آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

توجه و آشنایی با آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو، راه‌کار مهم و کاربردی است. چرا که این کار می‌تواند کیفیت عملکرد تبلت لنوو را افزایش دهد. آپدیت کردن سیستم عامل می‌تواند شرایط تصحیح و رفع مشکلات نرم افزاری در تبلت لنوو را فراهم آورد. هر یک از دستگاه‌های دیجیتالی که از سیستم عامل تبعیت می‌کنند، در دوره‌های مشخص به بروز رسانی در سیستم عامل نیاز دارند. در این مقاله هدف ما آموزش نحوه به روز رسانی در تبلت لنوو است. مانند همیشه همراه ما باشید. این مقاله آموزشی و کاربردی برای کاربران وب سایت lenovotehran.com است. پس حتما مطالعه ان را از دست ندهید. می‌تواند برای رفع بسیاری از مشکلات نرم افزاری در تبلت راه‌گشا باشد.

آشنایی بیشتر و دلیل اهمیت آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو Lenovo

شرکت Lenovo همراه با شرکت‌هایی چون پاناسونیک و اپل، از جمله کمپانی‌های معروف و نام‌دار در دنیا است. این شرکت در زمینه طراحی و تولید محصولات دیجیتالی فعالیت دارد. زمانی که در بازار فروش محصولات دیجیتالی قدم می‌زنید، حتما در ویترین فروششگاه‌ها نمونه‌ای از محصولات لنوو را خواهید دید. محصولاتی چون انواع لپ تاپ لنوو، انواع تبلت لنوو و غیره. کمپانی لنوو برای سلیقه‌ها و خواسته‌های متنوع کاربران، محصولی منحصر به فردی را در انواع محصولات خود به بازار معرفی کرده است. به همین خاطر محصولات دیجیتالی لنوو در سراسر جهان، از استقبال پرشور کاربران و مشتریان برخوردار است.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

سیستم عامل در انواع محصولات تبلت لنوو از نوع اندروید است. به همین خاطر با توجه به اینکه در زمان‌های مختلف سیستم عامل اندروید توسط کمپانی گوگل به روز رسانی می‌شود، کاربران لازم است که به آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو آگاهی داشته باشند. عملکرد تبلت به مرور زمان پویایی و کیفیت خود را از دست خواهد داد. این موضوع دلایل مشخصی دارد. مثلا می‌توانید بخشی از این موارد را که به سرعت تبلت لنوو مربوط است، در مقالات موجود در وب سایت مطالعه کنید. البته امیدواریم که شما از آن دسته از کاربرانی نباشید که نسبت به ارتقا نرم افزار در تبلت بی تفاوت هستند. اما اگر برای شما مهم است که تبلت لنوو همیشه در شرایط مطلوب باشد، باید به نکات مهم در زمینه افزایش کاربری در تبلت توجه داشته باشید.

واقعا نیاز است که سیستم عامل در تبلت لنوو به روز رسانی شود  ؟

کاربران باید در دوره‌های مختلف نسبت به حذف فایل‌ها و فولدر‌های پرت و به درد نخور در تبلت لنوو، اقدام کنند. این کار شرایط افزایش کیفیت فعالیت در تبلت لنوو را به دنبال خواهد داشت. یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که باید کاربران به آن توجه داشته باشند، به روز رسانی سیستم‌ عامل اندروید در تبلت است. این کار نیز افزایش سلامت بخش نرم افزاری در تبلت لنوو را فراهم خواهد آورد. طبیعتا اگر بخش نرم افزار در تبلت لنوو از شرایط مطلوب برخوردار باشد، عملکرد تبلت و برنامه‌‌های موجود در تبلت نیز به خوبی اجرا خواهند شد.

در جواب به این سوال که آیا سیستم عامل در تبلت لنوو به روز رسانی احتیاج دارد، باید به موضوع مهمی اشاره کنیم. جدای از اینکه توجه به آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو و اجرای آن اهمیت دارد. معمولا آپدیت اندروید نیز برای کاربران از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. همین دلیل می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای کاربران به هدف انتظار برای معرفی ورژن بعدی. همیشه ورژن‌های جدید سیستم عامل اندروید در کنار رفع مشکلات نرم افزاری در نسخه قبلی،  قابلیت‌های جدیدی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر شکل ظاهری در نسخه جدید متنوع‌تر و جذاب خواهد بود. داشتن رابط کاربری و تنظیمات جدید در آپدیت تبلت لنوو، می‌تواند برای کاربران انگیزه باشد.

بهترین پیشنهاد برای آپدیت کردن تبلت لنوو

شاید وقتی که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، با خود بگویید آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو عملیات سختی نیست. اما شاید در اجرای مراحل موجود، برخی از کاربران به مشکل بر بخورند. یا حتی شاید اتفاقاتی رخ دهد که تبلت لنوو را با مشکلات دیگر مواجه سازد. وجود این شرایط حاکی از اجرای غلط مسیر بروز رسانی تبلت لنوو است. بر این اساس به هدف اجرای فرایند بروز رسانی تبلت لنوو، بهتر است شرایط را به دست کارشناسان نمایندگی‌های فعال و معتبر تعمیرات تبلت لنوو بسپارید. در این نمایندگی‌ها، کارشناسان و تکنسین‌های کاربلدی فعالیت دارند. آنها می‌توانند در بهترین شرایط و با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها و برنامه‌ها، تبلت شما را به روز رسانی کرده و رضایت کاربران را به طور کامل جلب نمایند.

آپدیت کردن تبلت لنوو و هزار منفعت برای کاربران

سیستم عامل در محصولات دیجیتالی مانند تبلت، به دلیل داشتن امکانات زیاد پس از مدتی استفاده با اختلالات نرم‌ افزاری مواجه خواهد شد. این اختلالات به صورت خطاها و باگ‌های مختلفی خود را نشان خواهد داد. شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که استفاده از تبلت به هدف اجرای برنامه‌های مختلف، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. اما این موارد و مشکلات با اجرای پروسه آپدیت کردن تبلت لنوو، به سادگی رفع شدنی است. اجرای فرایند به روز رسانی تبلت لنوو زمان زیادی را به خود اختصاص نخواهد داد. اما دقت در اجرای آن مراحل اهمیت بالایی دارد.

وقتی مراحل آپدیت کردن تبلت لنوو را به درستی انجام دهید ارتقای عملکرد و افزایش امنیت در تبلت لنوو را فراهم ساخته‌اید. با این کار دیگر دسترسی به نرم‌ افزارها و آپشن‌های جدید و اجرای برنامه‌های مختلف آسان خواهد شد. از طرف دیگر از شر خطاها و باگ‌های آزاردهنده در سیستم عامل و نرم‌ افزارها، رها خواهید شد. این‌ها بخشی از مزایای آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو است. می‌تواند شرایط ترغیب سازی کاربران نسبت به فراگیری این علم را به دنبال داشته باشد.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

مرجع اصلی آپدیت سیستم عامل اندروید برای تبلت لنوو

کمپانی بزرگ گوگل Google از جمله شرکت‌های پرچمدار در زمینه ارائه خدمات دیجیتالی به کاربران در سرتاسر جهان است. خدمات متفاوتی از گوگل به کاربران در جهان ارائه می‌شود. یکی از این موارد پشتیبانی از سیستم عامل اندروید توسط کمپانی گوگل است. این شرکت بزرگ و بسیار معروف در مدت ۱۲ ماه سال، نسبت به ارتقا و آپدیت سیستم عامل اندروید اقدام می‌کند. به طور مثال می‌توان اندروید نوقا یا همان اندروید ۷ را به عنوان مثال معرفی کرد. این ورژن از سیستم عامل اندروید در سال‌های قبل از طرف شرکت گوگل معرفی و منتشر شد. از طرف دیگر نسخه ۶ اندروید با نام مارشمالو نیز در سال قبل از آن از طرف گوگل معرفی و و منتشر شد.

همینک نیز نسخه ۱۲ اس اندروید در اختیار کاربران محصولات دیجیتالی مانند تبلت قرار دارد. این نسخه در روز ۱۸ مه سال ۲۰۲۱ توسط کمپانی بزرگ گوگل معرفی شد. مانند همیشه آپدیت اندروید با تغییراتی همراه است. تغییرات در رابطه کاربری و امکانات ظاهری، مواردی است که می‌توان برای هر بار آپدیت در اندروید مشاهده کرد. این شرایط برای نسخه اندروید ۱۲ اس نیز وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت هر سال کمپانی گوگل نسخه جدیدی از اندروید را ارائه می‌دهد.

چه زمانی به اجرای مراحل آپدیت کردن تبلت لنوو احتیاج است ؟

بر اساس آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو و سیستم عامل اندروید، لازم است که ابتدا شرایط سیستم عاملی که بر روی تبلت شما فعال است را بررسی کنید. یعنی بررسی شود که آیا شرایط برای آپدیت وجود دارد یا خیر. از جمله نشانه‌هایی که می‌تواند شرایط آپدیت لنوو را معرفی کند، وجود اختلالات سیستمی، افت سرعت در تبلت، مواجه با باگ‌های متفاوت و البته هنگ کردن در تبلت لنوو است. به طور کلی وقتی از عملکرد تبلت راضی نیستید در این زمان باید به فکر آپدیت کردن تبلت لنوو باشید.

به همین منظور قبل از اجرای مراحل آپدیت کردن تبلت لنوو، باید شرایط نسخه فعال بر روی تبلت را بررسی کنید. باید متوجه شوید که آیا این نسخه شرایط آپدیت دارد یا خیر. به همین منظور به محیط منو در تبلت لنوو مراجعه کرده و بر روی گزینه تنظیمات setting تاچ کنید. پس از آن به قسمت about تبلت مراجعه کرده و در مرحله بعد به بخش آپدیت نرم‌ افزار وارد شوید. در این محیط پس از مشاهده نوع و نام نسخه فعال در تبلت لنوو،  با استفاده از گزینه check updates، می‌توانید شرایط آپدیت کردن تبلت لنوو را اجرا کنید.

نحوه بررسی نسخه اندروید فعال بر روی تبلت لنوو به هدف آپدیت کردن

اما اگر بخواهیم به صورت کاربردی‌تر نحوه بررسی نسخه فعلی که بر روی تبلت لنوو فعال است را معرفی کنیم، به ادامه مقاله توجه داشته باشید. به همین منظور ابتدا باید، نسبت به مدل سیستم عاملی که بر روی تبلت لنووی شما فعال است آگاهی لازم را کسب نمایید.

بر این اساس ابتدا به محیط تنظیمات Settings  در تبلت اندروید وارد شوید. در مرحله بعد صفحه را به پایین اسکرول کرده به دنبال گزینه‌ About Phone  باشید. پس از پیدا کردن این گزینه آن را تاچ کنید. در ادامه وقتی وارد محیط About  Phone شدید، اطلاعات موجود را بررسی کنید. در میان موارد موجود به دنبال گزینه Android Version  باشید. این گزینه اطلاعات نسخه فعال بر روی تبلت لنوو شما را معرفی می‌کند. اگر به احتمال این گزینه را پیدا نکردید، به دنبال گزینه‌ای دیگری با نام Software Information  باشید. انجام مراحل آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو سخت نیست. اما اگر در هر مرحله به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از مشاوره‌های کارشناس نمایندگی‌های معتبر و فعال تعمیرات تبلت لنوو برخوردار شوید.

نکته مهم در خصوص اجرای فرایند آپدیت تبلت لنوو

از طرف دیگر نکته مهمی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. امکان دارد متوجه شوید نسخه جدیدی معرفی و و در حال انتشار است. در این خصوص علاقمند هستید سیستم نرم‌ افزاری در تبلت خود را به روز رسانی کنید. شاید با مشکلاتی مانند افت سرعت و غیره مواجه شده‌اید. در این شرایط برای اینکه مشکلات برطرف شود، راهکار اصلی آپدیت کردن نیست. آپدیت کردن تبلت لنوو می‌تواند شرایط عملکرد در دستگاه را بهبود بخشد. اما اجرای این فرایند زمانی امکان‌پذیر است که تبلت لنوو شما قابلیت آپدیت پذیری داشته باشد.

به همین خاطر باید شرایط سیستم عامل و تبلت را بررسی کنید. چرا که شاید نیازی به آپدیت نداشته باشد و برای رفع مشکل، راه‌های دیگر را باید انتخاب کنید. وقتی تبلت را جدیدا خریده‌‌اید یا سیستم عامل در تبلت لنوو شما به روز باشد، طبیعتا نیازی به آپدیت کردن ندارید. معمولا وقتی نسخه آپدیت برای تبلت شما به حالت OTA معرفی شود، خود تبلت لنوو این موضوع را به صورت نوتیفیکیشن به کاربران اعلام خواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به اطلاعاتی که در پاراگراف قبلی معرفی شد، می‌توانید داشتن قابلیت آپدیت شدن در تبلت لنوو را به صورت دستی بررسی کنید.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

چه روش‌هایی برای آپدیت کردن تبلت لنوو وجود دارد ؟

به هدف کسب اطلاع از آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو، روش‌های متفاوتی برای کاربران وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند. کاربران می‌توانند با توجه به امکاناتی که در اختیارشان هست، بهترین روش را به هدف به روز رسانی تبلت لنوو انتخاب کنند. به عنوان معرفی روش اول، روت کردن تبلت لنوو را پشنهاد می‌دهیم. البته این روش برای کاربرانی مناسب است که مدت زمان زیادی کاربر تبلت هستند. یا حتی می‌توانید به روز رسانی در تبلت را از طریق کامپیوتر اجرا کنید. در راه‌کار بعدی کاربران می‌توانند تبلت خود را با استفاده از روش OTP (Over the air ) آپدیت کنند.

اگر روش مد نظر شما راهکار OTP است، این مدل آپدیت کردن سیستم عامل در تبلت لنوو به صورت بی‌سیم انجام خواهد شد. اما اگر روش دوم را انتخاب می‌کنید، باید حتما به یک سیستم کامپیوتر رومیزی یا شخصی دسترسی داشته باشید. در اینجا کامپیوتر می‌تواند به عنوان ابزار اصلی شما و اجرای روش آپدیت کردن تبلت خواهد بود.

آپدیت کردن تبلت لنوو با استفاده از روش روت کردن

اما اگر روش اول یعنی روت کردن تبلت لنوو را انتخاب می‌کنید، باید به شخصه نسبت به دانلود نسخه جدید و غیر رسمی تبلت اقدام نماید. یعنی باید شرایط نصب نسخه دریافت شده بر روی سیستم تبلت را اجرا کنید. استفاده از روش روت کردن شرایط خاصی را به دنبال خواهد داشت. از مهمترین این موارد از دست دادن گارانتی تبلت است. پس اگر تبلت را به تازگی خریداری کرده و هنوز از شرایط گارانتی برخوردار هستید، استفاده از این روش در مرحله آخر باشد بهتر است. در این حالت بهترین کار مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی‌ تبلت لنوو است. در این مراکز تبلت شما به بهترین نحو ممکن به دست کارشناسان فعال در این نمایندگی‌ها آپدیت خواهد شد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از روش روت کردن در تبلت لنوو مزایای قابل توجهی را نیز به دنبال دارد. به عنوان مثال کاربران می‌توانند به تمامی نسخه‌های جدید و غیر رسمی اندروید دسترسی داشته باشند. بین نسخه‌ها مقایسه انجام دهند و بهترین را برای خود انتخاب کنند. در این حالت از دردسر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی تبلت رها خواهند شد. همان برنامه‌هایی که شاید هیچ موقع اثر مثبتی برای شما و تبلت شما نداشته باشند.

اهمیت روت کردن در تبلت لنوو

به این نکته اشاره شد که استفاده از روش روت کردن می‌تواند گارانتی در تبلت را از بین ببرد. البته این نکته نیز قابل توجه است که گارانتی محصولات دیجیتالی خارجی، در کشور ما زیاد کاربرد ندارند. در این خصوص باید به گارانتی که نمایندگی‌ لنوو در ایران ارائه می‌دهند توجه داشته باشید. از طرف دیگر تبلت روت شده می‌تواند شرایط دسترسی کاربر به امکانات و مزایای مختلف را فراهم آورد. پس اگر راهکار اول را انتخاب کنید و گارانتی را از دست بدهید، چیزی از دست نداده‌اید و حتی سود کرده‌اید. در بسیاری از موارد و اجرای راهکارهای متفاوت مانند آپدیت کردن تبلت لنوو تبلتی که روت شده باشد در اجرای مراحل کاربردی‌تر خواهد بود.

برای آغاز مراحل به روز رسانی در تبلت لنوو چه پیش نیازهایی باید رعایت شود ؟

شرایط ویژه‌ای برای آغاز مراحل و آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو وجود دارد. توجه به این شرایط می‌تواند مسیر را هموار کرده و ایجاد اختلالات ممکن را به صفر برساند. به همین خاطر توجه و رعایت هر کدام از موارد زیر مهم بوده و در افزایش کیفیت کل کار، موثر خواهد بود.

داشتن شارژ کافی در تبلت لنوو

به طور کلی برای اجرای هرگونه فرایند در تبلت لنوو، باید شارژ دستگاه کافی باشد. برای آپدیت کردن تبلت لنوو نیز شارژ دستگاه باید کافی باشد. در غیر این صورت شاید در ادامه اجرای فرایند بروز رسانی، تبلت خاموش شود. به همین منظور از آنجایی که این کار به زمان نیاز دارد، قبل از آغاز شارژ تبلت را تکمیل کنید. پس از ۱۰۰ درصد شدن شارژ، مراحل بروز رسانی را آغاز کنید.

داشتن اینترنت با سرعت مطلوب

شاید از مدل OTP برای به روز رسانی استفاده کنید. شاید از طریق روت کردن یا از طریق اتصال تبلت به کامپیوتر قرار است تبلت را به روز رسانی کنید. در هر حالت فرایند بروز رسانی در تبلت لنوو به اتصال اینترنت نیاز دارد. اما به دلیل اینکه این کار باید بدون هیچ‌گونه قطعی در اتصال اجرا شود، داشتن یک اینترنت قوی با سرعت کافی اهمیت دارد. اگر اینترنت شما شرایط مطلوبی را ندارد، حتما به فکر برخورداری از اینترنت بهتر باشید.

داشتن فضای خالی در هارد تبلت لنوو

دیگر پیش نیازی که از همه موارد می‌تواند مهم‌تر نیز باشد، داشتن فضای خالی و کافی در هارد تبلت است. قرار است به واسطه به روز رسانی در تبلت لنوو، فایل‌های مختلفی دانلود و در تبلت نصب شود. حافظه باید فضای کافی برای دریافت و نصب فایل‌های جدید سیستم عامل را داشته باشد. اگر فضا کافی نباشد، اجرای فرایند ناقص خواهد بود. البته قبل از اجرا، صلاحیت سیستم تبلت لنوو بررسی خواهد شد. در صورت نداشتم فضای کافی، با خطا روبرو خواهید شد. به همین دلیل بهتر است قبل از آغاز کار، نسبت به تخلیه هارد و ایجاد فضای کافی اقدام نمایید. می‌توانید فایل‌ها، فیلم‌ها و داده‌های دیگر را به یک حافظه اکسترنال منتقل کنید.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

آموزش آپدیت‌کردن سیستم عامل تبلت لنوو  به زبان فارسی

پس از آشنایی با دلیل اهمیت به روز رسانی تبلت لنوو، حالا زمان آن است که با نحوه آپدیت کردن سیستم عامل در تبلت لنوو آشنا شوید. اجرای این فرایند به سادگی انجام پذیر است. این متد از مراحلی تشکیل شده است که هیچ کدام پیچیده نیستند. اجرای فرایند آپدیت کردن در تبلت لنوو به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول با مشاهده یک نوتیفیکیشن، کاربر نسبت به اجرای فرایند به روز رسانی در تبلت آگاه می‌شود. اما در روش دوم، کاربر خود نسبت به آپدیت کردن تبلت لنوو اقدام می‌کند.

شرح روش اول به روز رسانی تبلت لنوو

در روش اول، ابتدا نوتیفیکیشنی از طرف تبلت به کاربر نمایش داده می‌شود. در این حالت کاربر لازم است نوتیفیکیشن ارسال شده را تاچ کند. پس از این اقدام، شرایط به هدف به روز رسانی تبلت لنوو آغاز خواهد شد. در گام اول تبلت لنوو نسبت به انتشار آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، شرایط نرم افزاری سیستم را بررسی خواهد کرد. این بررسی به این هدف است که آیا نرم افزار تبلت نیاز به ارتقا دارد یا خیر. در ادامه اگر شرایط برای ارتقا سیستم عامل فراهم باشد، اجرای فرایند آپدیت کردن به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

بر این اساس کاربر باید به اینترنت مناسب متصل شده و با تاچ کردن این نوتیفیکیشن، شرایط آپدیت سیستم عامل در تبلت لنوو را آغاز کند. در مرحله بعد گزینه‌ای با نام Install به کاربر نمایش داده خواهد شد که باید آن را انتخاب کند. انتخاب این گزینه یعنی اجازه اجرای فرایند آپدیت از طرف صادر شده است. در مرحله بعد فایل‌هایی که برای این حرکت لازم است یکی یکی دانلود می‌شوند. پس از آن این فایل‌ها بر روی سیستم نصب خواهند شد. در صورت اتمام دانلود و نصب فایل‌های مورد نیاز، به طور اتومات تبلت لنوو ری استارت خواهد شد. پس از بازگشایی مجدد تبلت لنوو،  کاربر با یک سیستم عامل جدید و پویا روبرو می‌شود.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

شرح روش دوم به روز رسانی تبلت لنوو

در روش دوم، کاربر قرار است به حالت دستی سیستم عامل تبلت لنوو را آپدیت کند. به همین منظور باید بر اساس آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو، درخواست را ارسال نماید. در این دو روش مراحل اجرا مشابه هستند. در حرکت اول کاربر باید به محیط اپلیکیشن درایو تبلت مراجعه کند. بر این اساس باید به محیط منو در تبلت مراجعه کرده و بر روی گزینه تنظیمات تاچ کند. در مرحله بعد لازم است که به انتهای لیست گزینه‌های موجود مراجعه شود. در آنجا گزینه About  Phone را خواهید دی. این گزینه را انتخاب کنید. پس از آن باید گزینه Software update انتخاب شود. در گام بعدی گزینه Check Update را باید برگزیند.

پس از انتخاب این گزینه، سیستم تبلت شروع به بررسی دستور صادر شده از طرف کاربر خواهد کرد. در این بررسی شرایط سیستم عامل فعلی تبلت بررسی خواهد شد. در صورت مساعد بودن، فرایند آپدیت اجرا می‌شود. به همین منظور اگر وضعیت مساعد باشد، پنجره پاپ آپی برای کاربر نمایش داده می‌شود. بر این اساس از کاربر خواسته خواهد شد که فایل‌های آپدیت مناسب که معرفی شده است را دانلود کند. پس از اتمام دانلود لازم است که آن را به هدف استفاده در تبلت لنوو نصب کند. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، فرایند آپدیت کردن تبلت لنوو به یکباره انجام نخواهد شد. کاربران باید صبور باشند و اجازه دهند یکی یکی مراحل به طور استاندارد انجام شود.

نکته :

در قسمت Software Update کاربران با گزینه Automatically Check Update مواجه خواهند شد. این گزینه اگر فعال باشد تبلت لنوو به طور اتوماتیک زمانی که شرایط جدید برای به روز رسانی فراهم شده باشد، کاربر را به هدف اجرای این فرایند آگاه خواهد کرد. در روش نوتیفیکیشن این اعلان بر اساس فعال بودن این گزینه به کاربر ارسال خواهد شد. اما اگر این قابلیت غیر فعال باشد، کاربر باید بر اساس عملکرد تبلت نسبت به اجرای فرایند آپدیت کردن در تبلت لنوو به صورت دستی اقدام کند.

آموزش به روز رسانی تبلت با استفاده از روش اتصال به کامپیوتر

با آپدیت کردن تبلت لنوو با استفاده از روش OTP و نوتیفیکیشن آشنا شدید. انتخاب روش به شما و توانایی که دارید بستگی دارد. روش دیگر به روز رسانی سیستم عامل تبلت لنوو، به وسیله اتصال به کامپیوتر است. این روش نیز می‌تواند کاربردی باشد.  

در ابتدا لازم است که به سایت رسمی لنوو وارد شوید. شرکت لنوو در زمان‌های مختلف نسبت به ارائه به روز‌ترین فایل‌ها برای سیستم عامل محصولات تبلت اقدام خواهد کرد. پس از انتشار، کاربران می‌توانند در وب سایت رسمی لنوو به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

کاربران پس از ورود به وب سایت، لازم است که مدل تبلت لنوو خود را در فیلد مشخص معرفی کنند. پس از وارد کردن مدل تبلت و کلیک بر روی گزینه سرچ، شرایط جستجو آخرین اطلاعات برای آپدیت تبلت انجام می‌شود. پس از پیدا شدن نسخه مورد نظر، کاربران باید آن فایل یا فایل‌های معرفی شده را دانلود و در قسمتی از هارد کامپیوتر ذخیره نمایند.

در مرحله بعدی، لازم است که کاربران تبلت لنوو را به واسطه کابل USB به کامپیوتر متصل کنند. در اینجا شرایط برای استفاده از فایل‌های دانلود شده از وب سایت رسمی لنوو آغاز خواهد شد.

آموزش به روز رسانی تبلت با استفاده از روش روت کردن تبلت لنوو

روت شدن در محصولاتی مانند تبلت لنوو، می‌تواند شرایط کاربری از تبلت را ارتقا دهد. در غیر این صورت، کاربران فقط می‌توانند به واسظه استفاده از نسخه‌های رسمی، تبلت لنوو خود را به روز رسانی کنند. این نسخه‌ها دیر به دیر منتشر می‌شوند. از طرف دیگر از تنوع مطلوبی برخوردار نیستند. اما اگر تبلت لنوو روت شده باشد، شراط متفاوت‌تری در انتظار کاربران خواهد بود. به همین منظور مهم‌ترین مزایایی که روت شدن برای تبلت لنوو دارد، استفاده از نسخه‌های غیر رسمی به هدف به روز رسانی سیتم عامل در تبلت لنوو است.

نسخه‌های غیر رسمی از تنوع بالایی برخودارند. این نسخه‌ها در فواصل زمانی نزدیک‌تری منتشر می‌شوند. نسخه‌های غیر رسمی حتی می‌توانند بر روی تبلت‌های قدیمی‌تر نیز نصب شوند. اما این راه‌ار مانند روش‌های قبلی آسان نیست. کاربران باید توجه داشته باشند که استفاده از این روش با پیچیدگی‌های خاصی همراه است. اشتباه در روند اجرای به روز رسانی با استفاده از نسخه‌های غیر رسمی، می‌تواند سلامت نرم افزار تبلت را تهدید کند.

نکات مهم قبل از اجرای به روز رسانی سیستم عامل با نسخه غیر رسمی

این روش می‌تواند مشکل باشد. چون از نکات مهمی برخوردار است. پس خوب به آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو  توجه کنید. اولا کاربران باید بدانند بر خلاف روش‌های قبلی، با اجرای این روش همه اطلاعات هارد در تبلت پاک خواهد شد. پس اگر اطلاعات و داده‌های ذخیره‌شده در تبلت برایتان مهم است، قبل از اجرای فرایند نسبت به تهیه نسخه پشتیبان اقدام کنید. تهیه نسخه بکاپ کار منحصصر به فردی است. به دسترسی نرم افزار‌های مطمئن نیازمند است. اگر در این خصصوص آگاهی و ابزار مناسبی ندارید، می‌توانید از کارشناسان نمایندگی‌های معتبر لنوو کمک بگیرید.

آغاز آموزش روت کردن تبلت لنوو

برای Root کردن تبلت لنوو، ابزارهای متنوعی وجود دارد. اما بر اساس آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو، مراحل زیر را طی کنید.

حالا پس از اینکه از محتواهای تبلت نسخه پشتیبان تهیه کردید، فرایند روت کردن تبلت لنوو را با استفاده از نرم افزار VRoot اغاز کنید. این نرم افزار را از یک وب سایت مطمئن دانلود کنید. پس از دانلود و فعال سازی نرم افزار VRoot‌، یادتان باشد که آنتی ویروس کامپیوتر را غیر فعال کرده باشید.

حالا به سراغ تبلت لنوو بروید. در این جا لازم است که به قسمت منو رفته و بر روی گزینه تنظیمات Settings تاچ کنید. پس از آن، به قسمت Connections بروید. در اینجا باید قابلیت USB Debugging را فعال‌سازی کنید.

حالا تبلت آماده است که به هدف روت شدن به کامپیوتر متصل شود. پس با استفاده از کابل USB، تبلت لنوو خود را به کامپیوتر وصل کنید.

حالا که در کامپیوتر شما نرم افزار VRoot‌ فعال شده است، با اتصال تبلت لنوو این نرم افزار تبلت را شناسایی خواهد کرد. پس از شناسایی تبلت، فرایند روت شدن آغاز خواهد شد. این کار را باید با انتخاب گزینه Root انجام دهید.

آموزش به روز رسانی تبلت Tab2 A7 لنوو که از  اندروید ۵٫۱٫۱ برخوردار است

اگر از جمله کاربران حرفه‌ای تبلت‌های لنوو باشید، حتما متوجه شدید که تبلت مدنظر یعنی تبلت Tab2 A7، از نمونه‌‌های قدیمی است. حالا چرا در این مقاله به آپدیت کردن این تبلت قرار است بپردازیم دلیل خوبی دارد. با آشنایی با روش گفته شده، خواهید توانست نسبت به آپدیت کردن تبلت‌های قدیمی نیز اقدام کنید. کلا هدف ما این است که به کاربران بگوییم که تبلت‌های قدیمی نیز قابلیت به روز رسانی را دارند. از طرف دیگر این نکته نیز حائز اهمیت است که کاربران بدانند نسخه‌های منتشر شده گاهی امکان دارد، فقط برای مدل‌های خاص کاربرد داشته باشد. مانند کاربرانی که هموز از تبلت Tab2 A7 استفاده می‌کنند.

یابد بدانید که این تبلت در سال ۲۰۰۵ توسط نمایندگی لنوو طراحی و ساخته شده است. به طور عادی و در زمان خرید، این تبلت از سیستم عامل ۴٫۴ KitKat برخوردار است. اما با اجرای راهکاری که در ادامه به آن می‌پردازیم می‌توانید نسخه قدیمی اندروید این تبلت را به نسخه ۵٫۱٫۱ ارتقا دهید.

گام اول

در ابتدا باید بدانید روش آپدیت سیستم عامل در تبلت‌های قدیمی با استفاده از رام امکان‌پذیر است. بر این اساس لازم است کاربر از قبل و با مراجعه به سایت‌های معتبر، رام مدنظر را انتخاب کرده، آن را دانلود و در کامپیوتر ذخیره کند. پس از آن باید رام دانلود شده را در تبلت لنوو نصب شود.

گام دوم

حالا که رام دانلود شد و نصب شد مراحل زیر را یکی یکی با دقت انجام دهید :

در ابتدا لازم است فایل رام دانلود شده را در دکستاپ یا در محیط درایوی از کامپیوتر خود قرار ذخیره کنید. مطابق شکل زیر.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

گام سوم

حالا مطابق شکل زیر فایل رام را باز کرده و پوشه sp flash را نیز باز کنید. در این پوشه به سراغ فایل flash_tool.exe رفته و آن را انتخاب کنید.

گام چهارم

پس از کلیک بر روی فایل فلش flash_tool.exe، شما وارد نرم‌افزار خواهید شد. طبق شکل زیر عمل کنید.

آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو
آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو

گام پنجم

در اینجا لازم است حالت گزینه اول را بر روی download تنظیم کنید.

گام اخر

در مرحله آخر باید بر روی گزینه دومی یا download agent کلیک کرده و پس از آن گزینه MTK_AllInOne_DA.bin را برگزینید. شرایط به روز رسانی آغاز خواهد شد به همه راحتی توانستید تبلت قدیمی خود را با سیستم عامل اندروید جدید به روز رسانی کنید.

اهمیت مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو

اجرای صحیح فراینده آپدیت کردن در تبلت لنوو، نکته مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.. اگر این متد به درستی انجام نشود، شاید مشکلات نرم افزاری دیگری سلامت عملکرد تبلت لنوو را تهدید. به همین منظور بهترین پیشنهاد استفاده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان و تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو است. کمپانی لنوو در بیشتر کشورها و شهرهای جهان از نمایندگی‌های فعال و معتبر برخوردار است. کاربران می‌توانند در ایران به هدف تعمیر تبلت یا به روز رسانی، به نزدیک‌ترین نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنند.

کلیه خدمات سرویس دهی و تعمیرات بر روی تبلت لنوو توسط نمایندگی‌های معتبر، با استفاده از ابزارهای پیشرفته و خاص قابل انجام است. از طرف دیگر همه خدمات ارائه شده در این نمایندگی‌ها، با ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر همراه است. این ابزارها تنها در نمایندگی‌ رسمی لنوو وجود داشته و تنها، تکنسین‌های این نمایندگی‌ها قادر به استفاده از این ابزارها هستند. به همین منظور اگر کاربران بخواهند آپدیت کردن تبلت لنوو یا رفع مشکلات احتمالی در این دستگاه‌ها را به دست تعمیرکاران متفرقه بسپارند، قطعا تبلت لنوو آنها با مشکلات متعدد دیگر روبرو خواهد شد.

چرا که این تعمیرکاران متفرقه به ابزارهای پیشرفته و نرم‌افزارهای خاص دسترسی ندارند. نکته دیگری که می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد، نحوه نصب و دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز برای آپدیت کردن تبلت لنوو است. شاید شما کاربر محترم قرار است خودتان با توجه به آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو، تبلت را به روز رسانی کنید. بر این اساس حتما نرم‌افزارهای معرفی شده را از سایت‌های معتبر دانلود کنید. در هر کجا از فرایند آپدیت کردن تبلت لنوو اگر با مشکلی روبرو شدید، می‌توانید از مشاوره کارشناسان نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو برخوردار شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به آموزش آپدیت کردن تبلت لنوو پرداخته شد. متوجه شدید که به راحتی می‌‌توانید سیستم عامل تبلت لنوو را به روز رسانی کنید. از طرف دیگر در این مقاله با اهمیت به روز رسانی تبلت لنوو نیز آشنا شدید. نحوه اجرای این متد نیز آموزش داده شد. نکته حائز اهمیت این است که تبلت‌های لنوو از قابلیت‌های متنوع نرم افزاری و سخت افزاری برخوردارند. به روز رسانی سیستم عامل می‌تواند کیفیت کاربری از تبلت را ارتقا دهد. چرا که امکان دارد مدت زمان زیادی کاربر از تبلت استفاده کرده و با خطاها و اختلالات متفاوتی روبرو شده باشد. مهم این است که بدانید تبلت‌های لنوو با استفاده از قطعات با کیفیتی ساخته می‌شوند. اختلالات و مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در تبلت‌های لنوو، به دلیل عدم استفاده استاندارد کاربران است. اما آپدیت کردن سیستم عامل می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را در تبلت رفع کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>