تعمیر برد تبلت لنوو

تعمیر برد تبلت لنوو

آگاهی به موضوعات مربوط به تعمیر برد تبلت لنوو و دلایل مربوط به آن، می‌تواند پاسخ‌گوی سوالات بی‌شماری از کاربران باشد. امروزه تبلت لنوو با توجه به قابلیت‌های فراوانی که دارد، در جایگاه یک رایانه همراه معرفی ‌می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از انواع تبلت لنوو به عنوان یک ابزار فوق‌العاده و کاربردی، برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف را اجرا کنند. از طرف دیگر با کاربری از انواع تبلت لنوو، کاربران می‌توانند بهترین خروجی‌ها را دریافت نمایند. در وب سایت lenovotehran.com و در این مقاله، هدف ما آشنایی بیشتر شما کاربران درباره نحوه رفع مشکل در برد تبلت لنوو است. مطالعه این مقاله آموزشی تخصصی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تعمیر برد تبلت لنوو و دلایل خرابی در آن

کمپانی Lenovo  به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع محصولات دیجیتالی شناخته می‌شود. شرکت بزرگ و محبوب لنوو مانند شرکت اچ پی در بین کاربران سرتاسر جهان از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است. امروزه می‌توانید با مراجعه به بازار محصولات دیجیتالی، انواع تولیدات شرکت لنوو را در فروشگاه‌های معتبر مشاهده و خریداری نمایید. محصولاتی از جمله انواع لپ‌تاپ لنوو، انواع ایرپاد لنوو و البته انواع تبلت لنوو.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

هر کدام از محصولات لنوو بر اساس نیاز و سلیقه کاربران طراحی و تولید می‌شود. این محصولات توسط مهندسین خبره و با استفاده از ابزارهای کاملا مدرن و پیشرفته در کارخانجات مکانیزه تولید می‌شوند. در این مقاله قرار است درباره تعمیر برد تبلت لنوو Lenovo tablet board repair مطالب مهم و کاربردی ارائه شود. گاهی مواقع مشکلاتی در تبلت لنوو رخ می‌دهد، که رفع آن توسط کاربران امکان پذیر است. در مواجهه با این نوع از خرابی‌ها، کاربران می‌توانند به شخصه آن مشکلات را رفع نمایند. این کار بر اساس آموزش‌های متعددی که در وب سایت برای آنها منتشر شده است قابل انجام است.

عمده این خرابی‌ها نرم‌افزاری بوده و راهکارهای متفاوت و کاربردی به جهت رفع آنها در مقالات قبلی معرفی شده است. حتی اگر کاربران نسبت به رفع خرابی‌های نرم افزاری با مشکلی مواجه شوند نیز می‌توانند، به نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو مراجعه نمایند. در نمایندگی‌ رسمی لنوو، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت مشکلات متنوع در تبلت کاربران رفع خواهد شد.

مهم‌ترین دلایل خرابی بهترین نوع تعمیر برد در تبلت لنوو Lenovo 

بحث خرابی در برد تبلت لنوو، از شرایط متفاوت‌تری نسبت به خرابی‌های دیگر و مشکلات نرم افزاری برخوردار است. حداقل اینکه کاربران قادر نیستند نسبت به رفع خرابی‌های مربوط به تعمیر برد تبلت لنوو، مشکلات موجود را به تنهایی رفع کنند. جدای از این موضوع کاربران باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که، فرایند تولید تبلت لنوو از سیستم بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای برخوردار است.

به همین دلیل نباید زمان مشاهده هر نوع خرابی در سخت افزار دستگاه، تبلت را به تعمیرکاران غیر مجاز بسپارند. تعمیر بیشتر مشکلات نرم افزاری و البته همه نوع خرابی‌های سخت‌افزاری در محصولات لنوو، حتما باید توسط تکنسین‌های ماهر نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو انجام شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند برد تبلت لنوو را با خرابی‌های گوناگون مواجه سازد. از جمله رایج‌ترین این دلایل می‌توان به ضرب دیدگی‌ها، نفوذ رطوبت، اعمال خرابی‌ها بر اساس نوسانات برق و البته اجرای نرم‌افزارهای سنگین اشاره داشت. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل خرابی در محصولات متنوع نمایندگی لنوو، عدم استفاده استاندارد از این دستگاه‌ها توسط کاربران است.

محصولات لنوو از جمله انواع تبلت، با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت و با توجه به رعایت استاندارد‌های جهانی تولید می‌شوند. علاوه بر این طراحی این محصولات بر اساس استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها خواهد بود. به همین خاطر انواع تبلت لنوو مانند دیگر محصولات دیجیتالی این شرکت بزرگ، از مقاومت و دوام فوق‌العاده‌ای برخوردارند. بر این اساس اگر کاربران نسبت به کاربری از انواع محصولات لنوو مانند تبلت شرایط استاندارد را رعایت کنند، با خرابی در این محصولات مواجه نخواهند شد. به همین منظور می‌توانند سال‌ها از این دستگاه‌ها بدون مشاهده کوچکترین خرابی استفاده کرده و خدمات متنوعی را دریافت نمایند.

علل احتمالی خرابی برد تبلت لنوو

  • گرمای شدید
  • نصب نرم‌افزارهای نامناسب
  • آب‌خوردن
  • آسیب فیزیکی

آشنایی با اهمیت قطعه برد اصلی در تبلت لنوو Lenovo 

بعضی از مواقع امکان دارد در حال کار کردن با تبلت لنوو هستید اما ناخودآگاه تبلت هنگ می‌کند. یا اینکه پس از بازگشایی تبلت، مدام ریستارت می‌شود. یا در حالت دیگر در حین فعالیت و مشاهده فیلم یا استفاده از نرم افزاری مهندسی به هدف اجرای پروژه خود، به یکباره تبلت خاموش می‌شود. مشاهده همه این مشکلات قطعا برای کاربران آزاردهنده خواهد بود. این موارد و موارد دیگر می‌توانند دلیل خرابی در برد اصلی تبلت لنوو باشند.

برد اصلی در تبلت لنوو و همه محصولات دیجیتالی مانند کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ، به عنوان قلب دستگاه معرفی می‌شود. برد تبلت لنوو محلی است که تمام قطعات سخت‌افزاری بر روی آن نصب می‌شود. مانند حافظه رم RAM، قطعه پردازنده مرکزی CPU، پردازنده گرافیکی GPU، کارت شبکه، کارت‌ صدا، دوربین و غیره. همه بر روی برد تبلت نصب شده‌اند. به همین خاطر سلامت برد اصلی در تبلت، مساوی است با سلامت تمام قطعه‌های سخت افزاری در تبلت لنوو.

از طرف دیگر قطعات بایوس نیز بر روی برد اصلی قرار گرفتند. همان قطعاتی که شرایط بوت شدن سیستم را فراهم می‌کنند. به همین منظور اگر برد اصلی در تبلت خراب شود، عملکرد کامل تبلت با اختلالات فراوانی مواجه خواهد شد. به همین خاطر است که تعمیر برد تبلت لنوو از جمله فرایندهای تعمیراتی بسیار سخت و حساس خواهد بود. اما اگر هر زمان با خرابی در برد اصلی تبلت لنوو مواجه شدید اصلا جای نگرانی نیست. تکنسین‌های کاربلد نمایندگی‌ تعمیرات تبلت لنوو می‌توانند با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها، با کیفیت‌ترین خدمات و سرویس‌های تعمیراتی را به کاربران ارائه دهند.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

کاربردهای برد اصلی و نشانه‌های خرابی در برد تبلت لنوو Lenovo

برد تبلت لنوو قطعه بسیار مهمی است. همه اجزای سخت افزاری بر روی همین قطعه برد سوار شده‌اند. در محیط سخت افزار سیستم تبلت لنوو، قطعات با یکدیگر در ارتباط هستند. این ارتباط دلیل کاربری از تبلت است. زمانی که کاربر دستوری را به تبلت منتقل می‌کند، این ارتباط‌ها موجب اجرای خواسته کاربر می‌شوند. برد اصلی در تبلت لنوو دلیل ارتباط‌ بین قطعات سخت افزاری با یکدیگر است. یکی از دلایل اهمیت برد در تبلت همین موضوع است. یعنی اگر برد خراب شود یا بشکند، تبلت رسما بلا استفاده خواهد شد.

علاوه بر نشانه‌های خرابی در برد تبلت لنوو که قبلا گفته شده است، می‌توان به خاموشی کامل در تبلت و توقف بر روی نماد لنوو و عدم بوت شدن سیستم نیز اشاره کرد. البته در برخی از مواقع امکان دارد با عدم اجرای راه‌کار بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری، یا عدم روشن شدن صفحه نمایش در حالتی که تبلت روشن است نیز مواجه شوید.

عدم کاربری از قطعات مختلف در تبلت مانند دوربین، اسپیکر، میکروفون و غیره، عدم شارژ شدن نرمال، یا نمایش پیغام‌هایی از جمله Internal Storage Damaged یا Encrypt Unsuccessful نیز می‌توانند دلیل بر خرابی برد باشند. در این حالت اگر خوش‌شانس باشید، تعمیر برد تبلت لنوو توسط تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو، بتواند شرایط ابقا و بازگشت سلامتی در تبلت را برای شما فراهم آورد.

نشانه‌های خرابی برد تبلت لنوو

  • خاموش شدن ناگهانی
  • افزایش حجم باتری
  • اختلال در عملکرد دستگاه

آشنایی با اصلی‌ترین دلایل خرابی در برد تبلت لنوو  Lenovo

کاربری از تبلت لنوو شرایط مشخصی دارد. اگر کاربران نسبت به رعایت نکات ایمنی در زمان استفاده از تبلت توجه داشته باشند، تا مدت‌ها با مشکل و خرابی در انواع تبلت لنوو مواجه نخواهند شد. به صورت نرمال خرابی‌ها و مشکلات در تبلت لنوو به دلیل کهولت سن دستگاه و قطعات رخ خواهد داد. این موضوع طبیعی است. اما اگر پس از یک سال یا چند ماه خریداری تبلت با خرابی در برد یا دیگر قطعات مواجه شوید، این موضوع غیر طبیعی است.

خرابی‌های زودهنگام در تبلت لنوو دلیلی جز عدم رعایت نکات ایمنی از طرف کاربران نخواهد داشت. به همین منظور از جمله قطعاتی که می‌تواند بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی با مشکل و خرابی روبرو شود، برد تبلت لنوو است. دلایل متعددی وجود دارد که برد تبلت لنوو را با خرابی‌ مواجه سازد. اما بهترین‌ترین واکنش از طرف کاربران در این مواقع، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیر برد تبلت لنوو است.  

شاید بر اساس نفوذ رطوبت یا ریختن آب بر روی تبلت برد اتصالی کرده باشد

به طور کلی نفوذ رطوبت در محیط سخت افزار می‌تواند عامل بروز بسیار از خرابی‌ها در انواع محصولات دیجیتالی باشد. البته این موضوع برای آن دسته از محصولاتی که در حالت ضد آب طراحی و تولید می‌شوند (مثال گوشی موبایل اپل) استثنا است. نفوذ رطوبت برای انواع تبلت‌های لنوو نیز می‌تواند خرابی‌های متعددی را به دنبال داشته باشد.

اگر به هر دلیلی رطوبت به محیط سخت افزاری تبلت لنوو و برد اصلی سرایت کند، کمترین اتفاق وجود اتصال در عملکرد قطعات سخت‌افزاری خواهد بود. این اتصالات اختلالات متفاوتی را در کاربری از تبلت به وجود خواهد آورد. اما بر اساس تجربه و مشاهده خرابی‌های متعدد به واسطه آب خوردگی در تبلت لنوو عمدتا نفوذ رطوبت، سوختگی در برد تبلت لنوو را به همراه خواهد داشته.

بهترین راهکاری که می‌تواند شرایط عدم آب خوردگی و نفوذ رطوبت را برای تبلت لنوو به دنبال داشته باشد، جدای از رعایت نکات ایمنی از طرف کاربران استفاده از کاور مخصوص است. در زمان کرونا حتی کاربرانی که نسبت به نگهداری از تبلت لنوو نکات ایمنی را رعایت می‌کردند نیز، با موضوع آب خوردگی و خرابی در برد تبلت لنوو مواجه می‌شدند.

این افراد به دلیل عدم استفاده درست از مایعات ضد عفونی کننده، شرایط آب خوردگی و در ادامه خرابی در برد و تعمیر برد تبلت لنوو را فراهم می‌آوردند. برای ضدعفونی و یا حتی تمیزی صفحه نمایش و قاب تبلت لنوو، استفاده از دستمال کمی مرطوب مناسب است. بر این اساس به هیچ عنوان نباید مایع ضدعفونی یا مایع تمیز کننده را، مستقیم به صفحه نمایش و قاب تبلت لنوو اسپری شود.

شاید به دلیل نوسانات برق برد تبلت دچار خرابی شده باشد

همانطور که گفته شد، برد اصلی در تبلت لنوو می‌تواند نقش مغز دستگاه را ایفا کند. یعنی تمام دستورات و هماهنگی‌ها به واسطه برد اصلی انجام می‌شود. به همین دلیل است که کاربران باید نسبت به محافظت از برد تبلت لنوو دقت ویژه‌ای داشته باشند. از دیگر مواردی که می‌تواند شرایط خرابی و تعمیر برد تبلت لنوو را به همراه داشته باشد، وجود اختلال در برق‌رسانی تبلت است. برد اصلی در تبلت لنوو وظیفه کنترل ولتاژ را نیز بر عهده دارد. تمام ارتباطات بین قطعات سخت‌افزاری، کلیه فرایندها و اجرای دستورات، همه به واسطه سیستم برق رسانی انجام می‌شود.

در این خصوص آیسی‌های متفاوتی در برد وجود دارند که می‌توانند، میزان ولتاژ مربوط به قطعه مورد نظر را تامین کنند. اما اگر به دلایل متفاوت اختلاف ولتاژ و به اصطلاح نوسانات برق در تبلت لنوو ایجاد شود، به راحتی می‌تواند قطعه سخت‌افزاری یا در بدترین حالت برد اصلی را با خرابی‌های شدیدی مواجه سازد.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

راهکارهای مطلوب به جهت جلوگیری از نوسانات برق در تبلت لنوو

استفاده از شارژر‌های مناسب با تبلت لنوو

از جمله مواردی که می‌تواند شرایط نوسانات برق در تبلت لنوو را ایجاد نماید، استفاده از شارژرها و اداپتورهای نامناسب است. هر کدام از دستگاه‌های دیجیتالی ولتاژ مخصوص به خود را دارند. این شرایط برای تبلت‌های لنوو نیز وجود دارد. اطلاعات ولتاژ مخصوص برای هر یک از انواع تبلت لنوو، بر روی دفترچه راهنما و بر روی آداپتور اورجینال همراه با تبلت نوشته شده است. کاربران باید به این موضوع بسیار دقت داشته باشند.

به همین خاطر هر کدام از انواع تبلت‌های لنوو شارژر مخصوص به خود را دارند. اما در برخی از شرایط مشاهده می‌شود که کاربران نسبت به شارژ تبلت لنوو، از اداپتورها و شارژرهای متفرقه استفاده می‌کنند. به طور مثال در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌های بزرگ یا فرودگاه‌‌ها، محل‌هایی وجود دارد برای شارژ تبلت و دیگر محصولات دیجیتالی. استفاده از اداپتورهای مختلف باید بر اساس تطبیق ولتاژ شارژر با تبلت لنوو باشد. در صورت عدم توجه به این نکته، می‌تواند شرایط وجود نوسانات برق و خرابی در برد تبلت لنوو را فراهم آورد.

استفاده از نوسان‌گیر برق برای شارژ در تبلت لنوو

از طرف دیگر امکان دارد به دلایل متفاوت برق شهری با اختلافات ولتاژی مواجه شود. در این میان شما از شارژر مناسب استفاده می‌کنید اما، به دلیل وجود نوسانات برق سلامت برد در تبلت لنووی شما به خطر خواهد افتاد. در این مواقع بهترین پیشنهاد استفاده از نوسان‌گیر برق است. کاربران می‌توانند بین پریز برق و دو شاخه شارژر، از نوسان‌گیر برق استفاده کنند. با این کار در زمان افت فشار در برق شهری، تبلت لنوو دچار خرابی نخواهد شد.

استفاده از باتری مخصوص و اورجینال

دلایل متفاوتی وجود دارد که باتری تبلت لنوو خراب شود. در مقالات قبلی درباره باتری تبلت لنوو مطالب کاربردی ارائه شده است. می‌توانید با مراجعه به آن مقالات در این زمینه اطلاعاتی بیشتری کسب نمایید. اما به طور کلی یکی دیگر از دلایل ایجاد نوسانات برق در تبلت لنوو، استفاده از باتری‌های نامناسب است. شاید باتری تبلت لنوو شما به دلایل متفاوت خراب شده باشد. یا شاید شارژ شدن باتری با اختلالات فراوان همراه شده است. در این شرایط مجبور خواهید بود که آن را تعویض کنید.

اگر نسبت به تعویض و خرید باتری‌ متفرقه از بازار اقدام کنید، شرایط خرابی در برد اصلی را فراهم آورده‌اید. در این مواقع بهترین پیشنهاد به کاربران مراجعه به نمایندگی‌های تبلت لنوو و خرید باتری‌های اورجینال است. باتری‌ خریداری شده باید مطابق با نوع تبلت شما باشد.

شاید بر اثر ضرب‌دیدگی و فشارهای فیزیکی برد تبلت دچار شکستگی شده باشد

از جمله رایج‌ترین دلایل خرابی در برد اصلی تبلت لنوو، ضرب‌دیدگی و بروز آسیب‌های فیزیکی به بدنه تبلت است. این اتفاق می‌تواند شل شدن قطعات نصب بر روی برد و در بدترین حالت، شرایط شکستگی در برد را به دنبال داشته باشد. همانطور که گفته شد، برد در تبلت لنوو شرایط ارتباط قطعات با یکدیگر را فراهم می‌آورد. پس وقتی قطعات شل شوند یا شکستگی در برد ایجاد شود، ارتباط بین قطعات قطع خواهد شد.

در زمان بروز ضربدیدگی و در ادامه شکستگی برد، حتما باید به هدف تعمیر برد تبلت لنوو به نمایندگی‌ رسمی لنوو مراجعه کنید. سیستم سخت افزار و برد تبلت لنوو بسیار پیچیده و پیشرفته است. به همین خاطر اجرای هرگونه خدمات تعمیراتی تنها با استفاده از ابزارهای خاص که فقط در نمایندگی‌های مجاز وجود دارند امکان‌پذیر خواهد بود.

انواع خدمات تعمیراتی تخصصی برد در نمایندگی‌های معتبر لنوو Lenovo

دلایل متنوعی وجود دارد که بتواند شرایط سلامت برد اصلی در تبلت لنوو را تهدید کند. شرایط ارائه انواع خدمات تعمیراتی از جمله ابزار‌های پیشرفته، برای تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو فراهم است. به همین دلیل هیچ محدودیتی برای اجرای هرگونه خدمات تعمیراتی وجود ندارد. اما اگر برد بر اثر نفوذ رطوبت، ضرب دیدگی، نوسانات برق و غیر سوخته باشد، تعمیر برد تبلت لنوو بی‌فایده است. در این حالت فقط باید برد تبلت و قطعات معیوب تعویض شوند و قابل تعمیر نخواهند بود.

اما شاید خرابی در برد اصلی تبلت لنوو به دیود، سیم پیچ، ترانزیستور، خازن‌ها، مقاومت، منبع تغذیه، سوکت‌ها و قطعاتی مانند این‌ها مربوط باشد. یا حتی به قطعاتی که بر روی برد نصب شده‌اند مانند دوربین، ال‌سی‌دی، سیم آنتن و غیره مربوط شود. سلامت همه قطعات مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در ادامه مشکل توسط تکنسین شناسایی خواهد شد و  قطعه خراب توسط تکنسین تعمیر خواهد شد.

اما در برخی از شرایط در صورت صلاح تکنسین، قطعه معیوب پس از شناسایی با نمونه اصل تعویض خواهد شد. اجرای همه سرویس‌های تعمیراتی به همراه ارائه ضمانت‌نامه‌های‌ معتبر خواهد بود. در ادامه مقاله، برخی از مهم‌ترین مشکلات و نحوه تعمیر برد تبلت لنوو معرفی و شرح داده می‌شود.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

اجرای فرایند‌‌های تخصصی تعویض چیپ به هدف تعمیر برد تبلت Lenovo

برد اصلی در تبلت لنوو از قطعات و بخش‌های مشخصی تشکیل شده است. یکی از این قسمت‌ها به چیپ‌های شمالی یا جنوبی مربوط می‌شوند. از جمله دلایل خرابی در برد اصلی تبلت لنوو همین چیپ‌ها هستند. به طور کلی چیپ‌ها پس از خرابی قابل تعمیر نبوده و باید آنها تعویض شوند. تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو چیپ‌های معیوب را شناسایی کرده با نمونه‌های سالم آنها را تعویض خواهند کرد.

حالت جداسازی چیپ از برد اصلی با فرایند مخصوصی اجرا خواهد شد. تکنسین باید روی و زیر چیپ را با استفاده از حرارتی مشخص گرم کند. اجرای این حرکت شرایط ذوب شدن قلع در پایه‌ها را فراهم می‌آورد. پس از این حرکت تکنسین می‌تواند با استفاده از پنس، به آرامی چیپ را از برد جدا کند. پس از جداسازی چیپ از برد اصلی، محیط عاری از چیپ تمیز خواهد شد. چرا که امکان دارد اضافاتی از قلع ذوب شده در محیط چیپ برداشته شده باقی مانده باشد. این اضافات می‌توانند شرایط اتصال را به دنبال داشته باشند.

به همین خاطر باید محیط قبل از جایگزین شدن چیپ جدید، به طور کامل تمیز شود. در مرحله بعدی تکنسین با استفاده از خمیر فلاکس، چیپ را پوشانده و در درون گیره مخصوصی قرار خواهد داد. پس از این حرکت، در بالای چیپ شابلون نصب خواهد شد و بعد از آن با توجه به نوع شابلون و چیپ، توپ قلع بر روی محیط ریخته می‌شود. بعد از اجرای مرحله قبل، با استفاده از برس مخصوص، سوراخ‌های موجود تمیز شده و فرایند تعویض چیپ تمام خواهد شد. این اتفاق می‌تواند سلامت برد اصلی در تبلت لنوو را به همراه داشته باشد.

تعویض تخصصی قطعات مربوط به SMD در برد تبلت Lenovo

همانطور که می‌دانید، برد تبلت لنوو به قسمت‌های مشخصی تقسیم می‌شود. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها، قسمتی است که به نام Smd معروف است. در این قسمت اجزایی مانند دیود، خازن، ترانزیستور، سلف و غیره قرار خواهند گرفت. قطعات سخت افزاری بر روی برد اگر خراب شوند، عملکرد کل قسمت اس ام دی با اختلال همراه خواهد شد. این اختلالات می‌تواند اتصالاتی را نیز به همراه داشته باشد. برای اینکه تکنسین‌ها بتوانند مشکل قطعه و یا قطعات موجود در بخش Smd را شناسایی و عیب‌یابی کنند، راه سختی را در پیش روی دارند. چرا که رفع مشکل در Smd به دلیل داشتن ساختار پیچیده‌ای که دارد، بسیار سخت است.

به همین دلیل تنها تکنسین‌های ماهر می‌توانند در این خصوص موفق باشند. شاید بتوان به جرات گفت بیشتر مشکلات و خرابی‌های موجود در برد اصلی تبلت لنوو، به همین قسمت اس ام دی مربوط است. به همین دلیل اگر شرایط رفع عیب در Smd با موفقیت انجام شود، بیشتر مشکلات برد در تبلت لنوو حل خواهد شد. پس حتما شرایط تعمیر را از طریق نمایندگی‌ تعمیر تبلت لنوو پیگیری کنید.

تعویض و یا تعمیر تخصصی قطعه سوکت  CPU در برد تبلت Lenovo

وقتی کاربر دستور اجرای برنامه‌ای را به تبلت می‌دهد، این دستور توسط Ram به Cpu ارسال می‌شود. پس از آن سی پی یوخواسته کاربر را پردازش کرده و پس از بررسی، شرایط اجرای خواسته کاربر فراهم می‌شود. این فرایند ارسال خواسته تا اجرا، در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام خواهد شد. هرچه Cpu از قدرت بیشتری برخوردار باشد، این مدت زمان کمتر خواهد بود. وظیفه سی پی یو پردازش خواسته‌های کاربر است. به همین خاطر نام دیگر سی پی یو پردازنده است.

قطعه Cpu نیز از جمله قطعات مربوط به برد تبلت لنوو است. این قطعه به همراه سوکت‌های مخصوص بر روی برد قرار دارد. به طور کلی کاربران نسبت به حمل تبلت نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند. بر این اساس تبلت با آسیب‌ها و ضرب‌دیدگی‌هایی روبرو می‌شود. ضرب‌دیدگی در تبلت می‌توانند به برد فشار وارد کند. این فشار  شرایط خرابی و از کارافتادگی در سوکت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

در شرایط خرابی در سوکت‌ها اگر خرابی‌ها محدود باشند، شرایط تعمیر برد تبلت لنوو و سوکت‌های مربوط به Cpu امکان پذیر خواهد بود. ما اگر شرایط خرابی در سوکت پردازنده حاد باشد حتما باید تعویض شود. تعویض سوکت‌ها بر اساس جایگزینی با نمونه‌ انجام خواهد شد.

شناسایی دلیل قطعی در مدار و ترمیم برد تبلت Lenovo

در مربوط به تعمیر برد تبلت لنوو، یکی دیگر از خرابی‌ها می‌تواند قطع شدن مدار برد باشد. اگر پد‌ها در مدار خراب شوند، شرایط اتصال بین قطعات با اختلال روبرو خواهد شد. این اختلالات و این خرابی کل سیستم و عملکرد برد را با مشکل روبرو خواهد کرد. برد قرار است بین قطعات اتصالات را فراهم آورد. اگر مدارها خراب شوند دیگر اتصالی وجود نخواهد داشت. یکی از اشتباهاتی که می‌تواند برد را خراب کند، دست زدن به برد تبلت لنوو بدون استفاده از ابزار مخصوص است. اگر این کار توسط کاربران یا تعمیرکاران نابلد انجام شود، می‌تواند خش و خط‌هایی را بر روی برد تبلت لنوو ایجاد کند.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرکاران غیر مجاز به دلیل عدم دسترسی به ابزارآلات مخصوص، نمی‌توانند به درستی برد را تعمیر کنند. این نوع عملکرد، برد تبلت لنوو را بیشتر خراب خواهد کرد. مثلا یکی از موارد استهلاک بیشتر بر روی برد است. استهلاک می‌تواند خرابی‌های بعدی را برای برد به دنبال داشته باشد. دیگر مورد پیچ کردن نا درست پیچ‌های برد است. این موضوع عدم استحکام برد را به دنبال خواهد داشت. مورد بعدی ایجاد خش بر روی برد و موارد دیگر که همه در خرابی برد و خرابی در تبلت سهیم خواهند بود.

زمانی که با خرابی در برد تبلت لنوو مواجه شوید، مطمئن‌ترین راه مراجعه به نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو است. تکنسین‌های فعال در این نمایندگی‌ها برد را عیب‌یابی کرده و در گام بعدی آن را تعمیر و ترمیم خواهند کرد. پدها و مدار‌ها را بررسی کرده و خرابی و قطع شدگی‌ها را در صورت امکان، ترمیم خواهند کرد. اما اگر خرابی عمیق باشد باشد راهی جز تعویض برد نخواهد بود.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

نحوه تعویض و تعمیر مدار برد

از جمله راه‌های تعویض و تعمیر برد و مدار برد درتبلت لنوو، تعویض کنترلر‌ها است. کنترلر‌ها به pwm، io، ‌usb و lan هستند که باید بررسی و در صورت خرابی تعویض شوند. اجرای تعویض این کنترلر‌ها بسیار حساس است. به دقت زیادی نیاز داشته و تنها با استفاده از ابزار‌های مخصوص و پیشرفته امکان‌پذیر است. سلامت این کنترلر‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر هر یک از کنترلر‌‌ها خراب شوند، خرابی ‌های دیگر در برد را به دنبال خواهد داشت.

اجرای متد‌های کاربردی به هدف تعمیرات برد در تبلت ویندوزی Lenovo

دستگاه‌های هوشمند مانند تبلت به هدف اجرای پروژه‌های متفاوت از توانمندی‌های گوناگونی برخودارند. این دستگاه‌ها به دلیل داشتن کاربری‌های مختلف، از جمله ابزارهای پرطرفدار دیجیتالی در بین کاربران معرفی می‌شوند. از جمله این ابزارهای هوشمند را می‌توان تبلت‌های لنوو معرفی کرد. تبلت‌های ویندوزی لنوو مانند تلفن‌های هوشمند، از قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. در کنار داشتن قابلیت‌های کاربردی، امکان دارد بر اساس دلایل مختلف، با خرابی‌های متنوعی نیز مواجه شوند. اما نکته حائز اهمیت این است که نمایندگی‌ تعمیر تبلت لنوو می‌توانند انواع خرابی‌ها و مشکلات موجود در تبلت لنوو را با بهترین شرایط رفع نمایند. تعمیر انواع تبلت‌های ویندوزی لنوو به دو حالت سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری تقسیم می‌شوند.

خدمات و سرویس‌های تعمیرات نرم ‌افزاری، می‌تواند به باگ‌های موجود در سیستم عامل مربوط شود. تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو سیستم نرم‌ افزار تبلت را به روز رسانی خواهند کرد. در ادامه به هدف افزایش عملکرد در سیستم عامل، مشکلات و باگ‌های موجود را برطرف می‌کنند. با توجه به اجرای تعمیرات سخت‌افزاری در تبلت‌های ویندوزی لنوو، تکنسین‌ها نسبت به عیب یابی و تست عملکرد برد تبلت اقدام می‌نمایند. در صورت مشاهده خرابی یا مشکل و انواع اتصالی در برد، شرایط تعمیر برد تبلت لنوو را فراهم می‌آورند.

کاربردی‌ترین روش‌های تعمیراتی تبلت شکسته شده

تبلت‌ها از جمله دستگاه‌های دیحیتالی قابل حمل هستند. تبلت‌ها به عنوان کامپیوترهای همراه معرفی می‌شوند. کاربران باید در حین جابجایی تبلت نکات ایمنی را رعایت کنند. چرا که امکان دارد در زمان جابجایی تبلت از دست کاربر رها شده و آسیب‌ ببیند. به همین منظور ضربه‌های فیزیکی به بدنه تبلت می‌تواند شرایط خرابی در سیستم سخت‌افزاری تبلت را به همراه داشته باشد. تبلت‌های لنوو به طور کلی از مقاومت مطلوبب برخوردارند. سخت افزار، و بدنه تبلت‌های لنوو با توجه به استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات ساخته می‌شوند.

اما امکان دارد زمین خوردن و ضرب‌دیدگی در تبلت شدید باشد. در این صورت ضربه می‌تواند شکستگی در قاب و قطعات سخت افزاری تبلت را به دنبال داشته باشد. در این حالت ممکن است برد تبلت با آسیب‌های فراوان روبرو شود. مسلما قطعات مختلفی بر روی برد اصلی در تبلت قرار دارند. خرابی و ضرب‌دیدگی در برد می‌تواند شرایط خرابی در آن قطعات را نیز به همراه داشته باشد.

در نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو بر اساس شدت ضربه و نوع آسیب دیدگی، شرایط اجرای سرویس‌های تعمیراتی متفاوت است. امکان دارد ال سی دی یا تاچ و یا حتی سوکت شارژر خراب شده باشند. شاید ضربه به برد تبلت نوو دوربین را با خرابی مواجه کرده باشد. کارشناسان پس از معاینه سخت‌افزار تبلت لنوو، با استفاده از ابزار‌های مدرن  مشکل را شناسایی خواهند کرد. در گام بعدی نسبت به رفع خرابی منتهای تلاش خود را با بالاترین کیفیت انجام خواهند داد.

تعمیر دوربین تبلت های لنوو Lenovo

با استفاده از دوربین تبلت لنوو، کاربران می‌توانند نسبت به ضبط و ثبت لحظات بیاد ماندنی خود در هر جای و در حالت اقدام نمایند. حتی می‌توانند این لحظات را با دیگر عزیزان خود بر اساس قابلیت‌های تبلت لنوو به اشتراک بگذارند. کیفیت در این دوربین‌ها بسته به نوع تبلت متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان دوربین‌های تبلت لنوو را از جمله مدل‌های کاربردی و با کیفیت نامید. چرا که این دوربین‌ها از نوع پیشرفته و با کیفیت انتخاب می‌شوند.

اما این همه قابلیت دلیل بر عدم خرابی در این دوربین‌ها نیست. احتمال دارد بر اساس ضرب‌دیدگی یا نفوذ رطوبت، دوربین تبلت لنوو با خرابی مواجه شود. یکی از دلایل مهم به جهت خرابی در دوریبن، وجود عیب در برد تبلت لنوو است. حتی امکان دارد خرابی در دوربین تبلت شرایط بروز مشکل در برد تبلت لنوو را نیز فراهم آورد. به طور کلی نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند حاکی از وجود خرابی در دوربین تبلت لنوو باشد. در زمان مشاهده این نشانه‌ها که در ادامه معرفی خواهند شد، کاربران باید سریعا نسبت به رفع خرابی اقدام نمایند.

چرا که عدم توجه و کوتاهی در این مورد می‌تواند شرایط خرابی کامل در دوربین و به دنبال آن خرابی در برد تبلت را به همراه داشته باشد. در این خصوص اگر فقط دوربین خراب باشد کارشناسان نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو می‌توانند با استفاده از ابزار‌های مدرن این مشکل را برطرف کنند. اما اگر شرایط خرابی وخیم‌تر بوده و خرابی در برد را نیز شامل شده باشد، علاوه بر تعمیر دوربین، تعمیر برد تبلت لنوو نیز نیاز خواهد بود.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

نشانه‌های خرابی در دوربین تبلت لنوو

  • ایجاد خش بر روی لنز دوربین
  • مشاهده هاله‌ای از نور در زمان استفاده از دوربین
  • مشاهده پیام تکمیل حافظه در زمان فعال‌سازی دوربین با وجود داشتن حافظه خالی در هارد تبلت لنوو
  • کنده شدن قطعات یا سیم‌ دوربین از روی برد تبلت لنوو
  • باز نشدن یا بسته شدن بی دلیل برنامه دوربین در زمان فعالیت
  • عدم داشتن وضوح کافی و تار بودن تصویر در زمان کاربری از دوربین
  • وجود شکستگی در لنز به دلیل ضرب‌دیگی دوربین
  • مشاهده سیاهی در قسمتی از نمایش دوربین در زمان کاربری از دوربین

آموزش مراحل تعویض برد تبلت لنوو

زمانی امکان دارد بر اساس خرابی به وجود آمده در برد تبلت لنوو، برد سوخته باشد. در این شرایط راهی جز تعویض برد وجود نداشته و تعمیر برد تبلت لنوو مشکلی را حل نخواهد کرد. پس از مشاهده چنین شرایطی، کارشناسان و تکنسین‌های نمایندگی معتبر تعمیر تبلت لنوو، بر اساس اجرای مراحلی نسبت به تعمیر و تعویض برد اقدام خواهند کرد. در ادامه تبلت دوباره سالم شده و کاربران می‌توانند به راحتی نسبت به اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های خود اقدام نمایند. مراحل تعویض برد توسط تکنسین‌های ماهر نمایندگی‌های معتبر لنوو به این شرح است :

  • ابتدا با استفاده از ابزاری مخصوص قاب پشت تبلت لنوو باز خواهد شد. توجه داشته باشید این کار باید با دقت و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود. اگر با هر وسیله دیگیری جز ابزار خاص نسبت به بازگشایی قاب اقدام کنید، می‌تواند شرایط خرابی در برد را به دنبال داشته باشد.
  • پس از بازگشایی قاب، باید لبه بالایی را شک کنید تا آماده برداشتن شود.
  • در ادامه لبه‌های دیگر که در طرفین چپ و راست قاب قرار دارند را نیز شل کنید.
  • در این مرحله باتری تبلت لنوو را مشاهده خواهید کرد. لازم است که باتری را به آرامی از جایگاه خود جدا کنید.
  • پس از آن باید سیم کارت را نیز جدا کنید.
  • پس از ان نوبت به حافظه SSD می‌رسد. آن را به آرامی به داخل فشرده و از جای خود بردارید.
  • حالا باید فریم میانی را باز کنید. به همیین خاطر پیچ‌های آن را باز کرده و به آرامی فریم را جدا کنید.

پس از دسترسی به خود برد تبلت لنوو

  • حالا می‌توانید قاب را برداشته و به محیط سخت افزار تبلت لنوو دسترسی داشته باشید.
  • در این مرحله کانکتور دوربین را مشاهده خواهید کرد. باید نسبت به باز کردن آن اقدام کنید.
  • بعد از آن باید قاب اسپیکر را جدا کنید. آن را آرام بلند کرده و جدا نمایید.
  • پس از این حرکت، نوبت به کانکتور دوربین سلفی است. ان را نیز جدا کنید.
  • بعد از آن باید دیجیتایزر یا همان کانکتور تاچ تبلت و به دنبال آن کانکتور ال سی دی را جدا کنید.
  • کانکتور دیگری که باید رها شود، کانکتور زیر سیم آنتن Wifi است. آن را نیز رها کنید.
  • حالا شرایط برای دسترسی کامل به برد تبلت لنوو فراهم شده است. پیچ‌های آن را باز کرده تا بتوانید برد را به هدف تعویض بردارید.

درباره هزینه تعمیرات برد تبلت لنوو در نمایندگی معتبر Lenovo

زمانی که برد در تبلت لنوو با خرابی مواجه شود، باید کاربران سریعا به نمایندگی‌های مجاز تعمیر تبلت لنوو مراجعه کنند. در این مراکز با بهترین کیفیت شرایط تعمیر برد تبلت لنوو فراهم خواهد شد. اما اولین موضوعی که قبل از رفع عیب در تبلت برای کاربر مهم است، مسئله هزینه تعمیرات برد تبلت لنوو است. تکنسین‌ها پس از مشاهده تبلت خراب، مشکل را بررسی و دلیل خرابی را عیب یابی خواهند کرد. در برخی از شرایط امکان دارد خرابی در برد تبلت لنوو شدید باشد. در این حالت راهی جز تعویض برد وجود نخواهد داشت.

اما شاید برسی‌ها و عیب یابی نشان دهد که قسمتی از برد، با توجه به نکات گفته شده در این مقاله با خرابی مواجه شده است. اگر این قسمت قابل تعویض شدن یا تعمیر شدن باشد، در این شرایط نیازی به تعویض کامل برد تبلت لنوو نیست. از این موضوع گذشته همیشه تعویض قطعه نسبت به تعمیر قطعه معیوب از هزینه‌های بیشتری برخوردار است. به این دلیل که باید قطعه اورجینال به هدف تعمیر تبلت لنوو تهیه و جایگزین شود. از طرف دیگر تعمیرات نرم‌افزاری نسبت به تعمیرات سخت‌افزاری از قیمت کمتری برخوردارند.

تعمیر برد تبلت لنوو
تعمیر برد تبلت لنوو

هماهنگی با کاربران قبل از اجرای فرایند تعمیرات برد در تبلت

در نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو، تکنسین‌ها پس از مشخص شدن دلیل اصلی خرابی در برد تبلت، شرایط هزینه تعمیرات را با مشتریان هماهنگ خواهند کرد. در ادامه پس از دریافت رضایت کامل از کاربر، نسبت به اجرا خدمات بالا اقدام خواهند نمود. به همین منظور اگر شرایط پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور تعمیر و در بدترین شرایط تعویض قطعات تبلت لنوو برای شما مهم است، باید نسبت به رعایت نکات ایمنی به هدف استفاده از تبلت لنوو حساس باشید. در این وب سایت مقالات متعددی به هدف درست استفاده کردن از تبلت لنوو منتشر شده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش وبلاگ سایت، به رایگان اطلاعات و مقالات منتشر شده را دریافت کرده و مطالعه کنند.

فعالیت نمایندگی معتبر تعمیر برد تبلت لنوو  Lenovo

در نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو، در کنار ارائه سرویس‌های تعمیراتی، خدمات دیگری نیز به مشتریان و کاربران ارائه می‌شود. تمام خدمات ارائه شده بر اساس نظارت نمایندگی اصلی لنوو در ایران خواهد بود. از طرف دیگر کلیه خدمات تعمیراتی با ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر همراه است. موضوع تعمیر برد تبلت لنوو از جمله مواردی است که فقط توسط تکنسین‌های ماهر انجام خواهد شد. این خدمات بر اساس استفاده از ابزارهای خاص و بسیار پیشرفته انجام می‌شود. کاربری از ابزارهای خاص و پیشرفته تنها به واسطه تکنسین‌های کاربلد نمایندگی‌ لنوو انجام پذیر است.

توجه داشته باشید که تعمیر برد در تبلت لنوو بسیار حساس است. به همین خاطر باید کاربران تا جای ممکن نسبت به کاربری صحیح از انواع تبلت لنوو نکات ایمنی را رعایت کنند. کمپانی لنوو نسبت به تولید انواع تبلت در کنار دیگر محصولات دیجیتالی فعالیت دارد. به همین منظور دیگر خدمات ارائه شده از طرف نمایندگی‌های معتبر لنوو می‌تواند مشاوره خرید برای کاربران باشد. انواع تبلت لنوو از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی برخورد دارند. هر کدام می‌توانند با توجه به سلیقه و نوع کاربری، از شرایط متفاوتی برای کاربران برخوردار باشند. به همین دلیل کاربران می‌توانند نسبت به دریافت مشاوره از کارشناسان نمایندگی‌های معتبر، مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین تبلت را انتخاب و خریداری نمایند.

نتیجه گیری

در این مقاله دلایل متفاوت و مهم خرابی در برد تبلت لنوو معرفی شد. از طرف دیگر انواع راهکارهای مناسب به جهت جلوگیری از ایجاد انواع مشکلات برای برد تبلت لنوو نیز معرفی گردید. به این نکته نیز اشاره شد که تعمیر برد تبلت لنوو بسیار تخصصی است. این کار جدای از هزینه‌های زیاد برای کاربران، به تخصص فراوانی نیاز دارد. تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو می‌توانند در بهترین شرایط و با بالاترین کیفیت، مشکلات تبلت مخصوصا خرابی در برد تبلت لنوو را رفع نمایند.

به همین منظور باید به این نکته توجه داشته باشید، شاید برخی از مراکز غیر مجاز و تعمیرکاران متفرقه نسبت به تعمیر برد تبلت لنوو هزینه‌های کمتری را پیشنهاد دهند. یادتان باشد اجرای هرگونه خدمات تعمیراتی بر روی محصولات دیجیتالی لنوو مانند تبلت، تنها با استفاده از ابزارهای خاص امکان‌پذیر است. این ابزارها تنها در نمایندگی‌های معتبر لنوو وجود دارند. علاوه بر آن کاربری از آنها فقط توسط تکنسین‌های ماهر لنوو امکان‌پذیر است. مشکل در برد تبلت بسیار حساس است. اگر تعمیرکاران غیر مجاز نسبت به تعمیر برد تبلت لنوو اقدام کنند، شاید به مدت کوتاهی مشکل رفع شود اما، در ادامه شک نکنید که مشکلات بیشتری برای تبلت لنوو شما بوجود خواهد آمد.

پرسش و پاسخ

آیا تعمیر برد تبلت لنوو می‌تواند هزینه‌ی اضافی به دنبال داشته باشد؟

بله، اما برخی از موارد ممکن است هزینه‌های تعمیر به مراتب کمتری نسبت به خرید یک تبلت جدید داشته باشد.

آیا تعمیر برد تبلت لنوو مطمئن است؟

بله، اگر توسط تعمیرکاران ماهر و با استفاده از قطعات اصلی انجام شود.

چه مواردی باعث خرابی برد تبلت لنوو می‌شوند؟

عواملی مانند گرمای شدید، نصب نرم‌افزارهای نامناسب، آب‌خوردن و آسیب فیزیکی می‌توانند باعث خرابی برد تبلت لنوو شوند.

آیا استفاده از کاور و محافظ‌ها می‌تواند از خرابی برد تبلت لنوو جلوگیری کند؟

بله، استفاده از کاور و محافظ‌ها می‌تواند از آسیب دیدن دستگاه در برابر ضربه و سقوط و همچنین ورود آب به داخل آن جلوگیری کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>