لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

بررسی لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

بررسی لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

Lenovo Yoga 6 دارای عمر باتری عالی، طراحی جین جذاب و صفحه‌کلید کلیکی است، اما نمایشگر کم نور و دمای گرم آن مانع از کار می‌شود.

نقاط قوت

  • عملکرد جامد
  • طرح  جین باحال
  • عمر باتری طولانی
  • صفحه کلید کلیکی
  • مقرون به صرفه

نقاط ضعف

  • نمایشگر کم نور
  • گرمای زیاد

 

لنوو یوگا ۶

قیمت : ۷۴۹ دلار (شروع)؛ ۹۴۹ $ (بررسی در)
CPU : AMD Ryzen 7 5700U
GPU : AMD کارت گرافیک Radeon
رم : ۱۶GB
ذخیره سازی : ۵۱۲GB
ها : ۱۳٫۳ اینچ، با رزولوشن ۱۰۸۰p
باتری : ۰:۳۴
حجم : ۱۲٫۱ * ۸٫۱ X 0.7 اینچ
وزن : ۳ پوندa

لنوو یوگا ۶ لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای برای تطبیق با لباس جین شماست، اما عمر باتری طولانی، عملکرد خوب و صفحه‌کلید کلیکی را نیز ارائه می‌کند. همه اینها در یک معامله شیرین ۷۴۹ دلاری بسته شده است.

با این حال، صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی آن کمی تاریک است و Yoga 6 برای چیزی که لپ تاپ گیمینگ نیست به طرز شگفت آوری گرم می شود. اما به طور کلی، ما واقعاً طراحی، عملکرد و عمر باتری Yoga 6 را دوست داریم و این باعث می شود که یکی از بهترین لپ تاپ هایی باشد که می توانید بخرید.

قیمت و پیکربندی لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6  

Lenovo Yoga 6 دارای دو پیکربندی برای انتخاب است، اما نگران نباشید، هر دو گزینه نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

مدل پایه از ۷۴۹ دلار (در حال حاضر ۵۹۹ دلار در فروش) شروع می شود و یک صفحه نمایش لمسی ۱۳٫۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p با پردازنده AMD Ryzen 5 5500U، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت SSD و پردازنده گرافیکی AMD Radeon ارائه می دهد. این مشخصات نسبت به قیمت بسیار عالی هستند.

Lenovo Tab P11 5G: نگاه اول

تبلت Lenovo Tab P11 5G در آمریکای شمالی ارائه نمی‌شود، اما در EMEA با قیمت ۴۹۹ یورو (بدون مالیات بر ارزش افزوده) از اکتبر ۲۰۲۱ در دسترس است.

 

پخش صدا

با افزایش یک سطح، می توانید نسخه کمی قیمت تر را انتخاب کنید، که اتفاقاً مدلی است که ما بررسی کردیم. با ۹۴۹ دلار (در حال حاضر ۷۴۹ دلار در حال فروش)، می توانید به پردازنده AMD Ryzen 7 5700U، ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت SSD و AMD Radeon GPU ارتقا دهید. مشابه پیکربندی اول، این یکی نیز دارای صفحه نمایش لمسی ۱۳٫۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p است.

طراحی لپ تاپ لنوو یوگا ۶

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لنوو رویکرد جدید جسورانه‌ای به شاسی لپ‌تاپ دارد و Yoga 6 را با پوشش پارچه‌ای آبی پرتگاهی تجهیز می‌کند که شبیه یک جین جین به نظر می‌رسد. در گوشه بالایی پارچه، لوگوی YOGA تعبیه شده است، در حالی که در گوشه پایینی مقابل، نشان Lenovo با کروم براق دیده می شود.

رنگ آبی پرتگاهی تا قسمت داخلی لپ‌تاپ ادامه می‌یابد، با صفحه‌ای صاف و آبی و صفحه‌کلیدی با اندازه مناسب که بلندگوهای بلندگو در دو طرف دارد. حاشیه‌های کناری اطراف صفحه نمایش کوچک هستند، در حالی که قسمت بالایی آن به اندازه‌ای بزرگ است که از وب‌کم پشتیبانی می‌کند، اما آن قاب پایینی کوچک است.

از آنجایی که این لپ‌تاپ ۲ در ۱ است ، می‌توانید درب آن را ۹۰، ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه تا کنید و به شما امکان می‌دهد آن را در حالت چادر یا تبلت قرار دهید، که برای افرادی که فقط می‌خواهند به نمایشگر نگاه کنند یا می‌خواهند خوب است. برای انجام کمی طراحی

Yoga 6 با ابعاد ۱۲٫۱ x 8.1 x 0.7 اینچ و ۳ پوند، فوق العاده نازک و سبک است. با این حال، HP Pavilion Aero 13 (۱۱٫۷ x 8.2 x 0.67 اینچ، ۲٫۲ پوند)، Asus Zenbook 13 (UX325) OLED (۱۲ x 8 x 0.55، ۲٫۵ پوند)، و Microsoft Surface Laptop 4 (۱۲٫۱ x 0.8 اینچ). ۲٫۸ پوند) همگی لاغرتر و سبک تر از یوگا بودند.

پورت لپ تاپ لنوو یوگا ۶ 

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

تعداد پورت های لنوو یوگا ۶ بیشترین تعداد پورت ها نیست. در مجموع پنج پورت وجود دارد که دو تای آنها از یک نوع هستند.

بررسی Lenovo Yoga 6

در سمت چپ یک پورت USB Type-C قرار دارد که درگاه شارژ، یک درگاه USB Type-A 3.2 و یک جک هدفون نیز قرار دارد.

سمت راست دارای یک پورت USB Type-A 3.2 و پورت USB Type-C به همراه دکمه پاور است.

نمایشگر لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6 

صفحه نمایش لمسی ۱۳٫۳ اینچی یوگا ۶ با وضوح ۱۰۸۰p کمی تاریک است، بنابراین نمی توانم واقعا بگویم که از تماشای صحنه های تاریک با لپ تاپ لذت بردم، اما در کل کیفیت رنگ عالی است.

بررسی Lenovo Yoga 6 (اعتبار تصویر: آینده)

با تماشای تریلر The Matrix Resurrections، متوجه شدم که صحنه‌هایی که در شب یا در تاریکی اتفاق می‌افتند به سختی در اتاقی با نور روشن دیده می‌شوند. با وجود این، کنتراست رنگ در Yoga 6 کاملاً زیبا است. در صحنه ای که نئو در شهری پر از کد عددی سبز است، تضاد رنگ ها در برابر صحنه شبانه شهر ظاهر می شود.

Yoga 6 77.2% از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که از میانگین لپ‌تاپ پریمیوم (۷۲%) فراتر رفته و با Surface Laptop 4 (77%) مطابقت دارد. با این حال، نتوانست از Aero 13 (85٪) و ZenBook 13 (98.2٪) عبور کند.

با ۲۷۶ نیت روشنایی، در مقایسه با رقبا کمترین میزان را دارد، که برای من شوکه کننده نیست. هر دو لپ‌تاپ Surface 4 (349 nits) و Asus Zenbook 13 (368 nits) از میانگین لپ‌تاپ پریمیوم ۳۱۰ نیت عبور کردند، در حالی که Aero 13 با ۴۵۱ نیت به اوج رسید و همه را تحت تاثیر قرار داد.

صفحه کلید لپ تاپ لنوو یوگا ۶، پد لمسی و صفحه نمایش لمسی 

آنچه یوگا ۶ در قابلیت حمل از دست می دهد، با صفحه کلید با فاصله مناسب جبران می کند. هر فشردن کلیدها به طرز خوشایندی کلیک می کرد و بازخورد کافی برای رضایت من داشت.

من در تست تایپ ۱۰fastfingers.com 51 کلمه در دقیقه زدم که فقط چند عدد کمتر از میانگین ۵۳ wpm من است. کلیدها هر بار که روی آنها تایپ می‌کنم ضربه خوبی ایجاد می‌کنند، اما از آنجایی که معمولاً از یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی استفاده می‌کنم، همچنان به دسته کوچک‌تر عادت می‌کنم.

من با صفحه نمایش لمسی Yoga 6 پرتره کوچکی از مهتاب گربه گربه ام را کشیدم و واقعاً صاف و پاسخگو بود.

صفحه لمسی ۲٫۵ x 4.1 اینچی در لمس نرم است، اما کلیک ها کمی کم عمق هستند. با حرکات ویندوز ۱۰ مانند اسکرول با دو انگشت و تغییر زبانه با سه انگشت پاسخگو بود.

صدای لپ تاپ لنوو یوگا ۶ 

بلندگوهای لنوو یوگا ۶ بسیار بلند و بلند نیستند.

گیتار آغازین در «This House» هیزن روشن و پر بود، اما آوازهای زیر آنقدر که می‌توانستند واضح نبودند. همچنین، درام ها هنگام ترکیب با گیتار کمی گل آلود بودند، و از آنجایی که باس زیادی وجود ندارد، صدای کوبه ای تربل سنگین تر به نظر می رسد. صدای بلندگوها خیلی کم عمق است.

Dolby Atmos همراه با Yoga 6 وجود دارد، اما مهم نیست که چقدر در تنظیمات موسیقی (که به شما امکان می دهد بین جزئیات، متعادل یا گرم انتخاب کنید)، چیزی کمی بد به نظر می رسید. همچنین تنظیمات فیلم، بازی و صدا نیز وجود دارد.

عملکرد لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

با Lenovo Yoga 6، شما یک پردازنده AMD Ryzen 7 5700U با ۱۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید که با باز کردن ۳۸ تب گوگل کروم، سه ویدیوی یوتیوب و Discord که همه به طور همزمان اجرا می‌شوند، حتی از بین نرفت.

در بنچمارک Geekbench 5.4، Yoga 6 امتیاز ۵۵۱۴ را کسب کرد که از میانگین لپ تاپ پریمیوم (۴۴۶۷) شکست. همچنین از ZenBook 13 Intel Core i7-1165G7 (5428) و Surface Laptop 4 Intel Core i7-1185G7 (4829) پیشی گرفت، اما نتوانست پردازنده AMD Ryzen 7 580876 Aero 13 را پشت سر بگذارد.

Lenovo Yoga 6 یک ویدیوی ۴K را در ۱۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه در بنچمارک HandBrake ما به ۱۰۸۰p تبدیل کرد که بر میانگین لپ‌تاپ برتر (۱۶:۰۶) برتری دارد. حتی ZenBook 13 (16:50) و Surface Laptop 4 (17:01) را شکست داد، اما دوباره به Aero 13 (9:05) شکست خورد.

لنوو یک SSD 512 گیگابایتی با سرعت انتقال ۴۰۶ مگابایت در ثانیه ارائه می‌کند که خیلی سریع نیست و نسبت به یک لپ‌تاپ معمولی پریمیوم (۷۹۶٫۵ مگابایت بر ثانیه) از دست می‌دهد. SSD 512 گیگابایتی ZenBook 13 (513 مگابایت بر ثانیه)، سرفیس لپ تاپ ۴ با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت SSD (563 مگابایت در ثانیه) و Aero 13 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت SSD (503 مگابایت بر ثانیه) همگی لنوو را شکست دادند.

گرافیک لپ تاپ لنوو یوگا ۶ 

Lenovo Yoga 6 دارای یک تراشه ساده و یکپارچه AMD Radeon است، اما همچنان در بازی‌های خاص خود را حفظ می‌کند.

در بنچمارک Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm (متوسط، ۱۰۸۰p)، یوگا ۶ به طور متوسط ​​۴۶ فریم در ثانیه داشت که بالاتر از آستانه ۳۰ فریم بر ثانیه بود. تکان دادن پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه اینتل، Aero 13 (26 فریم در ثانیه)، سرفیس لپ‌تاپ ۴ (۳۰ فریم در ثانیه) و ZenBook 13 (20 فریم در ثانیه) نمی‌توانند از مرز ۳۰ فریم بر ثانیه عبور کنند.

با این حال، Yoga 6 در تست بنچمارک مصنوعی ۳DMark FireStrike امتیاز ۳۰۰۲ را به دست آورد که کمتر از Zenbook 13 (4407)، Aero 13 (3182) و Surface Laptop 4 (5089) است.

عمر باتری لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6 

هیچ گزینه باتری قابل تنظیمی در Lenovo Yoga 6 وجود ندارد، بنابراین آنچه می‌خرید همان چیزی است که می‌گیرید، اما ناامید نخواهید شد.

Yoga 6 با باتری ۴ سلولی لیتیوم یون پلیمری ۴۵ WH عرضه می شود و هنگام گشت و گذار در وب با روشنایی ۱۵۰ نیت، تست باتری Mag Laptop ما مشخص کرد که Yoga 6 می تواند ۱۲ ساعت و ۳۴ دقیقه دوام بیاورد. سرفیس لپ تاپ ۴ (۱۰:۴۶)، ZenBook 13 (13:06) و Aero 13 (10:32) را در هم شکست.

وب کم لپ تاپ لنوو یوگا ۶ 

وب کم ۷۲۰p در لنوو یوگا ۶ کار خوبی انجام نمی دهد.

وب کم ۷۲۰p در قسمت مرکزی بالای قاب بالایی قرار دارد. بلافاصله هنگام باز کردن دوربین، دچار تیرگی و لک زدگی شدم. دوربین به هیچ وجه توانایی فوکوس ندارد. با این اوصاف، تیرگی روی رنگ تصویر نیز تاثیر می گذارد و بیشتر پوست گلگون من محو می شود. چیزهایی مانند لب ها، چشم ها و رنگ موهای من به سختی قابل تشخیص بودند. با این حال، دارای یک سوئیچ بسیار کوچک در بالای وب کم است که حریم خصوصی وب کم را از طریق شاتر فعال می کند.

لپ تاپ لنوو یوگا ۶ گرم 

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6

می دانید چگونه در یک روز آفتابی با شلوار جین واقعاً گرم می شوید؟ حدس می‌زنم همین اتفاق در مورد Yoga 6 رخ داد. لپ‌تاپ بسیار داغ شد و ۱۱۵ درجه فارنهایت در قسمت زیرین آن برخورد کرد، که بسیار بالاتر از آستانه راحتی ۹۵ درجه ما است. اما در سمت سردتر با تاچ پد باقی ماند که به ۷۴ درجه رسید، در حالی که مرکز صفحه کلید تا ۹۴ درجه افزایش یافت که هر دو زیر آستانه راحتی ما باقی ماندند. داغ‌ترین نقطه لپ‌تاپ در قسمت پشتی زیرین، حدود ۱٫۵ اینچ سمت چپ از مرکز بود که به ۱۲۴ درجه رسید.

نرم افزار لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 6 و گارانتی  

بیشتر چیزهایی که نیاز دارید در برنامه Lenovo Vantage بسته بندی شده است، جایی که می توانید آخرین به روز رسانی بایوس و درایورها، اطلاعات مربوط به Yoga 9i و تنظیمات سیستم و اطلاعات نمایندگی تعمیرات لنوو را بیابید. همچنین اپلیکیشن دیگری به نام Active Pen وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کنترل‌های دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید.

در غیر این صورت، برخی از برنامه های ویندوز ۱۰ را از پیش نصب شده خواهید دید، اما هیچ چیز غیرعادی یا آزاردهنده نیست، زیرا می توانید به راحتی آن را حذف کنید.

Yoga 6 همچنین دارای ضمانت محدود ۱ ساله است.

نتیجه گیری :

لنوو یوگا ۶ لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای است که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه به لطف پردازنده AMD Ryzen 7، صفحه کلید کلیکی و عمر باتری طولانی، به خوبی کار می‌کند. با این حال، اگر صفحه نمایش کم نور را دوست ندارید و نمی توانید گرم شدن لپ تاپ ها را تحمل کنید، ممکن است چیز دیگری بخواهید.

سعی کنید به HP Pavilion Aero 13 نگاه کنید ، که یکی از سبک ترین لپ تاپ های موجود است که صفحه نمایش فوق العاده روشنی را ارائه می دهد.

اما به طور کلی، لپ‌تاپ‌ای را پیدا نمی‌کنید که به زیبایی Yoga 6 به نظر برسد، و این لپ‌تاپ حتی چرخانده میشود.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>