تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

استفاده از تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو، راه‌کار‌های کاربردی است که می‌تواند کاربردی از تبلت را لذت ‌بخش‌تر کند. تبلت‌های لنوو از امکانات و قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. کاربران می‌توانند با استفاده از این دستگاه‌ها، بیشتر برنامه‌های مهندسی و طراحی را به راحتی اجرا کرده و از آنها بهترین خروجی‌ها را استخراج کنند. حتی گیمر‌ها نیز می‌توانند از تبلت‌های لنوو مانند بازی‌های مختلف را اجرا کنند. به طور کلی تبلت‌های لنوو دسته ‌کمی از کامپیوتر ندارند. در این مقاله وب سایت lenovotehran.com، هدف ما آموزش تکنیک‌های افزایش سرعت در تبلت لنوو است. مانند همیشه با ما همراه باشید. نکات موجود در این مقاله، می‌تواند خیلی از مشکلات و دغدغه‌های کاربران را رفع نماید.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

درباره تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو Lenovo

کمپانی لنوو از جمله شرکت‌های معروف در زمینه تولید محصولات دیجیتالی است. تبلت نیز یکی از تولیدات شرکت Lenovo  است. شرکت لنوو مانند کمپانی ایسوس، در بین کاربران سراسر جهان از معروفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است. تبلت‌های لنوو از انواع مختلفی برخوردارند. این محصولات با توجه به نوع کاربری و سلیقه مشتریان طراحی و تولید می‌شوند. این محصولات می‌توانند به راحتی پاسخگوی انواع نیاز‌های کاربران باشند. به همین منظور کاربران به هدف اجرای پروژه‌های متفاوت مهندسی و طراحی، به جای استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر‌های شخصی، استفاده از تبلت لنوو را انتخاب می‌کنند. بر این اساس کاربران می‌توانند برنامه‌های متفاوت را در تبلت‌های لنوو نصب کرده و خروجی‌های با کیفیتی دریافت کنند.

اما استفاده از تبلت زمانی کاربردی است که از شرایط ایده‌آل برخوردار باشد. شرایط ایده‌آل یعنی تبلت با کاربر و خواسته‌هایی که دارد همراه باشد. یعنی کاربران در مسیر کاربری از تبلت با مشکلاتی مانند سرعت و غیره مواجه نشوند. از موارد منفی که می‌تواند شرایط استفاده از تبلت را با چالش مواجه سازد، عدم داشتن سرعت و کند بودن تبلت است. البته این مورد منفی با استفاده از تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو، حل شدنی است.

آنچه که مسلم است این است که در محصولات دیجیتالی، داشتن سرعت یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی محسوب می‌شود. هر مقدار تبلت لنوو و دیگر محصولات مانند لپ‌تاپ لنوو یا موبایل لنوو و غیره از سرعت مطلوب برخوردار باشند، کاربران بیشتری از این محصولات استقبال خواهند کرد.

به چه دلیل یا دلایلی تبلت لنوو کند می‌شود ؟

به دلایل متفاوت امکان دارد تبلت با کندی سرعت مواجه شود. این پدیده دلایل مشخصی دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که تبلت‌های لنوو به دلیل استفاده از قطعات بسیار با کیفیت، از شرایط و کاربری ممتازی برخوردارند. پس دلیل اصلی کند شدن در این محصولات، عدم رعایت نکات ایمنی و استاندارد از طرف کاربران است. در ادامه مقاله شما با تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو روش‌های متنوع آشنا خواهید شد. به این نکته نیز اعتقاد داریم که اگر کاربران شرایط استفاده استاندارد در تبلت را رعایت کنند، با مشکل افت سرعت مواجه نخواهند شد. اما وقتی که تبلت لنوو به دلایل مختلف با افت سرعت مواجه  شده و کاربر نمی‌تواند به راحتی از آن استفاده کند، آیا راهی برای ارتقا سرعت وجود ندارد ؟ جواب به این سوال همان هدف تهیه این مقاله است.

همانطور که می‌دانید محصولات دیجیتالی مانند تبلت، گوشی هوشمند و لپ تاپ، معمولا  محدودیت‌هایی در زمینه ارتقا در سخت‌افزار دارند. به همین خاطر کاربران نسبت به ارتقا رم و دیگر قطعات برای تقویت سخت افزار تبلت از محدودیت‌های زیادی برخوردارند. وقتی کاربر از تبلت لنوو به هدف اجرای برنا‌‌مه‌های مختلف استفاده می‌کند، روز به روز شاهد افت سرعت در این دستگاه‌ها خواهد بود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که افت سرعت، هم جنبه سخت افزاری دارد و هم نرم افزاری. پس اگر از طریق سخت افزار نمی‌توان شرایط تقویت سرعت در تبلت را فراهم آورد، از روش‌های نرم افزاری و تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو اقدام می‌کنیم.

آشنایی با تکنیک‌های افزایش سرعت تبلت لنوو Lenovo

ما راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بدون توجه به نکات سخت‌افزاری، بتوانید سرعت در تبلت را افزایش دهید. به دلیل اینکه تبلت‌های لنوو از قابلیت‌های فراوان برخوردارند، کاربران برنامه‌های متنوعی را در این تبلت‌ها نصب و اجرا می‌کنند. این حرکت می‌تواند پس از گذشته مدتی شرایط کند شدن در این دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد. پس کاربران به دنبال راهکارهایی خواهند بود که بتوانند سرعت تبلت را افزایش دهند. عوامل متنوعی در کند شدن تبلت موثر است. ویروسی شدن تبلت، استفاده از ویجت‌ها، پر شدن حافظه کش، وجود برنامه‌های اضافی، عدم آپدیت برنامه‌های نصب شده و غیره. اما ناراحت نباشید، چون برای تمام این موارد راه‌کار وجود دارد.

از جمله توقع‌هایی که کاربران از تبلت لنوو دارند، فعالیت مطلوب در محیط اینترنت است. به همین منظور یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای کاربران آزار دهنده باشد، کندی سرعت حضور در اینترنت است. به همین دلیل اجرای راه‌کارهای معرفی شده هم می‌تواند افزایش سرعت در عملکرد تبلت لنوو را فراهم آورد و هم، سرعت اینترنت را افزایش ‌دهد. تبلت‌های لنوو به هدف اجرای با کیفیت برنامه‌های مختلف تولید می‌شوند. کاربران می‌توانند در محیط اینترنت نیز به بهترین نحو از تبلت لنوو استفاده کنند. اگر کاربر اینترنت با پهنای مطلوب تهیه کرده است اما در زمان کاربری از تبلت با کندی سرعت مواجه است، اجرای تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو می‌تواند مشکل او را رفع کند.

البته قبل از مطالعه راه‌کارهای گفته شده، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ( راز های تبلت لنوو ) را نیز مطالعه کنید. قطعا می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

برای افزایش سرعت تبلت لنوو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. پاکسازی حافظه: اطمینان حاصل کنید که حافظه داخلی تبلت شما پاک و مرتب است و فضای کافی برای عملکرد بهتر دارد.
  2. غیرفعال کردن برنامه‌های زمینه‌ای: برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند را ببندید تا منابع سیستم را آزاد کنید.
  3. به‌روزرسانی نرم‌افزار: اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل و برنامه‌های تبلت لنوو شما به‌روز هستند تا از بهترین عملکرد استفاده کنید.
  4. استفاده از برنامه‌های بهینه‌سازی: برنامه‌هایی که قابلیت بهینه‌سازی عملکرد سیستم را دارند را نصب کنید و استفاده کنید.
  5. استفاده از کارت حافظه: اگر امکان دارد، اطلاعات غیرضروری را بر روی کارت حافظه جابجا کنید تا فضای بیشتری در حافظه داخلی آزاد شود.
  6. غیرفعال کردن افکت‌ها و پوسته‌ها: اگر تبلت لنوو شما دارای افکت‌های و پوسته‌های زیبا است، ممکن است بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. در این صورت، افکت‌ها و پوسته‌های زیبایی را غیرفعال کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.
  7. بازگشت به تنظیمات کارخانه: در صورت لزوم، می‌توانید به تنظیمات کارخانه تبلت لنوو خود بازگردید تا از عملکرد اولیه بهتری برخوردار شوید. اما این کار باعث از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در دستگاه می‌شود، پس پیش از انجام این کار پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهمتان را فراموش نکنید.

راه‌کار اول : استفاده از مموری کارت در تبلت لنوو

از جمله قابلیت‌هایی که در تبلت لنوو وجود دارد، داشتن امکان ارتقا حافظه تبلت با استفاده از مموری کارت (کارت حافظه SD ) است. استفاده از این حافظه‌ها در حجم‌های مختلف، می‌توانند برای کاربران بسیار کاربردی باشند. تبلت‌های لنوو از حافظه داخلی برخوردارند. اما این حافظه محدود است و کاربر باید نسبت به استفاده از حافظه داخلی در تبلت لنوو، حجم داده‌های ذخیره شده را مدیریت کند. اگر در این مدیریت کوتاهی شود، به یکباره شاهد پر شدن حافظه خواهید بود. در این هنگام است که با پیام هشدار Storage Almost Full یا غیره مواجه خواهید شد.

این پیام به کاربر هشدار می‌دهد که باید به زودی نسبت به تخلیه مموری داخلی اقدام کند. در غیر این صورت، کمترین پیامد، کند شدن سرعت در عملکرد تبلت خواهد بود. چرا که هر قدر حافظه بیشتر اشغال شود، می‌تواند در کاهش سرعت تبلت تاثیرگذار باشد. به همین خاطر کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های حافظه و اتصال آنها در تبلت لنوو، حجم بیشتر داده‌های ذخیره شده را به حافظه‌های جانبی انتقال دهند. این حرکت شرایط ارتقا سرعت در تبلت لنوو را به همراه خواهد داشت. اما راه‌کار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها، شرایط عدم پر شدن حافظه داخلی در تبلت لنوو را فراهم آورید.

استفاده از کارتخوان SD وایرلس

زمانی امکان دارد در تبلت لنوو به هر دلیلی نتوانید از کارت حافظه SD استفاده کنید. در این مواقع ما کاربری از رم‌ ریدر وایرلس یا همان کارتخوان SD وایرلس را پیشنهاد می‌کنیم. زمانی که این ابزار همیشه در کنار شما باشد، می‌توانید به طور بی سیم اطلاعات خواسته شده را به تبلت انتقال دهید. استفاده از این راه‌کار می‌تواند به هدف جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی در تبلت لنوو، فوق‌العاده کاربردی باشد.

استفاده از فلش مموری  Micro USB

این راه‌کار نیز به نصب ابزاری خارجی به تبلت اشاره دارد. برای استفاده از این ترفند، شما می‌توانید از فلش مموری‌هایی استفاده کنید که از پورت میکرو یو اس پی USB برخوردارند. در این هنگام شما مموری را به این دستگاه متصل کرده و هر زمان که بخواهید، فلش مموری USB OTG را به درگاه شارژر در تبلت لنوو وصل می‌کنید. در برخی از شرایط ممکن است این درگاه با مموری Micro USB ناسازگار باشد. برای این که متوجه شوید این درگاه با مموری سازگار است، می‌توانید از اپلیکیشن  USB OTG Checker استفاده کنید. ان را از مارکت معتبر مانند گوگل پلی دریافت کنید.

راه‌کار دوم : آپدیت سیستم عامل و برنامه‌های موجود در تبلت لنوو

راه‌کار دیگری که می‌توان به عنوان تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو به آن اشاره داشت، آپدیت سیستم عامل و برنامه‌های موجود در تبلت لنوو است. این همان ترفندی است که معمولا به عنوان اولین ترفند‌ها به آن اشاره می‌شود. با این کار سیستم عامل و اپلیکیشن‌های موجود در تبلت به آخرین نسخه به روز رسانی خواهند شد. در برخی از شرایط ممکن است خود سیستم عامل یا برنامه‌های موجود در تبلت مشکل داشته و همراه با باگ نرم افزاری باشند. این باگ‌ها گذشته از کاهش سرعت در تبلت، می‌توانند در زمینه افزایش مصرف باتری نیز مشکل‌ساز باشند.

بر این اساس به روز رسانی برنامه‌ها و سیستم عامل می‌تواند به هدف بهبود عملکرد اینترنت تبلت، افزایش کاربری از اپلیکیشن‌های موجود در تبلت و البته، افزایش عمر باتری و عمر تبلت نیز کاربرد داشته باشد. به همین منظور باید در دوره‌های متفاوت ورژن سیستم عامل در تبلت را بررسی کنید. در صورت وجود ورژن بالاتر، نسبت به ارتقای نسخه تبلت اقدام نمایید. از طرف دیگر می‌توانید از مارکت‌های معتبر مانند پلی استور نیز به هدف به روز رسانی اپلیکیشن‌های موجود در تبلت اقدام کنید. اجرای این متد می‌تواند در زمینه افزایش سرعت در تبلت لنوو بسیار کاربردی باشد.

برای این منظور مسیر زیر را در تبلت لنوو طی کنید :

  • ابتدا به بخش منو بروید.
  • در ادامه منو Settings را انتخاب کرده و تاچ کنید.
  • در گام بعدی به آخرین منو یعنی about رفته و آن را تاچ کنید.
  • در این محیط به دنبال گزینه software update بگردید و آن را تاچ نمایید. در ادامه می‌توانید نسبت به به روز رسانی برنامه‌ها اقدام نمایید.
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

راه‌کار سوم : حذف یا متوقف کردن ویجت‌ها در تبلت لنوو

از جمله امکاناتی که در نرم افزار تبلت لنوو وجود دارد، امکاناتی است که به ابزارک‌های اندروید معروف است. این ابزار‌ها را به اصطلاح ویجت‌ widgets می‌نامند. ویجت‌ها از تنوع زیادی برخوردارند. آنها امکاناتی هستند که همیشه مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. اما نکته مهم این است که استفاده از این ابزار‌‌ها می‌تواند به راحتی کاهش سرعت در تبلت را فراهم آورد.

به همین منظور دیگر تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو را، توقف ویجت‌ها در تبلت لنوو معرفی می‌کنیم. از نمونه ویجت‌های مورد استقبال کاربران می‌توان به ویجت ساعت   time ، ویجت آب و هوا  weather ، ویجت اخبار news feed و غیره نام برد. این ابزارک‌های کاربردی اما کوچک، می‌توانند بخش قابل توجهی از RAM  را اشغال کنند. به همین منظور برای کاهش مشکلات کندی در تبلت لنوو، یکی از بهترین راه‌ها حذف و متوقف کردن ویجت‌های اضافی است.

راه‌کار چهارم : مدیریت مصرف باتری در تبلت لنوو

یکی از مواردی که می‌تواند در افت سرعت تبلت موثر باشد، فشار بیش از حد به پردازنده است. یعنی هر قدر به پردازنده CPU بیشتر فشار وارد شود، کاهش توان و سرعت در تبلت را شاهد خواهیم بود. فشار بیشتر به تبلت کاهش توان باتری را نیز به همراه خواهد داشت. هر زمان توان باتری کم شود، سرعت در تبلت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. مثلا بدون توجه به قابلیت تبلت، برنامه‌ای حجیم و سنگین‌تر از قابلیت تبلت را نصب کرده‌اید. حالا که دارید آن برنامه را با استفاده از تبلت اجرا می‌کنید، قطعا به پردازنده فشار وارد خواهد شد. یا مثلا دو یرنامه یا بیشتر از دو برنامه را هم‌زمان دارید در تبلت اجرا می‌کنید. در این حالت نیز هم به باتری و هم به پردازنده فشار وارد خواهد شد.

به طور کلی هر بار فشار بیشتری به پردازنده و باتری وارد شود، افت سرعت را در تبلت خواهید دید. اما مواقعی امکان دارد شما از وجود برنامه‌ای پر مصرف یا سنگین بی اطلاع باشید. در این حالت نا خداآگاه می‌بینید که تبلت کند شده و در فواصل زمانی کم، دچار کاهش توان در باتری می‌شوید. برای این مواقع پیشنهاد ما بررسی توان باتری برنامه‌‌های موجود در تبلت است. چرا که حتما برنامه یا برنامه‌هایی در تبلت فعال هستند که دارند هم باتری بیشتری مصرف می‌کنند و هم، بیشتر از حد به پردازنده فشار وارد می‌کنند.

راه‌کار شناسایی برنامه‌های پر مصرف

برای شناسایی و اطلاع از این برنامه‌ها ابتدا به قسمت تنظیمات Settings رفته و در ادامه بر روی گزینه battery تاچ کنید. پس از آن باید بر روی گزینه usage  تاچ کنید. در این محیط می‌توانید مصرف برنامه‌های موجود در تبلت را بررسی کنید. یادتان باشد برنامه‌ای که باتری بیشتری نیاز داشته باشد، فشاری بیشتری نیز به پردازنده وارد خواهد کرد. با مشاهده میزان مصرف باتری در برنامه و شناسایی برنامه یا برنامه‌های پر مصرف، برنامه مد نظر را حذف کنید. پس از آن شاهد خواهید بود که سرعت در تبلت افزایش خواهد یافت.

شاید باتری تبلت لنوو شما قدیمی است ؟

یکی از قطعات مهم و پر کاربرد در تبلت لنوو و همه دستگاه‌های دیجیتالی، باتری نام دارد. باتری پس از مدتی کاربری در سراشیبی قرار گرفته و روز به روز در حال تعدیل و فرسودگی خواهد بود. به همین منظور شاید شما هیچ برنامه‌ پر مصرفی در تبلت خود نداشته باشید. اما با این حال با مشکل کاهش سرعت روبرو باشید. در صورتی که انواع تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو را اجرا کردید و نتیجه ندیدید، باید نوع و میزان توان باتری را بررسی کنید. باتری‌ها از عمر مشخصی برخوردارند. علاوه بر این باتری‌ها از ظرفیت خاصی نیز برخوردارند. این ظرفیت معمولا پس از سه سال کاهش پیدا خواهد کرد.

در این حالت بیشتر انرژی دریافت شده باتری به واسطه شارژ شدن، به تولید گرما هدر خواهد رفت. این تبدیل انرژی به گرما جدای از این‌که دفعات شارژ شدن در تبلت را بیشتر‌ خواهد کرد، می‌تواند بر روی عملکرد پردازنده نیز تاثیر منفی داشته باشد. هرچه محیط پرداززنده گرم‌تر باشد، فشار بیشتری را تحمل کرده و در ادامه سرعت تبلت با افت شدید روبرو خواهد شد. در نتیجه برنامه‌‌های موجود درتبلت به کندی اجرا خواهند شد.

بر این اساس باید پس از سه سال استفاده از تبلت لنوو، از طریق مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو، نسبت به خرید و تعویض باتری اورجینال اقدام نمایید. یادتان باشد به هیچ عنوان باتری تبلت لنوو را از مراکز متفرقه تهیه نکنید. این کار جدای از رفع نشدن مشکل، می‌تواند مشکلات دیگر را برای تبلت به دنبال داشته باشد.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

راه‌کار پنجم : فعال کردن منوی تنظیم توسعه‌‌دهنده در تبلت لنوو

از دیگر تکنیک‌های افزایش سرعت تبلت لنوو، فعال کردن منوی تنظیمات توسعه دهنده است. این ترفند را می‌تواند از جمله راهکارهای تخصصی و کاربردی نامید. به هدف فعال کردن این راهکار، باید در ابتدا به قسمت تنظیمات Settings در تبلت لنوو مراجعه کنید. پس از آن در بالا صفحه بر روی گزینه ذره‌بین تاچ کنید. حالا باید عبارت developer options را در قسمت سرچ تایپ کنید. پس از انجام عمل جستجو و مشخص شدن این گزینه، بر روی آن تاچ کرده و در ادامه گزینه force GPU rendering را انتخاب کنید. حالا با این کار این قابلیت را فعال کردید.

 با انجام این راهکار، قسمت بیشتری از فعالیت‌های تبلت لنوو را پردازشگر گرافیکی GPU بر عهده می‌گیرد. در اصل پردازشگر گرافیکی به کمک پردازنده اصلی خواهد آمد. با این کار شرایط افزایش سرعت در تبلت لنوو را شاهد خواهید بود.

راه‌کار ششم : پاک کردن و خلوت کردن صفحه HOME در تبلت لنوو

همانطور که می‌دانید تبلت‌های لنوو از قابلیت‌های کاربردی و متنوعی برخوردارند. یکی از محیط‌هایی که کاربران می‌توانند به واسطه ایجاد میانبر نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف از آن استفاده کنند، صفحه Home است. به طور معمول هر برنامه‌ای که در تبلت لنوو نصب شود، شورت‌کارتی shortcut از آن برنامه در صفحه خانه Home ایجاد خواهد شد. بر این اساس هر زمان کاربر بخواهد از این برنامه استفاده کند، این کار را به واسطه تاچ کردن آن شورت کارت انجام خواهد داد.

تبلت‌های لنوو قابلیت نصب برنامه‌های مختلف را دارند. به همین دلیل معمولا صفحه خانه در تبلت لنوو کاربران شلوغ است. از جمله تکنیک‌ های افزایش سرعت تبلت لنوو، کم کردن حجم شورت کارت‌های ایجاد شده در صفحه خانه است. با این کار می‌توانید سرعت پردازش در تبلت لنوو را به اندازه مناسب و قابل قبولی افزایش دهید. به همین منظور همین الان، شورتکات‌های اضافی و ویجت‌های اضافی را از صفحه هوم حذف کنید.

راه‌کار هفتم : کاهش و غیر فعال کردن انیمیشن‌‌های فعال در تبلت لنوو

در کنار استفاده از ویجت‌ها و شورت کارت‌ها، تبلت‌های لنوو از انیمیشن‌های مختلف نیز برخوردارند. این انیمیشن‌ها می‌توانند با فعال شدن برنامه‌های مختلف فعال شوند. کاربران می‌توانند از این ابزارها به عنوان افکت‌های زیباساز در تبلت نیز به اهداف مختلف استفاده کنند. این انیمیشن‌ها زمانی که فعال باشند، می‌توانند بخش قابل توجهی از پردازنده را به خود اختصاص دهند. این اقدام شرایط افت سرعت در تبلت لنوو را به دنبال خواهد داشت.

برای اینکه بخواهید این انیمیشن‌ها و این افکت‌ها را غیر فعال کنید، باید ابتدا به محیط منو وارد شده و در ادامه بر روی گزینه تنظیمات Setting تاچ کنید. پس از آن گزینه developer options را انتخاب کنید. در ادامه منوی build number که در بخش about phone قرار دارد را فعال کنید. به طور معمول نیاز است برای فعال کردن گزینه build number، پس از پیدا کردن آن، بر روی آن ۷ بار تاچ کنید. حالا باید به دنبال گزینه translation animation scales باشید. زمانی که این گزینه را پیدا کردید آن را در حالت Off قرار دهید. با اجرای این فرایند دیگر پس از تاچ کردن بر روی برنامه خاص، انیمیشن مربوط به ان برنامه، فعال نخواهد شد.

راه‌کار هشتم : تغییر حالت کاربری از GPU  به  SKIA

یکی دیگر از تکنیک‌ های افزایش سرعت تبلت لنوو، تغییر حالت کاربری از GPU به SKIA خواهد بود. این تکنیک می‌تواند برای تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید ۷ به بالا برخوردار است موثر باشد. برای این کار باید به منوی تبلت محیط تنظیمات Setting و در ادامه به بخش مراجعه Developer Options   کنید. پس از فعال کردن این قابلیت، شرایط افزایش سرعت به واسطه کاهش عملکردهایی خاص در تبلت لنوو فراهم خواهد شد.

راه‌کار نهم : پاک کردن حافظه کش در تبلت لنوو

افزایش سرعت اینترنت تبلت

راهکار بعدی پاک کردن حافظه کش در تبلت لنوو است. استفاده از این راهکار می‌تواند در رابطه با ارتقا عملکرد در تبلت و البته افزایش سرعت تبلت بسیار راهگشا باشد. با توجه به قابلیت‌هایی که در تبلت لنوو وجود دارد، کاربران نسبت به نصب برنامه‌های مختلف اقدام می‌کنند. اکثر برنامه‌ها به دلیل امکانات‌ و خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهند، از حافظه‌ای به نام کش برخورد دارند. این حافظه‌ها روز به روز در حال پر شدن هستند. روز به روز تعداد دیتاهای موجود در کش زیاد می‌شود. چرا که برنامه‌ها مدام در حال دریافت دیتا و ارسال دیتا هستند.

زیاد شدن حافظه کش برای هر کدام از این برنامه‌ها، می‌تواند شرایط افت سرعت در تبلت را فراهم سازد. به همین خاطر کاربران باید در دوره‌های مشخص نسبت به حذف دیتاهای موجود و باقیمانده در حافظه کش، برای برنامه‌های کاربردی اقدام نمایند. با این دلیل که این کار می‌تواند شرایط افزایش سرعت و بهبود در عملکرد تبلت را به دنبال داشته باشد. بر این اساس برای اینکه بتوانید به حافظه کش در برنامه‌های نصب شده دسترسی داشته باشید، باید مسیر زیر را طی کنید.

روش کار پاک کردن حافظه کش در تبلت لنوو

ابتدا به محیط منوی تبلت وارد شوید. پس از آن در بین گزینه‌های مخص شده بر روی App یا App Info تاچ کنید. با این کار به محیط اپلیکیشن‌های موجود در تبلت وارد شده‌اید. حالا برنامه‌های مشخص شده را انتخاب کنید و در هر کدام بر روی گزینه Storage  تاچ نمایید. در ادامه بر روی گزینه clear cash تاچ کرده تا شرایط حذف دیتاهای موجود در حافظه پنهان، یا همان حافظه کش برنامه‌های کاربردی را فراهم آورید. توجه داشته باشید که این حرکت را باید برای هر کدام از برنامه‌های مشخص شده جداگانه انجام دهید.

نکته حائز اهمیت این است که در زمان انتخاب هر برنامه، فقط بر روی گزینه مربوط به cash تاچ کنید. برخی از برنامه‌های کاربردی دارای یوزرنیم پسورد هستند. اگر شما گزینه clear data را به هدف حذف حافظه کش انتخاب کنید، شرایط از دست دادن اطلاعات یوزرن و پسورد را به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر برخی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به هدف پاک کردن حافظه کش وجود دارند. شما می‌توانید از مارکت‌های معتبر آنها را دریافت کنید. مانند برنامه cache cleaner. این برنامه‌ها شاید بتوانند شرایط حذف حافظه کش در برنامه‌های مختلف تبلت را اسان‌تر کنند اما، پیشنهاد ما اجرای این حرکت به صورت دستی است.

اجرای حذف دیتا‌های حافظه کش به بهانه افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو

نکته حائز اهمیت دیگری نیز وجود دراد که باید به آن اشاره شود. توجه داشته باشید که اجرای متد پاک کردن حافظه کش در تبلت لنوو، فقط به شرایط افزایش سرعت در تبلت منتهی نمی‌شود. با این کار می‌توانید شرایط افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو را نیز فراهم آورید. این دو عامل ارزش حذف دیتاهای باقیمانده در حافظه کش برنامه‌های کاربردی در تبلت لنوو را مشخص می‌کنند. به همین خاطر باید کاربران نسبت به حذف دیتاهای باقیمانده در حافظه کش برنامه‌ها در دوره‌های مختلف حساس باشند.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

راه‌کار دهم : ارتقا حافظه فرسوده در تبلت لنوو

در راهکار چهارم تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو، به مدیریت مصرف باتری در تبلت لنوو اشاره داشتیم. در این زمینه به این نکته اشاره شد که شاید باتری در تبلت لنوو فرسوده و از طول عمر زیادی برخوردار باشد. این موضوع برای حافظه تبلت لنوو نیز وجود دارد. حافظه تبلت نیز مانند باتری به مرور زمان فرسوده خواهد شد. دلایل این اتفاق متفاوت است. اما دلیل مهم‌تر این است که حافظه و ظرفیت آن بعد از مدتی استفاده می‌تواند کاهش یابد. این کاهش همان فرسوده شدن است. هر چقدر دیتای بیشتری در حافظه ذخیره کنید، شرایط فرسودگی در حافظه بیشتر خواهد شد.

به طور کلی حافظه‌های داخلی تبلت  در بهترین حالت تا ۳ سال می‌توانند عمر مفید داشته باشند. در برخی از شرایط نیز می‌توان عمر حافظه‌ها با توجه به عملکرد کاربر را بین ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت. در کل زمانی که شرایط فرسودگی در حافظه پدیدار شود، عملکرد تبلت افت کرده و شاهد کاهش سرعت خواهید بود. بهترین اتفاق این است که شرایط حفظ اطلاعات و داده‌های مهم را به حافظه‌های جانبی انتقال دهید. با این کار ارتقا توانایی و سلامت حافظه داخلی تبلت را فراهم آورده‌اید. یادتان باشد ارتقا هارد و هرگونه تغییرات سخت افزاری در محصولات دیجیتالی، باید به دست نکنسین‌های کاربلد اجرا شود. پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو است.

راه‌کار یازدهم : اجرای متد اورکلاک در تبلت لنوو

دیگر راه‌کاری که می‌تواند برای ارتقای عملکرد تبلت مهم و تاثیر‌گذار باشد، اورکلاکینگ یا اورکلاک Overclocking ( OC ) نام دارد. با اجرای این متد می‌توانید شرایط بهبود عملکرد رم، پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و البته افزایش سرعت در تبلت لنوو را فراهم آورید. شاید در اجرای راه‌کارهای قبلی موفق نبوده باشید. در این شرایط بهترین متد اورکلاک کردن است. این روش یعنی از حالت حداکثر توان سخت افزاری در تبلت استفاده شود. با اجرای این متد، می ‌وانید بیشتر از راه‌کارهای قبلی نسبت به ارتقا سرعت در تبلت لنوو امیدوار باشید.  

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اجرای فرایند اورکلاک کردن می‌تواند برای تبلت شما خطرناک نیز باشد. این در شرایطی است که شما اجرای این فرایند را به درستی انجام ندهید. به این خاطر که باید قبل از اجرا پیش‌نیازهایی را فراهم کرده باشید. به همین خاطر پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی‌ تعمیرات تبلت لنوو است. در این مراکز تکنسین‌‌های فعال بهترین شرایط خدمات تعمیراتی را به کاربران ارائه خواهند داد.

راه‌کار دوازدهم : اجرای متد ریست فکتوری در تبلت لنوو

ممکن است استفاده از تکنیک‌ های افزایش سرعت تبلت لنوو که تا به این لحظه معرفی شده است، نتوانسته باشد شرایط مطلوبی را برای تبلت لنوو شما فراهم آورد. به همین منظور کاربری از این راهکار قطعا تاثیرگذار خواهد بود. می‌توانید از تکنیک ریست فکتوری در تبلت لنوو استفاده کنید. با این کار تنظیمات و حال و روز تبلت لنوو شما، مانند روز اولی که از کارخانه به دست توزیع کننده سپرده شد است خواهد شد. با اجرای متد ریست فکتوری بسیاری از ناهماهنگی‌های سیستمی و مشکلات نرم‌افزاری در تبلت رفع می‌شوند.

این اتفاق عملکرد تبلت را بهبود بخشیده و سرعت در تبلت را افزایش خواهد داد. نکته حائز اهمیت در اجرای فرایند ریست فکتوری این است که، کلیه اطلاعات و داده‌های موجود در تبلت لنوو حذف می‌شوند. یادتان باشد احتمال دسترسی برای ری‌کاوری اطلاعات حذف شده تقریبا صفر خواهد بود. بر این اساس کاربران باید قبل از اجرای فرایند ریست فکتوری، نسبت به تهیه نسخه پشتیبان ( backup ) از تبلت لنوو خود اقدام کنند.

اجرای فرایند ریست فکتوری در تیبت لنوو

برای اینکه بخواهید شرایط انجام فرایند ریست فکتوری را در تبلت لنووی خود اجرا کنید، راهکارهای متفاوتی وجود دارد. می‌توانید برای آگاهی به راه‌های موجود، مقالات ریست تبلت لنوو با سوزن و فلش کردن تبلت لنوو را مطالعه کنید. اما راه دیگری را خود تبلت لنوو به کاربران پیشنهاد می‌دهد. شاید بتوان گفت استفاده از این راهکار برای اجرای ریست فکتوری راحت‌تر باشد. به همین منظور ابتدا به محیط منوی تبلت مراجعه کرده و گزینه تنظیمات Setting را تاچ کنید. درگام بعدی باید به دنبال گزینه‌ای مانند backup and reset بوده و آن را انتخاب کنید. پس از آن با گزینه‌ای مانند factory data resets مواجه خواهید. شد به هدف اجرای فرایند ریست فکتوری در تبلت لنوو، باید بر روی این گزینه تاچ کنید.

البته می‌توانید شرایط اجرای بازگشت به تنظیمات کارخانه در تبلت لنووی خود را، به تکنسین‌های نمایندگی‌های فعال و معتبر تعمیر تبلت لنوو بسپارید. در این نمایندگی‌ها شرایط بکاپ‌گیری از اطلاعات شما با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین راهکارها و نرم‌افزارها اجرا خواهد شد.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

راه‌کار سینزدهم : شناسایی برنامه‌های به درد نخود در تبلت

اما آخرین راهکار به هدف افزایش سرعت در تبلت لنوو، شناسایی فایل‌ها و برنامه‌های به درد نخور Junk Files در تبلت است. تبلت‌های لنوو با توجه به قابلیت‌های فراوانی که دارند، می‌توانند دستگاه مناسبی برای نصب و اجرای برنامه‌های مختلف باشند. در برهه‌های زمانی مختلف، کاربران نسبت به نصب برنامه‌های خاصبر روی تبلت اقدام می‌کنند. اما پس از مدتی که خروجی‌های مورد نیاز را از آن برنامه‌ها دریافت کردند، دیگر به آن برنامه‌ها نیاز نخواهند داشت. نکته جالب توجه این است که ‌پس از اتمام استفاده، اما هنوز آن برنامه‌ها در تبلت کاربران وجود داشته و فعال است.

به طور کلی فعال بودن برنامه‌های نصب شده در تبلت، فضای مشخصی از هارد را به خود اختصاص خواهند داد. این اتفاق موجبات پر شدن هارد را به دنبال خواهد داشت. اما هرچه هارد در تبلت لنوو از فضای خالی‌تری برخوردار باشد، می‌تواند شرایط افزایش سرعت در تبلت را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر بهتر است در زمان‌های مشخص، برنامه‌های نصب شده در تبلت لنوو را مدیریت کنید. با این کار می‌توانید برنامه‌ها و فایل‌های به درد نخور در تبلت را شناسایی کنید. پس از ان شرایط برای حذف آنها به هدف افزایش سرعت در تبلت فراهم خواهد شد. حتما این تکنیک از جمله تکنیک‌ های افزایش سرعت تبلت لنوو کاربردی خواهد بود.

ترفند‌‌های کاربردی به هدف افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو

کاهش سرعت در تبلت قطعا موضوع آزاردهنده‌ای برای کاربران خواهد بود. اما مهم‌تر از کیفیت سرعت در تبلت، کیفیت سرعت اینترنت در تبلت لنوو برای کاربران اهمیت دارد. تبلت لنوو می‌توانند مانند کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ شرایط حضور در اینترنت و فضای مجازی را برای کاربران فراهم کنند. کاربر اینترنت پرسرعتی را از اپراتور مشخصی دریافت کرده اما در زمان استفاده شاهد کاهش سرعت است. فرض می کنیم که آنتن‌دهی در شرایط مطلوبی قرار دارد. بر این اساس استفاده و اجرای راهکارهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، می‌تواند نسبت به افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو راهگشا باشد.

راه‌کار اول : فعال‌سازی حالت متن در مرورگر تبلت لنوو

استفاده از تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو به هدف تقویت سرعت اینترنت ، می‌توانید حالت متن را در مرورگر فعال کنید. در حالی که شما در فضای اینترنت جستجو می‌کنید، گاهی امکان دارد جستجوی شما فقط به دریافت متن محدود شود. در این حالت استفاده از این راهکار شرایط افزایش سرعت اینترنت را به دنبال خواهد داشت. می‌توانید سریعتر لود شدن و باز شدن صفحات اینترنت را شاهد باشید. تمام تبلت‌های لنوو از سیستم عامل اندروید Android برخوردارند. از طرف دیگر مرورگر گوگل کروم نیز Google Chrome به طور پیش فرض در تبلت‌های لنوو وجود خواهد داشت.

کاربران برای اینکه حالت متن در مرورگر را اجرا کنند، می‌توانند افزونه text mod browser extension را در این مرورگر فعال نمایند. در این حالت فقط دیتاهای نمایش داده شده متن خواهد بود و تصاویر نشان داده نخواهند شد. این اتفاق قدرت بارگیری و سرعت اینترنت را به مراتب افزایش خواهد داد.

راه‌کار دوم : تغییر حالت اتصال شبکه به حالت ۳G

برای استفاده از اینترنت موبایل دیتا، شبکه‌های متفاوتی وجود دارد. از رایج‌ترین این شبکه‌ها که در تبلت‌های لنوو وجود دارد شبکه ۳G است. یکی دیگر از راه‌کارهای افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو، می‌تواند استفاده از این راه‌کار باشد. بیشتر تبلت‌های جدید کمپانی لنوو شبکه‌های ۴G و بالاتر از آن را پشتیبانی می‌کنند. امکان دارد در زمان استفاده از اینترنت با کاهش سرعت مواجه شوید. در این حالت به راحتی با تغییر شبکه به حالت ۳G، از یک سرعت مطلوب برخوردار خواهید شد. برای این کار ابتدا به محیط تنظیمات settings در تبلت لنوو مراجعه کنید.

پس از آن بر روی گزینه connections تاچ کنید. در ادامه در بین گزینه‌های موجود، عبارت network را پیدا کرده و بر روی آن تاچ کنید. حالا اگر تبلت شما از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، شبکه‌ای که به سیم کارت شما مربوط است را تاچ کنید. حالا می‌توانید با تغییر شبکه به ۳G، شرایط افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو را فراهم آورید.

تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو
تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو

راه‌کار سوم : کاربری از مرورگر‌های پر سرعت و کاربردی در تبلت لنوو

استفاده از موارد قبلی تکنیک های افزایش سرعت تبلت لنوو، می‌تواند شرایط افزایش سرعت در اینترنت را فراهم آورد. اما در برخی از حالات، شاید استفاده از راهکارهای قبلی خیلی مهم نباشد. در این مواقع امکان دارد استفاده از یک مرورگر پرسرعت جوابگو بوده و همین کار، راه حل رفع مشکل در تبلت لنوو باشد. در این خصوص پیشنهاد ما به کاربران همان پیشنهاد کمپانی لنوو است. بهترین مرورگری که می‌تواند برای کاربران مفید باشد، مرورگر گوگل است. در این خصوص بهتر است در شرایط زمانی متفاوت، نسبت به آپدیت کردن مرورگر Google Chrome اقدام کنید. از طرف دیگر پاک کردن کش و History  در مرورگر گوگل نیز بسیار حرکت مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

راه‌کار چهارم : فعال‌سازی متد بارگیری حداکثر داده در تبلت لنوو

آخرین راهکاری که می‌خواهیم به شما کاربران محترم به هدف افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو معرفی کنیم، فعال سازی متد بارگیری حداکثر داده در تبلت لنوو است. این راه‌کار یک قابلیت در تبلت‌های لنوو معرفی می‌شود. به همین خاطر کاربر باید در محیط تنظیمات تبلت، به قسمت network settings مراجعه کند. در ادامه باید گزینه GPRS را فعال کرده تا شرایط تنظیم بارگذاری حداکثری داده در تبلت لنوو فعال شود. با این کار سرعت اتصال به اینترنت در تبلت لنوو به هدف دریافت داده‌ها افزایش داده خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما با تکنیک‌ های افزایش سرعت تبلت لنوو و راه‌های افزایش سرعت اینترنت در تبلت لنوو آشنا شدید. توجه داشته باشید محصولات لنوو از جمله تبلت، با استفاده از قطعات با کیفیت ساخت و به مشتریان ارائه خواهند شد. این محصولات از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند. به همین خاطر هرگونه خرابی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در محصولات لنوو مانند انواع تبلت‌ها، بر اساس عدم استفاده استاندارد کاربران رخ خواهد داد.

علاوه بر این بهترین انتخاب به هدف تعمیر تبلت لنوو، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو است. محصولات لنوو مانند تبلت، با استفاده از ابزارهای پیشرفته قابل تعمیر هستند. اگر کاربران تبلت لنوو را به دست تعمیرکارانه غیر مجاز بسپارند، شرایط تعمیر در این دستگاه‌ها ناقص انجام خواهد شد. چرا که تعمیرکاران غیر مجاز به دستگاه‌ها و ابزارهای پیشرفته دسترسی ندارند. از طرف دیگر آنها توانایی کاربری با این دستگاه‌ها را نیز نخواهند داشت.

کمپانی لنوو در تمام کشورها و شهرها و در تمام مناطق ایران، از نمایندگی‌های معتبر برخوردار است. کاربران می‌توانند در زمان بروز هرگونه مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، به نزدیک‌ترین نمایندگی مراجعه کنند. در نمایندگی‌های معتبر لنوو تکنسین‌های فعال و کار بلد با ارائه بهترین خدمات، مشکل کاربران را رفع خواهند کرد. کاربران توجه داشته باشند کلیه خدمات نمایندگی‌ لنوو، اعم از خدمات پس از فروش، تعمیرات یا فروش محصولات، به همراه ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>