روشن نشدن تبلت لنوو

علت روشن نشدن تبلت لنوو چیست؟

علت روشن نشدن تبلت لنوو چیست؟

روشن نشدن تبلت لنوو یکی از مشکلات رایجی است که اغلب مشتریان با آن برمی‌خورند. متأسفانه اغلب کاربران وقتی که به یک مشکل با دستگاه یک برند خاص مواجه می‌شوند، سریعاً کل برند را زیر سؤال می‌برند و به خود می‌گویند که این آخرین استفاده آن‌ها از این برند است.

حال اگر این مشکل را با لنوو داشته باشند، به دلیل ناشناخته بودن آن در ایران، سریع کل مدیران آن را مقصر می‌دانند. در صورتی که بیشتر این مشکلات به خاطر استفاده غیر صحیح کاربران با تبلت و مشکلات نرم افزاری دستگاه به خاطر مسائل مختلف مانند ویروس است.

روشن نشدن تبلت لنوو

روشن نشدن تبلت لنوو

مشکل روشن نشدن تبلت لنوو می‌تواند به علت سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. اگر مشکل خیلی حاد نباشد، به خصوص در مورد نرم افزاری، می‌توانید آن را خودتان رفع کنید؛ ولی اگر مشکل خیلی حاد! بود و خودتان قادر به رفع آن نبودید، باید سریعاً آن را به یک نمایندگی لنوو در شهر خود بسپارید تا متخصصین این شرکت به رفع عیب آن بپردازند.

در ادامه ما قصد داریم تا چند دلیل روشن نشدن تبلت لنوو و چگونگی رفع ایرادات آن‌ها را بیان کنیم. در هر صورت اگر هیچ کدام از راه‌حل‌های زیر راهگشا نبود، آن را به متخصص تعمیرات بسپارید و حتماً اقداماتی را که تا حالا انجام داده‌اید را برای او توضیح دهید.

راه‌حل‌های روشن نشدن تبلت لنوو

۱-دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید

در تبلت­های قدیمی این امکان وجود داشت که شما بتوانید باتری آن را خارج کرده و دوباره جای گذاری کنید. بعد از این کار بیشتر تبلت روشن می‌شدند و مشکل حل می‌شد؛ اما خارج کردن باتری تبلت­های امروزی آسان نیست و در واقع برای جداسازی آن باید بدنه را باز کرد که این کار هر کسی به خصوص آن‌هایی که آشنایی با تبلت را ندارند، نیست.

روشن نشدن تبلت لنوو

روشن نشدن تبلت لنوو

بهترین راه برای انجام این کار، نگه داشتن دکمه پاور برای حداکثر ۳۰ ثانیه است. در این موقع ممکن است که نرم افزار تبلت شما به اصطلاح فریز شده باشد و با این کار باعث خارج شدن نرم افزار از این حالت می‌شود. به عبارتی دیگر با این کار نیرویی دیگر از سمت باتری به دستگاه وارد نمی‌شود.

۲-دستگاه را شارژ کنید

بعضی اوقات ممکن است که دستگاه شارژ خالی کرده باشد و به هیچ وجه روشن نشود. در مواقعی که شارژ کمی مانده باشد، تبلت در همان ابتدا روشن می‌شود؛ اما سریع یک هشدار کاهش عمر باتری می‌دهد و باز خاموش می‌شود.

در هنگامی که باتری هیچگونه شارژی نداشته باشد، باید آن را در ابتدا حدود چند دقیقه به برق بزنید تا کمی شارژ شود. اگر مشکل از باتری باشد، تبلت روشن خواهد شد؛ اما اگر باتری ایرادی نداشته باشد، حتی با چند ساعت به برق زدن هم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

۳-بازگرداندن به حالت اولیه

بعضی اوقات ممکن است که به دلیل فریز شدن نرم افزار، تبلت بوت شود؛ اما بالا نیاید. در این حالت بهترین راه برگرداندن دستگاه به حالت اولیه یا همان تنظیمات کارخانه است.

البته این نکته را باید از قبل بدانید که بازگرداندن به حالت کارخانه یا همان ریست فکتوری باعث می‌شود که تمامی اطلاعات و برنامه‌های نصب شده پاک شود. برای همین لازم است که یک فایل پشتیبانی از اطلاعات ضروری خود داشته باشید.

برای بازگرداندن به حالت اولیه، روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع تبلت لنوو و اندروید آن ممکن است، متفاوت باشد. برای همین بهترین راه این است که در گوگل روش ریست فکتوری تبلت خود را بر اساس مدل آن جست‌وجو کنید و آن را طبق برنامه داده شده انجام دهید.

برای ریست فکتوری کردن، باید از ترکیب‌ کلیدهای مختلفی استفاده کنید که در مدل‌های مختلف متفاوت است. برای اینکار در ابتدا باید تبلت خود را خاموش کنید و سپس با زدن چند دکمه به صورت همزمان و دکمه پاور آن را روشن کرده و آن را طبق دستورالعمل به حالت کارخانه برگردانید.

۴-فریم ور را بازگردانی کنید

روش دیگر بازگرداندن فریم ور دستگاه است. اگر هیچکدام از روش‌های بالا جواب نداد، باید فریم ور آن را بازگردانی کنید. البته بازگرداندن فریم ور نسبت به بقیه کمی تخصصی‌تر است و اگر به این کار وارد نیستید، بهتر است که دستورالعمل آن را از اینترنت پیدا کرده یا از یک متخصص کمک بگیرید. البته اگر شانس بیاورید که دستور اجرای فریم ور را در اینترنت پیدا کنید.

۵-مشکل سخت افزاری دستگاه

یکی دیگر از مشکلات روشن نشدن تبلت لنوو ممکن است سخت افزاری به و به خاطر ایراداتی در مادربرد آن باشد. دلایل مختلفی ممکن است باعث بروز این اتفاقات باشد؛ برای مثال استفاده بیش از حد و تمام طول شدن طول عمر بعضی از قطعات یا داغ شدن دستگاه به خاطر استفاده غیر صحیح از آن. هر چه که هست، رفع این مشکل کار شما نیست و بهتر است آن را به یک نمایندگی لنوو در تهران یا شهر خود بسپارید.

۶-خراب بودن کابل‌ها

بعضی اوقات ممکن است که دستگاه شما سالم باشد؛ اما باتری شارژ نداشته و شما با زدن آن به برق باز هم مشاهده خواهید کرد که اتفاق خاصی نمی‌افتد. در این موقع شاید فکر کنید که ایراد از سخت افزار دستگاه است؛ ولی در واقع اینطوری نیست.

بعضی اوقات مشکل روشن نشدن تبلت ممکن است که به خاطر کابل باشد؛ یعنی کابل شارژ خراب شده باشد و نتواند باعث انتقال برق به دستگاه شود. برای همین بهتر در هنگام شارژ دستگاه آن را با یک کابل دیگر هم تست کنید.

در نهایت چه کاری انجام دهیم؟

روشن نشدن تبلت لنوو

روشن نشدن تبلت لنوو

در آخر بهترین کاری که برای حل مشکل روشن نشدن تبلت لنوو می‌توان انجام داد، ارسال دستگاه به یک نمایندگی لنوو معتبر در شهر است. همانطور که در بالا هم بیان کردیم، حتماً تمامی اقداماتی را که تا الآن انجام داده‌اید را به تعمیرکار کامل توضیح دهید.

البته در بخش نمایندگی تعمیرات لنوو تمامی اقدامات را از اول انجام می‌دهند، برای اینکه ممکن است شما بعضی از مراحل را به درستی انجام نداده باشید و فکر کنید که مشکل از خود دستگاه بوده است.

 

215 thoughts on “علت روشن نشدن تبلت لنوو چیست؟

  • By محمود - Reply

    سلام من یه تبلت لنوو teb 3. 7 دارم
    این رو بروزرسانی کردم
    بعد از ریست شدنش دیگه روشن نمیشه
    روی یه صفحه سیاه مونده

  • By امیر - Reply

    عالی تبلت من لنوو تب ۳هستش ۳۰ثانیه مگه داشتم روشن شد ممنون

  • By ج - Reply

    دمت گرم

  • By افرا - Reply

    دکمه پاور چیه

    • By سهیل مهدی زاده -

      دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه

  • By reyhaneh - Reply

    من دکمار رو فشار میدم ولی آرم لنوو میاد و دیگه هم تکون نمیخوره
    چند بار هم اینکا رو تکرار کردم ولی درس نمیشه

  • By مهراد - Reply

    سلام من تبلت تب ۳، دارم وقتی من تبلتلنووبه شارژ میزنم اون.علامت قرمزتبلتقرمزهوقتی به شارژ میزنیم.روشن میشه ولی هی قطع و وصل میشه بعد یه صدای ویز میده ولی روشن نمیشه با شارژر دیگه هم امتحان.کردم.همین شکلی میشد باید چه کنم ?

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام ارسال بفرمایید تست بشه خدمتتون اعلام میکنیم

  • By Hamed - Reply

    من دکمه پاور رو نگه می دارم بعد که روشن میشه رو صفحه ای که آرم لنوو میاد میمونه و تکون نمیخوره باید چیکار کنم؟؟؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام احتمال داره هارد دستگاه به مشکل خورده باشه برای تعمیر ارسال بفرمایید

  • By سارا - Reply

    سلام . بعد از این که برای به روز رسانی تبلت lenovo اقدام کردیم و علامت ربات سبز به روز رسانی روی صفحه اومد یک دفعه خطا داد .و دیگه نمیشه خاموش یا ری استرات کرد . میشه لطفا راهنمایی کنید

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام ، باید تبلت را ارسال بفرمایید چک بشه

  • By شاکری - Reply

    باسلام وقت بخیر تبلت لنوو ۷۳۰ دارم شارژ کامل باتری میشه وقتی روشن میکنم آرم لنوو میاد روی صفحه بعداز چند ثانیه میره رو صفحه مشکی که کمی نور یرفکی سفید رنگی داره و دیگه تغییر نمی کنه میشه لطفا بفرمایید علت چیست ؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام احتمالا یا مشکل نرم افزاری هستش یا هارد دستگاه به مشکل خورده در هر صورت باید تبلت را ارسال بفرمایید چک بشه

  • By Taha - Reply

    سلام من یه تبلت لنوو دارم شارژ نداشت و بعد خاموش شد الان چند تا شارژر رو هم امتحان کردم که شارژ بشه ولی هر کاری میکنم روشن نمیشه یا آرم لنوو میاد و سریع میره

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام باید تبلت را ارسال بفرمایید چک بشه

  • By خاموشی - Reply

    سلام تبلت. من لنوو مدل یوگا هستش بعد از اپدیت خاموش شد و روشن شد باید چیکار کنم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ارسال بفرمایید چک بشه

  • By نانسی - Reply

    با سلام
    تابلت من روشن میشود و روی دکمه داور هم چند با روشن و خاموش کردم ولی فقط روشن روی lenovo میماند چکار باید بکنم ؟ و در خارج از ایران هستم و دسترسی به تعمیرات lenovo ندارم خوشحال میشوم مرا راهنمایی کنید

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام خدمت شما در مرحله اول باید رام تبلتتون تعویض بشه و اگر جواب نداد احتمال هارد دستگاه خراب هستش و برد تبلت باید تعویض بشه

  • By حسین فاضلی - Reply

    با عرض سلام .تبلت لنوو بعد از تعویض باطری زمان روشن بودن شارز نمیشه وحتما باید خاموش بشه تا شارز بشه

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام این ایراد معمولا ار آی سی شارژ تبلت میباشد و احتمالا با تعویض درست میشه

  • By تینکربل - Reply

    سلام من تبلت رو روی دکمه ی خاموش و روشن تا ۳۰ ثانیه نگه داشتم و هیچ اتفاقی نیافتاد روز شارژ زدم علامت باطری و رعدی در ان افتاد که نشون میده داره شارژ میشه و من هم دست لهش نزدم تا ۲ ساعت توی شارژ بود و ۱۰ درصد شد و من زدم روشنش کردم تا روشن کردم کل شارژ پرید و باید این رو بگم که این تبلت مال خواهرم هست و اون ی برنامه صفحه اصلی والپیر نصب کرده ممکنه بخاطر اون باشه

  • By تینا - Reply

    با تشکر از شما تبلت من الان کاملا درست شده

  • By سارا - Reply

    سلام. من یک thinkpad ارم که بعد از تغییر ویندوز بعضی وقت ها روشن نمیشه. مثلا ممکن الان دکمه پاور بزنم زوشن نشه اما نیم ساعت دیگه بزنم روشن شه. یا باید چندبار بزنم تا روشن شه. لطفا بفرمایید مشکل از کجاست؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام، ایراد دستگاه شما میتونه از هارد یا بایوس دستگاه باشه ولی برای بررسی دقیق تر باید ارسال بفرمایید تا چک کامل بشه

  • By حامد - Reply

    من وقتی دکمه پاور را نگه میدارم یه صدایی ویبره میده پلی صفحش نمیاد یعنی صفحش رنگ یه سیاه روشن تر نشون میده ولی آرم لنوو نمیاد از پایین هم ضربه خورده بود درشا وا کردم اون سیمه اتصال را وصل کردم بعد دوباره صفحش یکم روشن میشد ولی نمیومد پایینش هم داغ شده بود

  • By . - Reply

    سلام من تبلتم لنوا است یه مدت باهاش کار نکردم بعد چند وقت روشن نشد

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ارسال بفرمایید چک بشه

  • By ناشناس - Reply

    سلام من تبلتم رو ریست کردم ولی بازم روشن نمیشه فقط یک صفحه با آرم لنوو میاد ،رنگی میشه و دوباره خاموش میشه

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باید برای تعمیر ارسال بفرمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>