باتری لپ تاپ لنوو

باتری لپ تاپ لنوو

.باتری لپ تاپ لنوو

باتری لپ تاپ لنوو یکی از با کیفیت ترین و بهترین باتری های ساخته شده توسط شرکت لنوو به حساب می‌آید که دارای طول عمر بالایی می باشد. باتری لپ تاپ لنوو دارای مدار الکتریکی پیچیده ای بوده و هماهنگ با سخت افزار لپ تاپ کار می کند. این باتری در اشکال و اندازه های مختلف تهیه و ساخته شده است. ویژگی های که در باتری های قابل شارژ معمولی دیده میشود .در باتری لپ تاپ لنوو نیز آنها را مشاهده می کنید. مانند هر باتری دیگری در داخل باتری لپ تاپ لنوو نیز سلول هایی وجود دارند. که به طور معمول یک و نیم ولت توان دارند.

باتری لپ تاپ لنوو
باتری لپ تاپ لنوو

تعدادی از این سلولها به صورت یک سری متوالی به هم متصل و تنظیم شده اند. و می توانند قدرت بهینه را به لپ تاپ یا دستگاه مورد نظر شما انتقال دهند. تعدادی از این سلول ها نیز به حالت موازی اتصال پیدا کرده اند .که در حقیقت به معنای اتصال تمام پایانه‌های منفی به یکدیگر و پایانه‌های مثبت نیز به هم میباشد. به همین ترتیب باعث افزایش ظرفیت انتقال باتری و جریان ولتاژ در لپ تاپ میشوند. این کار برای بهینه سازی سطح ولتاژ باتری انجام میگیرد. همچنین این سلول ها توسط یک مدار الکترونیکی داخلی در باتری لپ تاپ کنترل می شوند.

تنظیم کننده الکترونیکی داخل باتری دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. این مدار جریان شارژ را به داخل و در نهایت خارج از هر سلول باتری منتقل می کند؛ بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که هر سلول در باتری لپ تاپ در هر زمان دارای یک بار یکسان و برابر است. همچنین این مدار می تواند تضمین کند که سلول ها بیش از حد شارژ نشوند.

ادامه :

صفحات هر سلول در باتری لپ تاپ لنوو با الکترولیت که یک ماده شیمیایی حاوی اسید می باشد پوشانده شده اند و باعث جریان یافتن  الکترونها از پایانه های منفی به پایانه های مثبت می‌شوند. این جریان تا زمانی که الکترولیت حالت اسیدی یا اسیدیته خود را از دست بدهد ادامه پیدا می کند.

 هنگامی که باتری لپ تاپ  به طور کامل شارژ می شود یون های در حال حرکت به جای اصلی خود در سلول بازگردانده می‌شوند و الکترولیت حالت اسیدی یا اسیدیته خود را مجدداً برای تولید برق در سلول به دست می آورد. این فرآیند در تمامی باتری ها انجام می شود و بدون توجه به نوع باتری همیشه حالت یکسانی دارد.

باطری لپ تاپ لنوو
باطری لپ تاپ لنوو

جهت بالابردن عمر باتری لپ تاپ لنوو به آن فشار بیش از حد وارد نکنید.

فرایند شارژ و تخلیه باتری لپ تاپ لنوو 

فرایند شارژ و تخلیه باتری لنوو توسط یک سخت افزار داخلی در لپ تاپ کنترل می‌گردد. این سخت افزار موجود در لپ تاپ لنوو عملکرد صحیح سلول ها در باتری را مورد بررسی قرار داده. و از میزان باقیمانده شارژ باقی مانده در لپ‌تاپ به شما هشدار می دهد. این نشانگر در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش در بیشتر نوت بوک ها و یا لپ تاپ ها نمایش داده می شود.

اگرچه باتری لپ تاپ لنوو دارای عمر بالایی است اما باید همواره با دقت از آن مراقبت نمود و فشارهای وارده زیادی به باتری لپ تاپ لنوو تحمیل نکرد تا عملکرد صحیح خود را حفظ کند. با مراقبت صحیح از باتری لپ تاپ لنوو می توانید اطمینان حاصل کنید که این باتری بیش از آنچه که انتظار می رود دوام بیاورد در صورتی که باتری شما به سرعت شارژ را خالی میکند و نمی تواند انرژی حاصله از شارژر را در خود حفظ نماید، مجبور خواهید شد سریع تر باتری لپ تاپ را عوض کنید؛ زیرا این نشان از ضعیف بودن باتری شما دارد.

هر مدل لپ تاپ به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند یک عملکرد خاص را ایفا نماید. و به همین ترتیب باتری های مختلف برای لپ تاپ های گوناگون تهیه شده اند. که در ساختار و طراحی داخلی با یکدیگر تفاوت هایی را دارند. در صورتی که لپ تاپ با باتری نامناسب روشن شود. ممکن است شاهد آسیب رسیدن به قطعات سخت افزاری اش را در آینده باشیم. باطری لپ تاپ لنوو باید متناسب با مدل لپ تاپ طراحی شود. که شرکت لنوو این امر را به خوبی انجام داده است.

باطری لپ تاپ لنوو
باطری لپ تاپ لنوو

 بسته به نوع لپ‌تاپ خود نوع باتری مورد نظر را بررسی کرده و تهیه کنید.

چند نکته راجع به باتری لپ تاپ لنوو:

باید بدانید که باتری های لپ تاپ نیز مانند تمام باتری های ساخته شده. پس از مدتی ضعیف می شوند و عملکرد نگهداری و حفظ شارژ در آنها افت پیدا می کند و سرانجام نیاز به تعویض آنها پیدا خواهید کرد. هرچند که برای رسیدن به این حالت اغلب سال‌های سال طول می کشد. در صورتی که باتری شما به این حالت رسیده است. و دیگر قابلیت نگه داشتن شارژ را همانند گذشته ندارد، می توانید بسته به نوع لپ ‌تاپ خود نوع باتری مورد نظر را بررسی کرده و تهیه کنید.

 توصیه می شود باتری خود را از شرکتی که لپ تاپ را خریداری کرده اید تهیه نمایید؛ زیرا علاوه بر اطمینان داشتن به اصل بودن کیفیت محصول از گارانتی معتبر آن نیز بهره مند و برخوردار خواهید شد. 

یکی از ساده ترین و آسان ترین راه ها برای تعیین نمودن نوع باتری لپ تاپ شما. خاموش کردن لپ تاپ و جدا نمودن باتری از آن و بررسی کردن باتری است. در بیشتر باتری های لپ تاپ ها مجموعه ای از اطلاعات چاپی از جمله: نوع باطری، شماره مدل آن، شماره قطعه، ولتاژ و جریان شارژ وجود دارد. در حال حاضر باتری های لیتیوم یونی رایج ترین نوع باتری موجود در بازار هستند. اگرچه لپ تاپ های قدیمی ممکن است باتری نیکل کادمیوم یا نیکل فلز نیز داشته باشند. 

 باید بدانید که تقریباً همه باتری ها به راحتی قابل حذف نیستند و حتی ممکن است به راحتی جدا نشوند. بنا بر این برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود دارد که میتوانید جهت تعیین نمودن نوع باتری در لپ تاپ از آنها استفاده کنید.Notebook  و battery care از جمله نرم افزارهای رایگانی هستند که اطلاعات مفصلی درباره باتری لپ تاپ به شما ارائه می دهند. 

باطری لپ تاپ لنوو
باطری لپ تاپ لنوو

باتری های فیک دوام و کارایی بالایی ندارند.

در هنگام جستجوی باتری لپ تاپ لنوو به اصل بودن آن دقت کنید.

در هنگام جستجوی باتری لنوو به اصل بودن آن دقت کنید؛زیرا باتری های فیک و کپی از دیگر کشورها ضمانت نامه و گارانتی معتبر نداشته و همیشه به طور دقیق آزمایش نمی شوند. این باتری ها ممکن است منجر به انفجار شوند. همچنین قبل از سفارش باتری جایگزین بایستی به وبسایت لپ ‌تاپی که خریداری نموده اید مراجعه کرده. و مطمئن شوید که باتری را از منبع درست و اصلی خود خریداری می‌کنید. اگر لپتاپ‌ لنوو شما دارای مشکل در خصوص باتری می باشد. بهتر است آن را به نمایندگی هایی جهت تعمیر ببرید.

سازندگان لپ تاپ لنوو برای در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در مورد باتری از جمله نصب و فراخوان آن وب سایتی را تنظیم کرده. و خدماتی را جهت ارائه در آن تدارک دیده اند. بسیاری از این نرم افزارها در سایت لنوو قابل بارگیری هستند. و می‌توانید بررسی کنید که باتری لپ تاپ شما در لیست قرار داده شده وجود دارد یا خیر. در صورتی که باتری لپ تاپ در لیست فراخوان موجود بود؛ با سازنده لپ تاپ در اسرع وقت تماس حاصل کرده و به تعویض آن اقدام کنید.

جهت استفاده باتری غیر از باتری اصل متناسب با مدل لپ تاپ لنوو خود اکیداً خودداری کنید.

42 thoughts on “باتری لپ تاپ لنوو

  • By Javad - Reply

    سلام من لبتاب تازه خریدم باتریش ۶یا۷ ساعت طول می‌کشه شارژ شه بعد تو یک ربع خالی میشه چی. کار کنم درست شه به نظرتون توی پلاستیک توی فریزر بزارم درست میشه

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام به گارانتی مراجعه کنید

  • By elly - Reply

    سلام…من لپتاپ lenovo ideapad z410 دارم میخواستم بدونم باتریش موجود هست که بتونم تعویض کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام موجود نیست

  • By Kiyana - Reply

    سلام خسته نباشید باطری لب تاب lenovo g 560 دارید

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام خیر

  • By مهدی - Reply

    سلام من لپ تاپ رو وقتی میزنم به شارژ خاموش میشه.
    دلیلش چی میتونه باشه؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام میتونه باتری یا شارژر خراب باشه در مرحله بعد میتونه مشکل بردی داشته باشه

  • By رضا ملکشی - Reply

    سلام من چراغ باتری لپتاپم چشمک میزنه تند تند …. مشکلش چیع ؟؟؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام احتمالا باتری لپ تاپتون خراب شده

  • By melika - Reply

    سلام باتری لنوو flex 2 موجود هست؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام خیر

  • By زهرا - Reply

    سلام من لپتابم رو خیلی وقته استفاده نکرده بودم یعنی ازوقتی خریدم چندبار استفاده کردم الان باتریش زود خالی میکنه نمیشه شُک داد یاحتما باید باتری جدید بگیرم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باید تعویض بشه

  • By Saeideh - Reply

    سلام.
    لپ تاپ من lenovo y470 هست
    آیا باتریش موجوده؟
    آیا شارژرش موجوده؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باتریش خیر ولی شارژرش موجود هست

  • By مهدی - Reply

    سلام ببخشید میشه لپتاپی که مثلا باتریش ۴ساعت نگه میدارم رو یه باتری ۸ساعته عوض کرد.مدلشم v310

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام اگر برای همون مدل باشه ایرادی نداره

  • By amisein - Reply

    سلام . من لپتاپ l3 گرفتم و میدونم ک خودش باتری رو کنترل میکنه اما میخام کلن از جریان برق استفاده کنم ،،، راهی هست بتونم اتصال باتری رو قطع کنم؟؟؟؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام مدل لپ تاپ را بفرمایید

  • By رضا - Reply

    سلام خسته نباشید ببخشید باتری ideapad 320 دارید برای تعویض ؟
    یه مدتیه شارژ لپتاب از ۹۳ درصد بالاتر نمیره و باید کلا تو شارژ استفاده بشه اگه برق قطع بشه لپتاب همون لحظه خاموش میشه دلیلش چی میتونه باشه ؟ (به کمک چن تا برنامه فهمیدم فرسودگی باتری ۴۰ درصد هستش)

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام باتریتون باید تعویض بشه

  • By kiani - Reply

    سلام…من لپتاپ lenovo ideapad z410 دارم میخواستم بدونم باتریش موجود هست که بتونم تعویض کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام نه متاسفانه موجود نیست

  • By shiva - Reply

    سلام باتری لپ تاپ لنوو g460 دارین؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام خیر

  • By vahid - Reply

    سلام من لپ تاپم رو ۴ ساععت میزنم شارژ بشه بعدش یک ساعته شارژتموم میکنه
    خواستم راهنمایی کنید علتش چی هست
    مدل v510 هست
    آیا باطریشو دارین یا نمایندگی داره این مدل رو

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام احتمالا باتری لپ تاپتون خراب شده فعلا موجود نیست

  • By رضا شریف - Reply

    سلام.
    من لپ تاپ لنوو I5 را حدود ۲۰ روز پیش خریدم.
    با شارژ کامل ۱۰۰ درصد خاموش میکنم متاسفانه علی رغم خاموش بودن روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از شارژ آن خال میشه.علت چیه؟ ضمنا دستگاه گارانتی هم داره.طی یک هفته کاملآ خالی میکنه و برا روشن شدن باید از شارژر استفاده کنم.

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام احتمالا باتری دستگاهتون ایراد داره

  • By reza - Reply

    با سلام من یک تبلت لنوو miix 310 دارم که باطری آن تمام شده و باید تعویض شود ممنون میشوم اگر دارید هماهنگ کنید بیایم برای تعویض لطفا به ایمیلم پاسخ بدهید تا برای تعویض مزاحم شوم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام موجود نیست

  • By پوریا - Reply

    سلام باطری لنوو Z510 موجود دارین و ایا میشه یه باطری با ظرفیت بالاتر بجاش نصب کنم

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام بله موجود هست

  • By Veysi - Reply

    سلام باتری t460s نیاز دارم چگونه تهیه کنم؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام موجود هست با شمارهای شدکت تماس بقرمایید

  • By ابراهیمی - Reply

    سلام من لپ تاپم رو تازه خریدم شارژش که به ۶۰ درصد میرسه خاموش میشه یعنی از ۱۰۰ درصد شارژ فقط ۴۰ درصد استفاده میکنه و با وجود داشتن شارژ ۶۰ درصد خاموش میشه.. دلیلش چیه؟؟ اونم با توجه به مطلبی که گذاشتید و اینهمه از لپ تاپ و باتری و.. تعریف و تمجید میکنید.. تو گارانتی هم ذکر شده که باتری و شارژر جزو گارانتی محسوب نمیشن. الان من چکار باید بکنم. لپ تاپ نو که خریدم الان یه باتری نو دیگه باید بگیرم؟ این درسته به نظرتون؟ لطفا مطالبتون رو اصلاح کنید و این موارد رو هم بگید. که ممکنه لپ تاپ نو لنوو دچار هر گونه مشکلی باشن و گارانتی هم ۹۰ درصد موارد رو پشتیبانی نمیکنه.

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام خدمت شما احتمال زیاد باتری دستگاهتون مشکل داره و باید تعویض بشه، شرایط گارانتیها معمولا با هم فرق داره ولی در بیشتر موارد باتری جزو گارانتی نیستش

  • By shadi - Reply

    سلام باتری لپ تاپ لنوو flex2 موجوده؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام نه متاسفانه موجود نیست

  • By لنوو - Reply

    سلام وقت بخیر…۴ تا باتری داخلی رو تعویض کردم و به لب تاب که وصل میکنم پیغام خطا میده که باتری مشکل داره.شما اطلاع دارید

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام باید باتریتون چک بشه ممکن ایراد از باتری باشه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>