آموزش تعمیرات تبلت

آموزش تعمیرات تبلت

۵ نکته مهم برای آن‌هایی که خودشان تعمیرات تبلت را انجام می‌دهند

هنگامی که اسم تعمیرات تبلت می‌آید، همه ناخودآگاه به یاد مکانی‌های می‌افتند که در آنجا تعدادی تعمیرکار نشسته و با ابزارهایی مانند هویه، مقاومت سنج و خازن و غیره به بررسی و رفع ایرادات می‌پردازند که خود این می‌تواند نشان دهنده این باشد که تعمیرات تبلت یک فرآیند تخصصی است؛ اما از آنجا که همه به یک نمایندگی معتبر جهت تعمیرات دسترسی ندارند، بیشتر افراد سعی می‌کنند تا مشکل تبلت در قدم اول خودشان حل کنند که برعکس در بیشتر مواقع هم آسیب‌های جدی‌تری به دستگاه خود وارد می‌کنند.

آموزش تعمیرات تبلت

آموزش تعمیرات تبلت

به هر حال اگر قصد دارید تا تعمیرات تبلت را خودتان در منزل و با استفاده از ویدئوهای آموزشی انجام دهید، چند نکته را باید قبل از شروع در نظر بگیرید. هر چند که ما این روش‌ها یعنی خودتان اقدام به تعمیر کنید را هیچگاه توصیه نمی‌کنیم و بهتر است که آن را به یک نمایندگی یا تعمیراتی معتبر بدهید؛ اما بعضی از نقص‌ها هستند که می‌توان تا حدی به رفع آن‌ها پرداخت.

نکات مهم تعمیرات تبلت در منزل

۱_با ضمانت خودتان شروع به تعمیر کنید

البته این بیشتر از اینکه یک نکته باشد، یک هشدار است. شما خودتان قبول کردید که تعمیرات تبلت خود را به عهده بگیرید، پس باید مسئولیت تمامی عواقب آن را هم بر قبول کنید. بارها اتفاق افتاده است که شخصی برای تعمیرات تبلت خود مراجعه کرده و از آنجا که قبلاً تعدادی واحد درسی الکترونیک در دانشگاه گذرانده است، خودش دستگاه را باز کرده و قصد داشته تا آن تعمیر کند که متأسفانه به جای تعمیر، آسیب بیشتری به دستگاه وارد کرده است.

آموزش تعمیرات تبلت

آموزش تعمیرات تبلت

مشکل بزرگ‌تر زمانی پیش می‌آید که دستگاه در زمان ضمانت بوده و شما اقدام به باز کردن پیچ­های آن کرده‌اید. این نکته را در نظر داشته باشید که باز کردن پیچ‌ها در هنگامی که هنوز زمان ضمانت دستگاه شما باقی مانده است، باعث خارج شدن آن از ضمانت شده و شرکت می‌تواند هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص بر عهده نگیرد.

۲_جای دقیق اجزا را به خاطر بسپارید

یکی از دردسرهای اصلی تعمیرات تبلت توسط خود افراد، زمانی است که قصد بستن دوباره آن را دارند. تبلت و گوشی‌های هوشمند مانند میز و غیره نیستند که مکان اتصال آن‌ها مشخص باشد. یک اشتباه در جای گذاری به راحتی می‌تواند کل عملکرد دستگاه را زیر سؤال بپرسد. در بسیاری از مواقع که تبلت بعد از بستن دوباره توسط خود فرد روشن نمی‌شود، به خاطر اشتباه بستن یک قطعه بوده است یا اینکه حتی درب آن هم به خوبی چفت نشده است.

بهترین راه این است که از ابتدا تا انتهای کار خود، از تمامی نقاط اتصال عکس بگیرید تا بعداً دچار مشکل نشوید. همچنین اگر هم یادتان رفت که چنین کاری بکنید، به راحتی می‌توانید نحوه بستن دقیق تبلت مورد نظر خود را در اینترنت جست‌وجو کرده و آن را طبق برنامه ببندید.

۳_از ابزارهای درست استفاده کنید

آموزش تعمیرات تبلت

آموزش تعمیرات تبلت

تبلت یک دستگاهی است که تمامی اجزای آن ریز است و باید از قطعات و ابزارهایی مانند پیچ گوشتی استفاده کنید که متناسب با پیچ دستگاه شما باشد. بسیاری از ایراداتی که به دستگاه در هنگام در تعمیرات تبلت برمی‌خورد، به خاطر همین رعایت نکردن این نکته شده است. در بعضی مواقع، فرد سعی داشته است تا با آچار فرانسه، یک پیچ یا قطعه‌ای را ببیند یا بکند و کنترل خود را از دست داده که باعث افتادن ابزار روی شیشه تبلت و شکسته شدن آن یا حتی آسیب جدی به مادربرد شده است که باعث می­شود تا فرد قید استفاده از تبلت خود را بزند.

بهترین راه خرید ابزارهای متناسب با تعمیرات تبلت است؛ اما شما قرار است که چند بار اقدام به تعمیر کنید؟ اگر حرفه‌ای باشید، فقط یک‌بار در طول عمر خود آن را انجام خواهید داد. پس خرید ابزارهای مخصوص تعمیرات تبلت و لپ تاپ به صرفه نیست و در گاهی ممکن است که هزینه خرید آن از خود تعمیر بیشتر شود. برای همین است که همیشه توصیه می‌کنیم تا تبلت خود را برای تعمیر نزد یک متخصص ببرید. اگر هم خودتان متخصص هستید، پس از ابزارهای درست استفاده کنید.

۴_محیط فعالیت را به خوبی آماده کنید

آموزش تعمیرات تبلت

آموزش تعمیرات تبلت

محیط تعمیرات تبلت باید خاص باشد؛ اما این یعنی چی؟ تبلت یک دستگاهی است که بیشتر اجزای آن ریز هستند، پس هنگامی که آن‌ها را جدا می‌کنید، باید آن‌ها را در یک جایی مانند کاسه قرار دهید تا گم نشوند. همچنین تعمیرات باید دور از رطوبت و خیسی باشد تا آسیبی به خود دستگاه در هنگام تعمیر وارد نشود. نکته بعد، استفاده از دستکش مناسب است تا در هنگام کار به دست شما آسیبی وارد نشود. به عبارتی دیگر محیط فعالیت شما باید به صورتی باشد که به راحتی بتوانید اجزای تبلت را از یکدیگر جدا کرده و آن را تعمیر کنید.

اگر دقت داشته باشید که اکثر تعمیرکاران پشت یک میز مخصوصی می‌نشینند که به دور از هر گونه حرکت و مزاحمتی است. در واقع فقط یک تکان شدید لازم است تا باعث پخش شدن وسایل روی زمین و گم شدن آن‌ها شود.

۵_از قبل در اینترنت روش‌های تعمیرات تبلت را جست‌وجو کرده و تمامی مراحل خود را نیز ثبت کنید

اینترنت یک منبع عالی برای آموزش تعمیرات تبلت است. در اینترنت به راحتی می­توانید به انواع فیلم‌های آموزشی تعمیرات تبلت دسترسی پیدا کنید و بر اساس آن‌ها اقدام به تعمیر دستگاه خود نمایید. توصیه می‌شود که قبل از هر گونه اقدامی، تمامی روش‌های موجود در اینترنت را جست‌وجو کرده و سپس پس از بررسی آن و به خصوص نظرات ثبت شده در زیر آن، شروع کنید. همچنین بهتر است که تمامی مراحل خود را ریز به ریز ثبت کرده تا در صورت رفع نشدن مشکل و تحویل آن به یک تعمیرکار معتبر بتوانید حداقل به او توضیح دهید که تا الآن چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اید.

در آخر باز هم توصیه می‌کنیم که حتماً تعمیرات تبلت خود را به یک نمایندگی معتبر بسپارید. در این نمایندگی‌ها متخصص هر حوزه به کار مشغول هستند و با انواع دستگاه برندها آشنایی کامل داشته و به راحتی و خیلی سریع می‌توانند قطعات را برای شما تعمیر یا تعویض کنند.

23 thoughts on “آموزش تعمیرات تبلت

  • By ARSIMA SHAYAN - Reply

    سلام . تبلت من با این که سیم کارت دارد اما آنتن دهی ندارد در صورتی که تا چند روز پیش مشکلی نداشت.

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام برای تعمییر ارسال بفرمایید

  • By سعید - Reply

    سلام وقت بخیر من یک تبلت لنوو خریداری کردم استوک وقتی سیمکارت داخلش قرار میدم و تماس گرفته میشه صفحه مشکی میشه و قفل
    ایا سخت افزاری هستش یا نرم افزاری

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام دستگاه را ریست بفرمایید اگر مشکل رفع نشد احتمالا سخت افزاری هستش

  • By Sahel - Reply

    سلام lenovo tab2 A7_30HCدارم و۶_۷سال باهاش کار میکنم هیچ مشکلی نداشتم تاچندروزپیش که سپرایمنی تایید نمیکنه نه میتونم بروز رسانی کنم ونه نصب چیکارش کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام یکبار ریست فکتوری بکنید

  • By ehsan safari - Reply

    سلام!من حدودا ۷ سال پیش یه تبلت لنوو مدل A3300 خریدم و تا دو سال پیش دستم بود!دو سال پیش خاموشش کردم و دیگه کاری باهاش نکردم!امسال اومدم روشنش کنم صفحه اش خاموش روشن میشه!دکمه پاور رو میزنم و همینکه اسم lenovo میاد قفل میکنه و خاموش میشه و دوباره روشن میشه و اسم lenovo میاد!همش این روال ادامه داره تا وقتی که از شارژر بکنم!
    به نظرتون مشکل کجاس!!؟؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ارسال بفرمایید چک بشه

  • By bahar.zed - Reply

    تبلت مدل لنوو یوگا دارم که مدتیه دوربیناش از کار افتاده،نه زمین خورده نه چیزی فقط یک بار برای باز کردن قاب پشتی تلاش کردیم اما نشد و احتمال دادیم بخاطر این باشه..

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ارسال بفرمایید چک بشه

  • By موحدیان - Reply

    سلام تبلت لنوو دارم همیشه پیام میده که فلان برنامه کار نمیکنه یا جواب گو نیست و مشکل حادش الان نپذیرفتن رم هست میگه جای گذاری نشده یا خراب است ،، چکارش کنم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام احتمالا رام تبلت باید تعویض بشه , ارسال بفرمایید برای تعمیر

  • By Samad db - Reply

    سلام…
    پورت سیم‌کارت لنوویوگا۲ خراب شده است ایا در تبریز میشود تعویض کرد

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باید ارسال بفرمایید تهران

  • By عادل - Reply

    سلام من یه تبلت مدل yoga 3-850m دارم ای سی شارژش مشکل داره میتونم‌بفرستمش

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام بله ارسال بفرمایید

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام بله تبلت را ارسال بفرمایید

  • By Ali - Reply

    سلام من یه تبلت
    لنوو a3300
    دارم که حدود ۸ یا ۹ سال پیش خریدم
    و این که ازش راضی بودم
    اما تاچ ال سی دی ترکیده
    باند هاش ترکیده
    باتری تبلت کلان نابود شده قاب نداره
    مشکل نرم افزاری
    و سخت افزاری
    داره
    دوربین جلوش هم که داغون هست کلان
    Cpuهم فک کنم داغون شده و زود داغ میشع
    هنگ میکنع
    بعضی وقت ها هم شارژ خالی میکنع
    شارژ خودش هم گم شده
    بعضی وقت هاهم کلان هنگ میشع نمیدونم چرا
    البته الان دیگع ازش استفاده نمیکنم
    و گذاشتمش توی کابینت
    ولی خیلی دوستش دارم
    میخواستم بدونم اگه درست کنیدش
    چقدر میشع هزینش
    خیلی ممنون

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام بین ۱ تا ۱ میلیون ۳۰۰ احتمالا هزینش هست

  • By Mehdi - Reply

    سلام، تبلت a3500 دارم که شارژ نمیشد، تعمیرکار گفته مشکل از برد هست، تعویض برد چقدر هزینه داره، کجا ارسال کنم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باید ارسال بفرمایید چک بشه

  • By Homayoun - Reply

    سلام.من یه تبلت لنوو m7 دارم شب قبل آنلاین بازی کردم فردا وسط بازی که آنلاین نبود صفحه خط خطی شد و آل سی دی سوخت.ایا راهی هست.اون تبلت رو اردیبهشت امسال خریده بودم و عاشقش بودم.

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام ارسال بفرمایید تبلت را چک بشه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>