تعمیر هارد تبلت لنوو

تعمیر هارد تبلت لنوو

شرایط تعمیر هارد تبلت لنوو از اهمیت بالایی برخوردار است. هارد سالم می‌تواند امنیت حفظ اطلاعات و داده‌های موجود در تبلت لنوو را تضمین کند. به این دلیل که همه اطلاعات و داده‌ها در هارد تبلت ذخیره می‌شوند. هرگونه آسیب‌دیدگی در هارد می‌تواند امنیت اطلاعات محفوظ در تبلت لنوو را با تهدید مواجه سازد. در این مقاله وب سایت lenovotehran.com، قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم. شما کاربران می‌توانید با مطالعه این مقاله با دلایل خرابی در هارد و نحوه تعویض و تغییر هارد آشنا شوید. پس مانند همیشه با ما همراه باشید.

درباره تعمیر هارد تبلت لنوو یا همان  EMMC

کمپانی لنوو از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید محصولات دیجیتالی در انواع مختلف فعالیت دارد برند Lenovo در بین کاربران از محبوبیت و معروفیت فوق‌العاده برخوردار است. به همین خاطر زمانی که به بازار و فروشگاه‌های فروش محصولات دیجیتالی مراجعه می‌کنید، انواع محصولات مختلف را با برنده لنوو خواهید دید. محصولاتی مانند ایرپاد لنوو، انواع تبلت لنوو، انواع لپ تاپ لنوو و غیره.

امروزه برندهای مختلفی در حوزه طراحی و تولید محصولات دیجیتالی فعالیت دارند. شرکت‌هایی مانند اپل، ایسوس، اچ پی، و غیره. کمپانی لنوو بر اساس طراحی و تولید انواع محصولات دیجیتالی با کیفیت، خود را به عنوان رقیبی سرسخت در بازار محصولات دیجیتالی برای برندهای مختلف معرفی کرده است. محصولات لنوو مانند تبلت از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردارند.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

اما این موضوع دلیل بر عدم خرابی در این محصولات نیست. چرا که بی توجهی و رعایت نکردن کاربری استاندارد از طریق کاربران، می‌تواند دلیل خوبی برای ایجاد انواع خرابی‌‌‌ها در این محصولات باشد. یکی از انواع مشکلات و خرابی‌های رایج که می‌تواند بسیار اذیت‌کننده باشد، دلایلی است که کاربران را به تعمیر هارد تبلت لنوو موجب می‌نماید. نام دیگر هارد تبلت لنوو، EMMC است. این نام برگرفته از واژه Embedded Multi‌Media Controller است. در برخی از جاها به جای Controller از Card نیز یاد شده است. این عبارت به معنی حافظه داخلی در تبلت اشاره دارد.

قسمت‌های مهم هارد در تبلت لنوو

حافظه تبلت قطعه بسیار مهمی است. خرابی در این قطعه بسیار برای کاربران آزاردهنده خواهد بود. به این دلیل که کلیه اطلاعات و اندوخته‌های کاربر به سلامت این قطعه وابسته است. EMMC  از بخش‌های مختلفی برخوردار است. این قسمت‌‌ها به کنترلر فلش مموری، خود فلش مموری و واسط کارت گرافیکی Multi Media Card تقسیم می‌شوند. بر خلاف دستگاه‌‌ها و محصولات دیجیتالی مانند سرفیس و لپ تاپ، در اصل در تبلت قطعه‌ای مخصوص به نام هارد HDD وجود ندارد. EMMC جایگزین این قطعه بوده و می‌تواند فرایند ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات را انجام دهد.

از جمله علائمی که باید به سلامت هارد مشکوک شوید

تصور کنید مدتی است که از تبلت لنوو استفاده می‌کنید. بر اساس داشتن قابلیت‌ها و توانایی‌های ممکن در این نوع از محصولات لنوو، قادر خواهید بود در شرایط مختلف داده‌های متنوعی را دریافت و ذخیره کنید. این کار را بر اساس کاربری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع انجام خواهید داد. داده‌‌هایی اعم از فیلم، تصویر، موزیک و  غیره.

از طرف دیگر بر اساس داشتن قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت، کاربران می‌توانند با استفاده از انواع تبلت لنوو، با مخاطبان خود تماس برقرار کنند. به همین منظور می‌توان به داده‌های موجود، اطلاعات تماس مخاطبین را نیز اضافه کرد. خلاصه داده‌‌های متنوعی را در تبلت می‌توانید ایجاد کرده و یا دریافت نمایید. همه این داده‌ها برای شما قطعا می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. نکته حائز اهمیت نحوه ذخیره سازی و امنیت این داده‌‌ها است.

اما زمانی که اقدام به روشن کردن تبلت لنوو می‌کنید، یا تبلت روشن نمی‌شود و یا، به نا‌گاه با توقف صفحه تبلت بر روی لوگو لنوو مواجه می‌شوید. یا حتی امکان دارد در حال استفاده از نوعی اپلیکیشن پیشرفته و مهندسی هستید. یا حتی در حال طراحی با استفاده از برنامه‌ای خاص هستید. در این هنگام قبل از ذخیره پروژه، ناگهان و بدون هیچ اعلانی تبلت خاموش می‌شود. یا مدام در حال ریستارت شدن باشد. یا حتی در حال استفاده از از تبلت، مدام هنگ کند.

در برخی از شرایط نیز به ظاهر همه چیز در تبلت نرمال است. اما کاربران نمی‌توانند هیچ دیتایی به هارد اضافه کرده و یا به اندوخته داده‌های حافظه تبلت دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین دلیل این اتفاق‌ها و این فیدبک‌های منفی، وجود خرابی در هارد در تبلت لنوو است. در این زمان راهی جز تعمیر هارد تبلت لنوو برای شما باقی نخواهد ماند.

مهم‌ترین عوامل خرابی در هارد تبلت لنوو Lenovo

تا اینجای مقاله با نشانه‌های مهم و کلی خرابی در هارد تبلت لنوو آشنا شدید. این موارد دلیل خوبی است برای مراجعه به تکنسین‌های معتبر تبلت لنوو به هدف عیب‌یابی و تعمیر هارد تبلت لنوو. همین ابتدا به این نکته اشاره داشته باشیم که حتما برای رفع این مشکل مخصوص، اعمال شرایط تعمیراتی را از طرف نمایندگی‌های معتبر تعمیرات تبلت لنوو دنبال کنید.

به این دلیل که هارد در تبلت قطعه خاص و بسیار حساسی است. تعمیر و سرویس آن را نباید دسته‌کم بگیرید. از طرفی نیز نباید به تعمیرکاران متفرقه اعتماد کنید. این کار می‌تواند خرابی کامل تبلت و ازبین رفتن همیشگی داده‌های شما را به دنبال داشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که قطعات تبلت لنوو از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. پس قطعا خطای کاربران باعث ایجاد مشکلات متفاوت مانند خرابی در هارد تبلت لنوو خواهد شد. امکان دارد تبلت در حالت شارژ باشد و شما نسبت به ریست کردن یا خاموش کردن آن اقدام کنید. یا حتی ولتاژ مطلوب به جهت فعالیت در تبلت وجود نداشته باشد. تصور کنید از یک شارژر نامرغوب برای شارژ تبلت استفاده کرده‌اید.

وجود این موارد و موارد دیگر که کم نیستند می‌توانند، نارسایی در عملکرد هارد و سوختن هارد را به دنبال داشته باشد. با توجه به راهکارهای تعمیر انواع مشکلات در تبلت لنوو که در وب سایت بارگذاری شده است، شاید بخواهید تبلت را ریست فکتوری کنید. اگر این کار با شرایط شارژ کمتر از ۲۰ درصد انجام شود، شک نکنید تبلت خود را در معرض خطر‌های گوناگون قرار داه‌اید. یادتان باشد که این کار می‌تواند به شدت سلامت هارد را تهدید کند.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

دیگر دلایل مهم‌ که می‌تواند موجب خرابی در هارد تبلت لنوو شود

در کمپانی لنوو، تبلت‌ها در انواع مختلف و در سایزهای متنوع طراحی و تولید می‌شوند. هرکدام برای نوعی کاربر بر اساس نوع کاربری که دارند مناسب خواهند بود. به دلیل اینکه این محصولات از قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. به همین خاطر کاربران و صاحبان تبلت لنوو تشویق به نصب برنامه‌های مختلف و اجرای پروژه‌های گوناگون می‌شوند. البته این هدف کمپانی لنوو است که بتواند به واسطه خدمات ارائه شده در انواع تبلت، جایگزین مناسبی را به جهت استفاده از کامپیوترهای همراه و شخصی به دنیای محصولات دیجیتالی معرفی کرده باشد.

نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره داشت این است که انواع تبلت‌های لنوو، از قدرت و توانایی‌های مخصوصی برخوردارند. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل تنوع قیمت در مدل‌های تبلت‌ لنوو باشد. پس نمی‌توان همه آنها را مشابه به یکدیگر دانست.

اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین

زمانی امکان دارد کاربر بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های تبلت خود، نسبت به اجرای بازی‌های سنگین اقدام کند. این حرکت می‌تواند پیامدهای منفی برای تبلت لنوو داشته باشد. اجرای برنامه‌‌های سنگین بدون توجه به قابلیت تبلت، اعمال فشار بر روی پردازنده و در ادامه هارد تبلت لنوو را به دنبال خواهد داشت.

ضرب‌دیدگی در تبلت لنوو

از طرف دیگر ضرب‌دیدگی نیز دلیل رایج برای خرابی و اجرای فرآیندهای تعمیر هارد تبلت لنوو است. ضرب‌دیدگی می‌تواند قسمت‌های مختلف هارد یا به اصطلاح سکتور‌های هارد را با آسیب‌های مختلف روبرو سازد. این قسمت‌ها وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها را بر عهده دارند. وقتی سکتورهای هارد خراب شوند، به اصطلاح می‌گویند هارد بد‌سکتور شده است.

نفوذ رطوبت و گرد و خاک در محیط سخت افزاری تبلت لنوو

از طرف دیگر نفوذ رطوبت و گردو خاک نیز می‌تواند آسیب‌های بسیار مهمی را در سخت‌افزار تبلت به دنبال داشته باشد. رطوبت و کثیفی مانند چربی علاوه بر ایجاد خرابی در برد اصلی، می‌تواند دیگر قطعات سخت افزار را نیز خراب کند. قطعات سخت افزاری بر روی برد اصلی یا همان مین برد قرار دارند. این قطعات به واسطه برد اصلی با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر رطوبت یا گردو خاک به محیط سخت افزاری تبلت نفوذکند، شرایط ارتباط بین قطعات را با اختلال روبرو خواهد ساخت.

کاربری از شارژر نامناسب

دلیل دیگری که می‌تواند شرایط خرابی در هارد تبلت لنوو را به همراه داشته باشد، استفاده مداوم از آداپتور و شارژرهای نامرغوب است. یادتان باشد هر وسیله دیجیتالی مانند تبلت از یک ولتاژ مخصوص برخوردار است. وقتی از شارژر نامناسب برای شارژ دستگاه استفاده کنید، ولتاژ مورد نیاز تبلت فراهم نخواهد شد. یا می‌تواند ولتاژ بیشتر از حد معمول باشد و یا می‌تواند کمتر از حد معمول باشد. در هر دو حالت شرایط سلامت تبلت با خطر مواجه خواهد شد.

وجود نوسانات برق در هنگام شارژ تبلت لنوو

از طرف دیگر نوسانات برق نیز می‌تواند هارد و سخت افزار تبلت لنوو را با آسیب های متفاوت روبرو سازد. برای جلوگیری از بروز نوسانات برق، بهترین کار استفاده از نوسان‌گیر است. بر این اساس زمانی که قرار است تبلت لنوو را به شارژر وصل کنید، بین آداپتور و پریز برق از نوسان‌گیر برق استفاده کنید. در این شرایط اگر برق با نوسان همراه باشد، این مشکل سلامت تبلت را تهدید نخواهد کرد.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

شاید تبلت Lenovo را اشتباه فلش کرده باشید

یکی از راه‌هایی که می‌تواند جان تازه‌ای به تبلت لنوو بخشد، استفاده از رام‌های مخصوص به واسطه فلش کردن تبلت لنوو است. این فرایند تخصصی بوده و اجرای آن باید با مهارت انجام شود. به این دلیل که رام انتخاب شده باید با سیستم تبلت سنخیت داشته باشد. از طرف دیگر اجرای فرایند فلش کردن تبلت از مراحل مخصوصی برخوردار است. در نهایت اجرای این کار می‌تواند شرایط ویژه و نرمالی برای تبلت فراهم آورد. به طور مثال اگر تبلت با تجمع انواع ویروس همراه شده باشد، شرایط اجرای انواع برنامه‌ها ناممکن خواهد شد.

به همین خاطر اجرای فرایند فلش راهکار مناسبی به هدف رفع مشکل در تبلت خواهد بود. اما امکان دارد فرایند فلش را به اشتباه انجام دهید. امکان دارد فایل‌های انتخاب شده با تبلت ناسازگار بوده و یا از فایل‌های خراب استفاده کنید. در این حالت پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف و آی سی‌های هارد با مشکل روبرو خواهند شد. این موضوع در عملکرد هارد تاثیر مستقیم داشته و می‌واند هارد را به کل خراب کند. در این حالت راهی جز تعمیر هارد تبلت لنوو وجود ندارد. البته اگر مشکل وخیم باشد، باید به کل قید هارد را بزنید.

برای اینکه با فرایند فلش کردن تبلت لنوو آشنا شوید، ما به شما مطالعه مقاله ( فلش کردن تبلت لنوو به زبان فارسی چگونه انجام می‌شود؟ ) را پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله می‌توانید به صورت کاربردی با این ترفند آشنا شده و آن را یاد بگیرید.

شاید عدم ذخیره یا حذف اطلاعات بر روی هارد تبلت Lenovo دلیل خرابی هارد باشد

گاهی مواقع امکان دارد مقدار حجم هارد در تبلت لنوو نرمال باشد. اما زمانی که می‌خواهید داده و یا داده‌های مورد نیاز را در آن ذخیره کنید، از طرف سیستم تبلت با خطا مواجه شوید. یا حتی امکان دارد قصد دارید به اطلاعات و داده‌های موجود در هارد دسترسی داشته باشید، اما سیستم اجازه این کار را به شما نمی‌دهد. در این حالت باید گفت هارد شما خراب شده است و باید به دنبال عیب‌یابی و تعمیر هارد تبلت لنوو باشید. در این شرایط آنقدر موضوع پیچیده است که حتی نمی‌توانید داده‌های خود را نیز پاک کنید.

وقتی با این مشکل روبرو شدید، بهترین راه به هدف تعمیر تبلت لنوو، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو است. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید، دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات هارد است. یادتان باشد که هرگونه اعمال تغییر یا تعویض و البته تعمیر بر روی هارد، می‌تواند با حذف کامل اطلاعات و اندوخته‌های هارد تبلت همراه باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله ( آموزش ریکاوری لپ تاپ لنوو ) و ( آموزش بکاپ گرفتن از تبلت ) را نیز از دست ندهید. مطمئن باشید داشتن این اطلاع برای شما مفید خواهد بود و روزی به دردتان خواهد خورد.

شاید دلیل خرابی در هارد تبلت Lenovo به خاموش شدن ناگهانی مربوط شود

از جمله علائمی که می‌تواند خرابی هارد را به کاربر اطلاع دهد، خاموش شدن‌های ناگهانی در تبلت لنوو است. محصولات تبلت لنوو هوشمند هستند. به همین خاطر می‌توانند با علائم متنوع خرابی و مشکلات را سیستم نرم افزاری و یا سخت افزاری را به کاربران اطلاع دهند. بر این اساس کاربران باید همیشه نسبت به رفتار‌های تبلت خود بی تفاوت نباشند.

مثلا کاربر در حال اجرای برنامه‌ای خاص یا در حال انجام بازی است که ناگهان تبلت خاموش می‌شود. در این حالت به احتمال زیاد هارد خراب شده و باید به فکر تعمیر هارد تبلت لنوو باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شاید خاموش شدن‌های ناگهانی، به ویروسی شدن تبلت نیز مربوط شود. اما درصد بالای این مشکل به خرابی در هارد مربوط خواهد شد.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

شاید به گیر کردن تبلت لنوو بر روی لوگو و بالا نیامدن تبلت Lenovo مربوط شود

دیگر مشکلی که هارد معیوب برای تبلت به وجود می‌آورد، توقف تبلت لنوو در زمان روشن شدن بر روی لوگوی لنوو است. در این حالت به اصطلاح می‌گویند تبلت بوت نمی‌شود و بالا نمی‌آید. از طرف دیگر این حالت به نوعی هنگ کردن نیز مشهور است.

شاید کاربر به اطلاعات خاصی که در تبلت ذخیره کرده است نیاز دارد. می‌خواهد سریع از آن اطلاعات استفاده کند. اما پس از باز گشایی تبلت با این مشکل مواجه می‌شود شرایط بسیار آزاردهنده خواهد بود. یادتان باشد در این شرایط به هیچ عنوان دکمه پاور تبلت را به دفعات فشار ندهید. چرا که این کار می‌تواند خرابی دکمه پاور را نیز به همراه داشته باشد.

شاید زمان ریست کردن تبلت Lenovo شارژ تبلت کم بوده باشد

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، یکی از راهکارهایی که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را در تبلت لنوو رفع نماید، کاربری از ترفند ریست کردن تبلت لنوو است. اما این کار باید در شرایط استاندارد و مساعدی انجام شود. متاسفانه برخی از کاربران زمانی اقدام به ریست کردن تبلت دارند که، دستگاه از شارژ کافی برخوردار نیست.

ریست کردن تبلت به ولتاژ مناسبی نیاز دارد. اگر این کار در شرایط عدم داشتن شارژ کافی در تبلت انجام شود، می‌تواند به آیسی‌های هارد آسیب‌های جدی برساند. پیامد اجرای اشتباه ریست کردن تبلت لنوو، هارد را با خرابی‌های متنوعی همراه خواهد ساخت. در نتیجه داده‌ها و اطلاعات شما از بین خواهند رفت و راهی جز تعویض هارد نخواهید داشت.

شاید مشکل هارد تبلت Lenovo به خرابی در آی سی تغذیه مربوط باشد

از جمله قطعات بسیار مهم و کاربردی در محصولات دیجیتالی هوشمند، آی‌ سی‌ها IC هستند. این قطعات وظیفه تامین ولتاژ کافی برای قطعات اصلی را بر عهده دارند. همانطور که مشخص است، هارد در تبلت لنوو به عنوان یکی از قطعات مهم و کارآمد به حساب می‌آید. این قطعه نیز از آی ‌سی‌های متعددی مانند آی‌سی تغذیه برخوردار است. در این میان اتفاقاتی می‌تواند آی سی‌های تغذیه مربوط به هارد در تبلت لنوو را با خرابی همراه سازد.

مواردی از جمله عدم رسیدن ولتاژ کافی به آی سی تغذیه هارد، نوسانات برق و غیر. از مهمترین دلایل سلامت و کارایی هارد، سالم بودن آی سی تغذیه آن است. وقتی هارد با مشکل روبرو شود و نتواند خدمات مناسب را به کاربر ارائه دهد، اگر خوش شانس باشید فقط آی سی تغذیه آن خراب شده است. در ادامه با تعویض و تعمیر هارد تبلت لنوو و آی سی تغذیه، مشکل هارد برطرف شده و می‌توانید استفاده مجدد از آن داشته باشید.

از دیگر عواملی که می‌تواند خرابی در آی سی‌های تغذیه هارد را به دنبال داشته باشد، اتمام عمر و فرسودگی در این قطعات است. شاید مدت زمان زیادی است که کاربر دارد از تبلت لنوو استفاده می‌کند. در این حالت وجود فرسودگی و استهلاک دلیل خوبی است که شرایط خرابی در آی سی‌ها را به دنبال داشته باشد. به همین منظور راهی جز تعویض آی سی‌ها وجود نخواهد داشت. کاربران می‌توانند به راحتی شرایط تعمیر هارد تبلت لنوو و تعویض آی سی‌ها را به تکنسین‌‌های نمایندگی‌های معتبر تعمیر تبلت لنوو بسپارند.

علائم خرابی در آی سی هارد تبلت Lenovo

با کارکرد و اهمیت وجود آی سی در قطعات مختلف سخت‌افزار تبلت لنوو مانند هارد آشنا شدید. اما خرابی در آیسی‌ها با نشانه‌های متفاوتی همراه است. اگر با این نشانه‌ها آشنا باشید، می‌توانید متوجه شوید که مشکل عدم کاربری از هارد تبلت لنوو به خرابی آیسی‌ها مربوط است. یکی از این نشانه‌ها، خاموشی‌های ناگهانی در تبلت لنوو است. دیگر نشانه‌ای که می‌توان به آن اشاره داشت، عدم شارژر مناسب در تبلت لنوو است. یعنی تبلت به شارژ متصل است اما شرایط شارژ تبلت نرمال نیست.

نشانه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، خاموش و روشن شدن‌های ناگهانی و ری استارت شدن‌های مکرر تبلت لنوو است. یا حتی می‌توان به حالت عدم نرمال بودن ذخیره اطلاعات در تبلت نیز اشاره کرد. مثلا در شرایط خرابی آی سی‌ها، امکان دارد داده‌های شما ناگهان حذف شود. یا زمانی که می‌خواهید اطلاعاتی را حذف کنید، این‌کار با وقفه‌های طولانی همراه باشد. یا اصلا نتوانید اطلاعات مورد نظر را حذف کنید. همه این شرایط غیر طبیعی به خرابی آی سی‌ها مربوط است.

این مشکل می‌تواند حاد‌تر از این نیز باشد. به طور کلی وقتی آی سی‌ها با خرابی مواجه شوند، دیگر دسترسی به اطلاعات بیس باند نخواهید داشت. شناسه IMEI تبلت هم نمایش داده نمی‌شود. دیگر مدیریت داده‌ها دست شما نخواهد بود. تا جایی که با اجرای ریست فکتوری یا فلش کردن تبلت نیز نتوانید اطلاعات بر روی تبلت را حذف کنید.

شرایطی نیز امکان دارد با پیغام‌هایی از جمله Internal Storage is damage روبرو شوید. یا اعلان encrypt unsuccessful بر روی تبلت لنوو نمایش داده شود. در این حالت تبلت دائما در حال هنگ است و شرایط کاربری از تبلت برای کاربر وجود نخواهد داشت.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

نحوه تعمیر و تعویض آی سی هارد در تبلت Lenovo

با نشانه‌های خرابی در آی سی هارد تبلت لنوو آشنا شدید. حالا می‌توانید در زمان خرابی و عدم نرمال بودن کاربری از هارد، دلیل تعمیر هارد تبلت لنوو را از قبل شناسایی کنید. اما با توجه به اینکه هارد قطعه بسیار حساس و مهمی است، برای رفع مشکل راهی جز مراجعه به نمایندگی‌های تعمیر تبلت لنوو ندارید. در این شرایط تکنسین‌های ماهر در ابتدا مشکل تبلت را شناسایی و عیب یابی خواهند کرد. پس از مشخص شدن دلیل خرابی در هارد، با استفاده از ابزارهای پیشرفته و راهکارهای مدرن شرایط تعمیر هارد توسط تکنسین‌های نمایندگی لنوو آغاز خواهد شد.

شرایط ویژه تعمیر و تعویض هارد معیوب در تبلت لنوو

در ادامه اگر هارد قابل تعمیر باشد آن را تعمیر خواهند کرد. در غیر این صورت هارد تبلت لنوو با نمونه اصل جایگزین خواهد شد. اما تعویض هارد با شرایط و ویژگی‌های مشخصی همراه است. به همین منظور باید این کار با رعایت دستورالعمل‌های خاصی انجام شود. این موارد در بهترین شرایط توسط تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو انجام خواهد شد.

به عنوان مثال باید به ظرفیت آی سی‌ها در تبلت لنوو توجه شود. اگر لازم باید آیسی‌ها تعویض شوند، حتما باید آسی‌های جدید با ظرفیتی مطابق با تبلت لنوو انتخاب شوند. در حالت دیگر زمانی که مشخص شود آیسی‌های تغذیه هارد خراب است، حتما باید به هدف تعویض قطعه، آی سی‌هایی مطابق با برند تبلت لنوو مورد استفاده قرار گرفته شود.

نکته حائز اهمیت دیگر که در زمینه تغییر آی سی باید به ان توجه شود، کیفیت و اورجینال بودن آن قطع است. در نمایندگی‌های تعمیرات تبلت لنوو، تمام قطعات تعویض شده از نمونه‌های اورجینال انتخاب خواهند شد. از طرف دیگر تمام فرایند‌های تعمیراتی، از تاییدیه نمایندگی اصلی لنوو برخوردارند. یعنی تمام فعالیت‌ها در نمایندگی بر اساس نظارت دقیق نمایندگی اصلی انجام می‌شود‌.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود، ابزارهایی است که باید برای تعویض آی سی از آنها استفاده شود. این ابزارها ویژه و مخصوص هستند. حتی استفاده از آنها نیز به مهارت بالایی نیاز دارد. به همین خاطر تعمیر هارد تبلت لنوو در نمایندگی‌های متفرقه نمی‌تواند با کیفیت انجام شود. تکنسین‌های لنوو مهارت کافی برای استفاده از این ابزار‌ها را دارند.

مراحل تعویض هارد تبلت لنوو Lenovo در نمایندگی‌های معتبر

شرایط و ساختار هارد در تبلت نسبت به هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر‌های شخصی، قابل قیاس نیست. هارد تبلت از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل تعمیر هارد تبلت لنوو با استفاده از ابزارآلات خاص انجام خواهد شد. مهارت اجرای تعمیرات بر روی هارد تبلت نیز با هارد دیسک بسیار متفاوت است. تسلط تکنسین به تعمیر هارد دیسک دلیل بر توانایی او برای تعمیر و تعویض هارد تبلت لنوو نیست.

اجرای فرایند‌‌های تعمیراتی بر روی هارد تبلت لنوو در دو حالت سخت افزاری و نرم افزاری انجام می‌شود. تکنسین لازم است که به هر دو این شرایط مسلط باشد. این حرکت توسط تکنسین‌های مسلط و ماهر نمایندگی‌های معتبر لنوو قابل انجام است. این افراد پس از شناسایی عیب در هارد تبلت لنوو، شرایط تعمیر بر روی قطعه و آی سی معیوب را آغاز خواهند کرد.

توجه داشته باشید که انواع آسیب دیدگی‌ها بر روی هارد تبلت، می‌تواند نگهداری اطلاعات ذخیره شده را با خطر حذف کامل و پاک شدن روبرو سازد. در پاراگراف‌های قبل مقالات مفیدی به جهت آموزش ریکاوری در تبلت لنوو معرفی شده است. می‌توانید با توجه به مطالعه این مقالات، قبل از آغاز فرایند تعمیر هارد در تبلت لنوو، از محتواها و اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته تکنسین‌های ماهر در نمایندگی تعمیر تبلت لنوو با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای پیشرفته، می‌توانند شرایط تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده‌های شما را فراهم آورند.

تعمیر هارد تبلت لنوو
تعمیر هارد تبلت لنوو

نکته مهم به هدف تعمیر هارد در تبلت لنوو

اجرای متدهای تعمیر هارد در تبلت لنوو، فقط به جایگزینی هارد معیوب با هارد سالم خلاصه نمی‌شود. باز کردن تبلت لنوو و دسترسی به سخت افزار تبلت، در ادامه جدا کردن هارد از مین برد، فرایند بسیار تخصصی و حساسی است. این کار فقط و فقط با استفاده از ابزارهای پیشرفته امکان‌پذیر است. اگر تکنسین به استفاده از این ابزارها تسلط نداشته باشد، می‌تواند سلامت تبلت را تهدید کرده و خرابی در قطعات دیگر را شامل شود.

توجه به چسب مخصوص هارد تبلت لنوو

به عنوان مثال نحوه قرارگیری هارد بر روی برد اصلی، به واسطه چسب مخصوص انجام شده است. تکنسین باید با استفاده از ابزارهای پیشرفته و اعمال حرارت مشخص و در زمانی مشخص، نسبت به جداسازی‌ هارد اقدام کند. اگر حرارت انتخاب شده بیشتر از میزان استاندارد باشد، یا مدت زمان اعمال حرارت بیشتر از حد معین باشد،  می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را بر روی سخت‌افزار تبلت لنوو به وجود آورد.

توجه به پروگرام کردن هارد تبلت لنوو

نکته مهم دیگری که باید در زمینه تعمیر هارد تبلت لنوو اشاره شود، نحوه صحیح پروگرام کردن هارد در تبلت است. این اتفاق اگر با بی‌احتیاطی همراه باشد، می‌تواند شرایط عدم روشن شدن تبلت را به دنبال داشته باشد. اجرای صحیح فرایند پروگرام به موارد متفاوتی بستگی دارد. به بخشی از این موارد قبلا اشاره شده است. مانند داشتن ظرفیت مناسب در هارد و تطبیق نوع هارد با نوع تبلت.

توجه به رایت کردن Cid  در تبلت لنوو

مورد دیگر توجه به Cid هارد است. این اطلاعات بر روی هارد رایت می‌شود. در ادامه لازم است که به مقدار لازم، سایزها تغییر پیدا کنند تا بوت کانفیگ در هارد اعمال و رایت شود. در شرایط دیگر باید نسبت به اجرای رایت دامپ نیز توجه شود. اجرای صحیح این حرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. باید قبل از اجرای فرایند رایت دامپ، دامپ مد‌نظر تست شده باشد.

اگر همه مراحل گفته شده مو به مو دقیق انجام شود، پس از اقدام به روشن کردن تبلت، تبلت روشن می‌شود اما بر روی آرم متوقف خواهد شد. این اتفاق پیامد مطلوبی است. اما آغاز مرحله دوم تعمیر هارد تبلت لنوو را گواهی‌ خواهد داد.

پس از اینکه تبلت را روشن کردید و بر روی هارد متوقف شد، باید شرایط روت کردن تبلت را فراهم آورید. اجرای فرایند روت کردن در تبلت لنوو به داشتن فایل سالم نیاز دارد. پس از آن باید بیس باند در تبلت ترمیم شود. این حرکت نیز به مهارت و تخصص منحصر به فردی نیاز خواهد داشت. در ادامه نوبت به فلش کردن تبلت می‌رسد. انتخاب فایل فلش مناسب و انتخاب ابزار مطلوب به هدف رایت سریال هم به مهارت‌های تکنسین مربوطه است.

انواع خدمات و تعویض هارد در نمایندگی معتبر تعمیر تبلت لنوو

همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید، برای خرابی هارد در تبلت لنوو دلایل متفاوتی وجود دارد. اما اگر شرایط استفاده از تبلت بر اساس نکات ایمنی گفته شده در مقالات این وب سایت باشد، مشکلات متعدد در تبلت مشاهده نخواهد شد. در این شرایط می‌توانید سال‌ها از تبلت لنوو در انواع مختلف استفاده کنید. می‌توانید پروژه‌های متفاوتی را به واسطه تبلت‌های لنوو انجام دهید و بهترین خروجی‌ها را برای خود به دست آورید. اما به هر حالت دلایل متنوعی وجود دارد که بتواند هارد در تبلت یا قطعات دیگر را با خرابی مواجه سازد.

در این زمان بهترین اقدام مراجعه به نمایندگی‌های تعمیر هارد تبلت لنوو است. کاربران می‌توانند در نزدیکی محل سکونت یا شغلی خود مراکز تعمیراتی تبلت متفرقه‌ای را پیدا کنند. اما توجه داشته باشید که همه آنها مورد تایید نمایندگی اصلی لنوو در ایران نیستند. نمایندگی‌های مورد تایید تعمیر تبلت از ابزارهای پیشرفته و خاص برخورد دارند. آنها از تکنسین‌های ماهر برخورد دارند که می‌توانند با تسلط ویژه نسبت به استفاده از این ابزارها، مشکلات متعدد در تبلت را به بهترین نحو رفع نمایند.

بر این اساس اگر کاربر مشکل هارد در تبلت لنوو را به دست تعمیرکاران غیرمجاز بسپارد، قطعا از این کار پشیمان خواهد شد. در نمایندگی‌های معتبر تبلت لنوو. انواع خدمات به مشتریان و کاربران ارائه می‌شود. خدماتی از جمله مشاوره فروش جدیدترین محصولات و ارائه خدمات پس از فروش و البته، انجام انواع سرویس‌های تعمیراتی در تبلت و دیگر محصولات دیجیتالی لنوو.

سوالات متداول

خرابی در هارد تبلت لنوو چه دلایل مهمی دارد ؟

خاموشی‌های ناگهانی
خاموشی پس از اجرای فرایند ریست فکتوری
ری استارت شدن‌های مکرر
هنگ کردن‌های زیاد در سیستم تبلت لنوو
ویبره‌های زیاد در زمان بازگشایی تبلت
عدم دسترسی به اطلاعات
عدم حذف یا ذخیره اطلاعات
توقف زیاد بر روی لوگو لنوو موقع روشن شدن تبلت
نمایش پیام Encrypt Unsuccessful زمان روشن شدن تبلت
مشاهده پیام Internet Storage Damaged زمان بوت شدن

چه دلایلی موجب سوختن و تعمیر هارد تبلت لنوو می‌شود ؟

نفوذ گرد و خاک و نفوذ رطوبت در سخت افزار تبلت لنوو
ضرب‌دیدگی در تبلت لنوو
کاربری غیر طبیعی، غیر حرفه‌ای و ناشیانه از تبلت لنوو
اجرای برنامه‌های سنگین
اجرای ریست فکتوری زمانی که شارژ تبلت لنوو کمتر از ۲۰ درصد است
کاربری از شارژر‌های نا مناسب به هدف شارژ در تبلت
خاموش کردن یا ریست کردن تبلت زمانی که در حال شارژ شدن است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>