمات پس‌زمینه ممکن است باتری را سریع تر تموم کنند. بررسی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه و غیرفعال کردن آنهایی که به طور غیرضروری باتری را مصرف می‌کنند، می‌تواند به تعمیر مشکل شما کمک کند.

      تنظیمات انرژی: در تنظیمات دستگاه، بخش مصرف باتری یا انرژی را بررسی کنید. ممکن است قابلیت‌های مانند حالت‌های صرفه‌جویی در انرژی فعال باشند که باعث کاهش مصرف باتری می‌شوند.

      بروزرسانی نرم‌افزاری: مطمئن شوید که تبلت شما به آخرین نسخه نرم‌افزاری بروزرسانی شده باشد. گاهی اوقات بروزرسانی نرم‌افزاری ممکن است به بهبود عملکرد باتری کمک کند.

      اگر با انجام این مراحل مشکل شما حل نشود، بهتر است با مرکز خدمات Lenovo یا تعمیرکار متخصص محلی تماس بگیرید تا مشکل باتری و تبلت شما را بررسی کرده و راه‌حل دقیق‌تری ارائه دهند.

  • By میثم - Reply

    آقای مهدی زاده تبلت لنوو M7 خسته ام کرده دیگه از دستش کلافه شدم چرا باتری تبلت لنوو M7 دیر شارژ میکنه زود شارژ باتری تموم میشه من بخدا کلافه شدم ولی من از بیجار کردستان زندگی میکنم خودم بیجاری هستم اصلا بیجار تعمیرات موبایل درست حسابی ندارم اصلا بلد تبلت و گوشی تعمیر کند اصلا بلد نیستند باتری تبلت لنوو M7 رو تعویض کنند من بردمش تعمیرات موبایل باتری تبلت لنوو رو تعویض کنند می گفتند دیگه شیشه هاش شکسته تعویض نمیشه فکر میکنم دروغ میگن بلد نبودن باتری رو تعویض کنند ترسیده بودند ای کاشک بیجار نمایندگی می داشت ولی متاسفانه نداره ولی فقط خوش به حال تهران نمایندگی لنوو و نمایندگی های موبایل و تبلت داره ولی اصلا بیجار محل ما نداره ولی دیگه متاسفانه تبلت لنوو M7 از دم شارژ استفاده میکنم چون باتریش قدیمی شده و دچار خرابی شده زود زود شارژ باتری تبلت لنوو M7 خالی می‌کنه ولی دیر شارژ میکنه زود شارژ باتری خالی میشه پس زودتر بررسی کنید ممنون میشم اگر زودتر نظر دادین عمری داشتین

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>